לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 18-03-2012, 22:20
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תודה על התשובה. כן, ע"פ המידע..."

לאחר בדיקה - מדובר במטוס מדגם A בלוק 20, נמסר לטייאוון (לא דרום קוריאה), אכן נמסר ב 97. מעניין לשים לב למייצבי הגובה המאוחרים יותר ולאנטנות ה IFF לפני החופה. מדובר במטוס מסטנדרט MLU.

לדעתי המטוס מוצב בדר"כ בארה"ב, ולכן קוד הזנב עדיין של בסיס Luke. תמונה של מטוס דומה בבסיס Luke ב 2007.

http://www.f-16.net/gallery_item213638.html

וזה המטוס מהתמונה למעלה - 93-0711

http://www.f-16.net/gallery_item44586.html

לאחר בדיקה נוספת, אכן מדובר במטוס (מטוסים) שמוצבים בארה"ב

ציטוט:

Twenty F-16A/B Block 20 aircraft are based in te US for testing and training purposes: 18 at Luke AFB as the 21st FS Gamblers, and 2 others (1 F-16A and 1 F-16B) were initially sent to the 416th FLTS at Edwards AFB for the Block 20 flight tests and MMC software tests. Later the 2 were sent to Fort Worth for follow up software tests and upgrades. As of 2006, 14 aircraft remain at Luke with also the 2 Edwards vipers still present.


מתוך http://www.f-16.net/f-16_users_article19.html
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 18-03-2012 בשעה 22:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 20-03-2012, 00:38
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "נחמיה, אני רואה שעברת כברת..."

אפשר להבין מהתמונות שם, שכשאני התגייסתי, אי שם לפני כ-7 שנים, רציתי שירות קרבי (כמו אבא)...
בסוף קיבלתי מערך טכני (כשאומרים לך או חימוש או חיל אוויר - מה תבחר?), ושם החינוך התעופתי בבית קיבל מקום לצמוח...

בתמונות באשכול המקושר - צולמו במחנה טירונות סודי ביותר במרכז הארץ, הזרוע אקליפטוסים - שבירת שמירה, "שבוע" ""שדאות"" (שזכור כיום שבו צחקנו כמו משוגעים), שימוש בנשק אוייב.
אני יכול לדווח, ממה שזכור אחרי הזמן הלא מועט, שבקורס אכן עשיתי חמשושים... וניצלתי את הזמן לכתיבה בפורומי צילום .

אבל כן, את עולם ה-F-16 זכיתי להכיר (ניצים) - ולא צריך להיות מומחה גדול כדי לדעת שיש התקנות אחוריות מכל מיני שיקולים (שאותם אני לא מכיר..).

אגב, יש פה לפחות חייל חובה - לא מחיל האוויר - שלוקח אותי בהליכה בהיבטי "ידע בתעופה" . מסתבר ששלוש שנים כחייל במערך הטכני לא מבטיחות לך עליונות .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 20-03-2012, 17:08
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Max206 שמתחילה ב "מה ההיגיון להוסיף מצנח למטוס..."

וו עצירה לא פרקטי במקרה הזה מכמה סיבות:

1. וו העצירה ב F-16 לא מתוכנן לצורך שימוש שותף אלא רק למקרי חירום. גם כן הנסע לדעתי לא מתוכנן לעמוד בעומסים כאלה.

2. המדינות שבחרו לצייד את המטוסים שלהן במצנח עצירה עשו זאת מכמה סיבות:
א. כפי ש fang ציין כי המסלולים מכוסים לעיתים בקרח.
ב. הפעלת המטוסים ממסלולים קדמיים; מסלולים קצרים ולעיתים אפילו קטעי כביש. לא פרקטי להתחיל למתוך בהם כבלי עצירה לצורך שימוש בוו העצירה.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 20-03-2012 בשעה 17:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 22-03-2012, 09:07
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "עלויות השימוש במצנח עצירה לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
...שלא לדבר על כך שבמדינות רבות אין כבלי עצירה במסלולים, ממספר סיבות - למשל בשדות שמשותפים למספר סוגי כלי טיס.


לא רלוונטי - מאחר שמטוס שאינו נעזר בכבל עצירה - לא יעשה בו שימוש בכל מקרה - בין אם זה מטוס קרב או מטוס תובלה.

אם תסתכל על השלולית שלנו - הרי שמעבר למטוס ה'עיט' גם לנו אין מטוסים שמיועדים לשימוש בכבלי עצירה למרות שגם ל-F-15 יש ווים - מהטעם הפשוט שכבר הוזכר - שימוש במצב חירום.

כפי שציינת - המטוסים האלה לא תוכננו לעמוד בעומסי שימוש בווי עצירה למרות שווי העצירה תוכננו לקרוס (בנקודה כזו או אחרת) לפני שנגרם נזק מבני למטוס (זוכרים את הבז שנחת עם כנף אחת? במקרה שלו הוא נכנס בכבל והוו נתלש בשל המהירות הגבוהה בה הגיע המטוס לנחיתה).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 12-03-2020, 16:38
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "רוח גב, גם כתוב בהסבר על..."

"רק בגלל הרוח הנושבת בגבי" (שלומי שבת שר. מילים מיכה שטרית לפי לחן של לאה שבת ועיבוד של ארכדי דוכין) לא נראה לי שזו הסיבה למצנח מעצור כיוון שבד"כ משנים את כיוון הנחיתה כך שלא יהיה רוח גב.
לפי הקישור הבא, הסיבה למצנח הוא מסלולים מכוסי קרח/שלג או מסלולים קצרי מסלול (והדבר מאוד הגיוני).
http://www.f-16.net/units_article354.html
"the Norwegian F-16s were the first to be equipped with the extended tail house fairing to accommodate a drag chute. This drag chute enables F-16s to operate from snow or ice-covered runways where wheel brakes are of little to no use. Secondly, one of the tactics of the RNoAF is to operate from small airports north of the arctic circle in times of crisis. These airports have short runways so a braking chute comes in very handy on these occasions."
ואני מניח שאתה מתכוון לטיל ה- IRIS-T, שגם הוא מופיע בקישור הנ"ל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 12-03-2020, 18:13
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,237
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב ""רק בגלל הרוח הנושבת בגבי"..."

אף אחד לא דיבר על הסיבה לקיום מצנח בלימה אלא על השימוש בו במקרה הזה (ידוע לכולם שנורבגיה ציידה את ה F-16 וה F-35A שלה במצנחי בלימה בגלל המסלולים מכוסי הקרח)
במקרה הספציפי הזה המטוסים הפעילו את מצנחי הבלימה בגלל רוח גב, זה נאמר בהסבר הסירטון וגם רואים את זה לפי שרוול הרוח בתמונה הבאה מתוך הסירטון
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לגבי כל מי שאמר IRIS-T צדק אבל לא ב 100%, אני מקשה קצת אז שימו לב בשאלה כתוב ייחודי לנורבגיה
אנחנו יודעים שגם מטוסי ה F-16 של יוון ודנמרק משתמשים בטיל הזה

רמז/הערה:
- לא בטוח שהייחוד הזה ניראה כאן כי אין לו כל סימן חיצוני, אבל ככל שפורסם הוא רלוונטי רק לטילים של נורבגיה
- תסתכלו טוב מה עוד נושא המטוס ותשאלו את עצמכם איך כל זה מסתדר יחד


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 12-03-2020 בשעה 18:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 12-03-2020, 19:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,237
Facebook profile
אתה חד :)
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "גרסאת אוויר-קרקע של ה IRIS-T,..."

נכון מאד, לחיל האוויר הנורבגי טילי IRIS-T א"ק שנראים כמו הא"א, השינוי הושג באמצעות עדכון תוכנה.
https://www.diehl.com/defence/en/pr...issiles/#iris-t

המטוסים בסירטון נושאים טילי AIM-120 בקצות הכנפיים למשימות א"א.
אבל יש להם גם פודי טיווח Pantera (גירסת הייצוא של ה Sniper-XR) ופודי ל"א AN/ALQ-131 בגחון שהם אמצעי תקיפה מובהקים, אז ייתכן וטילי ה IRIS-T במקרה הזה הם הנשק בו משתמשים לתקיפות האלה.

אגב, כפי שנאמר מעלה המטוסים האלה נמצאים בהולנד במסגרת תרגיל Frisian Flag 2020 יחד עם עוד כלי טיס ממדינות נאט"ו אחרות לתאריכים בין ה 3-23 לחודש זה.
היום משרד ההגנה ההולנדי הודיע שהתרגיל בוטל בגלל וירוס הקורונה.
https://www.defensie.nl/actueel/nie...n-flag-afgelast


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-03-2020 בשעה 07:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:25

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר