לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-08-2006, 04:27
  doohan1 doohan1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.12.04
הודעות: 85
סרט טיסת חלומות ב-B17

השבוע זכיתי להגשים חלום - טיסה במפציץ B17.
ה-B17 או "המבצר המעופף", הוא ללא ספק אחד מסימני ההיכר של המערכה האוירית באירופה, ואף כי יוצרו ושירתו יותר מפציצי B24 הרי שבעיני מדובר באחד המטוסים היפים ביותר במלחמה.
למרות שיוצרו יותר מ-12 אלף מפציצי B17 הרי שכיום שרדו לא יותר מ-100 מהם 7-8 במצב כשיר לטיסה.
אחד מאותם בודדים שעדיין טסים הוא ה - Aluminum Overcast.
ה - Aluminum Overcast הינו מדגם B17G. הוא נמסר לידי חיל האויר האמריקאי ב- 18 למאי 1945 ועל כן לא ראה שירות קרבי במלחמה. ב - 1946 המטוס הוצא משירות ובמשך שנים רבות שימש כמטוס מטען. ב - 1978 החל שיחזור המטוס למצבו המקורי, תהליך ממושך ויקר שנמשך שנים. ע"מ לממן את עלות החזקתו, מדי שנה המטוס נודד ברחבי ארה"ב ומציע טיסות חוויה. על טיסה שכזו עליתי השבוע.

מדובר בחוויה מדהימה של פעם בחיים.

המטוס שוחזר תוך הקפדה יתירה על כל הפריטים. כל צריחי המקלענים שוחזרו. תא הנווט הוא אוטנטי לחלוטין, ותא המטילן צוייד בכוונת מקורית שעדיין עובדת. תא הטייס ובעיקר פאנל המכשירים חודש ועודכן אבל עדיין שמר על מראהו המקורי - ובגדול המטוס מתוחזק במצב מדהים.
בניגוד לציפיות המטוס עצמו מרגיש קטן, ומאד צפוף. מבחינת גודל הוא אינו גדול יותר ממטוס נוסעים קטן המשמש לטיסות פנים. העלייה למטוס היא דרך הדלת האחורית. אף כי למטוס 2 דלתות כניסה נוספות - מהן אחת בקדמת המטוס ששימשה בשעתו לכניסת הטייסים. הגוף עצמו צפוף מאד, וכמו כל מטוס צבאי מאד ספרטני. לא ניתן להגיע לתא המקלען האחורי או לצריח מקלען הבטן. זה פשוט לא יאמן כמה החללים האלה קטנים. במבט פשוט ניתן רק לשער את יכולת הסיבולת שנידרשה ע"מ לאייש את עמדות אלו במשך שעות טיסה ארוכות בגובה רב במטוס ללא גוף לחץ.
נחגרנו במושבים (אני במושב הנווט), והצוות החל להניע מנועים. איזה חוויה נהדרת - רועשת, מעשנת, מסריחה - פשוט חוויה. המטוס החל לנוע על המסלול והדבר שמייד תופס את העין אלו כבלי ההיגוי שעוברים מעל הראש. ממש טיסה על חוט . המטוס מתחיל לרוץ על המסלול ולאט לאט אנחנו באויר.
הגג של תא הנווט פתוח, ואני מוציא ראש החוצה ורואה מחזה מרהיב של זנב המטוס תוך כדי צבירת גובה. תא הנווט צפוף מאד למידותי ומשוחזר בקפידה כולל מכשירי הקשר, לוח מפות, ומערכת החשמל - הכל מקורי. מכאן מתחילים לנוע לקידמת המטוס. תא הפצצות מלא בפצצות דמה של 250ק"ג ונשאר רק מעבר צר לקוקפיט. על ההגעים שני טייסים ומעליהם ולאחור צריח המקלען העילי. מתחתם מעבר זחילה צר לתא המטילן. המראה הנגלה עם הכניסה לתא המטילן הוא עוצר נשימה. כוונת ההטלה שמישה לחלוטין, והחופה השקופה נותנת תחושה מדהימה של מעוף ציפור נוראית. מקלעי החרטום משוחזרים בקפידה, ולמרות שהם מקובעים למקומם, שרשראות הכדורים מלאות, ומנגנון השליטה בצריח הקדמי תחתון קיים ומשוחזר בקפידה. אני לא מפסיק לצלם עד שטורחים להזכיר לי שיש עוד נוסעים שרוצים להכנס לתא. בחוסר רצון אני עובר חזרה אחורה ומאייש את צמד מקלעי הצד. המקלעים מצויידים בקוונות האופטיות המקוריות - לא יאמן. מכאן מעבר חזרה לתא הנווט ועוד מבט החוצה לכיוון הזנב.
איך שהוא 30 דקות טיסה חלפו להם (לי זה נראה כמו לא יותר מ-5 דקות) ואנחנו מתחילים לחזור לנחיתה. המדפים חורקים והגוף כולו רועד כשהגלגלים יורדים וננעלים במקומם. קפיצה קלה בנגיעה בקרקע ואנחנו חזרה על המסלול. נפרדתי בצער רב מהמטוס המדהים הזה ושמחתי שזכיתי להגשים חלום. לפרטים נוספים על ה-B17 בככל ועל המטוס הספציפי הזה ראו: http://www.b17.org

מ"ס קליפים קצרים שהסרטתי תוך כדי הטיסה - תמונות נוספות אעלה בהזדמנות.

B17 מריץ מנועים ומתכונן להמראה:

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
B17 בהמראה:

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
מבט לאחור מתא הנווט:

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
ועוד אחד:

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
מבט מתא המטילן:

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 29-08-2006, 02:35
  doohan1 doohan1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.12.04
הודעות: 85
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "אכן חוויה שפספסתי השבוע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיקיטל
המטוס הזה חנה וטס במהלך כל השבוע האחרון בש/ת Danbury שבמדינת קונטיקט בארה"ב.
ביום בו תכננתי לטוס בו (אגב - $400 לחצי שעת טיסה) המנוע הימני לא פעל כשורה והמטוס קורקע. כמה חבל - היה מזג אויר נפלא וראות מצוינת. לו יכולתי להשאר שם יום נוסף... כמה חבל.

אגב המטוס הזה שייך ל- Confederate Air Force שמרכזו בדאלאס, טקסס.

מקנא בך שהצלחת.



מיקיטל, לא שזה ממש חשוב אבל נראה לי שאנחנו מדברים על מטוס שונה .
ה - Aluminum Overcast שייך דווקא ל- EAA ולא ל - confederate air force
ראה: http://www.eaa.org
שדה האם של ה - Aluminum Overcast הוא דווקא באושקוש שבמדינת ויסקונסין ולא בטקסס.
מחיר הטיסה הוא אמנם $400 אך מאחר ש ה - EAA הוא מוסד מלכ"ר הרי שניתן לרשום את הטיסה כהוצאה מוכרת במס, ולהתקזז בסוף השנה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 28-08-2006, 13:20
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כן ולא
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "זה הוא?"

מטוס ה-LIBERTY BELLE הוצע לחברת בואינג לרכישה עבור מוזיאון ח"א בעיסקה שכללה מטוסי B-17, קטלינה, וקומנדו במצב טיסה ומוסקיטו ובופייטר במצב תצוגה.

מדובר בעיסקה סיבובית שבה חברה אמריקאית היתה אמורה לרכוש מח"א את מטוסי הדקוטה, מסוקי הלהטוט ושני קורנסים ובתמורה להעביר למשרד הבטחון סכום שמגשר על הפער בשווי העיסקה (קרוב ל 2 מליון דולאר), ולרכוש עבור המוזיאון את המטוסים המדוברים.

העיסקה היתה אמורה להתבצע באמצעות בואינג (לא בדיוק מדוייק אבל אין צורך לפרט יותר מידי בנושא הזה), כעיסקה של "הכל או כלום".
בשלב כלשהו נוצר פער בהערכת שווי המטוסים של כמה אלפי דולארים. משהב"ט סרב לוותר על "הרווח" מהעיסקה והציע לוותר על מטוס הקומנדו.
משהוברר שוב כי מדובר בעיסקה של "הכל או כלום" בחר משהב"ט ללכת על "כלום"....

אחד הרעיונות היה להביאו בטיסה במסגרת ארועי 50 למדינה כשהוא מוטס בידי צוות ה-B-17 של טייסת 69 ("מטס בני ה-70")....

בשלב כלשהו ניסו להרים שוב את העיסקה ע"י התנייה ברכש מטוסי רעם נוספים, אבל זה לא היה מאד רציני מלכתחילה...

מטוס ה-B-17 נמכר לאגודת LIBERTY BELLE ומטוס הקטלינה שבכל זאת נרכש ע"י בואינג עבור המוזיאון נתקע בצרפת בדרכו לארץ, נפגע מסערה בשדה התעופה ולאחרונה גם עוכל ע"י המכס הצרפתי.

המטוס דורש (לפחות) חודשיים של עבודה בהחלפת מנגנון המאזנת שנפגע בסופה, ובנתיים נושא את המנוע שפורק מהדקוטה שניצבת במוזיאון (042).

לאחרונה הוקם צוות חדש להבאת המטוס ארצה, אבל מנסיון לא הייתי משריין מקומות בשדה התעופה בציפייה להגעתו....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 16-06-2011, 19:12
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=גיל חזקיה]עובדים על..."

אם עובדים על זה,שיעשו כך.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img10.imageshack.us/img10/3151/afphoto02.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img51.imageshack.us/img51/7244/afphoto06.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img691.imageshack.us/img691/4555/afphoto08.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img198.imageshack.us/img198/6336/afphoto10.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img15.imageshack.us/img15/4016/afphoto11.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img269.imageshack.us/img269/8638/afphoto14.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img695.imageshack.us/img695/9175/afphoto13.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:27

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר