02-07-2011, 17:43
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,240
|
|
לא מדובר כאן על טורפדו המשוגר ממסוקי נצ"ל, אלא על טורפדו בעל יכולת דאיה עם הנחיה המשוגר ממרחק רב ומגובה רב.
כיום, כמעט לכל מסוק נצ"ל יש יכולת לשגר את הגירסאות הקלות יותר של הטורפדו של הספינה האם.
אבל, עם הגדלת האיום (לדוגמה טילי IDAS - אשכול כאן) על הפלטפורמות המשגרות אז גם הטווחים גדלו ולכן מה שטוב (כנפונים ומערכת הנחיה) לפצצות SDB ו JDAM-ER טוב גם לטורפדו.
ברור שטורפדו המשוגר מכלי טיס זה רעיון ישן (ממלחמת העולם הראשונה) אשר הגיע לשיאו במלחמת העולם השניה (התקיפה על נמל פרל הרבור לדוגמה), כיום הנושא הזה מצומצם רק לטובת נצ"ל.
קצת מספרים לשם השוואה, הטורפדו Mk.46 מוד 5 בעל טווח במים של כ 11 ק"מ ולעומק מקסימלי של כ 380 מ' מנקודת החדירה למים. נקודת השיגור שלו מאד סמוכה לנקודת החדירה למים.
פלטפורמות משגרות: מסוקי נצ"ל ומטוס אוריון.
עם הכנפיים הוא יכול לדאות עוד כ 20 ק"מ ולהיות משוגר מגובה של כ 8000 רגל.
יש גם טורפדו המתנהגים אחרת שלהם זה מאד חשוב, לדוגמה הטורפדו הרוסי APR-3E בעל טווח מקסימלי רק של כ 4 ק"מ ולעומק של עד 800 מ' במים, אבל בעל מהירות גבוהה מאד אשר לא משאירה זמן לצוללת לחמוק או לשגר אמצעי הטעיה.
הוא חייב להיות משוגר פחות או יותר מהאזור בו הוא צריך להכנס למים, אז החיישנים האקוסטיים שלו פועלים תוך כדי ניצול האנרגיה הקינטית לשם איתור המטרה, רק עם האיתור (בטווח מקסימלי של כ 2000 מ') המנוע שלו מוצת בעומק של מינימום 100 מ' ולוקח לו מקסימום 2 דקות להשמיד את המטרה.
פלטפורמות משגרות: TU-142, IL-38 ומסוקי KA-27PL ו MI-14PLM כולם מאד פגיעים.
נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 02-07-2011 בשעה 17:48.
|