לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-02-2008, 10:43
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
מסלול הטיסה הארוך במזה"ת נחנך בבסיס נבטים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3506746,00.html

מסלול הטיסה הארוך במזה"ת נבנה בנבטים

בסיס נבטים בנגב יהפוך בקרוב לבסיס התובלה של חיל האוויר. לקראת המעבר הוקם מסלול טיסה באורך 3.9 ק"מ. המסלול הארוך, בו השתמשו בכמות אספלט השווה לזו שבכביש חיפה-תל אביב, יאפשר לחיל גמישות פעולה בכל הקשור להמראות ונחיתות של כלי טייס. צפו בתמונות חנן גרינברג
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.ynet.co.il/images/SendArtResponse/mail.gif]
פורסם: 18.02.08, 11:15

פרסום ראשון: בימים אלו מושלמת בנייתו של מסלול הטיסה הארוך ביותר במזרח התיכון בבסיס נבטים בדרום. המסלול, באורך 3.9 קילומטרים, נבנה כחלק מהרחבת המקום במסגרת מעבר בסיס התובלה של חיל האוויר מאזור לוד לנבטים.

בצילומים, שהגיעו לידי ynet, ניתן לראות את האזור ביוני 2005, לפני תחילת העבודות, ובצילום עדכני מהשבועות האחרונים - שבו ניתן להבחין במסלול הולך ונשלם, כך באמצעות התמונות שצולמו מהאוויר ומשמשות את מערכת הביטחון למעקב אחר הפרויקט.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/02012008/1383791/002.jpg_wa.jpg]


המסלול החדש בבסיס נבטים

בניית המסלול נחשבת לאתגר הנדסי לא פשוט, בעיקר בשל סוג הקרקע בנגב. במסגרת העבודות הובאו לישראל מחו"ל דחפורים מיוחדים כדי להשלים את מכסת הכלים הכבדים הנחוצים לצורך העבודות, כמות האספלט שהושקעה במסלול שוות ערך לכמות בכביש בינעירוני דו-נתיבי באורך 90 ק"מ, כמו למשל כביש תל אביב-חיפה.

במסגרת הפרויקט שעלותו כ-1.6 מיליארד שקל, בונה מערכת הביטחון בנבטים גם מבנים ייעודים שונים, ממגורים ועד דירים תת-קרקעיים עבור המטוסים השונים, מגדל פיקוח חדש ומבצעת עבודות סלילה וניקוז. שטח פרויקט נבטים החדש ישתרע על גודל השטח שעליו משתרעת תל-אביב-יפו - כ-50 אלף דונם. שטח המבנים משתרע על פני 70 אלף מ"ר, כפול מהשטח שעליו ניצבים מגדלי עזריאלי. בכמות האבן המשתלבת בבסיס, כ-19 אלף מ"ר, ניתן לרצף כ-2.5 מגרשי כדורגל.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/02012008/1383786/001.jpg_wa.jpg]


אזור הבסיס לפני בניית המסלול ביוני 2005

המסלול הארוך, יאפשר לחיל האוויר גמישות פעולה בכל הקשור להמראות ונחיתות של כלי טייס. מאפייניו, שלחלקם גם היבטים מבצעיים, נקבעו בחיל האוויר ובמינהלת משרד הביטחון וצה"ל שעוסקת במעבר המחנות לנגב. לבסיס נבטים, שבו מספר טייסות קרב, יתווספו טייסות התובלה בהם מטוסי ההרקולס והבואינג 707, (שחלקם משמשים לתדלוק אווירי ולקחו בעבר גם חלק גם בפעילויות מבצעית -ח.ג), מכל מקום יאפשר המסלול החדש שימוש לכל כלי הטייס של חיל האוויר בשגרה ובחירום.

מסלול זה מאפשר נחיתה והמראה למגוון רחב של מטוסים. בנייתו תושלם כבר בקיץ הקרוב ואילו בדצמבר 2009 יגזר הסרט כאשר יוכרז רשמית כי בסיס התובלה עבר לנגב.

פרויקט העברת בסיס התובלה של חיל האוויר לנבטים מהווה סנונית ראשונה במסגרת פרויקט מעבר צה"ל לנגב בעלות כוללת של 25 מיליארד שקל, כולל גם את קריית ההדרכה (עיר הבה"דים), בסיסי אגף המודיעין וחיל התקשוב, ובסך הכל אזור בו ישרתו למעלה מ-20 אלף חיילים. כבר כיום עוסקים בבניית המחנות כ-900 עובדים, יותר ממחציתם תושבי הנגב.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 18-02-2008, 23:12
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אני לא יודע אם יש סיבה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
אני לא יודע אם יש סיבה לגיטימית בגינה זה אמור "להפחיד את האירנים" אני גם לא רואה שום סיבה שדבר כזה יעבור צנזורה אלא אם כן למישהו יש אינטרס שזה יפורסם - אתה יכול לחשוב על אינטרס אחר פרט לסוגיה האירנית?

לגבי הצנזורה - הרי לא אמרו שום דבר מעניין כמעט. זה שיש בסיס חדש בעל מסלול המראה באורך X כל ילד יגלה ב-GE.

האינטרס - כפי שאמרתי, אני מנחש שמדובר בכתבת תדמית (מסלול המראה הגדול במזרח התיכון) או בכתבה שנועדה להסביר בנימה אופטימית לאן הלך 1.6 מיליארד שקל. אולי, אם היה מדובר בבסיס של כטבמ"ים או מטוסי קרב היה אפשר ליחס את ההודעה איכשהו להרתעה מול איראן, אבל כאשר מדובר בכנף תובלה?
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 18-02-2008, 23:51
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[font=Verdana]שום אורך של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
שום אורך של מסול המראה לא יביא לכאן את B-2 בדיאגו גרסיה (Diego Garcia), המשמש את המפציצים האסטרטגיים האמריקאיים באזורינו, מסלול המראה של 3,650 מ' (אבל B-2 לא הגיעו גם לשם, לפי הבנתי).
המסלול לא יביא, אך אם לא יהיה מסלול מתאים במקום מבודד מספיק, גם לא יבוא.

בקשר לשימוש לתובלה. לא סביר מן הסיבות שכבר הזכרתי:
  • יש לנו מסלולים שיכולים לשרת את המטוסים הגדולים בעולם, לא שמי מהם בשרותנו... בזמן חרום כבר הייתה רכבת אוירית באמצעים של 1973...
  • לטיפול בריבוי טיסות מתאים ריבוי מסלולים, לא אחד ארוך.
אם לנו ולא לגורם חוץ, מה נשאר? ...חוצנים ?!?
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 18-02-2008, 16:22
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
למי ולמה זה נחוץ לכל הרוחות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מסלול הטיסה הארוך במזה"ת נחנך בבסיס נבטים"

כפי שכבר נאמר יש לנו מסלולים שיכולים לשרת את המטוסים הגדולים בעולם, לא שמי מהם בשרותנו...
אפילו איש פשוט כמוני מבין שריבוי טיסות ישרתו ריבוי מסלולים ולא אחד ארוך שכזה.
הפיתרון לתעלומה זו יכו להיות: למה מסלול במימדים כאלו משמש במקומות אחרים בעולם?
האט זאת תשתית עבור גורם זר\חוץ? או אף ...חוצני?

לאזרח פשוט כמוני ובהתאם למיידע הנ"ל מפתות יותר החלופות השתולות בכתבה:
ציטוט:
כמות האספלט שהושקעה במסלול שוות ערך לכמות בכביש בינעירוני דו-נתיבי באורך 90 ק"מ, כמו למשל כביש תל אביב-חיפה

ציטוט:
שטח פרויקט נבטים החדש ישתרע על גודל השטח שעליו משתרעת תל-אביב-יפו

ציטוט:
שטח המבנים משתרע על פני 70 אלף מ"ר, כפול מהשטח שעליו ניצבים מגדלי עזריאלי.

ציטוט:
בכמות האבן המשתלבת בבסיס, כ-19 אלף מ"ר, ניתן לרצף כ-2.5 מגרשי כדורגל
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 19-02-2008, 10:04
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "אנא אתה הדגול והנאור האר את עינינו פשוטי העם"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי 2liviu
תודה שתרמתה מזמנך היקר להעיר לנו הירוקים שמתחת רגליך.
ואם במנותקים עסקינן, מה אתה רואה במראה?

רד לי מהגב, העיסוק שלי זה לא לתקן כל שטות שאתה ואחרים כותבים כאן, לו זה היה המצב הייתי נאלץ לעבוד כאן בפורום במשרה מלאה ולהתפטר מעבודתי....
התוספת של "הירוקים" בהודעתך היא שיקרית ודמגוגית, האם אני התייחסתי "לירוקים"? ממש לא...אני התייחסתי למי שכותב שטויות במיץ...ללא קשר לשיוך חיילי...אבל זהו ניסיון פופוליסטי ודמגוגי אופיניי ונחמד מצידך......
שוב אני מבקש ממך, נא התעלם מהודעותי כפי שאני מתעלם מהודעתך המנותקות..
להתראות,
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 19-02-2008, 13:47
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "מוזר, אמרת "שטויות", "מיץ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
מוזר, אמרת "שטויות", "מיץ עגבניות" ועוד דברים בסגנון, אבל לא אמרת שום דבר בנושא האשכול. זה נקרא "ביקורת הורסת", רק שתדע.

לא מוזר בכלל, קרא את תגובותי האחרות בנושא, אתה קצת מתפרץ לדלת פתוחה כאן, יש היסטוריה ארוכה של חוסר רצינות וחובבנות ברמות הנמוכות ביותר מצד אנשים מסוימים כאן בפורום, וחלק מהתגובות בשירשור הנ"ל הינן בדיוק כאלה.
אין לי כוונה לעבור ולתקן ואין לי כוח יותר לכך, אני רק מציין שהרמה עלובה, ומי שרוצה להיתעלם ולהמשיך לכתוב כמו טינאייג'ר על תחומים שאין לו מושג וחצי מושג בהם, מוזמן לעשות זו.
רוצה ביקורת בונה? נא לכתוב בנושאים שיש מושג מסוים בהם (אין חובה להיות מומחה בינלאומי, אבל אם את הידע בתחום שאתה כותב בו אספת מצפיה בסרטי קולנוע וקריאת המדור "לקראת גיוס" במעריב לנוער- אז כנראה שהתגובה שלך לא רלוונטית..).
אחרת הפורום ימשיך לצלול לצערי...
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 19-02-2008, 16:50
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "אני מציע להשאיר למנהלי הפורום..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
אני מציע להשאיר למנהלי הפורום את הדאגה לשלומו - הם הרי עושים את עבודתם בצורה יפה מאוד. ובנוגע למומחיות שלך - היא לא תורמת כלום אם כל מה שאתה עושה בה זה להגיד: אתם בורים, עדיף היה אם הייתם שותקים. כי זה הוא בדיוק הטבע של ביקורת הורסת.

מנהלי הפורום לא עוסקים (ובצדק) בסתימת פיות ובהגדרות מה "שטויות" ומה לא...הם עוסקים בשמירה על הסדר והחוקים...
כמו שנהוג בפורום שלנו להעביר ביקורת חסרת שחר וללא ידע, על צה"ל וכו' (לא תמיד כמובן, יש ביקורות מקצועיות ורציניות..) כך, גם אני מעוניין להעביר ביקורת על הטוקבקיסטים החובבנים בפורום הנ"ל....לפחות אני, להבדיל מכמה מהטוקבקיסטים כאן, נוהג לקרוא את החומר לפני שאני מגיב.....
תשובה לכמה מגוחך השירשור הנ"ל נתן למטה הפ.ב....אני לא מבין גדול בתחום אז אני לא יודע כמה מדויקת הודעתו, אבל בינתיים היא נשמעת הכי הגיונית ורצינית מכל ההודעות בשירשור הנ"ל...פרט כמובן להודעה לגבי קונסיפרציה חיל אוירית בדבר הטסת חוצנים במטוסי B2 רק על מנת לעצבן את ירוקים בזמן שהטייסים אוכלים קוויאר במועדון הטייסת...
להת,
אמיל
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 19-02-2008, 14:34
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מסלול הטיסה הארוך במזה"ת נחנך בבסיס נבטים"

טוב אני רואה שamile-e קצת מעוצבן (ובצדק) אז אני אגן על כבוד חיל האויר והמסלול.

כרגע ישראל היא מדינה אם מסלול הספקה כבדה אחד!

המסלול הזה משרת גם את התעופה האזרחית ונחשב לעמוס גם בימי שלום. המצב הזה יוצר מספר בעיות:
1) במצב מלחמה קל מאוד לסגור את בן גוריון ולמנוע הספקה של טילי לאו או פגזים או כל ציוד אחר שגם
הירוקים צריכים.
2) גם אם המסלול פתוח הוא מהווה צוור בקבוק להספקה ולכן מהווה נקודת תורפה ברורה.
3) כל התנועה מבן גוריון מייד מגיעה לפורום: מי ראה את האנטונוב, לאן לעלמו התותחים של סולתם וכדומה.
על הבעיות הנ"ל ואחרות מחייבות בניה של מסלול נוסף קרוב למרכז הארץ.
אכשיו אם רוצים לבנות מסלול שיוכל לתפקד גם בקיץ כשחם וגם למטענים גדולים מאוד ולמטוסים עתידיים
אז צריך לבנות מסלול ארוך מאוד ואין פה שום עניין של מגלומניה של חיל האויר.

המסלול הזה ארוך כדי לענות על דרישות ההספקה של כל צה"ל ולמנוע את הבניה שלו היא להגיד שצה"ל
לא יצטרך להספקה מחו"ל במלחמה הבאה.


לגבי בטון: הוא הרבה יותר רגיש לקרקע לא יציבה/רכה כמו אדמת הלס בנבטים והרבה יותר קל
לתקן מסלול אספלט שחטף סקאד מאשר מסלול בטון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 19-02-2008, 18:58
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Hacham_Maimon שמתחילה ב "רק על דבר קטן לא חשבו"

להיפך. באיזור עוברת מסילת רכבת שמאפשר העברה מהירה של מאות טונות ציוד אל המרכז, או אל ב"ש. מעבר לכך, תשתית הכבישים תאפשר העברה של ציוד לחימה במספר צירים במקביל, ככה שלטעמי מדובר בהחלטה לא רעה בכלל, אם בכך נתון הדבר.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 19-02-2008, 18:49
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "טוב אני רואה שamile-e קצת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
טוב אני רואה שamile-e קצת מעוצבן (ובצדק) אז אני אגן על כבוד חיל האויר והמסלול.

כרגע ישראל היא מדינה אם מסלול הספקה כבדה אחד!

המסלול הזה משרת גם את התעופה האזרחית ונחשב לעמוס גם בימי שלום. המצב הזה יוצר מספר בעיות:
1) במצב מלחמה קל מאוד לסגור את בן גוריון ולמנוע הספקה של טילי לאו או פגזים או כל ציוד אחר שגם
הירוקים צריכים.
2) גם אם המסלול פתוח הוא מהווה צוור בקבוק להספקה ולכן מהווה נקודת תורפה ברורה.
3) כל התנועה מבן גוריון מייד מגיעה לפורום: מי ראה את האנטונוב, לאן לעלמו התותחים של סולתם וכדומה.
על הבעיות הנ"ל ואחרות מחייבות בניה של מסלול נוסף קרוב למרכז הארץ.
אכשיו אם רוצים לבנות מסלול שיוכל לתפקד גם בקיץ כשחם וגם למטענים גדולים מאוד ולמטוסים עתידיים
אז צריך לבנות מסלול ארוך מאוד ואין פה שום עניין של מגלומניה של חיל האויר.

המסלול הזה ארוך כדי לענות על דרישות ההספקה של כל צה"ל ולמנוע את הבניה שלו היא להגיד שצה"ל
לא יצטרך להספקה מחו"ל במלחמה הבאה.


לגבי בטון: הוא הרבה יותר רגיש לקרקע לא יציבה/רכה כמו אדמת הלס בנבטים והרבה יותר קל
לתקן מסלול אספלט שחטף סקאד מאשר מסלול בטון.

לא קונה את ההסבר הזה,
לדעתי תוא"ר הציגו למח"א מסלול באורך 1.9 ק"מ, אבל מח"א, נשען על כורסאו המרווח, רגלים על השולחן,ובעודו מעשן סיגר ביד אחת הגדיר שאם המהנדסים ואנשי תוא"ר חושבים שזה מה שצריך אזי אנחנו נעשה פי שתיים ארוך! למען יראו ויראו!! הכל כדי שהירוקים ימשיכו לאכול חול כשאנחנו אוכלים קוואיר...אפשר לחשוב שהמח"א הזה סיכן את חייו כשהיה צעיר יותר במשימות מסוכנות, קרבות אויר הדרכת טייסים ושאר מרעין בישין, הרי את הכל הוא עשה לטובת טפיחה על הכתף מעייזר וצחוקים עם החברה במועדון, לא היה לזה שום קשר למדינה....והרעיון הזה שלו לקחת קרנפים שיצניחו מים ואספקה, בניגוד לתו"ל ותוך סיכון ואילתור בזמן אמת, לחיילים בלבנון שמפקדיהם שלהם לא דאגו ללוגיסטיקה כמו שצריך..מה זה צריך להיות? מה הוא לא יעשה בשביל כותרת בעיתון!! ככה להשפיל גנרלים ירוקים? רק כי לחיילים שלהם אין מים ואוכל...אוכל נבלות...ועכשיו הוא רוצה שנאמין שיש סיבה למסלול באורך הזה...לא קונה כבר את הסיפורים של המגלומן הזה...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 21-02-2008, 10:37
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "טוב אני רואה שamile-e קצת..."

1. זה ממש לא המסלול הכי ארוך במזרח התיכון. הוא בהחלט מסלול ארוך ומכובד אבל בסעודיה לבדה יש חצי תריסר מסלולים ארוכים כמוהו או ממנו, כולל אחד שאכן משמש למיטב זכרוני כשדה חירום עבור מעבורת החלל, נושא שעלה פה כבדיחה.
2. לגבי מה שנכתב פה לגבי סלילת המסלול מאספלט ולא מבטון, הסיבה העיקרית היא עלויות,הן בסלילה הראשונית והן בתחזוקה מונעת נדרשת (לא בתחזוקה שוטפת). מדובר על סדר גודל של פי 300-400% בהשוואה למסלול אספלט ואין למדינת ישראל יכולת או צורך לממן ניסויים כאלו. הסיבה השניה שקשורה מאוד בראשונה היא העדר תשומות ייצור בהיקפים נדרשים במדינה. כדי לסלול מסלול בטון בסדר גודל כזה על כל כבישי הגישה, אזורי המתנה, הרחבות וכו' היה נדרש להלאים חלק ניכר מייצור הבטון האזרחי בישראל לשנתיים לפחות, דבר לא הגיוני בעליל. סיבה שלישית קשורה אף היא לסיבה השניה - חוסר ניסיון בארץ בסלילת בטון בהיקפים כאלו, כולל בקרב גורמי המקצוע בח"א ובחברות האזרחיות. במדינת ישראל כולה נסלל קטע כביש אחד בלבד מבטון - כביש 3 המחודש בין המחלפים נחשון ובקוע (אא"לט) - וגם זה צורה נסיונית, כאשר יתרת הכביש נסללה לבסוף באספלט רגיל. הסיבה הרביעית היא רגישות הבטון בכלל ובאזורים מדבריים בפרט לחדירת וחלחול מים לסדקים / חריצים שבין הפלטות. במדבריות קרים התופעה חמורה אף יותר מאחר והמים המצטברים בחריצים ובסדקים קופאים, מתרחבים ומקעקעים את הפלטות והמסלול. קשה מאוד לעקוב ובעיקר לתקן נזקים כאלו בצורה יומיומית והם יכולים להשבית מסלול מבצעי לחודשים. מסיבות אלו ואחרות רוב המסלולים במזרח התיכון נסללים באספלט ולא בבטון ובכלל זאת רוב מסלולי הענק הסעודיים שהוזכרו לעיל, למעט בודדים פה ושם.
3. באספקט של העברת הספקה לחזית, יש לנתבג יתרונות על נבטים בגלל מיקומו המרכזי יותר, בקרבת מרכזי האספקה הצה"ליים והחזיתות הצפוניות - סוריה ולבנון. אם סיני עדיין הייתה בידינו אזי נבטים אכן הייתה כמעט באמצע הדרך ביניהן. אם זאת הצורך האזרחי עולה על הצורך הצבאי מה עוד שהארכת כביש מספר 6 צפונה ובעיקר דרומה עד לצומת הנגב הסמוך לבסיס תאפשר קיצור טווחים משמעותי לכלל החזיתות במקרה של המלחמה (בואו רק שנקווה שמי שצריך לתת את הדעת לפגיעות המחלפים בכבישי האורך להתקפות אוויר, שיכולות לנטרל אותם לגמרי, אכן נותן את דעתו לעניין...) בניגוד למדינות רבות אחרות ובהן ארה"ב העצומה, בישראל תשתית רכבת אינה אלטרנטיבה רצינית להובלת מטענים צבאיים כמו רק"מ ותחמושת. אין במדינת ישראל די קרונות להובלת אפילו גדוד בודד, לא תחנות המסוגלות לקלוט היקפים כאלו של רק"מ וגם לא נהלים להובלת תחמושת בצורה מאובטחת. בעבר אכן היו כאלו אבל הם נזנחו בסוף שנות ה-60.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 21-02-2008, 17:34
  kick_the_reverb kick_the_reverb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.07
הודעות: 252
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "לי נראה שבטון מתקשה לאט יותר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
לי נראה שבטון מתקשה לאט יותר מקירור של אספלט וגם סגירת סדקים
בבטון קשה ואיטית יותר מהזמן שיקח לחימום וכבישה מחדש של מסלול אספלט.

אני חושב שמה שאנחנו צריכים לדיון הוא מהנדס בניין אבל נראה לי שהדיון הזה
כבר התקיים לפני כמה שנים באגף הבינוי של חיל האויר ואנחנו רואים את התוצאה.


מלבד נושא העלות, אכן טכנית יותר מסובך לבנות מסלולי בטון.
לגבי מהנדס בניין - תיקון קל - הכוונה למה שנקרא מהנדס אזרחי.

רן
נ.ב. - OT - אין צורך לקרוא:
מזכיר לי סיפור קטן. אבי, כמו שהזכרתי פעם, היה מתוקף היותו אדריכל, מילואימניק ביחידת בינוי של ח"א. הוא עשה הרבה מילואים בסיני בבניית מחנות. על היחידה הוטל לבנות מסלול. איכשהו הוטל על אבי נושא התכנון בנוהל "הוסמכת!"...מובן שידע ממשי בתכנון מסלולים ממש לא היה ברשותו (אדריכל זה לא מהנדס אזרחי), אבל הוא טיפוס רציני, אז הוא ביקש לצאת הביתה, למד את הנושא מספרים ותכנן בהצלחה את המסלול, שמסתבר שהיה טוב יותר מאחרים, בגלל שמישהו פתח ספרים ברצינות לפני התכנון.
טוב, זה לא מפתיע בהתחשב בצורת חלוקת העבודה שנעשתה בתקופה הזאת - בהתייצבות היה נעשה רישום של המקצוע - מגיע נגר, שואלים מה מקצועו, עונה "נגר" וכך נרשם. כנ"ל טייח, צבעי וכו'. מגיע ראש הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון, מצהיר מה מקצועו, ומה נרשם? - "בלתי מקצועי"...כנ"ל שאר האדריכלים, מהנדסים וכו'. כך כשהיה צריך לבנות קומפלקס של צריפי עץ, הנגרים תכננו וניהלו את העבודה בעוד האדריכלים והמהנדסים ניסרו עצים, דפקו מסמרים, וכו'. כמובן שחטפו צעקות מהנגרים על עבודתם הבלתי מקצועית...מכיוון שהנגרים לא בדיוק מוכשרים בתכנון, התוצאה הסופית היתה בהתאם.
כל פעם שאבי העלה את הנושא נענה ב"זה מה שיש"...בסוף הגיע לרמ"ח בינוי (לא דבר פשוט או מקובל), שהבין את האבסורד ושינה את ההנחיות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 22-02-2008, 09:50
צלמית המשתמש של עומר מסינג
  משתמש זכר עומר מסינג עומר מסינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.07
הודעות: 1,029
Facebook profile LinkedIn profile
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי nitai eden שמתחילה ב "מסלול בטון"

קודם כל, לא בונים מסלול בטון מקוביות. ולא "שולפים" קוביה ומחליפים אותה.

[שיפוץ של מסלול מבטון הוא הליך ארוך, מורכב, מסובך, יקר, המשתמש באמצעים טכנולוגים והנדסיים לא פשוטים. - אם מישהו מעוניין אעלה תמונות של הליך שיפוץ מסלול המראה מבטון משדה תעופה אזרחי ביפן, אשר אלמנט הזמן חשוב מבחינה כלכלית ולא צבאית...]
מה שאתה רואה נקרא "משיקים" שתפקידם לתעל את הסדק למקום בו אתה רוצה אותו.

היות ובטון גמיש פחות מביטומן (החומר ה"פעיל" באספלט) יש צורך בצורה כזו של בנייה (אגב גם בכבישים מאספלט יש מישיקים אבל לא שמים לב לזה)

היתרון הבולט של בטון לעומת אספלט הוא העמידות שלו בפני שחיקה מוגברת, אשר נגרמת ממנועי סילון (הדאגה העיקרית היא מהמטוסים החדישים שיודעים לכוון את הדחף מהמנוע ישירות לקרקע ובכך לייצר חום + לחץ גדול מהרגיל - לא בטוח איך קוראים לזה) . אולם אם אין כוונה להשתמש שימוש סדיר במסלול זה במטוסי קרב אז גם לא ממש צריך בטון.

תיקון של מסלול אספלט לא יותר מסובך מתיקון מסלול בטון.
ההבדל הוא בסוג המכונה הנדרשת, סוג חומר המליטה הנדרש (ביטומן במקום צמנט), וזמן להתקשות סופית. (בטון [רגיל] מקבל חוזק מלא לאחר 28 ימים, אגב ועל כביש אפשר כבר לסוע יום אח"כ)

בכל מקרה, כל זה כללי. אני לא מכיר ולא מעורב בפרטי הפרוייקט.
עומר
_____________________________________
Keep your mouth shut and your pen dry until you know the facts!





תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 20-02-2008, 21:44
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,809
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מסלול הטיסה הארוך במזה"ת נחנך בבסיס נבטים"

כתבה ישנה של ביטאון חיל האויר בנושא:

ציטוט:
מסלול הטיסה הארוך בישראל ייבנה בבסיס נבטים

נתנאל שלומוביץ

בסיס חיל-האוויר נבטים הולך ומתפתח: לאחר שקלט בשנה שעברה טייסות F-61A/B (נץ) שעברו אליו מבסיס אחר, ולאחר שהתקבלה ההחלטה להעתיק אליו עד שנת 2008 את בסיס לוד, החל צוות תיכנון מיוחד לעסוק בעיצובו של הבסיס המתחדש. בין השאר יכלול בסיס נבטים "החדש", שיהיה אחד מהבסיסים המרכזיים והגדולים ביותר של חיל-האוויר, גם את מסלול הטיסה הארוך ביותר בישראל.

כיום, נמצא מסלול הטיסה הארוך בישראל בנמל התעופה בן-גוריון. המסלול החדש שייבנה בנבטים יהיה אפילו ארוך יותר. "מטוסי תובלה זקוקים למסלול המראה ארוך", אומר סא"ל ג', מפקד טייסת תעופה בבסיס לוד. "ככל שהמטוס נושא מטען כבד יותר, כך הוא צריך מסלול המראה ארוך יותר. בנוסף, גם החום משפיע על יכולת ההמראה, וכיוון שבנבטים חם יותר מאשר בלוד, חיל-האוויר נדרש לבנות מסלול המראה חדש וארוך במיוחד".
בימים אלה החל, כאמור, צוות התיכנון בעיצוב פני הבסיס החדש. עבודות התשתית צפויות להתחיל ביומה הראשון של שנת 2005

http://iaf.co.il/Templates/Journal/...343&docID=22925
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 21-02-2008, 16:57
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
אז ככה:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מסלול הטיסה הארוך במזה"ת נחנך בבסיס נבטים"

1. למה מפרסמים את זה? יחצ"נות טהורה. אמרתי כבר לפני חודש-חודשיים שבזמן הקרוב יראו אור יותר ויותר כתבות על בסיס נבטים. זה אינטרס של החיל.

2. למה צריך מסלול ארוך כל כך?
צריך מסלול שמטוסי ענק יכולים לנחות עליו גם בדרום. בפעם האחרונה שגלאקסי נחת בנבטים המסלול ניזוק.. וכן, יש סיבות טובות מאוד לצורך בנחיתת מטוסים כבדים בדרום, שחלקן כבר נכתב.

3. למה אספלט ולא בטון?
א. עלות. הסבירו את זה בפירוט רב. צריך לזכור שיש צורך לשפץ מסלולי טיסה מדי פעם.
ב. מסתבר שלעשות מסלול מבטון זה אתגר טכנולוגי לא פשוט. ברחבות החניה משתמשים בבטון.. וזה סיפור לא קטן בכלל. וזה לא רק מלט ומים.
ג. למרות שמההיכרות שלי עם הנושא, בטון עמיד יותר לאורך השנים (בהשוואה לאספלט), כנראה שמה שטוב לרחבות חניה לא טוב באותה מידה למסלולי טיסה.

4. מה עושים כשנפגע מסלול אספלט?
יש מתודות (מתורגלות) לשיפוץ מהיר של מסלולי טיסה. כדאי לזכור שבבסיסי הטיסה של החיל יש יחידות בינוי גדולות, שבין השאר תפקידן הוא לטפל בנזקי הפצצה.

5. ולא, לא עשו רק מסלול אחד. פשוט מייחצנים את המסלול הארוך יותר. למה להתרגש?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #89  
ישן 28-04-2008, 10:53
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מסלול הטיסה הארוך במזה"ת נחנך בבסיס נבטים"

שאלת תם:
האם מסלול כזה יכול לשמש את המפציצים הכבדים (חמקנים?) של האמריקאים לתקיפות במזרח התיכון, מזרח רחוק, מזרח אירופה?
האם יש לו עדיפות על מסלולים באירופה?
האם יש לו עדיפות על מסלולים בסעודיה (שיכולה יום אחד, אם זה לא קורה כבר עכשיו, להתגלות כמקום שבו לא כדאי להיות אמריקאי)?
האם אלו לא האמריקאים שבונים ומממנים את המסלול הזה?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:50

הדף נוצר ב 0.24 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר