02-01-2012, 00:14
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
א) ניסחתי מחדש את ההודעה שאליה את מתייחס, בנושא האופוזיציה.
אם אמצעי ההטעיה העיקרי נגד טילי כתף מונחי חום הם נורים. אם מסוק סוחב נורים. מדוע לא מטוס קל? בהיבט ההגנתי, במה מותר המסוק על המטוס?
ב)
ציטוט:
אם הטענה שלך היא שמטוסים כאלה יכולים באופן כללי לעשות עבודה יותר טובה ויותר זולה ממסוקים או מל"טים- זו טענה הגיונית שקשה יהיה להוכיח כלא נכונה
|
זו הטענה שלי מההודעה הראשונה בנושא הזה. כלכלית, מרכיב העלות המשמעותי ביותר הוא לא הרכש, אלא שעת העבודה. אתה צריך המון מאלה. אם עלות ש"ע של קוברה חד-מנועית דומה לזה של מטוס קל... אז בתרחיש הישראלי, הקוברה כמובן עדיפה. (ובהנחה שהכוננות שלה לא נדרשת במקום אחר).
ג)
ציטוט:
אם הטענה שלך היא שבאמצעים המוגבלים שקיימים כדאי בנוסף לכלים שיש קיום להוציא מאות מיליוני שקלים על מטוסים שיודעים לעשות רק את זה כשיש כבר כלים שעושים את העבודה בצורה סבירה- זאת תהיה טענה שקשה מאוד יהיה לך להוכיח או לשכנע מישהו
|
דווקא מפני שהאמצעים מוגבלים, לא תבזבז משאבים על הכלי הכי יקר שלך, על משימות בט"ש שוחקות. ההבדל בפרספקטיבה ביניינו הוא, שאני מבין בט"ש כמשימה יומ-יומית. מספר גיחות כל יום, לאותה הגיזרה, למשך שעות. בזמן שכפי שאני מבין אותך, משימת בט"ש היא משימה חריגה בשיגרת העבודה / אימונים של חיה"א.
היום, אם כוח נתקל, אז הוא מזמין סיוע אוירי מאפצ'י, קוברה או F-16. הרעיון שהצגתי בעבר הוא, שהמטוס הקל עורך את ה"היתקלות" במקום הכוח הקרקעי. זה ההבדל.
לפי התו"ל הקיים, אין לי ספק שרכש מטוסים (או מסוקים) קלים לסיור חמוש, הוא בזבוז של כסף.
אבל לדעתי, התו"ל הקיים (לפחות כפי שאני מבין אותו) לא טוב מספיק. הוא בזבזני גם במשאבים וגם בחיי אדם.
בחזרה ל-א') דלעיל. הסיכון להימצאות טילי כתף נגד מטוסים בחוליות טרור בטל בשישים לעומת הסיכון הצפוי לחי"ר מצד שאר האמל"ח שבידי המחבלים.
לסיכום: כיף לדמיין את העתיד, בו מסוק ללא טייס, יופעל מרחוק ע"י מפעיל עם משקפי מציאות מדומה, שיהיה לו שדה ראיה ושליטה ישירה על הכלי כאילו היה בתוכו. עד אז, אני זקוק להסבר איך לדעתך, עדיף המל"ט / מזל"ט היום, על מטוס (או מסוק) קל.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה
|