10-02-2012, 22:01
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.01.09
הודעות: 8,466
|
|
אז אני יכול לספר לך שיצא לי לנהוג בשנתיים האחרונות בארבע מדינות אירופאיות, שוויץ, צרפת, סלובניה וקרואטיה.
בכל אחת מהן יצא לי לעבור כמה וכמה מאות קילומטרים.
בשוויץ וצרפת באמת תרבות הנהיגה הייתה משמעותית יותר טובה מאשר בארץ. אנשים מנומסים בכביש, לא צופרים, נותנים להשתלב בקלות וכו'.
בסלובניה ובקרואטיה, לעומת זאת, היו נהגים שיכולים לשים את הנהג הישראלי בכיס הקטן מבחינת תרבות נהיגה פרועה ומשולחת רסן. דברים כמו שראיתי שם, ראיתי בארץ רק בשטחים (כלומר לא בארץ).
בכל מקרה, זה שיש בארץ תרבות נהיגה (ולא רק נהיגה) בעייתית, זה נכון. אבל גם זה שמעט מאוד תאונות נגרמות כתוצאה ממהירות מופרזת זה נכון, וגם זה שמחקרים רבים הראו, שמצלמות מהירות לא מונעות תאונות כלל, ולכן במדינות רבות באירופה מורידים אותן, זה נכון.
כך שלשמר חוקי הגבלת מהירות דרקוניים שאף אחד לא מציית להם, ולאכוף אך ורק אותם תוך התעלמות כמעט מוחלטת מעברות שכן גורמות לתאונות, זו חלמאות שאפשר להסביר רק ברצון להעשיר את הקופה הציבורית על חשבון הנהגים.
_____________________________________
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
|