לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 19-02-2012, 10:46
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
הסבר חלקי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "האם היו לנאצים נושאות מטוסים? ואם לא, למה לא?"

1) בעקבות הסכמי ורסאי הגרמנים שותקו בתחום הים והאויר בדיוק בעידן בו נעשו הפיתוחים החשובים ביותר בתחום נושאות המטוסים. כתוצאה מכך אחרי עליית הנאצים לשלטון היה עליהם להתחיל בעצם מאפס בתחום שלא היה להם בו שום נסיון.
2) באופן מסורתי ומלבד תקופה שבין סוף המאה ה-19 ו-1918, הגרמנים לא התעניינו במיוחד בים. הדגש אצלם היה על מבצעים ביבשה ועל המימד האופרטיבי שלהם. מגמה זו בלטה גם בתקופה הנאצית, ובעיקר בתחום הקצאת המשאבים. באופן כללי, מה שלא תרם ישירות למבצעים יבשתיים לא קיבל בד"כ עדיפות גבוהה.
3) בעידן הנאצי לחיל האויר היה לובי חזק מאוד בזכות מעמדו הרם של גרינג. גרינג דרש שכל מה שטס יעמוד תחת פיקודו והוא בלם פעם אחר פעם יוזמות להקמת זרוע ימית עבור הצי הגרמני. במצב כזה קשה היה לקדם פיתוח ובניית נושאות המטוסים בגרמניה הנאצית. בסופו של דבר הוחלט באופן לא הגיוני שהצי ייבנה את האוניה, אבל משרד התעופה וח"א יפתחו את מטוסיה ואף יפעילו אותם. כמובן שלאחרונים לא היה אינטרס אמיתי לקדם את הפרוייקט והדבר בלם את הנושא.
4) מחסור חמור במשאבי אנוש, בחומרים ובנפחי ייצור הגביל את תוכניות ההצטיידות הגרמניות בשנות ה-30. הצי סבל מכך במיוחד בגלל מקומו הנמוך יחסית בסדרי העדיפויות. כתוצאה מכך, לא היה סיכוי לממש את תוכנית Z שהוזכרה כאן במסגרת הזמן המתוכנן, גם מבלי שפרוץ מלה"ע השניה ייטרוף את הקלפים. ההחלטה להסתמך על צוללות באה רק לאחר שהתברר שלא נותר סיכוי לבנות צי שטח משמעותי. להחלטה זו היתה השפעה על העיכובים בבניית ה"גרף צפלין" משום שרוב המשאבים שהוקצו לצי החל מ-1940 הלכו לצוללות.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-02-2012, 10:52
  AL KAPON AL KAPON אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "האם היו לנאצים נושאות מטוסים? ואם לא, למה לא?"

יש שלושה סיבות עיקריות למה לא היה לנאצים נושאת מטוסים, והם:

1.לפני פרוץ המלחמה רוב המעצמות הימית חשבו שהניצחון בקרב בימי יושג על ידי אוניות מלחמה.
קרי קרבות תותחים בין אוניות מלחמה ענקיות.
בנית אונית מלחמה באותה תקופה היתה פרויקט עצום לכל מדינה {בדומה לבנית נושאת מטוסים כיום}.
מדובר באוניה ששוקלת סביב 50,000 טון ולפעמים גם הרבה יותר.
היטלר לפני המלחמה חשב כמו כולם ורצה אוניות מלחמה, ולכן הגרמנים בנו את הביסמארק וטריפיץ.
אוניות המלחמה הגדולות שלהם.
בגלל העדפה לבנית אוניות מלחמה באותה תקופה לא נבנו נושאות מטוסים.

2.לאחר שכבר הובן חשיבותם הגדולה של נושאות המטוסים, הובן גם הפגיעות הגדולה שלהם לתקיפת צוללות או מטוסים,{ראה קרב מידווי, או אובדן נושאת המטוסים הבריטיות לצוללות גרמניות}.
הגרמנים הבינו שגם אם יבנו נושאת מטוסים, הם ישמדו בנקל על ידי כוח האוויר של בעלות הברית.

3.בנוסף ההצלחות הגדול של הצוללת באוקינוס האטלנטי במקביל לכישלון של השימוש באוניות מלחמה באותה זירה {ראה אובדן הביסמארק} הובן חשיבותם של הצוללות על פני אוניות המלחמה.
מפקד צי הצוללות של גרמניה היה "קרל דניץ". דניץ דחף בכל הכוח לבנית צוללות על פני כל כלי אחר בקריגסמרניה {הצי הגרמני}, עוד לפני פרוץ המלחמה.
הקירבה שלה זכה קרל דניץ אצל היטלר והצלחה לה זכו הצוללות בפקודו, גרמה להיטלר לבחור
באסטרטגיה של דניץ, שכללה התמקדות בבנית צוללת רבות ככל האפשר. כל התוכניות לבנית נושאות מטוסים או אוניות מלחמה נזנחו לחלוטין.
_____________________________________
"לוודא שלא נפסיד זה דבר התלוי בנו, אך ההזדמנות לנצח ניתנת על ידי האויב".
סן טסו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 19-02-2012, 19:27
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 593
היטלר ימ"ש היה ההפך ממסודר ושיטתי, ובעקיפין חיבל והפריע למאמץ ההתחמשות הגרמני
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "האם היו לנאצים נושאות מטוסים? ואם לא, למה לא?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מרקויס
בזמן האחרון משודרת בערוץ ההיסטוריה הסדרה המצוינת "מלחה''ע השניה הדרך לנצחון" , ופתאום שמתי לב לעובדה שאף פעם לא נתקלתי בנושאת מטוסים של גרמניה הנאצית, חיפשתי ברשת ולא מצאתי איזכור, האם באמת לא היתה להם אפילו אחת ואם כן אז מדוע? תודה לעונים..

מומלץ לקרוא את זכרונותיו של אלברט שפר, האחראי על ההתחמשות הגרמנית במחצית השניה של המלחמה, כדי לקבל מושג על הבלגן והזיגזג שפעל שם (ולמרות זאת שפר הצליח בגדול).

בתחילת המלחמה מאמץ ההתחמשות הגרמני, היה איטי וסבל מתהפוכות, מריבות על סמכויות בין הבכירים ומבוס מטורף. האדמירל רדר דחף תוכניות (למשל נושאת המטוסים) והיטלר אישר אותם, אבל אישורים כאלה היו שוים רק עד הרגע שמישהו אחר החתים את הבוס על צו בכיוון אחר.
היטלר ציוה בתחילת המלחמה, להפסיק כל פיתוח חימוש אלא אם יהיה מוכן בתוך עד שנה וחצי (לדעתו הזמן בו גרמניה תגמור המלחמה בנצחון). למרות זאת, המשיכה העבודה על פיתוח הטילים ( V1 , V2 ) , מטוסי סילון ועוד, אלא שהעבודה נעשתה בפרופיל נמוך מחשש שהיטלר ידע שמפרים את הצו שלו. כמובן שהקצב היה איטי, וחסרו מקורות נאותים לעבודה.

בשורה התחתונה, מזל שהנאצים לא ידעו לנהל והפריעו לעצמם. מצד שני, היו להם לצערינו אנשים מוכשרים כך שמכונת המלחמה הגרמנית פעלה טוב למרות הבעיות האלה. חבל מאוד.

יהודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 20-02-2012, 02:50
  משתמש זכר grish22 grish22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.08.10
הודעות: 500
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ykantor שמתחילה ב "היטלר ימ"ש היה ההפך ממסודר ושיטתי, ובעקיפין חיבל והפריע למאמץ ההתחמשות הגרמני"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ykantor
מומלץ לקרוא את זכרונותיו של אלברט שפר, האחראי על ההתחמשות הגרמנית במחצית השניה של המלחמה, כדי לקבל מושג על הבלגן והזיגזג שפעל שם (ולמרות זאת שפר הצליח בגדול).

בתחילת המלחמה מאמץ ההתחמשות הגרמני, היה איטי וסבל מתהפוכות, מריבות על סמכויות בין הבכירים ומבוס מטורף. האדמירל רדר דחף תוכניות (למשל נושאת המטוסים) והיטלר אישר אותם, אבל אישורים כאלה היו שוים רק עד הרגע שמישהו אחר החתים את הבוס על צו בכיוון אחר.
היטלר ציוה בתחילת המלחמה, להפסיק כל פיתוח חימוש אלא אם יהיה מוכן בתוך עד שנה וחצי (לדעתו הזמן בו גרמניה תגמור המלחמה בנצחון). למרות זאת, המשיכה העבודה על פיתוח הטילים ( V1 , V2 ) , מטוסי סילון ועוד, אלא שהעבודה נעשתה בפרופיל נמוך מחשש שהיטלר ידע שמפרים את הצו שלו. כמובן שהקצב היה איטי, וחסרו מקורות נאותים לעבודה.

בשורה התחתונה, מזל שהנאצים לא ידעו לנהל והפריעו לעצמם. מצד שני, היו להם לצערינו אנשים מוכשרים כך שמכונת המלחמה הגרמנית פעלה טוב למרות הבעיות האלה. חבל מאוד.

יהודה

זה מזכיר לי למה הרוס"ר הראשון שלהם STG44 נקרא MP44,מסרט רוסי על נק"ל הבנתי שקרו לרוס"ר STG44 כדי "לדחוף" אותו להיטלר בתור תמ"ק משודרג...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 21-02-2012, 15:12
  AL KAPON AL KAPON אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי fritz2 שמתחילה ב "מנצל את האשכול לשאלה - מדוע..."

מנצל את האשכול לשאלה - מדוע לא הפעילו האמריקאים נושאות מטוסים בזירה האירופאית?
האם בגלל היכולת להשתמש בבריטניה כבסיס אם?
בגלל הפחד מצי הצוללות הגרמני?
בגלל תעסוקה כוללת של נושאות המטוסים בזירה הפסיפית?


הבריטים הפעילו נושאות מטוסים באוקינוס האטלנטי לטובת הבטחת קווי השייט בין ארצות הברית לבריטנה. אותם נושאות מטוסים כבדות(CV), ונושאות מטוסים לווי (CVL), היו מטרה קלה לצוללות ומכאן שספגו אבדות ניכרות שניתקלו בצוללות.

עקב האובדן הרב של אוניות מלחמה בהתקפה היפנית על פרל-הרבור, הצי האמרקאי הסתמך על נושאות המטוסים שלו האמרקאית לבלמת היפנים באוקינוס השקט.
דוגמא לקרבות לאותם קרבות הם: הקרב ים האלמוגים, וקרב מידוי, שהתנהלו בין נושאות מטוסים.

לאחר שצי הפסיפי {האוקינוס השקט} השתקם איום הצוללות הגרמניות הופחת בצורה ניכרת עקב השימוש הניכר במטוסי סיור ארוכי טווח, שיפורים טכנולוגים בלוחמה נגד צוללות, ופריסה רחבה של אוניות לווי לשירות. ולכן לא היה צורך לשלוח נושאות מטוסים להבטחת נתבי השייט באוקינוס האטלנטי.
_____________________________________
"לוודא שלא נפסיד זה דבר התלוי בנו, אך ההזדמנות לנצח ניתנת על ידי האויב".
סן טסו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 21-02-2012, 16:05
  moshayov moshayov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.11.06
הודעות: 204
מי שניצח את הצוללות היו מטוסים.
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי AL KAPON שמתחילה ב "מנצל את האשכול לשאלה - מדוע..."

מי שניצח את הצוללות היו מטוסים. בדרך כלל מטוסים שהמריאו מאנגליה איסלנד והחוף המזרחי של קנדה וארה"ב. בשלב הראשון היה חורים בכיסוי האוקינוס האטלנטי חורים אלה נוצלו ע"י הצוללות אשר ריכזו את עיקר פעולתם באזורים אלו. בשלב מאוחר יותר של המלחמה בערבות הארכת טווח המטוסים נפתרה הבעיה. לפיכך נושאת מטוסים להגנה על השירות הייתה יכולה לעזור מאוד במיוחד בשנת 1942 ותחילת 1943. רק מה הם היו נחוצות הרבה יותר באוקינוס השקט. באמצה 1943 התחילו לצאת מפסי היצור נושאות מטוסים חדשות אבל זה היה כבר השלב שהמלחמה בצוללות כבר הייתה בשלביה האחרונים.

רק שני נושאות מטוסים ברטיות הוטבעו ע"י צוללות וזה היה עוד בתחילת המלחמה 1939.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 22-02-2012, 11:30
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
תוספת
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי moshayov שמתחילה ב "הצוללות"

מעבר לדברים הנכונים שכתבת יש לציין היבט טקטי חשוב נוסף של הפעלת המטוסים. בד"כ הצוללות יכלו להתמקם בעמדות תקיפה על נתיב השיירה רק באמצעות תנועה מהירה על פני המים. המטוסים פטרלו לרוב באזור השיירה ולכן בכך שהם אילצו את הצוללות לצלול לעיתים תכופות הם מנעו מהן לעמוד בקצב ההתקדמות של השיירה.
רצוי לציין את המאבק הפוליטי הפנימי שהתרחש בצמרת הבריטית במהלך 1942 בנוגע להפעלת מטוסי הפטרול ארוכי הטווח ושנודע כ"קרב על האויר". מאבק זה עיכב בצורה ניכרת את סגירת ה"חור השחור" שבמרכז האוקיאנוס האטלנטי.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 22-02-2012, 14:22
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי AL KAPON שמתחילה ב "רצוי לציין את המאבק הפוליטי..."

פיקוד החופים תמיד היה בן חורג ב-RAF והדבר בא לידי ביטוי במיוחד בתחום הקצאת המשאבים.
כאשר התברר בתחילת 1942 היקף האבידות כתוצאה מפעילות הצוללות, דרש הצי הבריטי הקצאה של מטוסים בעלי טווח ארוך במיוחד לצורך לסגירת אותו חור שחור שבאמצע האוקיאנוס האטלנטי. ח"א התנגד בתוקף להקצות חלק ממפציציו הכבדים החדשים בטענה שאין להסיח את המאמץ ממערכת ההפצצות האסטרטגיות על גרמניה. בסופו של דבר, בהתערבות רוה"מ,שרוב הזמן גרר את רגליו בנושא, נרכש מספר קטן של מטוסי B-24 שהוקצו לטייסת בודדה (טייסת 120) של פיקוד החופים. כתוצאה מהמשך התנגדות ח"א לא היה לכך המשך, הטייסת הבודדה נשחקה בהדרגה ולא עלה בידה לקיים פטרולים קבועים מעל השיירות. המאבק בין הזרועות והמיניסטריונים נמשך עד סוף השנה. רק לאחר שהתברר היקף הנזק שגרמו הצוללות במהלך השנה הוחלט להגביר במידה רבה את רכש ה-B-24 עבור פיקוד החופים. יחד עם זאת, נדרשו עוד מספר חודשים עד שהמטוסים עברו את ההסבות הדרושות, עד שטייסות נוספות הוקמו ועד שצוותים הוכשרו.
ראה מאמר מצויין על הפרשה כאן.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 21-02-2012, 18:57
  AL KAPON AL KAPON אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי moshayov שמתחילה ב "מי שניצח את הצוללות היו מטוסים."

רק שני נושאות מטוסים ברטיות הוטבעו ע"י צוללות וזה היה עוד בתחילת המלחמה 1939.

"ארק רויאל" הוטבעה בנובמבר 1941.
ה Courageous אכן טובעה בשנת 1939.
בלי קשר אתה חייב להבין שאובדן של "רק" שתי נושאות מטוסים הוא לא דבר של מה בכך.

כמו כן הנצחון באוקינוס האטלנטי הושג גם בזכות עליה ניכרת בכמות אוניות הלווי ואיכותם, וזאת בנוסף לפינוח צופן האינגמה {אולטרה בשפת האנגלים}.
ממליץ לקרוא את הספר "אניגמה" של יו סיבאג מונטפיורי שמכסה בצורה נרחבת את הקרב לפיצוח הצופן הגרמני.
_____________________________________
"לוודא שלא נפסיד זה דבר התלוי בנו, אך ההזדמנות לנצח ניתנת על ידי האויב".
סן טסו


נערך לאחרונה ע"י AL KAPON בתאריך 21-02-2012 בשעה 19:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 22-02-2012, 14:40
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי fritz2 שמתחילה ב "מנצל את האשכול לשאלה - מדוע..."

האמריקאים הפעילו jeep carriers באטלנטי. זה היה מספק לצרכי נצ"ל והפלת מטוסי סיור גרמניים (שיורטו בעדיפות גבוהה).
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 23-02-2012, 07:41
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "האמריקאים הפעילו jeep..."

ואחת מהן מילאה תפקיד מרכזי באחת הפרשות יוצאות הדופן של הקרב על האטלנטי.
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Gu...al_%28CVE-60%29

ד"א, תוספת לדיון למעלה על פיענוח הצפנים. בל נשכח שגם הגרמנים קראו במשך תקופות ארוכות את הצופן של השיירות, כך שנוצרה תחרות מי יפענח ויסיט מהר יותר את כוחותיו.
כמו כן, נוטים לשכוח את התפקיד המרכזי שמילא סוג אחר של מודיעין קשר במלחמה בצוללות: איתור מקורות שידור. מלבד בסיסים יבשתיים שעסקו במה שנקרא אז HF/DF, החל מ-1941 החלו הבריטים להציב תחנות איתור גם על אוניות ליווי והללו סיפקו מודיעין טקטי מהיר לקבוצות הליווי.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:32

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר