|
05-01-2012, 00:37
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי lior432
אתה מחפש בעיות, הנה לך אחת, יותר גדולה: מחוז שלם נמצא תחת ריבונות צבאית. איך זה בתור בעיה?
|
זו אכן בעיה, אבל למען ההגינות נציין שהמחוז הזה איננו כמו כמו שאר המחוזות. אין לו בית-משפט מחוזי, לדוגמה...
בעצם, זה שיש מחוז תחת שלטון צבאי (אני לא אוהב את הביטוי "ריבונות צבאית" או "הצבא הוא הריבון בשטח כבוש", כי מזה נובע שהצבא פועל מטעם עצמו, ואני יוצא מנקודת הנחה שאפילו במדינת לא דמוקרטית - הצבא עדיין פועל מטעם המדינה...) זה סימטום טכני וסמנטי של הבעיה האמיתית והיא שיש טריטוריה עצומה שנמצאת תחת שליטה (ולו חלקית) של ישראל, בה חי חלק ניכר מאזרחי ישראל, ומצבה איננו ברור לחלוטין. אם הממשלה לא הייתה מכריזה בצו על קיומו של מחוז כזה, כל הבעיות שקשורות אליו היו נותרות בעינן. בלית ברירה אצטט מוויקיפדיה:מחוז יהודה ושומרון הוא מחוז נוסף לשבעת המחוזות שבמדינת ישראל, הכולל את ההתנחלויות שבאזור יהודה ושומרון (איו"ש - הגדה המערבית).
מחוז זה נוצר לצורכי הסדרת המנהל של ההתנחלויות באזור יהודה ושומרון. הוא שונה מיתר המחוזות בכך שהוא חולש על שטח שאינו כפוף לחוק הישראלי הרגיל, ובכך שהוא אינו כולל את כל היישובים שבשטח, אלא רק יישובים שבהם מתגוררים ישראלים. במחוז רשומים כיום למעלה מ-320.000 תושבים ישראלים נכון ל-2010, והעיר הגדולה בו היא מודיעין עילית.
החוק הישראלי אינו חל בשטחים אלה, כי אם החוק הירדני, צווים של המושל הצבאי מטעם צה"ל ושרידים מהחוק המנדטורי. הסַמכוּת הריבונית מצויה בידי צה"ל, בניגוד לשטחי ישראל גופא, שבהם מצויה הריבונות בידי ממשלת ישראל. בהתאם, מערכת המשפט באזור אינה חלק ממערכת המשפט הישראלית וכך גם מערכת התכנון והבנייה, שסמכותה בידי המנהל האזרחי. בפועל, האזרחים הישראלים המתגוררים במחוז נשפטים בדרך כלל בבתי משפט אזרחיים בתוך תחומי הקו הירוק, אולם האפשרות העקרונית להחיל עליהם את המשפט הצבאי, שהתושבים הפלסטינים באזור כפופים לו, יוצרת בלבול ועמימות משפטית במקרים רבים.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E...%A8%D7%95%D7%9F
כל זה לא אומר שאין בעיה כששוטרים נושאים נשק אוטומטי בעודם רוכבים על נגמ"שים.
הזכרתי את זה גתבותי לקרן-אור: יש מקומות שבהם (חלק מ)ה'משטרה' נראה כמו צבא.
הם עושים את זה כדי להתמודד עם הבעיות שעימן הם מתמודדים, ועצם זה שיש להם בעיות כאלה (שלנו אין, בינתיים) כבר מעיד על מצב שרחוק מלהיות מושלם.
עוד משהו מקורס מבוא לפילוסופיה לסטודנטים : זה שיש בעיה פלונית לא אומר שאין בעיה אלמונית. בעולם יש יותר מבעיה אחת...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי lior432
אם לזרוע בטחונית אחת דרוש משאב שנמצא בידי זרוע בטחונית אחרת, אין מניעה בהצרכה. אם צה"ל צריך שרותי מז"פ, הוא פונה למטא"ר. אם השב"כ צריך חבלן, הוא פונה למשטרה.
|
אינני מכיר את הביטוי "הצרכה" במשמעות מחוץ לתחום הדקדוק.
קודם כל, יש מניעה ברמת החוקים והנהלים של שימוש חופשי במשאבים של זרוע אחת על-ידי זרוע אחרת. לפעמים עושים את זה לפי הנהלים, לפעמים עושים את זה 'בחאווה' מחוץ לנהלים, ולפעמים אין נהלים אז עושים מה שעושים.
בכל-מקרה, מג"ב זה סיפור אחר. יש במערכת הביטחון יחידות שקיימות 'במקרה' בזרוע אחת, אבל יכולות לשרת את כלל הזרועות. במקרה הזה, הגיוני שאכן ישרתו את כלל הזרועות. אשתמש בדוגמה שלך: אם לשב"כ אין חבלנים, הוא פונה למשטרה. נפלא. אבל כאן יש לנו גוף שמטרתו המוצהרת היא לבצע פעולות כמו-צבאיות או צבאיות למחצה, אבל הוא שייך למשטרה ולא לצבא.
גם השיח צבאי לחלוטין: זה חיל ולא אגף במשטרה. יש להם פלוגות בט"ש וכומותות על הכתף. חזון משמר הגבול כפי שמופיע כרגע באתר המשטרה הוא:משמר הגבול יהווה חיל איכותי ומקצועי, כח מוביל במלחמה בטרור, חיל המשלב יכולות לחימה ושיטור, יפעל ברוח שלטון החוק וערכי הדמוקרטיה.
לחימה זה משהו שעושים צבאות בדרך-כלל.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי lior432
מטען שמנוטרל בעזה ע"י חבלנים משטרתיים זו פעולה באית לכל דבר אולם מי שמבצע את העבודה אלו שוטרים.
מעצר של מבוקשים על ידי יס"מ תחת פיקוד של מח"ט חטמ"ר זו פעולה צבאית אבל היא מבוצעת על ידי שוטרים. אלו פעולות די שגרתיות.
|
נפלא. אם המטען מנוטרל כחלק מלחימה (אגב, למה לא כוחות הנדסה?), מבחינות מעשיות רבות השוטרים האלה הם לוחמים. אם כוחות האויב יורים בשוטרים האלה זה כמו שהיו יורים בחיילי הנדסה שעושים את זה, ולא כמו שהיו תוקפים תחנת משטרה כחולה.
כשמדובר במי שמבצע פעולות צבאיות כל הזמן (בניגוד לחבלן פלוני שבמקרה אתמול פרק מטען של "משפחת פשע" בנתניה ואילו היום פרק מטען מחוץ לקו הירוק) - אדרבה ואדרבה.
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|
|