לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 18-06-2011, 08:55
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי gron שמתחילה ב "תודה!"

הצילום שבקישור של נחמיה הוא מהתדלוק האווירי הראשון:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA...%99%D7%A8%D7%99
מידע על ההיסטוריה של התדלוק, כולל במלה"ע 2, כאן:
http://iaf.org.il/1001-18410-HE/IAF.aspx
"בספטמבר 1934 הצטרף להיסטוריה של התידלוק האווירי סר אלן קובם, האיש מאחורי הטיסות ארוכות הטווח. לאחר שנתיים של פיתוחים, המריאו שני מטוסים לניסוי, אבל אחרי שני תידלוקים מוצלחים באוויר, נאלץ המטוס המתודלק לנחות עקב אובדן כוח והתרסק בנחיתה. המתדלק התרסק מאוחר יותר באותו יום, וכל אנשי הצוות נהרגו. שתי התאונות אמנם לא היו קשורות לציוד התידלוק, אבל הגורמים הרשמיים בבריטניה חדלו לתמוך בחזון התידלוק האווירי של קובם. הוא לא התייאש, ובאוקטובר אותה שנה ייסד חברה בשם "טיסה-תידלוק בע"מ" והמשיך את הפיתוח בשלוש השנים הבאות, במקביל לחיל-האוויר הבריטי, שהחל בניסויים משלו.
בתחילת 1938 הצליחה סדרת הניסויים הראשונה, וקובם פירסם התחייבות שהחברה שלו מסוגלת לספק בכל מקום בעולם 4,500 ליטר דלק בתוך עשר דקות במהירות טיסה. בינתיים המשיכו הניסויים, והפיתוח נמשך עד מלחמת-העולם השנייה, וכלל הדגמה של תידלוק אווירי לילי במהלך טיסה.
מלחמת-העולם השנייה פרצה, חיל-האוויר הבריטי התרכז בהגנה על שמי לונדון והתידלוק האווירי נדחק הצידה, עד שבצידו השני של כדור-הארץ תקפו היפנים את פרל-הרבור.
האמריקאים, ששמעו על קובם וניסוייו, פנו לחברת "טיסה-תידלוק בע"מ" וביקשו את עזרתה. באפריל 1943 החל קובם בניסויי תידלוק של מטוסי B-17 בעזרת מטוסי B-24. אחרי שבעה שבועות הסתיימו הניסויים. ההפצצה על יפן בוצעה כידוע באמצעות נושאות מטוסים.
שנה לאחר-מכן, בפברואר 1944, פנה חיל-האוויר הבריטי לקובם עם דרישה שלא תיאמן: תוכנית גרנדיוזית להסבת 600 מטוסי לנקסטר למתדלקים, ו-600 מטוסי לינקולן למתודלקים. המטרה היתה ליצור מפציצים ארוכי-טווח, שיסייעו למיתקפה האמריקאית ביפן בפרויקט "טייגר פורס". מטוסים אלה היו אמורים להיות מופעלים מבורמה או מסין ולתקוף יעדים המרוחקים 2,400 ק"מ משם. אבל באביב הגיעה הידיעה, שהאמריקאים כבשו אי ובו שדה-תעופה במרחק 640 ק"מ מיפן, והחוזה של "טיסה-תידלוק בע"מ" בוטל.
המלחמה הסתיימה, תעשיות הנשק חזרו לגודלן המקורי, החוזים בוטלו, והחל תהליך השיקום של הצבאות. חיל-האוויר האמריקאי היה הראשון להתעשת, ולקראת סוף שנות ה-40 הזמין מ"טיסה-תידלוק בע"מ" ציוד תידלוק בשווי של מיליון ורבע דולר - אז סכום אגדי."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:25

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר