לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 13-10-2007, 22:25
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי mr_doron שמתחילה ב "על מוסטנג 39 כאן -..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי mr_doron
על מוסטנג 39 כאן - http://www.mustangsmustangs.com/p-5...s/IDFAF39.shtml
נראה שהוא בתהליך שחזור כלשהו.
ידוע לי על מוסטנג צילום שנמצא כעת בשלבי שחזור, אני לא נמצא ליד המחשב האישי שלי אז קשה לי לאשר שזה אכן הוא.

ואם כבר אתה מצלם , אז אל תשכח תמונה טובה של המיסטר שבכניסה לבסיס,
מאחר שציינת בעבר שכתוב עליו 67 ( שהוא מספר שלא היה קיים בשירות ),
לא תזיק הצצה לבית הגלגלים ולמצא שם את מספר הייצור שלו...

המוסטנג בתהליכי שחזור? התמונה שלו שאני ראיתי הציגה אותו במצב מצויין. מוזר.

לגבי המיסטר - אני טעיתי - המספר הוא 92. לא יודע למה כתבתי אז 67.

התמונה הזאת לא מספיק טובה?
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אביהו בן-נון אמר לנו על המיסטר:
"הוא לא היה מסוגל להגיע לזווית גבוהה כמו המיסטר שלכם.."

לגבי הצצה לבית כני הנסע - ניסיתי את הטריק הזה כמה פעמים בכפיר גדרות שמוקם בכניסה הצפונית לעובדה - ולא היה שם כלום!
בכלל - בהתחלה הוא נצבע עם המספר 010, ואחר כך כמה ליצנים החליפו את זה ל-115 בצורה רשלנית במיוחד, כנראה לקראת סיום התקופה..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 16-10-2007, 20:00
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
השגתי עוד מידע על המיסטר
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי mr_doron שמתחילה ב "בסוף שנות השישים המיסטרים..."

מכיוון שאני שייך לגף מבנה, ומפקדי עסקו (פיזית) בהצבת המיסטר, השגתי גישה לחוברת שבתוכה תועד המידע ההנדסי על הצבת המיסטר.
הרעיון שייך לשלומי קופרשמידט, אז קצין סיוע הנדסי של דרג ד' עיט בנבטים.
המייחד את המיסטר: הוא מוצב על גבעה קטנה, שבתוכה מוטמן מנוע חשמלי חזק שנועד לסובב את המיסטר. בגלל עלויות החשמל של המנוע, ובגלל כמות החום שהוא מייצר (לא חשבו על זה לעומק כנראה) אי אפשר להפעילו ברציפות. באירועים היה מפקד גף שירותי קרקע מפעיל את המנוע במקביל לפתיחת הש"ג לאר"מים .
(יש תעודת הסמכה להפעלת המנוע, טופס טיפולים חודשיים ועוד)

המטוס הוצב ב-88, ולא ברור למשרתים כיום בבסיס מה מספרו המקורי. לצערי קופרשמידט כבר לא משרת בצבא, כך שלי אין גישה אליו לשאול עוד פרטים.
אגב, את המטוס הרכיבו בדרך הבאה: קודם הגוף, אחר כך הוצמדו אליו הכנפיים - כשהוא כבר נוטה ב-60 מעלות (בערך.. אם מישהו מעוניין אני יכול לצלם חלק מהחוברת)

כרגע מפקד הגף שלי דוחף את רעיון צביעת המיסטר מחדש, וביצוע תיקוני מבנה במטוס, לקראת אירועי שנה לכנף והמעבר לבח"א.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 14-10-2007, 07:07
  mr_doron mr_doron אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 935
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "והנה תמונה של 92"

כפי שטל ציין מעלי זהו אכן איזור התנועה של הגה הגובה. הגה הגובה יושב על מעיין מעויין מתכת שנע מעלה ומטה ועקב כך יוצר שיפשוף בצבע באיזור התנועה, בתמונה הצבעונית בקישור שצירפתי לאתר שלי למעלה ניתן לראות את זה טוב יותר.

תמונה מעניינת, תודה.
מוזר שהאשכול נגרר למיסטר 92 דווקא, מיסטר זה היה אחד משלושת מיסטרי הצילום בדומה למוסטנג 39 שהתחיל את האשכול. בתמונה לא ניתן לראות זאת אבל תחתית המטוס במקום בו היה פתח הטעינה של התותחים, היו חלונות הצילום שלו.
התמונה מעניינת גם בגלל הפונט של המספר 92, זה פונט שהיה נהוג במטוסים הכסופים וגם ממוקם באותו מקום, לאחר הצביעה בכחול/חום המספר נצבע בלבן ובגדול על הצד של המטוס.
מעניין האם התמונה צולמה בשלב ביניים בין הצביעה בהסוואה לצביעת המספר או שהיו גם מטוסים שצבועים כך למשך תקופה מסויימת .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 13-10-2007, 23:13
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
סיפור עצוב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "שאלה לאוויראים: המוסטנג של 116"

המטוס הועבר למוזיאון בחצרים ונחשב למטוס נדיר ביותר.

המטוס עמד בכליות (עפ"י צורתם) שמאחורי "בית הראשונים" ושקע עם השנים בבוץ. כשהוחלט לשפץ אותו לתצוגה - גרר אותו בעל תבונה - באמצעות קלארק וקרע את המטוס...

המטוס הועבר לשיפוץ בסככת המטוסים, ונעשה ניסיון להחזירו למצב תצוגה - אולם המשחזר שלו - שוחרר ממילואים - וכל לא היה מי שימשיך במלאכת הקודש (מה גם שבכמות נתונה של ימי מילואים בשנה - קשה לשקם מטוסים...

המטוס הועבר לפני כשנתיים אל מוסך התחזוקה של חברת אל על, שאף תקצבה את השיקום - אולם בשל עומס עבודה - עדיין (כך עודכנתי די מזמן) לא הוחל בעבודה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 29-12-2012, 23:11
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הצילו!!!!!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "שאלה לאוויראים: המוסטנג של 116"

ביום שישי ביקרתי את המטוס במוסך אל על.

תהליך השיקום מתקדם למדי. המטוס נצבע, הותקן לו ספינר חדש (שלא דומה למקורי) וחלקו כבר נצבע בגוון כסוף כשהוא נושא את סמלי טייסת 116.

כעת עובדים בעיקר על שיקום הכנף, על חיפויי התותחים\מקלעים ו......למרבה הצער נוסף לפרוייקט גם עמוד!

לא צריך להרבות במילים כדי להסביר שדגם הצילום הוא נדיר מאד. יוצרו פחות מ-200 מטוסים מדגם זה - פחות מ-20 נותרו במצב טיסה (או שפרטיהם ידועים).

למרות שהמוזיאון הוא לא בהכרח הבחירה הטבעית לשימור מטוסים - ברור שזה עוד עדיף מהצבע על עמוד כלשהו בחצר של מבנה כזה או אחר...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המטוס כפי שצולם באוגוסט עוד טרם השלמת הצביעה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:54

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר