לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-09-2011, 11:12
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
שאלה: מהם הגורמים העיקריים למחירי הרכש של טילים?

בעיתונות ובאתרים שונים, נקבעים מחירי עתק אופיינים לטילים שונים.
מצד אחד, עלויות הטילים ירדו מאוד מאז שהמציאו אותם. גם העלויות של ציוד אלקטרוני ירד מאוד, אפילו מאוד מאוד. מימדי הטילים התכווצו, הדיוק השתפר, המשקל ירד.

לכן השאלה הגדולה היא איך מתמחרים את הטילים?
לפי הביקוש? האם הדלק לטילים יקר כ"כ? האם החנ"מ? מה לגבי האלקטרוניקה? טכניקות לייצור מדוייק? או עלות הפנטנטים והחזרת עלויות הפיתוח? כאשר הפיתוח נעשה במפעלים ממשלתיים ומתקציב ציבורי, איך המדינה לא משלמת פעמיים על אותה מערכת? (פעם במימון הפיתוח, פעם ברכש צבאי מקומי).

האם יגיע היום שעלות כיפת ברזל תתקרב לעלות של גראד? האם יגיע היום לטיל-כתף לכל חייל?

מדוע טילים מדורות קודמים, כמו "טאו" או "סאגר" אינם זולים בהרבה (אני מתכוון ליחס גדול 1:2) מטילים מודרנים?

מהו לפי ידיעתכם או דעתכם, המרכיב העיקרי לעלויות של טיל? לצורך הדיון או ההמחשה נתמקד בטיל נ"ט. אבל הדבר נכון לכל טיל.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 05-09-2011 בשעה 11:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 05-09-2011, 12:49
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
כמו בתרופות , הפיתוח
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "שאלה: מהם הגורמים העיקריים למחירי הרכש של טילים?"

אני לא מומחה לפיתוח טילים אבל זאת דעתי :

הרי תרופה לייצר עולה גרושים בעוד המחיר לצרכן גבוהה מאוד בעיקר בגלל הפיתוח.
אם נפרוט את מחיר הטיל לחלקים:
1. חומר הנפץ אני מניח שלא מהווה את העלות העיקרית.
2. המעטפת - שוב אם לא מדובר במעטפת מיוחדת (כמו בפצצות חודרות בונקרים) אני מניח שגם לא מהווה את העיקר במחיר.
3. הרב"ת - פה המחיר כבר עולה , גם לפעמים רכיבים יקרים וגם הצורך לייצר רב"ת שיעמוד בתנאים הסביבתיים הקיצוניים של הטיל.
4. פיתוח פיתוח פיתוח וניסויים המחיר העיקרי לדעתי , והעובדה שככל שיש יותר לקחות ככה המחיר לצה"ל יורד.
5.רכיבים יעודיים שעולים די הרבה כסף
6. פתיחת קו יצור.
7. משכורות, על תשכח שעל הפיתוחים עובדים מדענים (מספיק לראות את מספר בעלי התואר השלישי ברפאל) שעולים לא מעט כסף (ובצדק)

לגבי האלקטרוניקה , נכון שרכיבים יותר זולים , ונכון שמחיר טרניזטור הוא גרושים , ונגדים וקבלים עוד יותר , שלא לדבר על חצאי מוליכים אחרים שחומר הגלם שלהם הוא חול .אבל ופה האבל הגדול , בייצור טיל אתה לא משתמש באותם רכיבים כמו במערכת הסטריאו שלך בבית (למרות שחלקם עושים את אותו הדבר) אתה נדרש לרכיבים בעלי עמידות ואיכות הרבה יותר גבוהה (דיוק גבוהה יותר , יכולת לעמוד בפירצי מתח , חום יותר גבוהה ועוד).
מחירים של רכיבים כאלו גבוהיים בסדר גודל יותר מהריכבים שאתה מכיר ממכשרי האלקטרוניקה הביתית , הרי אם הטלווזיה שלך תקלקל , אתה תתעצבן ובסופו של דבר תקנה חדשה , אבל אם טיל ייזום את עצמו בתוך מחסן הנשק או אולי אפילו על הכלי עצמו זה כבר סיפור אחר.

בנוסף אני מניח הרבה פעמים לא בונים את "האלקטרוניקה" של הטיל ממרכבי יסוד אלא קונים מודולים שונים מהמדף (נניח CCD או מעגל משולב יחודי) שמהם בתוספת פיתוחים ספציפיים מרכיבים את הטיל. על מודולים כאלה שוב אתה משלם על הפיתוח , הניסויים שלהם וכן גם הפטנטים.

לגבי תשלום פעמיים , רפא"ל היום כמה שידוע לי היא משק סגור , כלומר לא הממשלה משלמת את המשכורות אלה רפא"ל . בטח שזה המצב לגבי אלביט שהיא חברה פרטית
תע"ש ותעשיה אווירת גם מהווים משק סגור אבל בשעת צרה (ולצערנו זה קורה יותר מידי) הממשלה מזרימה להם כספים (לצורך פיצויים , קרנות פנסיה וכולי)

נערך לאחרונה ע"י Cu1 בתאריך 05-09-2011 בשעה 13:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 05-09-2011, 16:09
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "עלויות פיתוח ורכיבים..."

זה שהטיל ישן והטכנולוגיה בו פשוטה יחסית להיום לא אומר שהוא לא צריך היה להיות יקר. בפיתוחים צבאיים כאלו תמיד היה מדובר בטופ של הטכנולוגיה ותמיד היו דרישות להקשחה מפגיעות מכניות ושיבושים אלמ"ג למיניהם.
כשאתה משתמש בחוד החנית של הטכנולוגיה היא תמיד יקרה ולא משנה מתי - גם אם מדובר בניאנדרטלי והטכנולוגיה הצבאית הכי מתקדמת שהוא יכול להשתמש בה היא... ובכן... חוד חנית, היא תהיה יקרה יותר מסתם אבן שהוא משתמש בה כדי לפצח אגוזים במערתו.

ואם אתה מתכוון לעלות של טילים שלכאורה עלות הפיתוח שלהם הוחזרה כבר מזמן, אז אני מניח שעורב או הוק היום זול יותר במידת מה מהעורב או ההוק שנמכר לפני 40 שנה (בתיקון אינפלציה וכו') ובנוסף - בניגוד למוצרים אזרחיים ותיקים, לא נראה לי שנמכר היום טיל שהוא באמת "ישן". תמיד יוצאים בלוקים חדשים ומרוץ הפיתוח לא מפסיק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 05-09-2011, 16:03
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,218
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "כמו בתרופות , הפיתוח"

א. כמו כל פרויקט צבאי, נערך מכרז. הזוכה נבחר לפי שקלול של ביצועים צפויים, לו"ז אספקה, ועלויות (פיתוח, שוטפת, מחזור חיים- לפי העיניין). לעיתים יעדיפו ספק מוכר וותיק על פני מתחרה לא-מוכר/ חסר ניסיון, גם אם ההצעה שלו זולה יותר או בעלת ביצועים עדיפים. אני מניח שמי שעובד בחברות האלו יודע לשקלל את היוקרה של החברה שלו, הקשרים שלו עם הגוף הדורש, הרצון של החברה לחדור לשוק וכו' במחיר המוצע.

ב. במערכת צבאית, יש עלות גבוהה מאוד של ניסויים: ניסויי בטיחות, ניסויי פיתוח, ניסויים של הלקוח, עמידה בתנאי סביבה, תאימות למערכות קיימות, ניסויים מבצעיים וכו' וכו'. אלו עלויות נכבדות שמגולמות בעלות הפרויקט, וכן מאפשרות ליצרן לשמור על מחיר גבוה (כי יקר מאוד להחליף אותו- מתחרה שיציע מוצר אחר יהיה חייב לעבור את כל הניסויים).

ג. מעבר לכך, הדינמיקה של פרויקטים צבאיים היא שבד"כ קל יותר למנהל הפרויקט לעכב את הפרויקט ולתת לעלות היחידה שלו לגלוש מאשר לוותר על דרישות מבצעיות מאושרות. הוא הרי לא לוחם, וקשה לו לומר, למשל, "בחיאת, בוא נחסוך 1/3 מהעלויות ונוותר על 1/4 מהטווח היעיל". אין הרבה פרויקטים בהם יש דגש למחיר נמוך, וגם באלו שיש זה לא תמיד מסתייע (למשל- JSF..).

לסיכום, מי הברנש הזה ומה הקשר שלו לאשכול?

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 05-09-2011 בשעה 16:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 05-09-2011, 18:15
  5112 5112 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 404
שכחתם להתייחס למרכיב נוסף ולא זול - תוכנת הפעלה..
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "כמו בתרופות , הפיתוח"

תוכנת הפעלה לטיל צריכה להתייחס לחלקים שונים בתפעול, בהתאם לסוג ולדרישות :
מעקב, נעילה, התייחסות למשבשים (ל"א או פיזיים), תפעול פיזי (טיסה ותמרון), זיהוי מטרה, תפעול פגיעה (פיצוץ בקרבה מסוימת או פגיעה פיזית) וכנראה יש עוד כמה דברים שאני לא מכיר.
כמובן, שככל שהדרישות מהטיל יותר גבוהות = תוכנה יותר כבדה = יכולות עיבוד מתקדמות יותר = מחיר גבוה יותר.
ההסבר למחיר הגבוה יכול להתחלק ל-2 חלקים:
1) תוכנה גדולה ומסובכת מחייבת כמות מסוימת של אנשי תוכנה, שכל אחד מהם אחראי על חלק קטן מהתוכנה. הרבה אנשי תוכנה = הרבה כסף...
2) מצב השוק, כמות המתחרים, יחודיות המוצר גם כן משפיעים (מן הסתם) על המחיר והעובדה החשובה מכל - יצרן אזרחי המוכר ציוד למוסד בטחוני יכול לפעמים לדרוש (ולקבל) מחיר מופרז ולא תמיד יש מה לעשות כנגד זה (מצב של מוצר יחודי, לקוח "שבוי" וכו').
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 05-09-2011, 17:55
  avifresh avifresh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.04.04
הודעות: 2,502
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "שאלה: מהם הגורמים העיקריים למחירי הרכש של טילים?"

עלות השכר של מדענים וטכנאים לכל מהלך הפרוייקט עולה X.
קיבלו הזמנה של 100 טילים - מחלקים את ההוצאות לפי כמות ההזמנה.
אבל בהזמנה הבאה וזו שאחריה כבר אין (כמעט , כי ממשיכים לשדרג כמובן) את נפח ההוצאה של כל המדענים וטכנאים, אז למה אין ירידה דרסטית במחיר?

נ.ב. עבדתי בזמנו במפעל שסיפק למ.הבטחון.
בכל הזמנה, המנהל לקח את עלות ה"שטנץ" (תבנית) וחילק אותה מחדש לפי הכמות המוזמנת, למרות שכבר מזמן כיסה את עלותה+רווח עליה... כנראה שכל המפעלים עובדים (עלינו) באותה שיטה.
חבל שאין במנה"ר מחשב (...) שיתריע שהשטנץ שולם ולא ישלמו בשנית ובשלישית...
בנוסף, רצוי שיממנו את השטנץ בנפרד מיצור החלקים וכך לא ישלמו עליו בשנית.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 05-09-2011, 20:54
  jsphs7 jsphs7 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.07.08
הודעות: 1,033
כמות נמכרת אל מול ביצועים, דיוק, MTBF
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "שאלה: מהם הגורמים העיקריים למחירי הרכש של טילים?"

ניסית לשאול את עצמך למה ציוד מחשב עולה בסה"כ כמה מאות ש"ח עד אלפי ש"ח? כמה ידע יש על מנת להרים מחשב נייד, נתב, דיסק?

בכל אחד מהרכיבים צוותי ענק עמלו על מנת להכינם ליצור.

כל רכיב שנמכר (נניח התקן זכרון) צוות אחר ביצור, מחקר ופתוח, מכירות, לוגיסטיקה עמל על מנת ליצרו. ובכל זאת הרכיב נמכר בכמה דולרים פשוט כי הוא נמכר במיליארדים ועלות היצור והפתוח מחולקת במיליארדים. בעוד שנה וחצי המערכת תוחלף בדור מתקדם יותר.

לעומת זאת, טיל כמה יחידות ממנו נמכרות? משך איזו תקופה?

גם אם צוות דומה עמל על מנת להכינו ליצור כמות הכמויות הנמכרת היא אלפים אולי עשרות אלפים משך עשור.

את עלויות הפתוח, מנהלה, לוגיסטיקה מחלקים לאלפים לא למיליארדים ולכן המחיר ליחידה בהתאם.

הבט של איכות, אם יש לך טלוויזיה לא תקינה נניח 1 ל - 50,000 הלקוח ירים טלפון והספק ישלח במקרה הטוב צוות שיחליף לו את הטלוויזיה. אתה מבין מה יקרה כשטיל יכשל כשהוא מעומס על מטוס קרב ולא במועדו?

תהליך הפתוח של מערכת בטחונית חייב לקחת בחשבון איכות מוגדרת וגבוה - הדבר מחייב תהליכי פתוח ארוכים יותר ובהתאמה מחיר גבוה יותר.

זה בקצור נמרץ ההסבר.

מקווה שהבהרתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:13

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר