לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-01-2012, 16:24
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
יו"ר התעשייה האווירית: אם לא נזכה במכרז לוויין עמוס 6 - נסגור קווי ייצור

http://www.themarker.com/news/1.1611464

תע"א תיאלץ לסגור את קווי היצור של לווייני התקשורת אם לא תזכה במכרז ללוויין עמוס 6 של חברת חלל - כך אמר בסוף השבוע דב בהרב, יו"ר תע"א.

לדבריו, בקווי היצור כ-400 עובדים, והחברה מנסה למצוא שיתופי פעולה בחו"ל ועבודות בקבלנות משנה, כדי למנוע את סגירת הקווים. תע"א מתמודדת על ייצור הלוויין מול חברה מרוסיה וחברה מאירופה.

בביקור של ועדת המשנה לנושא חלל של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אמר בהרב, כי תעשיית החלל העולמית צומחת ואילו זו של ישראל עומדת במקומה ועלולה לאבד את מקומה העולמי אם המדינה לא תשקיע בה. לדבריו, תע"א היתה רוצה להשקיע תקציבים רבים בלווייני תקשורת ולדעתו, עתיד התעשייה הוא באפליקציות חדשות ויצוא מוגבר עד ליעד מכירות של 5 מיליארד שקל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 08-01-2012, 20:03
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "מלבד זאת, מפעל חלל של תע"א..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ISHPUZ
מלבד זאת, מפעל חלל של תע"א הוא גם זה שאחראי לסדרת לוויני אופק. מאחר ולא משגרים אופק כל שנה, כל פרוייקט אזרחי שמאפשר שימור כ"א וידע בנושאי חלל מסייע בעקיפין לקיום יכולת הלווינות הצבאית בישראל.

"אופק" ו"ארוס" הם לוויני חישה מרחוק יחסית קלים שפועלים במסלולים נמוכים. הצורך הביטחוני בלוויני "אופק" הוא ברור - הוא מספק יכולת מודיעין גלובלית. לוויני "אמוס", מצד שני, הם לווינים כבדים, הפועלים במסלולים גיאו-סטציונריים (כומר לישראל אין יכולת שיגור עצמאית של אותם הלווינים), אשר מספקים שירותי תקשורת וטלוויזיה אזרחיים עם תוספת תקשורת לווינית צבאית באיזורים מובחרים. אז נכון שיש קשר מסויים ליכולת ייצור של לווינים אחרים, אבל הקשר הזה נראה כמשני, וההשלכות של סגירת פס ייצור של לוויני "אמוס" לא ברור בעיניי.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 08-01-2012, 23:59
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "אני מאמין שבישראל אין יותר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ISHPUZ
אני מאמין שבישראל אין יותר מדי אנשים שיודעים לתכנן לווין, ולא משנה אם מדובר בלווין גדול או קטן או בלווין שמשייט בLEO או GEO. ושאחוז גבוה מאלו שעובדים על עמוס עובדים גם על אופק. אם האנשים האלו יפוזרו וימצאו עבודה במקרה הטוב בחברות הייטק בארץ במקצועות שאינם קשורים בצורה מובהקת לחלל ובמקרה הפחות טוב בחו"ל, לא יהיה קל להרכיב צוותים מיומנים שיעבדו על הלווין הבא מסדרת אופק.

השאלה היא האם האנשים האלה הם בעלי ידע או מיומנות בלעדית, או שקיים גרעין ידע טכנולוגי שמעבר לקבוצת אותם האנשים בוני לוויני "אמוס" והוא ישמר. צר לי, כמובן, שהממשלה לא משקיעה יותר בתחום החלל, וצר לי על מקומות עבודה איכותיים שילכו לאיבוד כתוצאה לסגירת פס ייצור של לוויני ה"אמוס". אבל זה לא שאלה של ביטחון לאומי אלא שאלה מוסרית וכלכלית.

אם, כפי שאתה אומר, אחוז גבוהה של אותם האנשים שעובדים בייצור "אמוס" עובדים גם בייצור לוויני "אופק", אז מקום עבודתם מובטח. אז אני מניח שמדובר באנשים שעובדים במסגרת תוכנית ה"אמוס" בלבד, שהיא בכל זאת בעיקר אזרחית\כלכלית.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 08-01-2012, 17:34
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "שאלה טובה."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
בהנחה שניתן להסכים עליה כי עצמאות בתחום תקש"ל מאובטחת חיונית לביטחון, האם תרחיש עתידי בו מדינות יסרבו למכור לישראל לווייני תקשורת, או לחילופין נהיה תלויים לחלוטים בלוויינים זרים לצורך זה, הוא קריטי?
את הטיעון הזה אפשר לעשות לגבי כל דבר - חשוב שיהיה לנו כבל אינטרנט משלנו, ואפילו יותר מאחד (כי את הכבל קל לחתוך)...

נראה לי שיותר קל להגיד שחיוני שהתעשיה הבטחונית הישראלית תשמור על היכולת לייצר לוויינים (מבחינת הכשרה ופיתוח כ"א, וכד'), גם אם ברגע זה אין צורך בלוויין ישראלי נוסף.

כשאתה אומר ש
ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
עצמאות בתחום תקש"ל מאובטחת חיונית לביטחון
אתה מדבר על תקשורת בטחונית/מדינית או על הצורך בתקשורת בשביל פעילות כלכלית/אזרחית?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 08-01-2012, 17:51
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "[QUOTE=טל ענבר]בהנחה שניתן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פסטן
נראה לי שיותר קל להגיד שחיוני שהתעשיה הבטחונית הישראלית תשמור על היכולת לייצר לוויינים (מבחינת הכשרה ופיתוח כ"א, וכד'), גם אם ברגע זה אין צורך בלוויין ישראלי נוסף.


העניין הוא שיש צורך בלוויין נוסף - חברת חלל תקשורת הוציאה הרי RFI ו - RFP. אני מסכים בהחלט שראוי לתעשיית החלל הישראלית לשמר ידע ויכולת בתכנון וייצור לווייני תקשורת. איך עושים זאת מבלי לבנות לוויין בפועל?


ציטוט:
במקור נכתב על ידי פסטן
כשאתה אומר שאתה מדבר על תקשורת בטחונית/מדינית או על הצורך בתקשורת בשביל פעילות כלכלית/אזרחית?


החלק הראשון נראה לי כחיוני יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 08-01-2012, 18:07
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=פסטן] נראה לי שיותר קל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
העניין הוא שיש צורך בלוויין נוסף - חברת חלל תקשורת הוציאה הרי RFI ו - RFP. אני מסכים בהחלט שראוי לתעשיית החלל הישראלית לשמר ידע ויכולת בתכנון וייצור לווייני תקשורת. איך עושים זאת מבלי לבנות לוויין בפועל?
יכול שהפיתרון הוא זכייה במכרזים חיצוניים ולאו דווקא עירוי מלאכותי מהמדינה. אולי קרה משהו 'לא הוגן' שבגללו לא הצליחו לזכות בחוזים בזמן האחרון, ושווה לתת את העירוי הזה כדי להציל את התעשיה, אני לא אומר שלא. אבל כדי לשמור על יכולת מו"פ וייצור לאו דווקא צריך שהלקוח יהיה מדינת הבית.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
החלק הראשון נראה לי כחיוני יותר.
אני מוכן להניח שכן, כמו שהצעת בתגובה הראשונה שלך, אבל הייתי שמח אם תפרט מעט יותר, במידת האפשר.
בהתחשב בזה שרוב הפעילות הביטחונית הישראלית מתבצעת בטריטוריה קטנה יחסית, עד כמה גדול הצורך בתקשורת לווינית לצרכים בטחוניים?
(פעילות בטחונית שמתבצעת הרחק מגבולות המדינה לאו דווקא מתבססת על תקשורת לוויינית, ולאו דווקא מסיבות של זמינות...)
מברקים דיפלומטיים נצליח להעביר גם בלי לוויינים משלנו...
נשמע לי שהשימוש הבטחוני העיקרי בלווייני תקשורת ש"קשה לוותר עליו" הוא לצורך תקשורת אונליין בין המטה, המפקדות וכוחות שונים בשטח. אבל כשמדובר בשטח של ישראל וסביבותיה (לצורך העניין, נניח שלא נתקדם הרבה מערבה מקהיר, מזרחה מעמאן, צפונה מטריפולי, וכו'), האם באמת התקשורת חיונית לבטחון המדינה? חיוני הוא מה שמספק חיות לגוף. האם בלי לווייני התקשורת האלה מתגבר משמעותית החשש שלא נשרוד?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 08-01-2012, 18:19
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=פסטן]יכול שהפיתרון הוא..."

אם לא ניתן אישור לייצוא (נניח שמטעמי ביטחון), הגיוני שהמדינה תכסה את העלויות הנחוצות לכל הפחות כדי לשמר את היכולת קיימת. עם זה אני מסכים.

עם זאת עולה שאלה כזו:
מפרסמים בתקשורת הכללית פעמים רבות טענות בדבר היכולות המדהימות ופורצות הדרך של הטכנווגיה הישראלית, בין השאר בתחומי החלל. נניח שאלה הן היכולות המדהימות שאנחנו לא מרשים לייצא כדי שלא יזלגו.
האם בהינתן שאזרבייג'ן, קולומביה, מונגולוליה או אינדונזיה רוצות לרכוש לוויין (תקשורת, לא יותר), אי-אפשר לעמוד בתנאי המכרז שלהם בעזרת הצעה שהיא עדיפה על המתחרות מספיק כדי לזכות, ולא מנצלת את כל היכולות הסודיות והמדהימות של מיטב המוחות הישראלים?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 08-01-2012, 20:16
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "שאלה טובה."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
בהנחה שניתן להסכים עליה כי עצמאות בתחום תקש"ל מאובטחת חיונית לביטחון, האם תרחיש עתידי בו מדינות יסרבו למכור לישראל לווייני תקשורת, או לחילופין נהיה תלויים לחלוטים בלוויינים זרים לצורך זה, הוא קריטי?


האם אבטחת התקשורת מבוצעת על גבי הלווין או שבמהלך השידור? האם המערכת הנמצאת על הלווין אינה מכילה משיבים שקולטים שידור ומחזירים אותו לארץ מבלי לפענח או לקודד אותו מחדש?

אני שואל. לא מטיל ספק במה שנאמר (אם היה ספק).

אם אומנם מה שתארתי נכון - מה הייתרון בייצור מקומי מעבר להבטחת הזמינות לישראל בעת הצורך?

אם אכן לתע"א יש 25% בבעלות על חלל תקשורת - זה לא מוזר\בלתי תקין שהם פונים בבקשת התערבת חיצונית כנגד שותפותיה?

האם אין חלוקת תפקידים בשותפות (ייצור, שיווק, שידור וקליטה)? איך זה עובד שם?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 08-01-2012, 21:41
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "[QUOTE=טל ענבר]בהנחה שניתן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
האם אבטחת התקשורת מבוצעת על גבי הלווין או שבמהלך השידור? האם המערכת הנמצאת על הלווין אינה מכילה משיבים שקולטים שידור ומחזירים אותו לארץ מבלי לפענח או לקודד אותו מחדש?

אני שואל. לא מטיל ספק במה שנאמר (אם היה ספק).
בלי להגיד שום דבר לגבי אף לוויין ספציפי בשימוש ישראלי:

לוויין תקשורת ברמה הבסיסית (וכפי שהוא נגיש למשתמשים) הוא באמת בסך הכל transceiver - הוא קולט ומשדר, בצורה 'טיפשה' כמעט לגמרי. אבל כדי לעשות את זה חייבים לקודד ולפענח את המידע, בלי שום קשר להצפנה או להגנה על המידע: דיגיטלי לאנלוגי (ולהפך) מודולציה (ודה-מודולציה), וכהנה. (אם הלוויין באמת היה טרנסיבר טיפש לגמרי, הוא לא היה צריך לדעת כמעט כלום, אבל כשרוצים להקצות תדרים נפרדים לגורמים נפרדים - ולא רק ברמה ההצהרתית, אלא גם ברמה הטכנית - הלוויין פתאום הופך להיות מודע, לפחות במידה מסוימת, למה שהולך בו.)

בלי קשר למי שייצר את הלוויין, לזהות הגורם המתפעל, וכו' וכו', אבטחת התקשורת מתבצעת ברמה ש'מחוץ' ללוויין (או כך אמורה להעשות, אני לא יכול להתחייב על כל לוויין וכל משתמש ביקום).
תחשוב שהלוויין הוא קו של בזק, שעליו יש קו שמע בין הבור בקרייה למטה המוסד. יש לך את הקו של בזק, שפוטנציאלית כל אחד יכול לצותת לו, ועל גביו יש לך את הקסם שגורם לכל מי שמאזין לקו הזה לשמוע צפצופים, זמזומים ונקישות כאילו מדובר בצרצר היפראקטיבי. במקום שיחברו לשקעי הטלפון מכשירי טלפון, מחברים מכשיר קסמים, שאליו מחברים מכשיר טלפון.
אותו הדבר אמור להיות עם הלוויין. מאחר והתווך האלקטרומגנטי בחלל הפתוח קל להאזנה (בטח שיותר מכבל פיזי, בטח ובטח כשמדובר בלוויין שהאלמנט ה-transmitter-י שבו משדר לתת-יבשת שלמה...), לפני שהסיגנל בכלל מגיע לאנטנה בתחנת הקרקע שלך, הוא עובר דרך מכשיר הקסמים שהופך אותו לבלתי-מובן לכל מאזין חיצוני. בשלב הזה אתה יכול לשדר אותו ללוויין, על אותו קו בזק, בטלגרף, או בקוד מורס על גבי חוט ושתי קופסאות אשל...
זו הרי השאלה הקלאסית של ההצפנה מלפני אלפי שנים: איך מייצרים תווך מאובטח כשהדבר היחיד שיש לך הוא תווך בלתי מאובטח (בעבר קלף, היום מיקרוגל - אבל העיקרון נותר בעינו).
אפשר להתחכם ולפענח את המידע בלווין, אז להציפן אותו שוב, ואז לשדר אותו שוב לארץ, אבל זה לא עוזר בכלום, מסכן את המשתמש, מסבך את המערכת, ובעיקר מעצבן: למה להכניס ראש בריא למיטה חולה? בנוסף, זה די בלתי-אפשרי כשאתה פשוט חוכר שימוש בלוויין של מישהו אחר...

כך שהתשובות לשתי שאלותיך בקיצור הן: הסיגנל כן מקודד ומפוענח, אבל לא במובן של הצפנה (אלא במובן של קידוד או מודולציה); אין שום סיבה לפענח את המידע על הלוויין או להחזיק אותו מפוענח שם בשום דרך שהיא, ולכן כנראה שזה לא נעשה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 10-01-2012, 22:15
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "אז בעצם מדובר בשכבות של..."

בגדול, כן.

לפעמים ההפרדה בין השכבות אינה מוחלטת, או מאילוצים, או מתוך כוונת מכוון, אבל השאיפה בתכנון של כל מערכת תקשורת, גם לא כזו שמבוססת על פרוטוקולי תקשורת קיימים, היא לאיזושהי הפרדה בין השכבות השונות.

אפילו בעידן שקדם לאלקטרוניקה זה היה המצב, מבחינות מסוימות.

לדוגמה, יש אנלוגיה כזו לדואר:

כשאתה שולח מכתב, אתה יודע שהוא נכנס לתיבת איסוף הדואר ברחוב (אדומה או צהובה, תלוי אם זה עירוני או בין-עירוני), ושהוא יגיע לתאר הדואר של הצד השני. מה שקורה בין שני האירועים האלה הוא קופסה שחורה מבחינתך, קסם גמור. יכול להיות שאתה, צנטוריון, יודע איך זה קורה, אבל בגדול לא אכפת לך.
ברמה שמתחת לזה, חברת הדואר אוספת את כל דברי הדואר ומשנעת אותם. באופן עקרוני (אם לא מדובר בצורה כלשהי של משלוח מזורז), לא אכפת לה איך הדואר יגיע ממקום למקום. ברכב, על רכבת, במטוס, או באופניים... (גם אם יש דרישה כלשהי לזמן המשלוח, לא חייבים לדעת מה זה רכב ומטוס, אלא רק לדעת שיש שני תווכי העברה, אחד בעל נתונים כאלה ואחד בעל נתונים כאלה)

בדואר יש גם אנלוגיה שהיא ספציפית לאינטרנט (ולמערכות דומות). כשאתה שולח דואר בינ"ל, לדוגמה, חברת הדואר יודעת למי להעביר אותו במדינת היעד, ומשם הוא מטפל בדואר. דואר ישראל לא משנעת את הדואר ברחבי מדינות זרות ומביאה אותו על הבית. השיטה יכלה להיות אחרת (שבה יש אחריות לגורם אחד מהתחלה ועד הסוף), ובמקרה זו גם הדרך שבה מידע עובר באינטרנט (כמעט תמיד) - כל תחנה יודעת שעובר דרכה מידע מסתכלת לאן המידע הזה מיועד, ושולחת אותו למי שלמיטב ידיעתה הוא 'התחנה הבאה' שיכולה להעביר את המידע הזה לאן שצריך. ברגע שהיא העביר אותו הלאה, היא שוכחת מזה, וזו אחריות התחנה הבאה.


כשמדברים על לווין, סיב אופטי, זוג שזור, תקשורת RF או מיקרוגל, או יוני דואר מדברים על הרמה הנמוכה ביותר של התקשורת - התווך הפיזי שעליו עובר המידע. במקרים רבים, זה לא תווך אחד ואפילו לא שניים או שלוש לכל אורך הדרך.
כל מה שנוגע לתוכן הוא הרמה העליונה, הרמה שמעניינת את המשתמש האנושי. כל השאר נמצא בין לבין. הצפנה נמצאת פה. גם קידוד נמצא פה. לדוגמה, כשאני רוצה לשלוח לך הודעה בטלגרף (נניח שאנחנו חיים קצת בעבר). אני כותב את ההודעה על דף נייר. הודעה באנגלית על דף נייר זה מה שאתה תקבל. זו הרמה שלנו. בין לבין, יש קוסם שיודע להמיר את המסר בעברית לקוד מורס, ויש קוסם שיודע לתקתק את הקוד במכשיר הטלגרף (בד"כ זה אותו קוסם, אבל זה לא נדרש, וממילא לא מעניין את שנינו). ברמה שמתחת לזה, יש את המכשיר שמיר את התקתוקים לאותות חשמליים, מעביר אותם על גבי קווי הטלגרף, ומשמיע זמזומים בצד השני. שם עוברים את אותו תהליך בסדר הפוך - מישהו יודע להמיר את הזמזומים לקוד מורס, ומישהו (אולי הוא, אולי אחר) יודע לתרגם אותם לעברית. הוא כותב את זה על דף נייר ומגיש לך.

שתי הערות:
(1) הסיבה שדיברתי על שני אנשים שונים יכולה להיות כי אנחנו מעבירים מסר בעברית במדינה דוברת שפה אחרת, שבה לא מכירים את הקידוד לעברית. באופן עקרוני, אדם שלא מכיר את הקידוד לעברית יכול לסמן נקודות וקווים, וחרש יכול לתרגם את הנקודות והקווים למסר בשפה טבעית...
(2) כשמדובר באינטרנט, לדוגמה: יש לך WIFI שמחבר אותך לראוטר, כבל ETHERNET שמחבל אותך למודם, ADSL מעל זוג שזור שמחבר אותך ל-DSLAM, משם סיבים אופטיים ברחבי הארץ לאן שצריך, וכך הלאה. אם אתה מתקשר בסקייפ לטלפון רגיל, אז בצד השני שוב נחזור לזוג שזור (שמעליו יעבור שמע מאופנן בצורה מסוימת, ולא מידע בצורת DSL). התווך הפיזי משתנה המון פעמים.


(יש מספיק אי-דיוקים והפשטות בהודעה לעיל, אבל אני מאמין שהיא מעבירה את רוח הדברים בצורה טובה למדי.)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 09-01-2012, 08:40
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]האם אבטחת..."

אם הבנתי אותך נכון, ואני מנסה לפשט את הדברים, הרי שהלווין (מבלי להתייחס למותג ספציפי) מכיל מערכות העוסקות ברמת הקליטה והשידור אך לא ברמת פיענוח תוכן השדר וקידודו מחדש, ולכן אפשר להתייחס אליו כסוג של מראה...

מעבר לכך - מיקומו של הלווין מאפשר קליטת השידור ממנו ע"י מספר צרכנים שלא כולם הם אלו שבחרת... ומכאן נובע הצורך בהצפנת המידע.

אם כך - מעבר לזמינות הערוץ לצרכן הישראלי, והצבת הלווין במיקום מועדף לישראל - מה החשיבות של לווין תקשורת תוצרת ישראל?

ושוב אני מעלה תהיות לגבי פניית התע"א אל מחוץ למערכת בה היא שותפה ופועלת...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 10-01-2012, 22:43
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "אם הבנתי אותך נכון, ואני מנסה..."

ראה את תגובתי לצנטוריון למעלה.

הלוויין הוא בין השאר מראה. הוא יכול להיות מראה חכמה למדי, ויכול לעשות כל מיני דברים מעניינים הם הסיגנל שהוא מקבל.
לכל הפחות, מאחר והלווין לא פועל כמו מראה אופטית, הוא כן חייב להמיר את הסיגנל לנתונים דיגיטליים (אולי לעשות איתם משהו), ואז להמיר בחזרה ולשדר. הנקודה העיקרית שניסיתי להעביר בתגובה הקודמת אליך למעלה היא שבאופן בלתי-תלוי בעיבוד שהלויין מבצע על הסיגנל (והוא כן מעבד אותו), במקרים שאנחנו מדברים עליהם, ללויין אין צורך או נגישות למידע שמגולם בסיגנל וזו תוצאה וסיבה של זה שהצפנת המידע מתבצעת ב'רמה' שמעל לתקשורת הלויינית.


[ חשוב על תרחיש שבו אחנו משדרים מידע ללויין, הלויין מממסר אותו ללויין אחד, והלויין האחר משדר אותו לקרקע באזור אחר ומרוחק של כדור הארץ. כאן ברור לנו שהלויין יבצע עיבוד כלשהו של המידע - הוא חייב לבדוק אם היעד של המידע או בתחום שלו, או בתחום של הלויין השני, ולפני זה להחליט אם לשדר אותו לקרקע, או ללויין השני. אבל כך או כך, לא מעניין אותו התוכן של המידע, אלא רק היעד הגאוגרפי. לכן התוכן צריך להיות מוצפן בצורה שרק הצד השני יכול לפענח, ואילו הנתונים בדבר היעד יכולים לעבור בלתי-מוצפנים, או מוצפנים באופן שרק הלויין יכול לפענח. ]
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 24-04-2012, 13:48
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
דיפנס ניוז": חלל תקשורת מעוניינת כי Space Systems Loral תבנה את הלוויין עמוס 6
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "יו"ר התעשייה האווירית: אם לא נזכה במכרז לוויין עמוס 6 - נסגור קווי ייצור"

מעניין כיצד הידיעה חמקה מהתקשורת בישראל...

http://www.spacenews.com/satellite_...oral-amos6.html

Advertisement


Thu, 19 April, 2012
Israel’s Spacecom Eyes Space Systems/Loral for Amos 6
By Barbara Opall-Rome

ShareThis

IAI's Amos 5 satellite. Credit: Roscosmos photo
Enlarge Image
TEL AVIV, Israel — Israel’s Spacecom, owner and operator of the Amos communications satellite fleet, is likely to select Space Systems/Loral over state-owned Israel Aerospace Industries Ltd. (IAI) to build its newest Amos 6 satellite, industry sources here say.

The Palo Alto, Calif.-based firm and IAI, Israel’s sole satellite producer, are in final negotiations with Tel Aviv-based Spacecom after beating out bids from European Astrium and Russia’s Reshetnev Information Satellite Services (ISS), producers of Amos 5.

A decision by Spacecom’s board of directors is expected within a month on the 4.5-ton satellite tentatively planned for launch aboard a Space Exploration Technologies Falcon 9 rocket by 2015.

Israeli government and industry sources conceded during interviews the week of April 16 that there would be grave consequences for Israel’s communications satellite industrial base if IAI, producer of the first four Amos satellites, fails to win back rights to build Amos 6. IAI lost its monopoly over the Amos line in 2008, when Spacecom could not refuse ISS Reshetnev’s much cheaper package offer to build, launch and insure Amos 5 in a prearranged orbital slot at 17 degrees east over a brand new African market.

Spacecom’s Russian-built Amos 5 was launched in December 2011 aboard a Proton Breeze-M rocket from Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan.

Spacecom declined comment on what spokesman Joshua Shuman described as a very sensitive phase of the competition. “As a publicly traded company, they are not in a position to comment on your questions,” he said.

Loral spokeswoman Wendy Lewis declined to comment on the Amos 6 competition.

IAI and government space officials also refused to speak for the record about what many here characterized as a make-or-break deal for Israel’s future comsat production capabilities. Privately, however, they noted that since IAI’s Amos 5 loss, the firm has instituted sweeping efficiency measures to drive down costs of the nearly completed Amos 4 scheduled for launch later this year.

But despite draconian cost-cutting measures and production reforms, industry sources here estimated that Loral beat IAI’s best and final bid by a significant amount. Barring last-minute government subsidies or other incentives to narrow the gap, sources here said Spacecom has an obligation to its shareholders to pick Loral over IAI.

Ironically, IAI was a founding investor in Spacecom as a commercial vehicle for promoting the firm’s Amos satellite line and hand-picked David Pollack, a former IAI employee, as Spacecom chief executive. In May 2010, IAI sold its nearly 15 percent equity in Spacecom to Tel Aviv-based Eurocom Communications, a majority shareholder, thus relinquishing its corporate representation on the Spacecom board.

Aside from Amos 4, IAI has no other communications satellites in its backlog. Loss of a follow-on Amos 6 order could force the company to close down its comsat portfolio and consolidate research, development and production resources solely in the remote sensing sector.

At the same time, Israeli sources warned that a non-Israeli Amos 6 in Spacecom’s planned geostationary orbital slot of 4 degrees west — which includes the entire Middle East — could impact on national security.

“We believe Amos 6 should be and will be an Israeli satellite for a lot of good reasons, but at the end of the day, it all narrows down to a business case,” a prominent Israeli business executive told Space News April 18. He said IAI is prepared with alternative strategies for growth if it does not win against Loral.

“The fact that IAI made it to the short list against Loral, the world’s leading communication satellite, speaks for itself,” he added.

In an interview last year, a senior Israeli Ministry of Defense official said the Israeli government had traditionally supported IAI’s Amos program through direct production funding — as was the case with Amos 1 — or by long-term commitments to purchase satellite services. Under a July 2007 deal for the $365 million Amos 4, Spacecom agreed to pay IAI $100 million while the Israeli government committed to the remaining amount through prepurchases of satellite services for the projected 12-year life of the satellite.

The Israeli government assumed a hands-off approach to Spacecom’s Amos 5, primarily because its geostationary orbit over Africa did not materially service local needs. “Spacecom is a publicly traded company. The Russian-built Amos 5 was a pure business decision. But Amos 6 is a different story. There’s a national interest in preserving this capability within IAI,” the official said at the time.

Israel’s Ministry of Defense declined to address what commitments it has made to Spacecom’s Amos 6 or whether it is willing to underwrite additional incentives to bolster IAI’s competitiveness vis a vis Loral.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 24-06-2012, 11:22
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
עמוס 6 יירכש מהתעשייה האווירית!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "יו"ר התעשייה האווירית: אם לא נזכה במכרז לוויין עמוס 6 - נסגור קווי ייצור"

דיווח לבורסה לניירות ערך מהשעה האחרונה:

הרינו מתכבדים להודיע כי דירקטוריון החברה הסמיך את החברה להשלים ולחתום על הסכם עם
התעשיה האוירית לישראל בע"מ (להלן "התע"א"), לפיו תרכוש החברה מהתע"א את הלוויין
עמוס 6 (להלן בהתאמה - "הסכם רכישת עמוס 6" ו"הלוויין" או "עמוס 6") וכן אישר להתקדם
ולהשלים מו"מ לגבי מימון הפרויקט, לגבי שיגור הלווין ולגבי מתן שרותים ללקוח באמצעות
הלווין.
החברה מתכננת לעשות שימוש בעמוס 6 לצורך מתן שירותי תקשורת לוויינית על ידי שיווק
והחכרת מקטעי החלל שבו, כשם שעושה כיום החברה בלוויינים עמוס 2, עמוס 3 ועמוס 5 וכשם
שמתעתדת החברה לעשות בלווין עמוס 4. הלווין מתוכנן להחליף את עמוס 2, שאמור לסיים את
שרותו המסחרי בשנת 2016 ולהרחיב את מגוון והיקף השירותים שמעניקה החברה.

2. עיקרי הסכם רכישת עמוס 6
התע"א תייצר עבור החברה את הלוויין עמוס 6, תמסור אותו לבעלות החברה במסלול במיקום
שמיים 4 מעלות מערב (מיקום השמיים של עמוס 2 ועמוס 3) לאחר סיום הבדיקות במסלול,
תספק תחנת שליטה קרקעית ללווין ותספק שרותי תפעול ללווין במסלול למשך חיי הלוויין,
תמורת סך של כ- 200 מיליון דולר.
שיגור הלווין מתוכנן לרבעון הראשון של שנת 2015 ואורך חיי הלוויין מתוכנן להיות 16 שנים לפחות.

----------------------

ברכות למפעל מבת-חלל של התעשייה האווירית על האמון שניתן בו ועל המשמעויות הכבדות של זכיה במכרז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 30-06-2012, 17:57
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
פרטים נוספים בידיעה של Space News
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "יו"ר התעשייה האווירית: אם לא נזכה במכרז לוויין עמוס 6 - נסגור קווי ייצור"

http://www.spacenews.com/satellite_...uild-amos6.html


In a statement that suggested how badly IAI wanted this contract — which industry officials said almost went to Space Systems/Loral of Palo Alto, Calif. — IAI said that “in order to improve the competitiveness of its proposal, IAI has implemented improvements in the engineering and production processes of communications satellites.”
The company said its chief executive, Joseph Weiss, “personally managed the contractual negotiations over the last weeks,” and that the Israel Space Agency will help finance development work needed for Amos 6.
The goal, the company said, is to achieve the same independence in telecommunications satellites as it has with Earth observation satellites.


Richmond, British Columbia-based MDA, which said it has an Authorization to Proceed from IAI to begin work on the payload but not a final contract, did not say whether Canada’s export-credit agency, Export Development Canada, would finance the equivalent of MDA’s share of the project.
Spacecom officials in recent months have said Amos 6 would be bigger than the company’s previous satellites and would carry a total of up to 80 transponders in both Ku- and Ka-band.





תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 30-06-2012, 20:32
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "פרטים נוספים בידיעה של Space News"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
The goal, the company said, is to achieve the same independence Amos 6 would be bigger than the company’s previous satellites and would carry a total of up to 80 transponders in both Ku- and Ka-band

הבהרות לפשוטי העם... תרומה מגוגל...
ציטוט:
Band

Frequency Range Origin of Name



I
up to 200 MHz Unknown



G
200 to 250 MHz Unknown



P
250 to 500 MHz P for "previous", as the British used the band for the earliest radars, but later switched to higher frequencies.



L
0.5 to 1.5 GHz L for "long" wave.



S
2 to 4 GHz S for "short" wave. Don't confuse this with the short wave radio band, which is much lower in frequency



C
4 to 8 GHz C for "compromise" between S and X band.



X
8 to 12 GHz Used in WW II for fire control, X for cross (as in crosshair)



Ku
12 to 18 GHz Ku for "kurz-under".



K
18 to 26 GHz German "kurz" means short, yet another reference to short wavelength.



Ka
26 to 4-0 Ka for "kurz-above".



V
40 to 75 GHz V for "very" high frequency band (not to be confused with VHF)



W
75 to 110 GHz W follows V in the alphabet




ובקשר לשימוש בהן, בתוספת לאיזכור למעורבות קנדית-שאלה:
ציטוט:
Hi,

I am looking for a Satellite solution for our company. I did a little bit of research and found out, that Satellite internet does not like VPN. Here in Canada I looked at xplorenet. They offer Ka (TeleSat) and Ku band (HughesNet) services. With the Ku Band service from HughesNet I can get a DW7700 Modem, with has a "VPN Accelerator". I also read, that rain does not effect the Ku band as it does for the Ka Band.

I need a Satellite Internet Connection, where I can use VPN (Cisco) and than telnet service thru VPN (to our Headquarter). At the remote location, there will be MAX 5 computers using one VPN tunnel (Site-to-site vpn thru a Cisco router). What should I take? Ka band or Ku Band. (Ku Band uses a bigger dish, so I would assume, that the quality of the signal should be better.) What speed would you suggest (up/down)?

Thanks for your guys help.

Eddi

ותשובה:
ציטוט:
Given the rain fade preventative measures employed in both Ka- and Ku-, the frequency band you pick should not matter. What you need to look at is the provider, specifically which one has
a) the right subscription plan to fit your corporate needs
b) the best support specific to those needs.
And based upon those stated needs, I don't think you should waste a single second considering consumer or home office plans.

Based upon what I read, HughesNet (Ku) beats Wildblue (Ka) - in the USA that is - relative to small business and enterprise solutions. Having said that however, I'm not familiar with what sort of business plans XploreNet may have up your way.

_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 07-07-2012, 14:22
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "יו"ר התעשייה האווירית: אם לא נזכה במכרז לוויין עמוס 6 - נסגור קווי ייצור"

http://www.themedialine.org/news/ne...sp?NewsID=35536

The decision to award the construction of Israel’s newest communications satellite to a state-owned company has probably saved the life of the production line and was likely done to preserve independence for defense communications.

The Israel Aerospace Industries (IAI) has announced that it was selected in an international tender to produce the Amos 6 communications satellite, which is to replace the Amos 2 sometime in 2016. The deal is worth $200 million and includes a satellite ground control station and operating services.

The firm that chose IAI is the Israeli company Spacecom, a publically traded company, which will use Amos 6 to bolster its fleet of satellites well into the next decade.

Though small, Israel’s space program is robust and it is only one of eight countries in the world to have produced and launched satellites into space. Its expertise is not just in observation, or “spy” satellites, but in communication satellites as well.

But this recent deal had been a make or break issue for the communications satellite branch of the state-owned IAI, the sole producer of satellites in the country. Spacecom had broken IAI’s monopoly in 2008 when it chose a Russian firm, ISS-Reshetnev, to build Amos 5, which was launched last December.

Since then, IAI says it has improved its competitiveness to offer a better deal. In a statement, IAI said it has “implemented improvements in the engineering and production processes of communication satellites.”

IAI’s new President and CEO Joseph Weiss lauded the deal as a “significant leap forward in the capabilities of IAI and the State of Israel in space.” He added that various components to be developed for Amos 6 would “constitute an additional step toward achieving independence in the development and production of communication satellites.”

Still, the decision to award the Israeli aerospace company the lucrative contract was not entirely commercial. Some analyst say it was necessary for Israel to maintain its independence in space and that having an indigenous capability was not something the defense establishment would like to see fold, despite the costs. IAI reportedly sought intervention by the Ministry of Defense to save the country’s independence satellite capability.

“It didn’t save the satellite industry, but it certainly did save the communication satellite line at Israel Aerospace Industries,” Tal Inbar, Head of Space & UAV Research Center at the Fisher Institute for Air and Space Strategic Studies, told The Media Line.

“If the IAI didn’t get this contract they probably would have decided to stop manufacturing communication satellites or invest in it anymore,” he added.

Spacecom today operates Amos 2, Amos 3 and Amos 5, and in 2013 it is expected to launch Amos 4 that will boost links over Russia and India. Spacecom competes against some one dozen other global firms operating communication satellites in its market, including Telenor, Eutelsat and Intelsat.

When Spacecom chose Amos 5 it was looking at the bottom line. The Russians, aided by a government subsidy, had simply offered a cheaper price tag and the publicly traded Spacecom was compelled to accept it.

Now, the issue is so sensitive that Spacecom opted not to issue any press release in English to the foreign media about the new deal and declined to answer queries on the matter.

In a Hebrew press release issued last week, Spacecom notified the Tel Aviv Stock Exchange that it would enter into a contract with a “significant customer” to supply them with satellite communications services for 10 years for $95 million. It also said that this funding would provide $20 million up front to assist IAI during the construction of the satellite.

The U.S.-based Defense News reported that the “significant customer” was the Israeli government.

Spacecom also said that it estimated the cost of launching Amos 6, including insurance and a full year of operation, would be about $85 million. Amos 6 is planned to replace Amos 2 at the end of that satellite’s life in 2016. The launch of Amos 6 is expected to take place in early 2015 and it is expected to have a life-span of at least 16 years, the company said.

Shortly after that deal was announced, a Canadian-based satellite producer, MacDonald, Dettwiler and Associates Ltd. said it had been awarded a $90-million-plus contract by IAI to supply the communications payload for the AMOS-6 satellite.

The Amos 6 will be IAI's 14th satellite. Ten of the satellites are still operational, and used for intelligence and communications missions.

“If you want to be an actor in the space arena then you have to be independent in more ways than one and not just produce and operate observation satellites. The communication satellites are important as well,” Inbar said.

“Look at the United States. They are operating UAVs over Afghanistan, and they couldn’t have done it without a (satellite) data link. If you are dependent on foreign suppliers then it limits your operational capabilities. Imagine if the U.S. needed to rely on the Russians or the Chinese for data links with their UAV operations in Afghanistan. They are sure not going to rely on them,” he said.
For a country like Israel, that has contemplated long-range strikes against possible nuclear targets in Iran, this is doubly crucial. But winning the contract and staying aloft also sends a commercial message.

“If you know how to build a satellite that can stay aloft for years like the Amos, then that also resonates on your other capabilities in space,” Inbar added.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 16-11-2012, 10:46
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
חתימה על הסכם לרכישת הלוויין עמוס 6 מהתעשייה האווירית ועל הסכם עם ממשלת ישראל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "יו"ר התעשייה האווירית: אם לא נזכה במכרז לוויין עמוס 6 - נסגור קווי ייצור"

מידע מעניין על הלוויין ומערכותיו, מתוך דיווח רשמי לבורסה לניירות ערך:

http://maya.tase.co.il/bursa/report...eport_cd=774414

הלוויין עמוס 6 מתוכנן להכיל:

מקטעים בתחום תדר Ku המכסים, באמצעות 3 אלומות כיסוי, את המזרח התיכון, מזרח אירופה וכלל אירופה.

24 אלומות פעילות בתחום תדר Ka המכסות אזורים באפריקה ובאירופה. כל אלומה הינה ברוחב סרט של 500MHz בערוץ הלוך ו- 176MHz בערוץ חזור.

2 משיבים בתחום תדר S

אורך חיי הלוויין על פי ההסכם הינו 16 שנים לכל הפחות

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 16-11-2012 בשעה 10:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 06-10-2015, 23:51
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
כתבה לקוח מכובד מאוד: פייסבוק בוחרת בלווין ישראלי לאספקת אינטרנט באפריקה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "יו"ר התעשייה האווירית: אם לא נזכה במכרז לוויין עמוס 6 - נסגור קווי ייצור"

מארק צוקרברג הודיע בפוסט רשמי בחשבון הפייסבוק שלו כי פייסבוק בחרה בלווין העמוס-6 הישראלי לאספקת אינטרנט לאפריקה. הלווין ישוגר במהלך 2016 ויתופעל על ידי חלל תקשורת
עמי רוחקס דומבה | 6/10/2015
פייסבוק צריכה עוד משתמשים. וכדי להשיג זאת, היא הקימה גוף שנקרא internet.org שמטרתו חיבור כל העולם לאינטרנט. בשנים האחרונות בחנו בפייסבוק פתרונות שונים לאספקת אינטרנט במקומות בהן אין תשתית קרקעית. בין שלל הפיתוחים, החליטו בפייסבוק ללכת גם על לווינים לאספקת אינטרנט, ובחרו בלווין ישראלי בשם עמוס-6 שמפותח על ידי תעשייה אווירית ומנוהל על ידי חלל תקשורת. הלווין עתיד להיות משוגר ב-2016.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"אני שמח להודיע על הפרויקט הראשון שלנו לאספקת אינטרנט מהחלל. כחלק מהמאמצים שלנו ב-internet.org לחבר את העולם, אנחנו משתפים פעולה עם Eutelsat לשגר לווין למסלול שיחבר מיליוני אנשים", כתב מארק צוקרברג בחשבון הפייסבוק שלו..

"בשנה האחרונה פייסבוק כבר בוחנת דרכים לשימוש מטוסים ולווינים לגישה לאינטרנט מהשמים. כדי לחבר בין אנשים המתגוררים באזורים מרוחקים, תשתית קישוריות מסורתית היא לעתים קרובות לא אפשרית או יעילה, ולכן אנחנו צריכים להמציא טכנולוגיות חדשות.

"כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם Eutelsat, לווין חדש בשם עמוס-6 הולך לספק כיסוי אינטרנט לחלקים גדולים של אפריקה שמדרום לסהרה. הלווין עמוס 6 נמצא בבנייה החברה ויושק בשנת 2016 למסלול גאוסטציונרי שיכסה חלקים גדולים של מערב, מזרח ודרום אפריקה. אנחנו הולכים לעבוד עם שותפים מקומיים באזורים אלה כדי לסייע לקהילות מתחילות גישה לשירותי אינטרנט המסופקים באמצעות לווין.

"זהו רק אחד מהחידושים שאנחנו עובדים על מנת להשיג את המשימה שלנו עם Internet.org. קישוריות משנה חיים של תושבים ואת הקהילות. אנחנו הולכים להמשיך לעבוד כדי לחבר את העולם כולו - גם אם זה אומר להסתכל מעבר כוכב הלכת שלנו".

עבור תעשייה אווירית, מדובר בהישג גדול. פייסבוק ידועה כחברה שהטכנולוגיה עבורה היא עמוד תווך, ולכן אם המהנדסים של צוקרברג בחרו בעמוס 6, כנראה שמבחינת איכות מדובר בלווין מתקדם. הלווין כולל 3 אלומות מסוג Ku-Band ועוד 36 אלומות מסוג HTS Ka-band [מקור]. לצורך השוואה, לווין בשם ViaSat-1 שכולל 72 Ka-band spot beams (כפול מהעמוס 6) מסוגל לספק רוחב פס כולל של 140 Gbit/s [מקור]. היות ונתוני רוחב הפס של העמוס 6 לא פורסמו, ניתן רק לשער מהו רוחב הפס שיוקצה ללקוחות פייסבוק כאשר הלווין יהיה בחלל.
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 15-12-2015, 23:07
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
עמוס 5 "טוטאל לוס" (Ynet)
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב ""אבד הקשר עם לוויין התקשורת..."

בחברת חלל תקשורת אמרו כי הלוויין, שהקשר עמו אבד ב-21 בנובמבר, לא יחודש יותר. בהודעת החברה לבורסה נכתב: "הלוויין הוא במצב נטול אנרגיה לחלוטין, הכשל הוא סופי ותפעול נוסף של הלוויין יהיה בלתי אפשרי"
ירון דרוקמן


חברת חלל תקשורת הודיעה אחר-הצהריים (יום ג') כי הלוויין עמוס 5, שאיתו אבד הקשר בחודש שעבר, נמצא במצב של כשל מוחלט (טוטאל לוס).

הקשר עם לוויין התקשורת הישראלי עמוס 5 אבד ב-21 בנובמבר בשעה 6:45. בהודעת החברה לבורסה נכתב: "לאור העובדה לפיה כבר לפי הדיווח הנוכחי של יצרן הלוויין ניתן לציין בוודאות כי אירע בלוויין כשל מוחלט". עוד אמרו בחלל תקשורת כי "יצרן הלוויין הקים ועדה אשר ניהלה את הפעולות שנעשו לצורך חידוש הקשר עם הלוויין ובחנה גם את מהות התקלה שגרמה לאובדן הקשר עם הלוויין".

ואיפה נמצא הלוויין? בחלל תקשורת כתבו כי "על-פי תצפיות אופטיות שנערכו, הלוויין נצפה בנקודת המסלול והוא מסתובב בקצב אופייני ללוויין שמערכותיו אבדו באופן מוחלט ואינו מבוקר על ידי מערכות הבקרה של הלוויין". בחברה הישראלית הוסיפו כי "כל הפקודות שנשלחו ללוויין ממרכז השליטה הקרקעי לפני אובדן הקשר עמו נמצאו תקינות. בנוסף, בהתבסס על טלמטריה שהתקבלה עד אובדן הקשר, כל מערכות הלוויין עבדו באופן תקין".

לכתבה המלאה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:54

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר