03-07-2013, 22:40
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
|
|
אינני מכיר את פרטי המכרז הספציפי הזה ואת דרישות הצרפתים לייצור מקומי ישיר או אף לרכש גומלין עקיף. אולם מהכרותי חוזים רבים דומים אחרים, לא הייתי שם כספי על ההנחות שהנחת. לא בהיבט מתן היתרי ייצור של ההרון-TP לצרפת ולא בהיבט ה"כלום" מהריפר האמריקאי..
שוק המלט"ים הגדולים בעולם איננו גדול דיו בעת הזאת כדי להשקיע בתשתיות ייצור תחת רשיונות ותשלומים לגוף שלישי.
יתרה מכך, כלל לא ברור אם העברת ייצור לצרפת הינה טובה מבחינה כלכלית מחד, ואינה חוסמת שווקים אחרים (שכאמור אינם רבים) מאידך. ייצור משני כמו חלקים במבנה האוירון (כנפיים,מערכות אלקטרוניות ייעודיות ועוד), מצריך הקמת תשתיות יקרות בצרפת, כאשר צפי המכירות כיום איננו גדול - שאם היה גדול, הן התעשייה האוירית והן General Atomics היו מוכרות ציפורים כאלה בשפע - ולא כך הוא.
כדאי גם לזכור שמדינות המעוניינות במלט"ים האלה, גם הן מבקשות, כחלק מהמכרזים שהן מוציאות, השתתפות בייצור כזה או אחר, ישיר או עקיף. ומכיון שהערך הכספי רב ומספר הפלטפורמות והמכלולים מצומצם, קשה מאד למצוא נתכים בעוגה אותם ניתן לחלק כאשר מלכתחילה העוגה הזאת אינה כולה שלך....
כדאי גם לשים לב שהמנוע עצמו איננו מתוצרת ישראל בהרון -TP דבר שלא רק מקשה על חלוקת נתחי ייצור גומלין אלא גם על תלות ברשיונות ייצוא ומגבלות שיווקיות כתוצאה מכך.
וקיימים "משתנים" רבים נוספים בשיקלול ההצעות ובקביעת האסטראטגיה הצרפתית בנידון. את רובם אינני מכיר.
אני מניח, שהתרומה הגדולה יותר של התעשייה הצרפתית ברכש פרויקט שכזה תהייה דווקא במערכות נילוות כמו בסנסורים למיניהם, ואולי אף בחימוש שיוסב לצורך זה. לוא דוקא בציפור עצמה. תרומה מקומית כזאת קבילה לשני מתארי הרכש: הרון-TP וה - ריפר.
נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 03-07-2013 בשעה 22:44.
|