לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 05-11-2011, 20:46
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי nvigdora שמתחילה ב "מבלי להיכנס שוב לדיון בנושא התקיפה באיראן"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nvigdora
במקרה כזה הוא גם בהחלט יכול להיתקל בטק"ק במעופו,


מה?

עד כמה שידוע לי שיגור של טק"ק זה לא דבר שאפשר לעשות על המקום. נדרשת הכנה מבעוד מועד. בהנחה ולא תהיה לאיראנים התרעה מוקדמת על גיחת ההתקפה, שיגור כזה איננו ריאלי עד כמה שידוע לי.

מעבר לכך, מהירות ופרופיל הטיסה של טיל בליסטי בין-יבשתי יקשו עד כדי אי-ריאליות הפלה כזו...

וגם אם נניח שמטוס ח"א היה יכול ליירט טיל בעת שיגורו (כשהוא איטי יחסית), חלון הזמנים לגיחת תקיפה מישראל לאיראן לא משאיר למטוסים זמן רב להתמהמה בשטח (פשוט בגלל קוצר הדלק). בתוך עשר דקות מתוך 1440 דקות ביממה, דווקא אז האיראנים ישגרו? הסיכוי שמטוס של ח"א בכלל יהיה שם כשטיל משוגר, אלא אם שיגור הטיל היה מתוכנן וידוע זמן רב - אפסי
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 06-11-2011, 17:49
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
אני חושב שמסקנתך אינה נכונה
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי nvigdora שמתחילה ב "אני חושב שהמסקנה מהדיון היא"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nvigdora
שזה בלתי אפשרי.

???


1) אילוצים של דלק וגם בטח אילוצים של חלון זמן הקשורים להתחמקות - לא מאפשרים התמהמהות בשטח.

לא לגמרי שייך. אם "במקרה" מזוהה טיל ממריא שמהירותו איטית בהרבה ממטוס, למה לא לשגר לעברו טיל?


2) מהירות טיל הרק"ק גבוהה מידי וגם אם יזוהה כשעוד מהירותו איטית הרי שהוא חייב להיות בטווח של הפיתון או כל טיל א.א אחר - ולאלה כידוע אין טווח העולה על כמה עשרות קילומטרים.

אז מה? אם הוא מזוהה בתחום הפעולה של טיל א"א - למה לא להשתמש בו?

3) אם אני הייתי טייס בשטח האויב הייתי מעדיף לשמור את הטילים שלי למקרה שמטוס אויב יזדנב אחריי.

את זה אהבתי במיוחד. לו היית טייס במשימת תקיפה ליעד מרוחק (כך נהוג לאמר היום....) והיית יכול למנוע מטיל בליסטי ליפול על ת"א/דימונה/בסיס חיל האוויר שממנו המראת, ולא היית עושה זאת, היה ניתן להניח שיש לך בעיה מסוימת בהבנת תפקידך. אבל אינך טייס ולכן זה נשאר בגדר תאוריה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 07-11-2011, 07:38
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי murtk שמתחילה ב "לעניות דעתי כל טיל א"א שמסוגל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי murtk
לעניות דעתי כל טיל א"א שמסוגל ליירט מטוס מסוג גל ליירט טיל ק"א

עניות דעתך אינה המצב בשטח.
אם היתה נכונה - אזי זה היה יכול להיות פיתרון מעולה כנגד סוללות נ"מ כבדות (טיל בגודל דומה לטילים ארוכי טווח). לדוגמא: קל להבחין בטיל SA2 המשוגר כנגד מטוסים מגביהי טוס. כל שנותר (אם דעתך היתה נכונה) היה לשגר כנגדו טיל במקום לבצע תמרוני התחמקות.
בפועל, לא תיכננו שמטוס ישא טילים כאלה. אני מניח שהבעייתיות הגדולה הינה באמצעי האיתור של הטיל הנורה מהקרקע. אמצעים שכנראה כבדים מידי לנשיאה על מטוס (גם הטיל עצמו כנראה כבד מידי לנשיאה על מטוס). הרבה יותר קל לתקוף את הסוללה כדי למנוע שיגורים נוספים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 07-11-2011, 10:19
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי murtk שמתחילה ב "לעניות דעתי כל טיל א"א שמסוגל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי murtk
לעניות דעתי כל טיל א"א שמסוגל ליירט מטוס מסוג גל ליירט טיל ק"א

לא. א' ישנם טילי א"א שנועדו ליירט מטרות גדולות ולא מתמרנות (למשל טילי "פניקס" או AA-9). ב', גילוי, רכישה ונעילה על טיל א"א קשה יותר מאשר על כלי טייס גדול יותר. וג', פגיעה יעילה בטיל א"א או ק"א דורשת רש"ק ומרעום קרבה מתאימים - חלק מהרשק"ים הקיימים אנים יעילים נגד מטורת כמו טילים, מפני שתוכננו לפעולה אופטימלית נגד כלי טייס.

ציטוט:
מבחינת יכולת זיהוי אני לא חושב שיש בעיה הטיל עצמו יוצר חתימה מאוד ברורה בנוסף
לכך הוא יוצר רשף דיי גדול זאת אומרת שהוא מקל מאוד על טיל בעל רב"ת תת-אדום , עד כמה שאני יודע לא מתבצע ניסיון לצמצם את פליטת החום (ת'כלס גם אין סיבה)

אתה מדבר על הנחיית הטיל, אבל לפני שמשגרים את הטיל צריך לגלות את המטרה, לחשב את פתרון הירי לעברה, ולהנחית טיל מיירט עד השלב שבוא הוא יוכלת להתביית באופן עצמאי (אם אנחנו מדברים על טילי "שגר-ושכח"). הגילוי הוא בעייתי, מפני שלטילים בד"כ מימדים הרבה יותר קטנים מאפשר לכלי טייס, ולכן גם החותמות המכמי"ות שלהם הרדה יותר קטנות. אז המכ"ם, שהוא האמצעי הגילוי העיקרי במטוסי קרב מודרניים, יהיה פחות יעיל נגד מטרות כמו טילים, אלא אם כן מדובר במכ"ם "חזק".

במקרה שמדובר במערכות אלקטרו-אופטיות כדוגמת IRST, אז המערכות הללו מצריכות מד-טווח לייזר או מכ"ם על מנת לקבל את כל הפרמטרים הדרושים של המטרה ליצירת פתרון ירי. בנוסף, הרשף החם של טיל בעל מנוע רקטי ייתכן שלא יתרום בכלל לגילוי המטרה, זאת מפני שבמערכות IRST ורשק"ים מעדיפים לעשות שימוש בחיישנים הפועלים בטווח הרחוק של התחום הא"א (8-12 מיקרון), לפחות בזמן האחרון. זאת אומרת שמערכות גילוי והנחייה מותאמים יותר לגילוי גוף חם (כתוצאה מהשתקפות השמש, חימום קינטי בזרם אוויר וכד') מאשר זרם סילון חם.

בנוסף, למרות שהרשף של טיל בעל מנוע רקטי הוא חם יותר משל מנועי סילון של מטוס קרב (במיוחד בלי הפעלת מבערים אחוריים), כמות החום הכללית שיותר הטיל היא קטנה יותר מכמות החום שיוצר מטוס קרב, מה שלדעתי יגרום לצמצום טווח הגילוי של הטיל.

ציטוט:
המכשול היחידי שאני יכול לחשוב עליו הוא מהירות,מישהו יודע מהי מהירות היציאה מהאטמוספירה של טיל
בליסטי?ומה לגבי החזרה?

בהתחלה דיברת על טילי א"א וק"א ועכשיו עברת לטילים בליסטיים? אלו דברים מאוד שונים זה מזה.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 07-11-2011, 11:14
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[font=Verdana]מחזק...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
מחזק. בנוסף:
- טיל הנ"מ יכול להגיע לקרבת המטוס אחרי גמר בעירת המנוע הרקטי.

אכן. כנ"ל לגבי טיל א"א ממצואה, שזמן פעולה המנוע שלו נמדד בשניות בודדות.

ציטוט:
- טיל נ"מ יכול להגיע מכיוונים שה- IRST והמכ"מ הרגיל כלל אינם מכסים. יכולת הגנה אפקטיבית מחייבת מערכות גילוי כלל-כיווניות יקרות וכבדות, כמו שתוכננו בזמנו עבור מפציצים (להגנה מפני מיירטים). ברור שלא פרקטי למטוס קרב לטוס חשוף לטילים ולקוות שהטיל יגיע מכיוון החזית, בו הוא יוכל (אולי) לאתרו וליירטו.

לפי האופנה האחרונה מטוסי קרב מתחילים לקבל חיישני התרעה מפני שיגור טילים בטווח רחש של זויות. שילוב של חיישנים כאלה וטילי בעלי יכולת תמרון גבוהה ונעילה אחרי שיגור יכולים אולי לפתור את הבעיה הזאת.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 07-11-2011, 12:13
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "הרושם שלי הוא שמערכות כמו ה-..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
הרושם שלי הוא שמערכות כמו ה- AN/AAQ-37 Distributed Aperture System (DAS) הן בעלות טווח קצר יחסית, שמאפשר שחרור אמצעי נגד/תמרון אך לא יירוט של טיל המטרה. לכך נדרשת מערכת מאסיבית יותר, בסגנון 6 מערכות IRST שמותקנות מסביב למטוס.
כאן מפורטות נפלאות המערכת- כולל איתור שיגור טק"ק, איתור סוללת נ"מ משגרת, איתור מטוסים וכו' אך לא מוזכרת האפשרות הנידונה כאן.

המערכות האלה רק מתחילות להופיע, אז יש מעט מאוד מידע מעשי בנושא. אני מסכים לגמרי, שהטווח לשהם אמור להיות, לפי השכל הישר, קצר יותר ממערכות IRST הקיימות. א' מפני שמדובר חיישנים קומפקטיים יחסית, וב' מפני שמדובר בחיישנים מסוג IIR מקובעים (לא סורקים). האם הרגישות שלהם מספקת או לא מספקת על מנת לגלות ולעקוב ביעילות אחרי טילי ק"א או א"א מתקרבים - את זה אינני יודע.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 08-11-2011, 20:00
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
האם מד"ב?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי nvigdora שמתחילה ב "האם מטוסי חה"א יכולים ליירט טילים במעופם?"

Originally, Israel was pushing for a UAV that could intercept missiles during their boost phases. The Israelis developed the HA-10, a stealthy, long-endurance UAV. They were able to make it several orders of magnitude stealthier than the U.S. Global Hawk's signature, but it was not quite stealthy enough (a spray-on stealth coating was created that could give a 5-10 decibels. reduction in radar reflectivity in the 5-10 gigahertz frequency range, but they needed one that would give a 15-25 decibels reduction). The HA-10 would carry two to three missiles dubbed the "MOAB" that would be based on the Python 4 and Python 5 missiles, but with larger warheads, infrared sensors and millimeter wave radar. The HA-10 was never built, as Israeli officials determined that, without American help, it was too technologically complex to be monetarily feasible.

http://www.cdi.org/missile-defense/uav.cfm
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:00

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר