לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 11-01-2012, 21:58
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "ברוב של 6 מול 5: בג"ץ דחה את העתירות נגד "חוק האזרחות""

NFC: ברוב של 6 מול 5 דחה בג"צ את העתירות כנגד חוק האזרחות
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-287013-00.html

בייניש, גובראן, חיות וארבל ובאופן מפתיע לוי - בין פוסלי החוק.

בין מאשרי החוק נמצא השופט גרוניס שהשמאל הסהרורי ניסה לבצע סיכול ממוקד של מינויו הצפוי לנשיא העליון ואשר קבע בפסיקתו: "זכויות אדם אינן מרשם להתאבדות לאומית". בכך הבהיר מדוע עושי דבר הNIF לא מרוצים מכהונתו הצפויה.

בטרם יזנק מישהו וישתמש בדוגמא זו כעדות לפלורליזם של 'העליון' - אזכיר כי הסוגיה שנידונה הינה כה קיומית שאך לפני שני עשורים ספק אם היו ארגוני סרק מקבלים זכות עמידה בעבורה ואין ספק שהיתה נדחית ברוב מוחץ. זאת, לאור שיטת גיוס המוני פולשים ומקבלי בט"ל מרחבי העולם הערבי שמבוצעת בקשרי נישואין ע"י אלה שמצביעים לאלה שהתרפסו בפני והעריצו את קדאפי, אסד וערפאת. פסילת חוק האזרחות היתה מהוה למעשה את 'חוק השבות' של הערבים, 'חוק השיבה' של כל מי שדתו מוסלמית אפילו אם מעולם לא היה כאן. פתיחת שער לנישואין ההמונים ולאזרוח מאות אלפי עזתים, ירדנים, נבלוסים ואוטוטו סודנים היא רעיון כה סהרורי שסביר להניח שיחס של חצי-חצי בין הדנים אודותיו ניתן למצוא אולי במרכז מרצ

בושה וחרפה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 11-01-2012, 22:21
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
עוד נצחון כזה ואבדנו...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "ובכל זאת, העתירה נדחתה."

בהרכב המקורי שדן בעתירה זו, ישבה גם פרוקצ'יה (שקיבלה את העתירה גם בדיון הקודם), והיה רוב לקבל את העתירה (בן דרור ימיני כתב על זה בשעתו והנה פרוקצ'יה פרשה - והחלפה ע"י ניל הנדל (שניתן היה להמר עליו די בביטחון שיתנגד לעתירה). והרוב הפך למיעוט.

מה אנו למדים מהסיפור, לדעתי? שיש שכר לכך שלראשונה מזה שנים מבהירה הכנסת לבג"ץ שיש גבול ויש קו אדום. לולא החשש של בייניש מההשלכות של פסיקה לטובת העתירה - היא הייתה מאפשרת את פרסום ההחלטה כשפרוקצ'יה בהרכב, והוראת השעה בחוק הייתה מתבטלת.

מה שאני רואה כהפסד מכוון הזה של בייניש, הוא גם הבטחה - אבל גם סיכון: הוא עלול לבלבל את העומדים בראש המערכה לריסון האקטיביזם השיפוטי, ולגרום להם לחשוב שניצחו, בעוד שהנצחון כאן הוא שברירי מאוד. בייניש הרגישה חלשה בסיטואציה הזו - אין וודאות שאם ייבלם מהלך הרפורמות בעליון, החולשה הזו תתמיד אצל יורשי בייניש (שאגב, שניהם היו במחנה הנכון בפסיקה הזו - השלישית בתור לירושה הצביעה עם בייניש...).

בקיצור, גם נחמה וגם סיבות לדאגה. לא טוב לראות 45 אחוז משופטי העליון שמקבלים עתירה שיש בה פוטנציאל סיכון כ"כ גדול למפעל הציוני - זו פעם שנייה שאחוז כה גדול מצביע לבטל את החוק (ואם נוסיף לזה את העובדה שכבר היה רוב בשלב מסויים, אז בכלל...).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 12-01-2012, 07:00
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
עצם ההליכה על הסף מסוכנת למדינה, ומצדיקה רפורמות
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "אני שב וחוזה שבית המשפט העליון לא יפסוק לטובת עתירות כשמדובר בנושא קריטי לזהות במדינה"

עם כל הכבוד, הם לא בנוער מרצ, ואין שום סיבה ביקום להסכים לכך שבית משפט עליון של מדינה, יתעסק כל הזמן בלראות כמה רחוק אפשר ללכת בניסיונות שלו להתנהג כמחוקק-על. הם לא נבחרו ותפקידם אינו לחוקק.

מעורבותם בענייני חקגיקה צריכה להיות בדחילו ורחימו. כאן הם אשכרה אפשרו במשך שמונה שנים ושתי עתירות, לחוק סופר-רגיש להתנדנד על חודו קול אחד של שופט-לא-נבחר. זה לא מצב נורמלי, ויש כל הסיבות בעולם, לא לשבח אותם על כך שחמישה מתוכם מצאו לנכון להצביע בעד ביטול חוק שאמור להיות מובן מאליו בנסיבות הקיום של ישראל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 12-01-2012, 07:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "ת'כלס? כן"

אם מילא העתירה לא תעבור (ואת יחסי ההצבעה אף אחד לא יזכור בטווח הארוך) אז למה לא לצאת נאור?
אתה יודע מה, הלוואי וזה היה כך (בואו נשחק משחק תפקידים: בייניש, לוי וארבל ממילא אתם פורשים אז תשכבו על הגדר בשביל כולם, ג'ובראן לא יכול להיות בעד העתירה וחיות צריכה להיות נקיה כי אולי היא תהיה נשיאה יום אחד).
אתה נותן להם קרדיט גדול מידי, המציאות מרה יותר וניראית כמו תנועת מלקחיים של NIF/עדאלה מצד אחד ובג"צ של ברק מצד שני על הזהות היהודית של מדינה ישראל בשם "זכויות האזרח"..

וצריך לזכור שזה בכל זאת לא נושא כזה פשוט ואין זה מקרי שלוי פסק בעד העתירה. בסופו של דבר גוברים שיקולי זהות מדינת ישראל וביטחונה אבל זאת תוך ויתור מצער על חלק מאותם עקרונות שעומדים מאחורי חוק היסוד של "כבוד האדם וחרותו". אותו מתח מתבטא ביחסי ההצבעה וזה בסדר. לא הייתי רוצה להיות חלק ממדינה שבה פוסלים מכל וכל את הבעייתיות של חוק כזה.
החוק הזה לא בעייתי, הנשיא הבא (השופט גרוניס) הגדיר זאת יפה "לא צריך התאבדות לאומית למען זכויות האזרח", אני הייתי רוצה לראות 11:0



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 12-01-2012, 13:09
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[indent][b]אם מילא העתירה לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
אני הייתי רוצה לראות 11:0








10:1 היא התוצאה הסבירה. זו שאלה ערכית והיחיד שמיצג את האינטרסים של הציבור שהוא שלוחו [המקצועי] העקיף הינו השופט ג'ובראן ויישר כח לו על כך.



הבעיה היא שדעותיהם וערכיהם של עשרת השופטים האחרים אמורים להיות דומים או במרחק סביר מדעות הציבור היהודי שהם 'שלוחיו המקצועיים'. איני מכיר פורום אזרחים כלשהו בקשת שבין העבודה לבין האיחוד הלאומי שבו יש יחס של 4:6 בשאלה האם מדינת ישראל צריכה להמשיך ולהתקיים כמדינה יהודית אם לאו. אני מניח שאנשים שסבורים כי הפרויקט הציוני הוא קולניאליזם ארכאי ושהמקום הזה הוא סתם עוד 'מדינת כל אזרחיו' שרצוי שתראה כמו מרכז לונדון בעוד עשור - אינם מצוים ביחס שכזה אפילו בין מצביעי מרצ.

התפיסות המובעות בדעת המיעוט ואף הלבטים הקשים של חלק משופטי הרוב רחוקים כמזרח ממערב מהרעיון הציוני הבלתי מתנצל אודות 'מדינה יהודית בארץ ישראל'.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 12-01-2012, 17:30
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
זאת טעות לראות בבית המשפט העליון שלוחה של הפרלמנט
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "[QUOTE=Fang][indent]אני הייתי..."

ולכן לצפות להתפלגות דומה לזו של הייצוג בו, או של האוכלוסיה בכלל, ברגע נתון.
בית המשפט העליון פוסק לאור ערכים שעל בסיסן נוסדה המדינה. ערכים אלו באים לידי ביטוי במסמכי יסוד כמו הכרזת העצמאות וחוקי היסוד, מסמכים שעוגנו בחקיקה בפרלמנט. במסגרת אותם מסמכי יסוד, יש מתח בין ערכי שוויון אוניברסליים (לא רק בחוקי היסוד אלא גם בהצהרת העצמאות) ובין הערך של מדינת ישראל כמדינה יהודית. במתח שבין ערכים אלה, הערך של מדינה יהודית צריך לגבור, אבל המתח עצמו צריך לבוא לידי ביטוי אחרת מתעלמים מכך שקיימת בעיה. זה במיוחד נכון כשכלל לא ברור שהנושא הוא אובדן בפועל של זהותה הלאומית של ישראל. וניתו לטעון, שעניין "איחוד המשפחות" (שאני אישית מתנגד לו מכל וכל וכל) לא מהווה סכנה מהותית לאובדן הרוב היהודי במדינת ישראל שכן לא מדובר באמת במספרים אסטרונומיים. לאור כל זאת, אני לא מוצא שלילה בכך שהעתירה נדחתה ברוב כזה. העתירה נדחתה וטוב שכך. זוהי השורה התחתונה זה מה שיתבצע וזה מה שייזכר בסופו של דבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 12-01-2012, 18:38
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
נכון, אבל הוא לא צריך להיותך גם שלוחה של זרם זעיר מקצה-קצהה של המערכת הפוליטית
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "זאת טעות לראות בבית המשפט העליון שלוחה של הפרלמנט"

ביה"מ לא פוסק לפי הערכים שהצגת - אלא לפי הפרשנות הפרטית שלו לאותם ערכים. אני מבטיח לך שאם תציב שם שופטים אחרים, הם יכולים לפסוק הפוך לגמרי, בהתבסס על אותם עקרונות בדיוק.

אין בעייה שיהיה מתח בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית. יש בעייה עם זה שיש מתח בין מדינה יהודית למדינה שתהיה לא-דמוקרטיה-ערבית.
מה לעשות, אם למדנו משהו בשנה האחרונה (למי שאשכרה היה צריך ללמוד זאת), זה שאין דמוקרטיה בארצות ערב. אני לא אכנס לשאלה מה מונע ממנה להווצר (דת, תרבות, אינטרסים ועוד אלף ואחת סיבות), אבל לקבל החלטה שתאיים על הרוב היהודי בארץ - משמעו לאיים גם על הדמוקרטיה שקיימת כאן, ברמה כזו או אחרת.

אני לא רוצה ששופטים יפסקו כאוטומטים. מצד שני, פסיקה לא-אוטומטית לגבי העתירה הזו, מצידו של שופט שמחוייב ליסודותיה של מדינת ישראל, לא יכולה שלא להסתיים בקביעתו שדין העתירה להידחות. הוא יכול להביע צערו על כך שאין אפשרות לאחד משפחות ערביות בישראל, והוא יכול לאחל להם חיים מאושרים בכל ארץ אחרת שבה יבחרו לחיות - אבל אם בשורה התחתונה הצליח שופט יהודי-ציוני להגיע למסקנה שיש לקבל את העתירה של ארגון מסוגו של עדאלה - הרי שדווקא כאן ישנה פעולה של אוטומט.

החלטת בייניש לסכל את אישור העתירה הזו, היא סבירה. החלטתה לאפשר את דחיית העתירה, תוך השארת רוב מזערי, מראה שעדיין ביה"מ העליון מייצג שיבוש ערכי בלתי נסבל, בכל הנוגע ליחסו למדינה הציונית.

ישראל היא לא רק מדינה יהודית-ודמוקרטית, אלא בראש ובראשונה מדינה ציונית. כל פסיקה שמאפשרת הגירה נורמטיבית לישראל בדרך שאינה ציונית (דהינו חוק השבות), היא מדרון חלקלק. העתירה הזו לא עסקה בסתם מדרון חלקלק (נניח, נישואי ישראלי עם אהובתו המונגולית), אלא בתהום עמוקה: אישור דה-פאקטו לתעשייה מףפותחת של רבבות מהגרים פלסטיניים לתוך ישראל, והענקת מעמד חוקי לכניסתם הנה. כל קבלה של העתירה, ע"י שופט שאינו ערבי - היא ]פסיקה פוסט ציונית. העובדה ש40 אחוז מהשופטים היהודים בהרכב פסקו כך, מלמדת עד כמה המוסד הזה מנותק מהציבור. החוק הזה הוא חוק של איש הימין הקיצוני והלא-עבריין-מין חיים רמון. זו לא יצירה של מיכאל בן-ארי שנוסחה בידי מרזל ובן-גביר. זה חוק שרוב גדול בהרבה מ60 אחוז מהציבור היהודי תומך בו (יותר מ60% מהציבור היהודי הם אנשי ימין גם ככה, עפ"י כל סקר אפשרי ועפ"י הבחירות האחרונות). כל שופט יהודי שהצליח לפסוק נגד החוק הזה, לא קידם את הדמוקרטיה, אלא סיכן את קיומה של המדינה (והדמוקרטיה שבה).

גרוניס, בפסה"ד שלו אתמול (שהיה קצר לאין שיעור יותר מרצף החפרנות הנוראי של כל השאר - ואת זה, כאמור, כותב חפרן מיומן שכמותי...), ציטט את דבריו הנכוחים של השופט העליון רוברט ג'קסון, בפס"ד שנתן בביה"מ העליון בארה"ב ב-1949:
“There is danger that, if the Court does not temper its doctrinaire logic with a little practical wisdom, it will convert the constitutional Bill of Rights into a suicide pact

זו האמ ת כולה. האמת? אחרי שקראתי את גרוניס, אני טיפה פחות מדוכא. בסופו של דבר, הוא יהיה זה שיקבע הרכבי שיפוט ב3 השנים הקרובות, ומי יודע, אולי ישית לבו, להימנע מהרכבים שיגרמו לעדאלה להרגיש כ"כ בבית בביה"מ העליון של מדינת ישראל...

לפסה"ד המלא והחפרני:
http://elyon1.court.gov.il/files/07...7004660.o30.pdf
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 12-01-2012, 19:03
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
דבריך מבוססים על הנחות יסוד שאני לא יכול להסכים להם
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "נכון, אבל הוא לא צריך להיותך גם שלוחה של זרם זעיר מקצה-קצהה של המערכת הפוליטית"

1. ישראל איננה מדינה ליהודים בלבד או דמוקרטיה ליהודים בלבד. ציונות, בניגוד לסיסמאות של כל מיני אנשי שמאל קיצוני, אין משמעה הדרה (זה המינוח האופנתי, לא?) של הלא יהודים בארץ ישראל. הכרזת העצמאות מדברת על "שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין". אין פרשנות שתימצא שזה עולה בקנה אחד עם מניעת איזרוח בנישואין במקרה של ערבים בלבד. הפרשנות יכולה להיות בעד כמה עיקרון השוויון צריך להישמר לאור סכנות אלו ואחרות לאופי היהודי של מדינת ישראל, שהוא כמובן היסוד המרכזי ביותר של מדינת ישראל (כפי שמבוטא גם במגילת העצמאות, כמובן).
יכול להיות ששופטים אחרים היו פוסקים שעיקרון השוויון זניח במקרה זה ולכן פוסלים את העתירה הזאת, אבל בעיני זו הייתה פיסקה בעייתית שסותרת את אותם ערכי יסוד של מדינת ישראל.
2. כל העניין של "לא דמוקרטית-ערבית" לחלוטין לא רלוונטי לעניין. ליטעון שערבים בישראל לא מסוגלים לדמוקרטיה זה בעיני פוגעני. התנאים בישראל של היום שונים מאלו של מדינות ערב שבהן אין שום מסורת דמוקרטית וכזאת לא מתפתחת בין לילה.
3. אפילו אם בעיקבות קבלת העתירה היו נכנסים לישראל "רבבות" פלסטינים, זה לא היה משנה בהרבה את המאזן הדמוגרפי. לכן, כפי שבעצם הציע אדמונד לוי, לקיים איחוד משפחות על בסיס בחינה פרטנית זה סביר (גם אם מוטעה בעיני).
4. גם אם הייתה מתקבלת העתירה, היה ממשיך המצב שבו הגירה חופשית לארץ היא של יהודים בלבד. לגבי הערבים זה היה רק במקרים שאפשר לכנותם "הומאניטריים". העיקרון הציוני לא היה נפגע.
מבחינתי האישית, אני פשוט לא רוצה לראות התאזרחות של פלסטינים בתוך ישראל...לא רוצה לראות הפרה של המאזן הדמוגרפי ולא במעט, ולא את הסיכון הביטחוני שכרוך בזה. לי אין בעיה להקריב לצורך העניין את עיקרון השוויון. ועדיין, אני סבור שהחלטת בית המשפט העליון היא המתאימה ביותר במקרה זה. כל עוד נדחתה העתירה, אני שמח שבית המשפט העליון של מדינת ישראל איננו מתעלם מהבעייתיות אלא שוקל אותה ומבצע הכרעה קשה ולא אוטומטית.
ומשהו לסיום-בתור מי שמלין על כך שאהרון ברק ובייניש יצרו הרכבי בג"ץ שיתאימו לאישור או דחיית עתירות לפי רצונם, מוזר שאתה רוצה שגרוניס יעשה אותו דבר רק לכיוון הפוך מבחינה פוליטית...


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 12-01-2012, 19:39
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "דבריך מבוססים על הנחות יסוד שאני לא יכול להסכים להם"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
1. ישראל איננה מדינה ליהודים בלבד או דמוקרטיה ליהודים בלבד. ציונות, בניגוד לסיסמאות של כל מיני אנשי שמאל קיצוני, אין משמעה הדרה (זה המינוח האופנתי, לא?) של הלא יהודים בארץ ישראל. הכרזת העצמאות מדברת על "שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין". אין פרשנות שתימצא שזה עולה בקנה אחד עם מניעת איזרוח בנישואין במקרה של ערבים בלבד. הפרשנות יכולה להיות בעד כמה עיקרון השוויון צריך להישמר לאור סכנות אלו ואחרות לאופי היהודי של מדינת ישראל, שהוא כמובן היסוד המרכזי ביותר של מדינת ישראל (כפי שמבוטא גם במגילת העצמאות, כמובן).
יכול להיות ששופטים אחרים היו פוסקים שעיקרון השוויון זניח במקרה זה ולכן פוסלים את העתירה הזאת, אבל בעיני זו הייתה פיסקה בעייתית שסותרת את אותם ערכי יסוד של מדינת ישראל.

ישראל היא לא מדינה ליהודים בלבד - אבל היא כן מדינת היהודים. חופש ההגירה ליהודים מובטח במגילת העצמאות, וחופש ההגירה לערבים, לא מובטח שם. אני מסכים שזה מפלה, ברמת העקרון - כשם שחוק השבות כולו, מפלה ברמת העקרון. אלא מה? מרגע שנקבע כי ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, הסעיף של היהדות, מגדיר במפורש את העובדה שחוקי ההגירה והאזרחות כאן יהיו שונים ליהודים וללא-יהודים. מעבר לעניין זה (שלבדו מצדיק את הסייגים שיש להציב על הגירה לא-יהודית לישראל), ישנו, כאמור, העניין הביטחוני והדמוגרפי. מה לעשות שהגירה ערבית לישראל אינה דומה להגירה להגירה נורווגית לארץ? כל פסיקה שמתעלמת מהסוגייה הזו, רק ממחישה לנו עד כמה האנשים האלה לא חיים באותה מדינה שאנו חיים בה.
עקרון השיוויון נפגע מעצם הגדרת ישראל כמדינה יהודית. אני חי בשקט מוחלט עם הפגיעה הזו, ומניח שגם אתה מצליח לחיות עם הפגיעה הזו. חוק האזרחות והכניסה לישראל הוא נגזרת של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכמדינת היהודים. למיעוטים בה מגיע שיוויון זכויות. מה לעשות ששיוויון זה אינו כולל פתיחת שערי הארץ לרבבות פלסטינים, באופן שגם יערער את אופיה היהודי של המדינה וגם יסכן את שלומם של אזרחיה?


ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
2. כל העניין של "לא דמוקרטית-ערבית" לחלוטין לא רלוונטי לעניין. ליטעון שערבים בישראל לא מסוגלים לדמוקרטיה זה בעיני פוגעני. התנאים בישראל של היום שונים מאלו של מדינות ערב שבהן אין שום מסורת דמוקרטית וכזאת לא מתפתחת בין לילה.
[/font]


צר לי שזה פוגעני בעיניך, אבל למרבה הצער זו עובדה. בחברה הערבית בישראל לא נוצרו שום מאפיינים של דמוקרטיה, ואפילו מפלגה כמו חד"ש (הדבר הדומה היחיד למפלגה אמיתית במגזר), יש התבססות כמעט מוחלטת על הצבעה של חמולות. רוב ערבי במדינת ישראל יבטיח שדמוקרטיה לא תהיה כאן...


ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
3. אפילו אם בעיקבות קבלת העתירה היו נכנסים לישראל "רבבות" פלסטינים, זה לא היה משנה בהרבה את המאזן הדמוגרפי. לכן, כפי שבעצם הציע אדמונד לוי, לקיים איחוד משפחות על בסיס בחינה פרטנית זה סביר (גם אם מוטעה בעיני).
[/font]


רבבות פלסטינים היו משנים את אופיה של ישראל. לפני 64 שנים חיו בנגב 10,000 בדוים. השנה יש 200,000. זה ממש לא רק בגלל ריבוי טבעי עצום, אלא גם בגלל שב35% מבתי האב הבדווים בנגב, יש אם פלסטינית. להכניס לפה 50,000 (ואני עדין - ייכנסו הרבה יותר, הביטוח הלאומי הוא אטרקציה ששמעה יצא למרחקים...) משמעו מאות אלפי פלסטינים נוספים, עם זכות בחירה, בטווח הלא ארוך. אי אפשר למכור לנו סיפורים על סכנה דמוקרגפית אם לא ניסוג מאיו"ש, ואז להכניס אותם לתוך הקו הירוק...

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
4. גם אם הייתה מתקבלת העתירה, היה ממשיך המצב שבו הגירה חופשית לארץ היא של יהודים בלבד. לגבי הערבים זה היה רק במקרים שאפשר לכנותם "הומאניטריים". העיקרון הציוני לא היה נפגע.
מבחינתי האישית, אני פשוט לא רוצה לראות התאזרחות של פלסטינים בתוך ישראל...לא רוצה לראות הפרה של המאזן הדמוגרפי ולא במעט, ולא את הסיכון הביטחוני שכרוך בזה. לי אין בעיה להקריב לצורך העניין את עיקרון השוויון. ועדיין, אני סבור שהחלטת בית המשפט העליון היא המתאימה ביותר במקרה זה. כל עוד נדחתה העתירה, אני שמח שבית המשפט העליון של מדינת ישראל איננו מתעלם מהבעייתיות אלא שוקל אותה ומבצע הכרעה קשה ולא אוטומטית.
ומשהו לסיום-בתור מי שמלין על כך שאהרון ברק ובייניש יצרו הרכבי בג"ץ שיתאימו לאישור או דחיית עתירות לפי רצונם, מוזר שאתה רוצה שגרוניס יעשה אותו דבר רק לכיוון הפוך מבחינה פוליטית...
[/font]


אם הייתה מתקבלת העתירה, רבבות היו נכנסים לפה, ומספר החתונות היה גדל בטור הנדסי (הוא פחת מאוד מאז החוק - החיגרים והפיסחים עם הת.ז. הכחולה נראים הרבה פחות אטרקטיביים כשנישואין להם כבר לא מקנים ת.ז. כחולה נוספת...).החלטת ביה"מ העליון היא מתאימה מאוד? לא, החלטת ששה מתוך שופטי העליון היא מתאימה מאוד (בעיקר זו של גרוניס, שבלי להתפלפל נורא, הגדיר את הדברים בצורה פשוטה ועניינית, ולא חש צורך להעביר בפרך את המתמחים והעוזרים המשפטיים שלו בלהביא לו תקדימים מהמשפט השומרי והאכדי...). החלטתה ארבעת האחרים, היא מזעזעת, והעובדה שרק בגלל הפחד של בייניש מרפורמה כפוייה בעליון היא נמנעה מלכפות עלינו הגירת-ענק ערבית, ממחישה שוב עד כמה הצורך ברפורמה שם, הוא אקוטי.

לא ייתכן ש3% ייוצגו בעליון ע"י לפחות 40% מההרכב (צריך שוב לזכור - הנצחון כבר היה בכיס של עדאלה, אבל בייניש העדיפה לוותר עליו). זה כבר לא עניין של ייצוג -יתר של המיעוט - זה כבר רמיסת זכויות האזרח של הרוב כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 12-01-2012, 21:44
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
לא תמיד הוא מרסן עצמו. כאן נוצרו נסיבות, שגרמו לבייניש להבין שפסיקה אחרת תוביל למשבר
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "אולי עוד אענה לך בפירוט מאוחר יותר"

את החוק היא לא הייתה מצליחה לבטל, כיוון שהוא היה נחקק מחדש באופן משוריין ו"עוקף בג"ץ" - אבל היא הייתה יוצרת מצב שבו לימין לא הייתה נותרת ברירה אלא להפוך את הרפורמה בבג"ץ למשהו אולטימטיבי (וביבי, חרף היותו פחדן גדול, יודע היטב שבלי הימין הוא לא ירכיב קואליציה שתאפשר לו להתנהל בצורה חופשית).

לוי אכן לא מייצג את ה3% ואין לי הסבר לפסיקתו המוזרה (בדיוק כשם שהופתעתי לטובה מפסיקתו של ריבלין, אולי זו בדיחה פרטית של שני הפורשים...) - מה שלא משנה את העובדה שבייניש, חיות ארבל פסקו כפי שפסקו - ושוב, אין הצדקה ל30% תמיכה בכזו עתירה. העתירה לא עומדת בשום סטנדרט, מלבד הרצון לקעקע עוד יותר את הבסיס לקיומה של ישראל כמדינת היהודים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 12-01-2012, 21:19
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
בימ"ש לא אמור להיות גוף יצוגי אבל בימ"ש של דמוקרטיה אסור שיהיה 'לעומתי' לציבור שמינהו
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "זאת טעות לראות בבית המשפט העליון שלוחה של הפרלמנט"

בית משפט פדראלי בארה"ב שבו ישבו חמישה שופטים מוסלמים ממוצא איראני עם סנטימנטים לחלק מהאדאולוגיה של חמנאי אינו מתקבל על הדעת גם אם כל החמישה יהיו עילויים בתחומם. בית משפט עליון בהודו עם חמישה פקיסטאנופילים גם הוא אינו סביר אפילו אם זכו כל החמישה בתחרות הפסק הארוך בובמבי.

השוואה תלושה? ממש לא. בינינו לבין הערבים מאבק דמים. מבחינתנו אנו - מאבק קיומי. בעליון כמשתקף מפסקיו רוב או לפחות נתח גדול של כאלה שסבורים הדמוקרטיה הישראלית צריכה לחדול מלהתגונן.

דפוס חשיבה זה מיוחס אולי ל3% מאזרחי ישראל היהודים. אולי. זה שאותם 3% זכו ליצוג של כ50% בעליון זו לא מקריות ובטח שלא תוצאה של אינטלגנציה משפטית יחודית בה ניחנו אותם שלושת אחוזים. זו תולדה של שיטה לוקה והרת אסון. כל מי שחפץ בדמוקרטיה צריך להיות מודאג מכך ששופטיו מנותקים מיצר הקיום שלו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 13-01-2012, 07:20
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
והנה דוגמא מוחשית יותר:
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "בימ"ש לא אמור להיות גוף יצוגי אבל בימ"ש של דמוקרטיה אסור שיהיה 'לעומתי' לציבור שמינהו"

טבת תשע"ב. ביהמ"ש העליון בשבתו כבג"צ מפרסם את החלטתו בענין בג"צ 'זכויות האישה בגירושין'. ביהמ"ש פוסק כי כוונת המחוקק בנותנו סמכות עליונה בנושאי נישואין לבתי הדין הרבניים - היתה ברורה אך עם זאת יש לתת ארכה לכנסת לתקן את החוק כך שיותאם לרוח זו כעולה מהמושג 'מדינה יהודית' העולה בהכרזת העצמאות ובהסתמך על המשפט הבריטי בא"י תוך נגיעות מהדין האכדי והשומרי. חלק מהשופטים קצת מתפתלים ומבהירים כי לדעתם אין לאפשר כלל דיון בגירושין בבתי משפט אזרחיים אבל בסופו של יום רובם מישרים קו ברוב של ששה מול חמישה.

בהרכב בית המשפט העליון בכללותו יושבים חמישה שופטים חרדים עטויי שטריימל, שני חרד"לים, כפה סרוגה אחת, שלושה חילוניים וערבי. [אחד מהחרדים, הש"סניק בתקן 'הכסא הספרדי' למקרה ותהית.] כולם אנשי מקצוע והחרדים שבהם הגיעו אליו כמובן בשל הקרבה שבין לימוד הגמרא למחשבה משפטית. כולם מנמקים קביעותיהם בהתבסס על החוק ועל הערכים האנושיים האוניברסלים כפי שהם רואים אותם.

האם ההחלטה וההרכב סבירים בעיניך? והרי החרדים כולל ש"ס מהווים מעל 10% מהאוכלסיה שזה הרבה יותר משלושת אחוזי השמאל הנמרצ. אז מדוע לא?

האם לא ברור לך שאנו כציונים חפצי חיים - מצויים בעולם שבו כל מה שצריך לעשות הוא להחליף את המילה חרדים ב'שמאל-לא מתון'ן ולהבין כי זהו בית המשפט שאנו ניצבים בפניו וצריכים לתת בו אמון בשאלות פוליטיות ומנהליות שהתשובה הניתנת אודותן מושפעת מעולם הערכים של הפוסק?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 12-01-2012, 21:40
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "[QUOTE=Fang][indent]אני הייתי..."

זו שאלה ערכית והיחיד שמיצג את האינטרסים של הציבור שהוא שלוחו [המקצועי] העקיף הינו השופט ג'ובראן ויישר כח לו על כך.
זה העניין, שופטים אינם שלוחים של הציבור הם לא ניבחרו ע"י הציבור.
הם שלוחים של הנהלת בתי המשפט ותפקידם לתת לציבור שירות, לא פחות ולא יותר.
אבל אנחנו חיים על קרקע מציאותית ובפועל כן יש השפעה מגזרית ובעיקר על הרקע הלא שיוויוני אבל המאד בסדר - ישראל היא קודם כל מדינת היהודים כי מה לעשות אין לנו ארץ אחרת (זו גם הסיבה הראשונית להקמתה).
אני לא מקבל את זה שג'ובראן יצביע מגזרית כי זה בניגוד לסיבה העיקרית להקמת המדינה כבית לאומי ליהודים (הוא חוטא לתפקיד), אבל מצד שני זה ניראה לא תמוה שהוא עשה זאת.

אבל האחרים? על איזה פלנטה הם חיים?

מה שקרה אתמול זה פרי הבאושים של אהרון-ברק-תביאו-לי-את-כל-המקרים-כי-הכל-שפיט.
מי שהתחיל להתערב בענייני חקיקה וניכס לעצמו סמכויות של רשויות מחוקקת ומבצעת ("הקוזקים הניגזלים" מקטרים שלוקחים להם את הדמוקרטיה?), מהר מאד שכח את עקרונות היסוד עליהם קמה המדינה ושיכתב אותם בהתאם למשפטים בינלאומיים, "זכויות אזרח" ותקשורת שמאלנית.

קגנס לא רוצה החלטות אוטומטיות, לא קונה את זה שהיתה כאן החלטה אוטומטית, היו להם שנים רבות ללמוד את העניין, הם הגיבו כמו שהגיבו כי זה מה שמוביל אותם וזה רע מאד למדינה ולעם היהודי.

בשורה התחתונה הם לא פגעו לפלסטינים בזכויות שלהם כי הם יכולים לממש את רצונם בכל מקום אחר בעולם (אם יתנו להם, מעניין אם לא יתנו להם אז גם שם יגישו עתירה לעליון המקומי?), הם מנעו מהם אזרחות אוטומטית ואת האופציה להתרבות בתוכנו ועל חשבון ביטוח לאומי (חובות אזרח, מיסים ואפילו ארנונה בודאי שלא יהיו להם, אבל בביטוח לאומי וקופ"ח הם ישרצו ובגדול).
צה"ל מגן על גבולות המדינה, בג"צ מגן על אופי המדינה - לי זה נשמע כמו ציונות לשמה!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 14-01-2012, 10:47
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "ברוב של 6 מול 5: בג"ץ דחה את העתירות נגד "חוק האזרחות""

בן דרור ימיני מסכם את עניין בצורה טובה ומעלה שאלה מעניינת שלדעתי חושפת את צביעות השמאל במקרה הזה:
ציטוט:
בשמאל השפוי מתנגדים לשיבת יהודים ליהודה ושומרון, כדי לאפשר פתרון של שתי מדינות לשני עמים. עיתון "הארץ" כתב במאמר מערכת, לפני שנים, שאם הדור השני של מתנחלים רוצה להתרחב, הוא יכול לעשות זאת בתוך הקו הירוק, ולא להרחיב התנחלויות.
באופן עקרוני - אני תומך בשמאל הזה. אני בעד שתי מדינות לשני עמים. אני בעד הפרדה. אלא שלא ברור איך השמאל הזה, בדיוק אותו שמאל, תומך באופן מטורף משהו בזכות איחוד משפחות פלסטיניות דווקא בתוככי ישראל.
כך שכדאי לאמץ את העיקרון של השמאל, אבל באופן הוגן ודו-כיווני. אם המטרה היא שתי מדינות לשני עמים - אז בבקשה. בדיוק כשם שיש להפסיק את הרחבת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, יש להפסיק את הרחבת ההתיישבות הערבית בתוככי ישראל. לא כדי להפלות יהודים או ערבים, אלא כדי לממש את ההסדר השפוי היחידי - שתי ישויות לאומיות, כאשר בכל אחת מהן יש רוב ברור של לאום אחד, ומיעוט עם זכויות.

http://www.nrg.co.il/app/index.php?...6ea0370&id=3232
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:17

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר