לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 01-01-2012, 10:21
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "וזה בטח לא סוף הסיפור"

אולי זה המקום לציין מספר עובדות שעלו בבלוג ARES, לגבי גבול ארה"ב-מקסיקו:
1. כיום פרושים שם, בין היתר, 1200 חיילי המשמר הלאומי, שעלותם כ- 1.2 מיליארד דולר לשנה (מגיבים תהו על המספר הזה, שנראה גבוה מדי- זה מיליון דולר לשנה לאדם, זהה לנתון שצויין בזמנו לאפגניסטאן, שם הלוגיסטיקה מורכבת בהרבה). הם מאיישים מחסומים, ומזעיקים את אנשי החוק בעת הצורך.
2. כצעד של חיסכון, משרד ההגנה סיכם עם ה- DHS על החלפת פעילות זאת החל ממרץ 2012 בסיורים אוויריים של מסוקי OH-58 ו- UH-72 , ומטוסי RC-26B, בעלות שנתית של 60 מיליון דולר בלבד. זאת תוספת לכלים כאלו שכבר פועלים בגיזרה זו.
3. ה- DHS מפעיל גם 9 מל"טי Predator B , אך מסתבר שהם יקרים למדי: לאחר ביצוע 10,000 ש"ט עד יוני, התברר כי עלות שעת טיסה היא כ-3,600 דולר, בנוסף לעלות רכש ואחזקה של 240 מיליון (לא ברור איזו "אחזקה" נכללת בעלות שעת טיסה ואיזו בנתון זה). הפרדטורים אמנם תפסו ב- 6 שנות פעילותם 4,865 שב"חים ו- 238 בלדרי סמים, אך זו טיפה בים והעלות עדין גבוהה למדי (כ-7000$ לשב"ח).
4. מוזכרת תוכנית ניסיונית של Joint Task Force North בשם "“Big Miguel”, שחכרה ססנה מצויידת בפוד תפצית IR ומערכת קשר בעלות של 1.2 מיליון דולר לשנה, ותפסה 8000 שב"חים+ מריחואנה בשווי 54 מיליון דולר.. כלומר "עלות תפיסת שב"ח" של 230$ לאדם. יש להזכיר כי ייתכן והפרדטורים שימשו למטרות אחרות, נאמר מעקב אחרי סוחרי סמים מרכזיים- כך שיתכן וההשוואה אינה הוגנת.

ציטוט:
This isn’t to throw the DHS Predator program under the bus, but given the success of Big Miguel, and the Guard’s deployment of cost-effective manned rotary- and fixed-wing assets to the border, and one wonders if the newest and the most tricked-out drones really have to be the answer to every surveillance question.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 01-01-2012, 12:40
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "וזה בטח לא סוף הסיפור"

ומה גילגמש יכול לתרום לדיון הזה?

ולזוית הישראלית; חברת אלביט ארה"ב היא הקבלנית הראשית האחראית על חבילת האוויוניקה של הסופר טוקאנו.
כפי שטייס הניסוי של Sierra Nevada ציין: "לא ניתן להשוות בין מטוס קרב מוכח שנבנה מלכתחילה למטרה זו לבין אבטיפוס של מטוס קרב שהוסב ממטוס אימון".

והוא צודק לחלוטין.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 01-01-2012, 18:54
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "גילגמש לא רוצה להתחיל מחדש..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
גילגמש לא רוצה להתחיל מחדש וויכוח שנטחן, ושבסוף המנהלים יחסמו אותו.
(עדיין לא זזתי מעמדותי המקוריות, אם כי בזירה של ישראל, אני לא יודע להשוות בין עלויות של קוברה חד מנועי, למטוס סיור חמוש).

שעת טיסה של קוברה תהיה מעט יקרה יותר אני מעריך, אבל הקוברות כבר כאן. רכש של טוקאנו זה איזה 7-9 מיליון דולר חתיכה נזק...
אז כלכלית אין בכלל דילמה, הרבה יותר כלכלי להמשיך עם הקוברות...
אם וכאשר יצטרכו להחליף את הקוברות הנושא יעלה, אבל אני לא רואה סיכוי למטוס כזה. את רוב המשימות שלו עושה מל"ט יותר טוב ועם סכנה פחותה לכלי וסכנה אפסית לצוותים. ואת התחום ההיסטורי של משמיד טנקים בוודאי שהוא לא עושה טוב יותר ממסוק...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 01-01-2012, 23:47
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Gilgamesh]יש לנו גם..."

אלא אם אתה מתכוון במונח "עלות שולית" לשעת עבודה, אז הביטוי לא מתאים. מפני שסיור בט"ש היא עבודה עיקרית עבור כל כלי שתפעיל בבט"ש. בט"ש היא המשימה הראשונה של הצבא בזמן שלום (יחסי). ולדעתי, מלחמות העתיד יהיו גם הן במאפיין בולט של טרור ומלחמה א-סימטרית. אתה צריך כוח אוירי במשרה מלאה שמתרכז בזיהוי חוליות והשמדן, או הטלת פצצה בודדת או שיגור טיל על מטרה בודדת.

כאשר רוב הסיכויים שמלחמות העתיד הם מלחמות א-סימטריות (לא שצריך להפסיק להתכונן למלחמה מלאה), צריך להתאים את הרכש והתו"ל למלחמות כאלו. בט"ש זה לא חלטורה של הצבא, אלא המשימה העיקרית.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 02-01-2012, 00:02
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "אלא אם אתה מתכוון במונח "עלות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
אלא אם אתה מתכוון במונח "עלות שולית" לשעת עבודה, אז הביטוי לא מתאים. מפני שסיור בט"ש היא עבודה עיקרית עבור כל כלי שתפעיל בבט"ש. בט"ש היא המשימה הראשונה של הצבא בזמן שלום (יחסי). ולדעתי, מלחמות העתיד יהיו גם הן במאפיין בולט של טרור ומלחמה א-סימטרית. אתה צריך כוח אוירי במשרה מלאה שמתרכז בזיהוי חוליות והשמדן, או הטלת פצצה בודדת או שיגור טיל על מטרה בודדת.

כאשר רוב הסיכויים שמלחמות העתיד הם מלחמות א-סימטריות (לא שצריך להפסיק להתכונן למלחמה מלאה), צריך להתאים את הרכש והתו"ל למלחמות כאלו. בט"ש זה לא חלטורה של הצבא, אלא המשימה העיקרית.

ראשית טעות- בישראל הבט"ש אינו העיסוק העיקרי ולא היה מעולם פרט לתקופות האינתיפאדה, כיום הוא בוודאי לא העיסוק העיקרי וניתן לקרוא על כך בעיתונים- אתה מתעלם מזה.
שנית, אף אחד לא יודע מה תהיה מלחמת העתיד, גם לא גילגמש.
והכי חשוב, העניין שמעולם לא ענית עליו (כי אתה תאלץ לסגת מהתאוירה שלך אם אם אי פעם תעז לענות..) מה העושים עם מחיר הטעות:
מתכוננים למלחמה כוללת וטועים כי יש מלחמה נמוכת עצימות- מחיר טעות קטן, כי קודם כל זו מלחמה קטנת עצימות, אז גם במצב גרוע הנזק למדינה הוא קטן בהגדרה (ראה לבנון 2..גרועה ככל שנגיד שהיא היתה הנזק למדינה בכל האספקטים היה מינימלי במובן הרחב) ומעהר לכך הכלים של מלחמה גבוהת עצימות יעים לעשות עבודה סבירה סך הכל גם במלחמה נמוכת עצימות.
מתכוננים למלחמה נמוכת עצימות (כפי שאתה מציע מאות מיוליוני דולרים לעניין) וטועים כי יש מלחמה גבוהת עצימות- סוגרים את הבאסטה וחוזרים לאירופה, כי גם מדובר במלחמה כוללת עם תוצאות בהתאם וגם הכלים של מלחמה נמוכת עצימות יוגעים לשמש בעיקר כמטרות במלחמה גבוהת עצימות.
כשהיה לך פתרון לעניין, תעדכן אותי..רק אל תגיד לי לרכוש גם מזה וגם מזה..כי כאמור, בתחום התעופה, אין מספיק כסף, תמיד חסר. זה או עוד טקסנים או עוד אף 16/ amraam וכו..
אז מה אתה אומר? לקנות עוד 20 טקסנים שיתנו שיפור קטן ביכולות לעומת היכולות כיום (שים לב, לא טענתי שהסיור והבט"ש לא חשוב..רק ציינתי שיש מי שיעשה זאת בצורה סבירה ומעלה), או עוד מאות אמראמים ?(למקרה שהאביב המצרי והחורף הסורי והאיום האיראני יהפכו בשניה לרלוונטים...)
כל עוד את הלא באמת חוזה עתידות התשובה היא מאוד פשוטה.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 02-01-2012, 00:36
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Gilgamesh]אלא אם אתה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
ראשית טעות- בישראל הבט"ש אינו העיסוק העיקרי ולא היה מעולם פרט לתקופות האינתיפאדה, כיום הוא בוודאי לא העיסוק העיקרי וניתן לקרוא על כך בעיתונים- אתה מתעלם מזה.
שנית, אף אחד לא יודע מה תהיה מלחמת העתיד, גם לא גילגמש.
מאוד אשמח אם סוף כל סוף יפרוץ כאן שלום. אני קורא עיתונים, ודווקא הסכנה לאינתיפאדה וטרור לאורך גבול מצריים וירדן נראה סביר מיום ליום. טוב לדעת שיש לנו הפוגה, שמתאימה להתעצמות. זה לא יישאר כך לאורך זמן.

ככל שאתה נדרש ליותר ש"ע של כלי אוירי, כך יורד המשקל של עלות הרכש. בבט"ש, לפי התו"ל שהיצעתי לפני הודעות רבות כ"כ, המטוס נדרש לגיחות מרובות וזמני שהייה ארוכים. שזה שונה מאוד מהיום.

ציטוט:
אז מה אתה אומר? לקנות עוד 20 טקסנים שיתנו שיפור קטן ביכולות לעומת היכולות כיום (שים לב, לא טענתי שהסיור והבט"ש לא חשוב..רק ציינתי שיש מי שיעשה זאת בצורה סבירה ומעלה), או עוד מאות אמראמים ?(למקרה שהאביב המצרי והחורף הסורי והאיום האיראני יהפכו בשניה לרלוונטים...)

תשובה קצרה: גם וגם. גם צבא ירוק, וגם מג"ב. גם בט"ש וגם הכנה למלחמה מלאה. גם מסוקי תקיפה וגם מסוקי משטרה לגילוי עברייני תנועה ומעקב אחרי מבצעי משטרה וכד'... .
* אני לא מסכים שחסר כסף, בטח לא לטייסת סיור. עובדה, הממשלה הוציא מיליארד ש"ח על טייסת כיבוי, ויש לי הרגשה שעד הבחירות יוציאו עוד מיליארד על מטוסי כיבוי גדולים יותר.
* אני לא מסכים שאין שלב במלחמה רגילה, שלמטוס סיור חמוש אין תפקיד. קל וחומר אם המלחמה הבאה היא מלחמה בטרור.
* אני לא יודע עם 20 טקסנים הוא מה שאנחנו צריכים ולא 6 קוברות נוספות לדוגמא... אני משאיר את הנושא הזה פתוח. אני יכול לזרוק מספרים כמו כל אחד אחר, אני פשוט לא רואה את הטעם.


ציטוט:
כל עוד את הלא באמת חוזה עתידות התשובה היא מאוד פשוטה.
אני חושב שזה הדדי, לא?
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 02-01-2012, 01:02
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "[QUOTE=emile-a]ראשית טעות-..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
מאוד אשמח אם סוף כל סוף יפרוץ כאן שלום. אני קורא עיתונים, ודווקא הסכנה לאינתיפאדה וטרור לאורך גבול מצריים וירדן נראה סביר מיום ליום. טוב לדעת שיש לנו הפוגה, שמתאימה להתעצמות. זה לא יישאר כך לאורך זמן.

ככל שאתה נדרש ליותר ש"ע של כלי אוירי, כך יורד המשקל של עלות הרכש. בבט"ש, לפי התו"ל שהיצעתי לפני הודעות רבות כ"כ, המטוס נדרש לגיחות מרובות וזמני שהייה ארוכים. שזה שונה מאוד מהיום.


תשובה קצרה: גם וגם. גם צבא ירוק, וגם מג"ב. גם בט"ש וגם הכנה למלחמה מלאה. גם מסוקי תקיפה וגם מסוקי משטרה לגילוי עברייני תנועה ומעקב אחרי מבצעי משטרה וכד'... .
* אני לא מסכים שחסר כסף, בטח לא לטייסת סיור. עובדה, הממשלה הוציא מיליארד ש"ח על טייסת כיבוי, ויש לי הרגשה שעד הבחירות יוציאו עוד מיליארד על מטוסי כיבוי גדולים יותר.
* אני לא מסכים שאין שלב במלחמה רגילה, שלמטוס סיור חמוש אין תפקיד. קל וחומר אם המלחמה הבאה היא מלחמה בטרור.
* אני לא יודע עם 20 טקסנים הוא מה שאנחנו צריכים ולא 6 קוברות נוספות לדוגמא... אני משאיר את הנושא הזה פתוח. אני יכול לזרוק מספרים כמו כל אחד אחר, אני פשוט לא רואה את הטעם.


אני חושב שזה הדדי, לא?

טוב, לא ענית. וזה לא הדדי.
לילה טוב.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 02-01-2012, 15:26
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Gilgamesh]מה אתה מצפה..."

אז אני לא מבין איך אתה מתכוון לחסוך עלויות רכש של כלי טיס קלים, ולבזבז סכומים גדולים בהרבה, על שעות עבודה מרובות של כלי תעופה יקרים פי חמישים.

אומנם מדובר במתמטיקה של כיתה ג' - אחד משנינו טועה.
TC = FC + VC. כאשר VC >> FC אז בטווח הארוך TC מתקרב ל- VC.
VC הן ש"ע, תחזוקה וכ"א וכד'. FC הוא רכש וגריטה.
לפי התנאים על מכרז LAAR, ש"ע של מטוס סיור חמוש צריך להיות פחות מ-1,000$.
האם קיים מל"ט, מסוק סיור או כלי תעופה אחר ממטוס קל, שיכול לעשות אותה עבודה בעלויות כאלה?

הטעות היא כנראה, שאתה מדבר על התו"ל הקיים. מפני שאז, אתה צודק. אין לי וויכוח איתך על הנקודה הזו.

אלא שאני מדבר על ה"בט"שית המעופפת". כלי טיס קל, חמוש שמגלה, מזהה ומשמיד חוליות אויב, עצמאית.

מקווה שהבנת למה אני מתכוון, או שנמשיך בשני מונולוגים מקבילים שלא נפגשים לעולם.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 02-01-2012 בשעה 15:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 02-01-2012, 15:49
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "אז אני לא מבין איך אתה מתכוון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
אז אני לא מבין איך אתה מתכוון לחסוך עלויות רכש של כלי טיס קלים, ולבזבז סכומים גדולים בהרבה, על שעות עבודה מרובות של כלי תעופה יקרים פי חמישים.

אומנם מדובר במתמטיקה של כיתה ג' - אחד משנינו טועה.
TC = FC + VC. כאשר VC >> FC אז בטווח הארוך TC מתקרב ל- VC.
VC הן ש"ע, תחזוקה וכ"א וכד'. FC הוא רכש וגריטה.
לפי התנאים על מכרז LAAR, ש"ע של מטוס סיור חמוש צריך להיות פחות מ-1,000$.
האם קיים מל"ט, מסוק סיור או כלי תעופה אחר ממטוס קל, שיכול לעשות אותה עבודה בעלויות כאלה?

הטעות היא כנראה, שאתה מדבר על התו"ל הקיים. מפני שאז, אתה צודק. אין לי וויכוח איתך על הנקודה הזו.

אלא שאני מדבר על ה"בט"שית המעופפת". כלי טיס קל, חמוש שמגלה, מזהה ומשמיד חוליות אויב, עצמאית.

מקווה שהבנת למה אני מתכוון, או שנמשיך בשני מונולוגים מקבילים שלא נפגשים לעולם.

לא יפגשו.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 05-01-2012, 02:43
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
כפי הנראה החברה "בבייצקרפט" גולשים בפורום
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "וזה בטח לא סוף הסיפור"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
מעניין אם כמו במכרז מטוסי התדלוק, גם כאן נראה את פרקליטי החברות המעורבות בקרב בוץ מרהיב ומתיש...

איפה, איפה גילגמש כשסופסוף צריכים אותו?!
USAF Orders Work to Stop on Afghan A-29 Aircraft

By DAVE MAJUMDAR and KATE BRANNEN
Published: 4 Jan 2012 18:18

עקב עירעורה של חברת "בייצקרפט" על הוצאתה מהתחרות למטוס התקיפה הקל של חא"א, שבו בשלב זה זכה המטוס "סופר טוקאנו", הודיע חא"א על הפסקה זמנית של כל העבודות בנושא זה. חברת "בייצקרפט" הגישה תביעה כנגד הממשל האמריקאי על פסילתה מהתחרות. הפסילה היא עכב בעיות טכניות בהגשת המכרז. חא"א לא הסביר את מהות הבעיה הטכנית לפסילת ה- A-6 המטוס של חברת "בייצקרפט".
התביעה כמובן נתמכת ע"י אנשי הקונגרס של מדינת קנסס שבה ממוקמת חברת "בייצקרפט".

Hawker Beechcraft Corp., based in Wichita, Kan. has filed a lawsuit against the U.S. government after the company's AT-6 light attack turboprop, an armed variant of the T-6 Texan II primary trainer, was ejected from the competition for submitting a "technically unacceptable" bid.


Rep. Mike Pompeo, R-Kan., said that “the service needs to explain why the AT-6 was thrown out of the competition”.


Hawker Beechcraft said that the Air Force has not explained why the bid was disqualified.

http://defensenews.com/story.php?i=8751302&c=AME&s=AIR

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 09-06-2018, 04:32
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
זה בהחלט נכון ולמטה עידכון בנושא
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "וזה בטח לא סוף הסיפור"

סנטורים בארה"ב מבקשים 450 מיליון דולר לרכישת מטוסי תקיפה קלים.

Lawmakers are pushing for new aircraft in both services as the Air Force insists it is getting close to actually buying the planes.

By Joseph Trevithick June 1, 2018

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
A-29 Super Tucano

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
AT-6C

סנטורים בארה"ב רוצים להוסיף לתקציב הבטחון של חהא"א והמארינס מאות מיליוני דולרים על מנת לרכוש מטוסי תקיפה קלים. אין החלטה נכון לעכשיו איזה מטוסים לרכוש, בבדיקה שנעשתה בין 6 מטוסים נשארו רק 2 והם ה"סופר טוקאנו" והמטוס של טקסטרון "אי.טי-6". ההצעה של המחוקקים כוללת 350 מיליון דולר לחהא"א ו-100 מיליון דולר למארינס.

U.S. Senators are looking to add hundreds of millions of dollars to the defense budget so the U.S. Air Force and the U.S. Marine Corps can buy fleets of light attack aircraft. This comes amid reports that the former service could finally award a contract to buy these types of planes by the Spring of 2019.

On May 24, 2018, the Senate Armed Services Committee, or SASC, approved the latest, amended draft iteration of their version of the National Defense Authorization Act for the 2019 fiscal year, the formal title for the annual defense budget.
In the process of the so-called “markup,” the legislators proposed authorizing $350 million to support the Air Force’s light attack effort, as well as another $100 million for a Marine Corps program.

In June 2017, the Committee had added $1.2 billion for “a fleet of Light Attack/Observation aircraft” in the fiscal year 2018 draft budget without specifying any particular service, a figure that lawmakers subsequently reduced substantially.

לכל המאמר:
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 01-01-2012, 11:36
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי AL KAPON שמתחילה ב "יש הגיון רב במה שאתה אומר. ..."

בהחלט כן.

ציטוט:
לפני כשבועיים אישר הקונגרס העברה של 2 מיליארד דולר לחיל האוויר האמריקני. זהו הסכום הראשוני למימון מכרז LAAR - ראשי תיבות, "מטוס קל לתקיפה וסיור חמוש".
המכרז בא כדי להתמודד עם הקשיים והכשלים שמלווים את הלחימה באפגניסטן. בקצרה - העלות הגבוהה של שעות טיסה של מטוסי קרב מודרניים מחד, והעלות הלא-נמוכה-כפי-שחשבו של שעות טיסה של כטב"מים מאידך (ובנוסף, היעדר היכולת שלהם, לעת עתה, להוות אלטרנטיבה מלאה למטוסים מאוישים).
תנאי המכרז, שוב בקיצור נמרץ שאולי בא על חשבון דיוק, הם אלה:
1. 100 מטוסים.
2. שאספקתם חייבת להתחיל ב-2012 (כלומר, הקמת טייסת ראשונה בת 24 מטוסים).
3. והפיכתם למבצעיים חייבת להיות שנה אחרי האספקה הראשונית.
4. עלות שעת טיסה: 1,000 דולר בלבד.
5. שהות של חמש שעות מעל איזור המשימה, טווח כ-1,700 ק"מ, תקרת שירות 30 אלף רגל.
5. חימוש נדרש: פוד או שני פודים של מקלעי מיניגן 7.62 ומעלה. כושר נשיאה של שני חימושים מונחים מדויקים במשקל 227 ק"ג כל אחד. כוורות רקטות או משגרי הלפייר.
6. יכולות "לדבר" עם מערכות דמויות צי"ד.

הודעה של OXCART מהאשכול בנושא LAAR כאן

אשכול נוסף בנושא
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 01-01-2012, 15:29
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=AL KAPON]יש הגיון רב..."

למשימות מסויימות כמו סיור, אפשר יהיה להקריב חימוש לטובת נורים, כמו במסוקים.
לחילופין, בעתיד צפויים להופיע אמצעי שיבוש קלי משקל (כמו לייזר א"א), או אמצעים לזיהוי אדם מטווח בטוח.
יהיה מעניין אם יצליחו למזער סוג של "מעיל רוח" למסוקים.

מהצד השני, איום טילים הוא סיכון עבור כל חייל קרבי. בין אם שיריון, חי"ר או חי"א. לא שאני מאחל חו"ח למישהו שאיננו-אויב, להיפגע מטיל,. אבל אי-אפשר להילחם עם מרווחי בטחון של 100%. יש סיכונים נסבלים כפי שיש סיכונים בלתי נסבלים. הקו הוא נושא לוויכוח נפרד.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 01-01-2012, 18:07
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "[b]למשימות מסויימות כמו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
למשימות מסויימות כמו סיור, אפשר יהיה להקריב חימוש לטובת נורים, כמו במסוקים.
לחילופין, בעתיד צפויים להופיע אמצעי שיבוש קלי משקל (כמו לייזר א"א), או אמצעים לזיהוי אדם מטווח בטוח.
יהיה מעניין אם יצליחו למזער סוג של "מעיל רוח" למסוקים.
בהיבט ההגנתי, כל מה שיעשו, עדיף פשוט לעשות על מטוס שטס פי 4 מהר ופי 2 גבוה. בהיבט המשימה, כמעט כל מה שמטוס כזה יכול לעשות מל"ט עושה יותר טוב.
מהצד השני, איום טילים הוא סיכון עבור כל חייל קרבי. בין אם שיריון, חי"ר או חי"א. לא שאני מאחל חו"ח למישהו שאיננו-אויב, להיפגע מטיל,. אבל אי-אפשר להילחם עם מרווחי בטחון של 100%. יש סיכונים נסבלים כפי שיש סיכונים בלתי נסבלים. הקו הוא נושא לוויכוח נפרד.

המטוס הנ"ל הוא סיכון בלתי נסבל כמעט בכל מקום שיש סיכון. הוא אפשרי לשימוש רק במקומות שאין בהן כמעט אופוזיציה...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 01-01-2012, 21:53
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "הקשר הוא שאני לא בטוח..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
הקשר הוא שאני לא בטוח שיש אופוזיציה או איום מסויים על מטוסים קלים ומסוקים במקומות האלו.
אני לא חושב שמזל"ט יכול לעשות את העבודה טוב יותר או זול יותר ממטוס קל חמוש.
אבל באמת אני לא רוצה לגרור את זה אמיל, לא מחפש שיחסמו אותי.

תראה, הסברתי לך כבר הרבה פעמים שזהו המצב, אבל באמת שלא נמשיך את זה.
נתון אחד שאולי לא עלה (ואולי כן):
..נצא מנקודת הנחה שמטוס כזה עושה את העבודה קצת יותר טוב ממל"ט (לא מזל"ט) ומסוקים והשילוב בינהם...כל זאת לצורך הדיון (כי זה לא נכון אבל זה נושא אפור שאפשר להתווכח עליו).
תהיה בטוח שהוא עושה את העבודה רק קצת יותר טוב, על זה כבר לא ממש יהיה ויכוח. נמשיך,
עכשיו בהיבט הפרקטי, מל"ט ומסוקים כבר יש מסיבות היסטוריות (בוא נגיד שהם נרכשו למשימות שונות..אבל כיום קיימים כידוע)..אז מה יש לנו כאן: מדינה שכבר יש לה מלט"ים ומסוקים שעושים את העבודה טוב יותר (במקרה הטוב, וגם כידוע, תוכננו למשימות אחרות ומבצעים אותם היטב) או במקרה הרע קצת פחות טוב (אבל לא באיזה צורה מובהקת או בולטת) וההצעה שלך בין השורות זה לרכוש מטוסים קלים (שלא קיימים היום ויעלו מיליונים) בכדי לעשות קצת יותר טוב מאמצעים שקיימים כבר היום...
אם אני אולי מנסה לעשות סדר בהודעה שלך ולהוציא ממנה משהו הגיוני:
אם הטענה שלך היא שמטוסים כאלה יכולים באופן כללי לעשות עבודה יותר טובה ויותר זולה ממסוקים או מל"טים- זו טענה הגיונית שקשה יהיה להוכיח כלא נכונה
אם הטענה שלך היא שבאמצעים המוגבלים שקיימים כדאי בנוסף לכלים שיש קיום להוציא מאות מיליוני שקלים על מטוסים שיודעים לעשות רק את זה כשיש כבר כלים שעושים את העבודה בצורה סבירה- זאת תהיה טענה שקשה מאוד יהיה לך להוכיח או לשכנע מישהו
ולסיום אם אני טוען שיש אופיזיציה דרך אגב, זאת מעט חוצפה שאתה כותב שאין אופוזיציה...אבל באמת שאני כבר לא מופתע מכלום כאן בפורום..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe


נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 01-01-2012 בשעה 21:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 02-01-2012, 00:14
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Gilgamesh]הקשר הוא..."

א) ניסחתי מחדש את ההודעה שאליה את מתייחס, בנושא האופוזיציה.
אם אמצעי ההטעיה העיקרי נגד טילי כתף מונחי חום הם נורים. אם מסוק סוחב נורים. מדוע לא מטוס קל? בהיבט ההגנתי, במה מותר המסוק על המטוס?

ב)
ציטוט:
אם הטענה שלך היא שמטוסים כאלה יכולים באופן כללי לעשות עבודה יותר טובה ויותר זולה ממסוקים או מל"טים- זו טענה הגיונית שקשה יהיה להוכיח כלא נכונה
זו הטענה שלי מההודעה הראשונה בנושא הזה. כלכלית, מרכיב העלות המשמעותי ביותר הוא לא הרכש, אלא שעת העבודה. אתה צריך המון מאלה. אם עלות ש"ע של קוברה חד-מנועית דומה לזה של מטוס קל... אז בתרחיש הישראלי, הקוברה כמובן עדיפה. (ובהנחה שהכוננות שלה לא נדרשת במקום אחר).

ג)
ציטוט:
אם הטענה שלך היא שבאמצעים המוגבלים שקיימים כדאי בנוסף לכלים שיש קיום להוציא מאות מיליוני שקלים על מטוסים שיודעים לעשות רק את זה כשיש כבר כלים שעושים את העבודה בצורה סבירה- זאת תהיה טענה שקשה מאוד יהיה לך להוכיח או לשכנע מישהו

דווקא מפני שהאמצעים מוגבלים, לא תבזבז משאבים על הכלי הכי יקר שלך, על משימות בט"ש שוחקות. ההבדל בפרספקטיבה ביניינו הוא, שאני מבין בט"ש כמשימה יומ-יומית. מספר גיחות כל יום, לאותה הגיזרה, למשך שעות. בזמן שכפי שאני מבין אותך, משימת בט"ש היא משימה חריגה בשיגרת העבודה / אימונים של חיה"א.

היום, אם כוח נתקל, אז הוא מזמין סיוע אוירי מאפצ'י, קוברה או F-16. הרעיון שהצגתי בעבר הוא, שהמטוס הקל עורך את ה"היתקלות" במקום הכוח הקרקעי. זה ההבדל.

לפי התו"ל הקיים, אין לי ספק שרכש מטוסים (או מסוקים) קלים לסיור חמוש, הוא בזבוז של כסף.
אבל לדעתי, התו"ל הקיים (לפחות כפי שאני מבין אותו) לא טוב מספיק. הוא בזבזני גם במשאבים וגם בחיי אדם.

בחזרה ל-א') דלעיל. הסיכון להימצאות טילי כתף נגד מטוסים בחוליות טרור בטל בשישים לעומת הסיכון הצפוי לחי"ר מצד שאר האמל"ח שבידי המחבלים.

לסיכום: כיף לדמיין את העתיד, בו מסוק ללא טייס, יופעל מרחוק ע"י מפעיל עם משקפי מציאות מדומה, שיהיה לו שדה ראיה ושליטה ישירה על הכלי כאילו היה בתוכו. עד אז, אני זקוק להסבר איך לדעתך, עדיף המל"ט / מזל"ט היום, על מטוס (או מסוק) קל.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 01-01-2012, 17:30
  צ'ומפי צ'ומפי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,241
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=AL KAPON]יש הגיון רב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
המטוס הוא בהגדרה מטרה נוחה לירי מהקרקע, הוא לא קטן, אין לו שחם קטן, הוא טס לאט ומתמרן בהתאם.. כשהוא סוחב חימוש הוא בכלל עגלה...
אז למה קונים אותו? הסבירו מקודם למה+ זה שהכוונה היא שהוא יטוס באזורים שאין בהם איומים מעבר לנק״ל ואולי מעט יותר.. כי אחרת אין לו אפשרות להתמודד והוא יהיה מטרה מאוד קלה..


הניסיון מלמד כי כל צד מבקש לפתח אמצעי נגד לאמצעים של הצד השני.

המטוס הזה יופיע בזירה כלשהי ומהר מאוד נמצא שם טילי נ.מ. שהגיעו מלוב/ארה"ב/רוסיה/סין או השד יודע.

ואז הצד שכנגד צריך מטוסים יותר טובים והופ, הוא צריך לקנות כמה אפים / טורנאדו / יורופייטר/סוחוי/מיג וכו'

זה מטוס שמשרת את תעשיית הנשק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 01-01-2012, 20:23
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "ההסבר הפשוט שלי, הוא שעם טיל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
ההסבר הפשוט שלי, הוא שעם טיל אתה יכול לתקוף מטרה בטווחים ארוכים יותר משל תותח. לא תמיד אפשר לנהל מרדף אחרי מטוס מנמיך טוס שמתאמץ לא להתגלות. יש לך חלון הזדמניות מצומצם בין הגילוי, הזיהוי וההשמדה, ככל שהוא מתרחק יותר, ככה יהיה עוד יותר קשה לתפוס אותו.

קולומביה מדינה עצומה עם חיל אויר מצומצם. הם לא יכולים לסגור את המרחב האוירי שלהם בצורה הרמטית.

גם בישראל היה יירוט של מזל"ט נפץ של חיזבאללה בעזרת פיתון.

אתה בכיוון, אבל לא בדיוק.
טיל כזה לא עוזר לך לפתור את בעית הגודל של המדינה, אין כאן עניין שאתה עכשיו "מגיע" למטוסים שלא היית מגיע אליהם (ברמה העקרונית...מקרי קיצון מיודים ונדירים תמיד אפשריים).
אתה כן צודק ברמה הטרטית הפשוטה, הרבה יותר קל להפיל עם טיל כזה..לא צריך לרדוף את החודר עד לטווח התותחים ולכן אתה מקטין את הסיכון ומפשט את העניין. אבל זה לא עוזר לך כלל לפתור את בעית גודל המדינה.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 04-03-2013, 12:26
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
עברה שנה, תהפוכות רבות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "ה-Super Tucano זכה במכרז האמריקאי למטוס תקיפה קל"

LAS Program Can Go Ahead, But Future Is Unclear
http://www.defensemedianetwork.com/...ure-is-unclear/

It is a competition between the Brazilian-designed Embraer EMB-314 Super Tucano, also called the Super T and the A-29, and the Hawker Beechcraft AT-6 Texan II. An earlier version of the program awarded the contract to the Super Tucano but became mired in political and legal issues before the Air Force canceled it. An Oct. 15, 2012 federal court decision appears to pave the way for the Air Force to reboot LAS and conduct its second incarnation of the competition, with the same competitors and the same stakes.

Planemakers have been giving flights in the competing aircraft to well-known retired generals. Gen. Charles F. “Chuck” Wald flew the Super Tucano at its home base in Sparks, Nev., in December. Wald was responsible for air operations during the initial stages of the Afghan war. In a statement released by SNC, Wald said, “This is an affordable aircraft that gives you F-16-type [weapons] delivery performance.” Retired Lt. Gen. Jeffrey Remington, until recently the U.S. air commander in Korea, flew the AT-6 at the Wichita factory last February and sang its praises. SNC is hanging its marketing effort for the Super Tucano on the argument that it was “designed for the mission,” while the less robust AT-6 is a converted trainer. Although both aircraft would be assembled in plants on U.S. soil, Super Tucano detractors attack its “foreign,” i.e., Brazilian, origin.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 26-01-2016, 09:38
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
אחרי שנים של עיכוב, אפגניסטן קיבלה את הסופר טוקאנו החמוש הראשון שלה
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "עברה שנה, תהפוכות רבות"

http://warisboring.com/articles/afg...-attack-planes/

- ארה"ב מנסה כבר שנים לצייד את חה"א האפגני בכלים משלו, כולל מסוקי MD530F, מטוסי תובלה G222', ומטוסי תובלה קלים C208. בכולם היו בעיות בהדרכה, רכש, בהפעלה בתנאי הגובה והחום האפגנים ובעיקר באחזקה. מטוסי ה- C208 טסים כשעה ביום, ואחד מהם היה מושבת במשך 5 חודשים. דו"ח של הפנטגון מראה שבבסיסים של חה"א האפגני יש בעיות באספקת מים, חשמל ותאורה.

- בעיה ייחודית היא הקושי בהכשרת טייסים, בפרט כשהטייסים הטובים נחטפים לכנף המבצעים המיוחדים האפגנית הנפרדת (שיש לה יותר טייסים לכל כלי).

- רכש הסופר-טוקאנו עוכב בגלל שתי התנגדויות של המתחרה הוקר-ביצ'קרפט שהציעה טקסן AT-6 חמוש. באחת מהן, החברה טענה שהפנטגון שלח את הערותיו להצעה לכתובת לא נכונה..

- הפנטגון הוציא מכרז לתמיכה טכנית במטוס באפגניסטן, כולל חימוש ואחזקה.

נחכה ונראה האם הפרויקט יצליח, או שמשלם המיסים האמריקאי שפך עוד 335 מיליון דולר לפח האפגני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 08-12-2015, 15:58
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
הטאליבן לא היו "גרילה".
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "במטוסים כאלו, ברור שהכוונה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
ולגבי הסכנה: הטליבן היו גרילה; לדאעש יש מדינה, כולל שלל במיליארדים מצבאות סוריה ועירק.
הם היו השלטון ברוב אפגניסטן במשך 6 שנים, והמשיכו להיות השליט דה-פאקטו באזורים מסויימים בשנים שבהם האמריקאים היו בשטח.
בשנים שבהם האמריקאים פעלו באפגניסטן, חלק משמעותי מהפעילות עברה לפקיסטן השכנה, שבה לאמריקאים לא היה חופש פעולה.

גם בסוריה/עירק וגם באפגניסטן/פקיסטן - האמריקאים נטו להתעלם ממהות השלטון, טענו שמדובר ב"גרילה", ואיבדו כמויות של ציוד לטובת אותם לוחמים.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
בטוח שיש להם טילי נ"מ עד רמת sa-8, נניח.
כל נ"מ שמשתמש בראדאר נהפך לפגיע בשל כך, ויש אמצעי נגד.
וכל עוד הנפגעים הם לא אמריקאים - זה לא מזיז לאמריקאים, שרק ירוויחו מרכש מתמשך מצד העירקים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:05

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר