לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 15-08-2012, 05:49
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
ירושלים האחרת.

שלום לכולם.
עליתי מליטא אי שם בתחילת שנות ה90 בגל הגדול של העלייה מבריה"מ, ההתענינות שלי הייתה היסטוריה. עם הזמן והתפתחות האינטרנט ודברים בעולים כ וויקיפדיה, קראתי הרבה והפנמתי הרבה ידע. ההתעניינות שלי היא ירושלים והיסטוריה של הנצרות שעל הנושאים אני קורא בעיקר ומרחיב את אופקיי.
נחשפתי למצב שבו הרבה מאוד אנשים לא מכירים את ירושלים הנוצרית לעומק, כשערכתי טיול באתרי נצרות לשתי חבריי שלמדו איתי בקורס של מדריכי טיולים בינלאומי. שני אנשים בשנות ה50 לחייהם, וזהו היה הביקור הראשון שלהם בעיר הזאת מבחינת האופי הנוצרי ההיסטורי/דתי/מיסטי שלה. אני מבקר די הרבה בירושלים, מטייל,קורא, מקשר בין הכתוב לבנוי וכן הלאה.
עקב כך שנצרות מבחינת יהדות מוגדרת כעבודת אלילים, אולי חוץ מאנשים שלומדים בקורס מורי דרך ( כן כן גם אני מתכוון ללמוד את המקצוע הזה ) או להיסטוריונים, אין שום התעניינות או ידע, ו ירושלים לרבים מאוד מאיתנו היא בגדר כותל מערבי-הבית השרוף- השילוח ולא יותר מזה.
רציתי בנושא הזה שלי אולי לעניין אנשים בירושלים השונה, על פנים רבות של הדת הנוצרית, אני אוהב לחלוק ידע. בואו ננסה לדבר על ה"צד השני של המתרס", הכוונה לנסות להבין מהי דת נוצרית, ממה היא בנוייה, מה המנהגים, ההיסטוריה וכו'. אשמח ואנסה לענות (כמעת ) על כל שאלה שתהיה לכם.
על פי העובדה שלהרבה אנשים מפורום אחר שכתבתי, הפיסקה הקטנה הזאת גרמה רגשות סער וזעם שמדובר בניסיון של מיסיון מוסתר- לנסות להסיר בעדינות מחיצות קדומות בין נצרות ויהדות.. אז אני בוחר לציין שוב שאני אתאיסט, שמסתכל על הדתות מן הצד ומנסה לחקור אותם ברוח של ההיסטוריה, אני רואה דת כמדע.
הערה: אין לראות בכתוב כאמצעי או כוונה להסתה, המרת דת או משהו דומה לזה. אני יהודי ו לא מיסיונר נוצרי. כל ההתעניינות שלי היא לחלוק ידע ודברים מעניינים עם אנשים שוחרי היסטוריה.

תודה על ההבנה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 15-08-2012, 08:50
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "אין לי. מושג על מה אתה מדבר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h

1.אין לי מושב מאיפה אתה שואב את הנתונים להקדמה עמוסת הסופרלטיבים אודות "ההתעלמות מירושלים הנוצרית לעומת היהודית" אבל הם לחלוטין לא נכונים.

2. ישנה "בעיה" של מיעוט יחסית של ביקורים של ישראלים בירושלים עצמה, אם כבר. קשור במיקום, העדר יחסי של אטרקציות נופש או סתם דעה קדומה. שום קשר לנצרות.



1. הנתונים להקדמה הזאת לא נשאבו ממחקר כלשהו או מסטטיסטיקות אלא מתוך בערך כ 120 ביקורים שלי בירושלים, שיחות עם מורי דרך ואנשים מביני עניין. אני מכיר הרבה אנשים ישראלים שמתעסקים בתיירות ואני יודע מה המצב בירושלים בכלל ובפער בידע בנצרות לרוב אנשים בישראל- אני לא סופר את החרדים והדתיים שהם נמצאים מאחורי קיר מגן.
2. זה לא קשר במיעוט האטרקציות. כל בן אדם חייב לבקר בבירת ישראל לפי דעתי. אבל רבבות האנשים שמגיעים- ירושלים נגמרת אצלם אולי ברמה של הכותל המערבי או מנהרות הכותל. לא פעם ו לא פעמיים בטיולי סטאז' שעשיתי במסגרת קורס מדריכי טיולים בינלאומיים, חשפתי אנשים די מבוגרים, צברים לזה שהם ראו את ירושלים הנוצרית בפעם הראשונה.

מהנאמר לעיל, אני מסיק את מסכנותיי. אני לא שנה ראשונה "מתעסק" בירושלים והנצרות.

נ.ב- אם אין לך מושג- תשאלי מיואב- הוא מורה דרך מוסמך שמתעסק בזה, ואני מאמין שהוא יסביר לך מה המצב האמתי בשטח.

נערך לאחרונה ע"י Eldorado82 בתאריך 15-08-2012 בשעה 08:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 15-08-2012, 08:00
צלמית המשתמש של יואב אבניאון
  משתמש זכר יואב אבניאון יואב אבניאון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.04.08
הודעות: 159
ברוך הבא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Eldorado82 שמתחילה ב "ירושלים האחרת."

שלום דוד
ברוך הבא לפורום!
אני מזדהה עם רוב דבריך!
כמורה דרך נחשפתי בצורה רצינית לנצרות ולאסלם רק בקורס המקצועי. בהדרכות הרבות שאני עושה לישראלים אני רואה בורות ודעות קדומות יחד עם סקרנות חבויה להבין מי אלה אותם 4.5 מליארד איש שמאמינים בשתי דתות אלה.
איני מדבר על מתעניינים וחובבי דעת כפי שמתגלים בפורום זה.
כבוגר מערכת החינוך הישראלית - לא זכורה לי כל פתיחות לאמונת האחר.
אני כרגע לא ב"מוד" של כתיבה ארוכה - אבל בהחלט אני מסכים עם רוח דבריך וחבל שזה המצב.
סיורים שאחרים ואנוכי עושים "בעקבות נצרות בירושלים" הם טיפה בים - אבל אני חש סיפוק מסוים לאור התגובות.

תמשיך להיות סקרן ותוהה

יואב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 15-08-2012, 08:53
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי יואב אבניאון שמתחילה ב "ברוך הבא"

תודה על ה ח"ח יואב. אני בעתיד כמובן מתכוון להמשיך להתפתח מקצועית וללמוד קורס של מורה דרך בישראל. אבב בינתיים לפחות בקטע של דתות- בהישם דגש על הנצרות,הארכיטקטורה הנוצרית ועל ירושלים אני, איך אגיד- צובר ניסיון כי זה תמיד סיקרן אותי.

הסקרנות החבויה שאמרת זהו מין פחד כזה או גועל כזה--- אני אכנס לכנסייה ????
איכס- זה לא טוב זה נצרות.... או שאם חלילה יכנסו לכנסייה יפגע בהם ברק בפעם הבא שהם ידרכו ברחבת הכותל. כמו שאחד אמר לי פעם- אני יהודי, ואני מרגיש מושפל אם אני נכנס למקום של עובדי אלילים.

ואז אצל אנשים רציונליים פחות או יותר, מופיע רצון חבוי כזה לדעת קצת יותר, שלרוב הוא לא יוצא החוצה- כדי שאף אחד לא יידע שפלוני מתעניין בנצרות, אז התפישה הישראלית כבר אומרת שהוא כנראה בדרך להתנצר. קשה לאנשים במיוחד בישראל להבין שיש אנשים שסתם מתעניינים, חוקרים ומספקים את התיאבון לידע שלהם, והם ממש אבל ממש לא מתנצרים.

נערך לאחרונה ע"י Eldorado82 בתאריך 15-08-2012 בשעה 08:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 15-08-2012, 09:29
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "או שיש להם בעיה אמיתית להיכנס..."

איש איש באמונתו יחיה- כמו שאומרים, אני מכבד את מה שאתה אומר.
אבל אפילו אם מקימים שם פולחן לעובדי אלילים...אתה יודע מה בוא נעזוב רגע את הנצרות. אם אתה הולך בהודו ונכנס למקדש בן כמה אלפי שנים ששם משתחחוים לפסלים, זה אומר במיידי שאתה נהפך לעובד אלילים?
כנ"ל נצרות- אם נגיד סתם דוגמא אתה נכנס לכנסייה- אתה מיד נהיה נוצרי?
אז כדי להקל עליך- בוא ניקח את הכנסייה כמוזיאון ששם מוצגים יצירות פרי עטם של אנשים, יצירות ארכיטקטיות בני מאות/אלפי שנה.

לא שאני תומך בנצרות או ביהדות אני פשוט לא מבין את הנתעבות ( פחד? ) בלתי מוסבר הזה להכנס לכנסייה שהוא מקום פולחן של דת של אנשים שונים בכלל, ואפשר להתייחס לזה כאל מוזיאון לדוגמא. במהלך טיוליי שערכתי במוסקבה, גם היו כמה אנשים שהרגישו לא בנוח להכנס אל כנסייה. אחרי דברי הסבר ובקשה להתייחס לזה כאל מוזיון הם ניאותו להכנס. אני לא מכריח אותך לעשות זאת, פשוט רציתי- ואני תמיד רוצה כל זמן שאני עוסק בירושלים- להבין מאיפה נובע הפחד /גועל הזה בפני כנסייה.

אם זה נובע מתוך בורות ודברים שהוחדרו למוח מגיל צעיר נצרות=רע?

נערך לאחרונה ע"י Eldorado82 בתאריך 15-08-2012 בשעה 09:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 15-08-2012, 09:36
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Eldorado82 שמתחילה ב "איש איש באמונתו יחיה- כמו..."

לא, זה סתם גורם לי להרגיש מאוד לא בנוח ובהנתן האפשרות אני מעדיף לא להרגיש לא בנוח.

כשהייתי בנ"י לנתי אצל קרובת משפחה בסטטן איילנד. היה לנו חצי יום לשרוף לפני הטיסה אז היא לקחה אותנו לסיבוב באי. פרט לאתר היסטורי וכמה גנים היא לקחה אותנו למוזיאון אוריינטלי כלשהו. במהלך הסיור נכנסו לחדר עמוס פסלוני אלילים. חשתי לא בנוח ויצאתי החוצה. לאחר מכן נאמר לי שהחדר הוא, במקרה, גם חדר תפילה ועל כן שהפסלונים הללו הם לא רק חפצי אומנות אלא אשכרה אלילים.

זה לא שנפצתי אותם וביצעתי טבח בעובדי האלילים, זה לא שקרעתי את בגדיי, שמתי עפר על ראשי ומיררתי על כך שהפכו אותי לעובד אלילים. הרגשתי לא בנוח ויצאתי. אם הייתי יודע מראש שזה צפוי לי- מלכתחילה לא הייתי נכנס למקום.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 15-08-2012, 10:09
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "לא, זה סתם גורם לי להרגיש..."

השילוש הקדוש- מושג אשר משקף את עיקרי התובנה הנוצרית כלפי האלוהים ( האל הרבים ) שלהם. תחילת השימוש במושג זה מוערך במאה השנייה לספה"נ., אצל תיאופיל מאנטיאוכיה- Θεόφιλος Αντιοχείας שחי סביב שנות 180, הבישוף של אנטיאוכיה ואחד מאנשי הדת החדשה שהעזו לבסס ולהגן על אידיאולוגיה והרעיונות של נצרות בפני ביקורות ורדיפות של הדת החדשה. בכתביו של תיאופילוס נאמר: " שלוש הימים טרם בריאת מאורות השמיים הם דמויי השילוש: של האל, של מילתו, ושל בינתו."
מסמך שמגדיר את עיקרי אמונה ( הקרדו ) של ועידת ניקאה נמצא במרכז, שסביבו מבוססות בעצן כל שאר הכנסיות.לפי הקרדו של ניקיאה, האל האב- הוא היוצר של הכל ( הנראה והבילתי נראה). האל הבן-מקורו ומוצאו באל האב, והאל-רוח הקודש הוא גם, מקורו ו מוצאו מהאל האב..
לפי הנצרות, האל הוא אחיד בשלישותו ( כן, גם אני לא מבין את זה עד הסוף, אבל זה מה שהם מאמינים), והוא רוח בלתי נראת (הָאֱלֹהִים הוּא רוּחַ וְהָעוֹבְדִים אוֹתוֹ צְרִיכִים לְעָבְדוֹ בְּרוּחַ וּבֶאֱמֶת.- בשורה ע"פי יוחנן פרק 4 פס' 24 ), הוא אל חי (שֶׁכֵּן הֵם בְּעַצְמָם מְסַפְּרִים כֵּיצַד קִבַּלְתֶּם אוֹתָנוּ וְכֵיצַד פְּנִיתֶם מִן הָאֱלִילִים לֵאלֹהִים כְּדֵי לַעֲבֹד אֵל חַי וַאֲמִתִּי- איגרת שאול הראשונה אל התסלוניקים פרק 1 פס 9 ) הוא אל נצחי (הוּא אֲשֶׁר נִמְסַר לַמָּוֶת מִפְּנֵי חֲטָאֵינוּ וְהוּקַם לִתְחִיָּה מִפְּנֵי שֶׁהֻצְדַּקְנוּ—אגרת שאול אל הרומאים פרק 4 פס' 25 ) והוא האל הטוב (אָמַר אֵלָיו: "מַדּוּעַ אַתָּה שׁוֹאֵל אוֹתִי בְּנוֹגֵעַ לַטּוֹב? אֶחָד הוּא הַטּוֹב, אֲבָל אִם רְצוֹנְךָ לָבוֹא לַחַיִּים, שְׁמֹר אֶת הַמִּצְווֹת.—בשורה עפ"י מתי פרק 19 פס' 17)
שלושה הפנים של השיולש שאנו מדברים עליו, נמצאים במצב של אהבה ( מִי שֶׁאֵינוֹ אוֹהֵב אֵינוֹ יוֹדֵעַ אֶת אֱלֹהִים, שֶׁכֵּן הָאֱלֹהִים הוּא אַהֲבָה- איגרת יוחנן הראשונה פרק 4 פס' 8 ) הופעת האל הבן ורוח הקודש מיוחסים כאל ישויות בעלות תבונה שיוצרו בידי האל, ההיפך מעולם המלאכים שנבראו יש מאין והעולם הגשמי, הוא יכל לפי ראות עיניו לא לברוא אותו. אחת האסכולות בחקר הנצרות גורסת ששלוש יישויות יוצרות את השילוש. זה לא אומר שאפשר לדמיין כאלוהים כישות עם שלושה ראשים. אצל הנוצרים השילוש הוא מיקשה אחת.. אולי כדי לנסות להקל על ההבנה, כשהנוצרי פונה לאל הבן לדוגמא, הוא ברוחו תמיד זוכר ופונה בליבו גם אל אל האב ברוח הקודש. בתפילות תמיד הפנייה לאל כ "אתה " ו לא כ " אתם". יוחנן מדמשק, במאה ה6 אמר שהשילוב של שלושת היישויות של האל, הוא השווה את זה לאש. " כמו האש והאור שיוצא ממנו חייבים להיות יחד-לא יכול להיות, שקיימת אש בנפרד, ואחרי זה האור מהאש בנפרד. האש קיימת אך ורק ביחד עם האור הנגוז ממנה, ככה האל הבן מקורו באל האב, והוא חלק בלתי נפרד ממנו."
בנצרות, האל מחובר עם פרי יצירתו (בַּיּוֹם הַהוּא תֵּדְעוּ שֶׁאֲנִי בְּאָבִי וְאַתֶּם בִּי וַאֲנִי בָּכֶם—הבשורה על פי יוחנן פרק 14 פס' 20 ). התורה האורטודוכסית אומרת, שבעת התהוות החלק השני של השילוש ( האל הבן) לבן אדם באמצעות לידת בתולין מאישה ( דרך עיבורה בידי רוח הקודש), בחייו של ישו עלי האדמות, בעת סבלו על הצלב, בעת מיתתו הגופנית, ירידה אל הגיהנום,תחייתו מהמתים ועלייתו השמימה, היחס בין שלושת חלקי השילוש לא השתנו, וכביכול האל הבן היה בשני מקומות במקביל- בעולם הגשמי של האנשים ובו זמנית היה חלק בלתי נפרד מהשילוש הקדוש בשמיים.
הנצרות האורטודוכסית מאשרת רק ציור סמלי של השילוש הרוחני. המקור לזה היא האיקונה של אנריי רובלב ( RUBLEV ). באיקונה הזאת מודגש שוויון של שלושת החלקיםוהאחידות שלהם על פי העובדה שהבגדים שלהם שונים.
הנבטים הראשונים לתפיסה של האל כשילוש מופיעות בחומש. ( אֵל אֱלֹהִים יְהוָה אֵל אֱלֹהִים יְהוָה, הוּא יֹדֵעַ, וְיִשְׂרָאֵל, הוּא יֵדָע—ספר יהושוע פרק כב פס' כב) והפירוש-הודאה ב"טבעו" השילושי של האל.
כמו כן בחומש אפשר לראות הוכחה חותכת לדעת הנוצרים לשילוש של האל- בסיפור על שלושת מלאכים שבאו אל אברהם באלוני ממרא.
בברית החדשה לא מוזכר בשום מקום מושג השילוש, אבל ישנם שתי מקומות שמדברים על הטבע השלישותי של ה אל: " עַל כֵּן לְכוּ וַעֲשׂוּ אֶת כָּל הַגּוֹיִים לְתַלְמִידִים, הַטְבִּילוּ אוֹתָם לְשֵׁם הָאָב וְהַבֵּן וְרוּחַ הַקֹּדֶשׁ"—בשורה על פי מתי פרק 29 פס' 19 ועוד מקום: " הֵן שְׁלוֹשָׁה הֵם הַמְּעִידִים "—איגרת יוחנן הראושנה, פרק 5 פס' 7.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-08-2012, 13:13
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "עם כל הכבוד- מה מטרת ההודעה..."

המטרה- לחשוף ידעת כמו שאמרת השכלה כללית בנושא נצרות.
אני מדבר כאן על דת, שהיא לא יהודית. אבל זאת בורות כלפי דתות מונוטאיסטיות אחרות- זאת אחת מהתכונות של ישראלים. אני מתייחס באופן שווה לכל הדתות.
אמונה היא המצב הפסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה כלשהי הינה נכונה- לפי ויקיפדיה.
אני לא חש שמשהו שאני כותב כאן זה נכון. אני לא אומר שישו או משה היו קיימים. לכן אני רואה דת -דת היא סוג של התארגנות חברתית או תרבותית הכוללת מערכת של אמונות והשקפות עולם המקשרות את האנושות לרוחניות או לעקרונות מוסריים מחייבים.- עוד הפעם מויקיפדיה ואני אוסיף שאני רואה נצרות או כל דת אחרת כזאת שמתפתחת מתוך הסוציאואקונומיקה האיזורית.

. אם זה לא מעניין אף אחד ואתה בטוח שאתה מציג את 100% מהציבור הגולש כאן, אז אני מבין.אם לא.. אזאני מאמין שאולי יימצאו אנשים שיקבלו את זה כמעניין ויתעניינו


דתות- יהדות, נצרות, בודהיזם, דאואיזם, וכד זה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה האנושית

נערך לאחרונה ע"י Eldorado82 בתאריך 15-08-2012 בשעה 13:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 15-08-2012, 13:28
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Eldorado82 שמתחילה ב "המטרה- לחשוף ידעת כמו שאמרת..."

מחד אתה רוצה להתדיין פה על דת, זה מקובל בהחלט, אבל כנראה שהפורום הנ"ל הוא לא המקום הנכון (אלא אם באמת תוסיף פן היסטורי לדבריך).

מאידך אתה לא באמת מעלה פה נקודות לדיון. ההודעה הנ"ל, למשל, היא סקירה היסטורית מקוצרת. על הכיפאק, אבל מה השאלה? מה הדיון שאתה מעוניין ליצור?

אם בסה"כ מדובר בשו"ת בנושא הדת הנוצרית, אז כאמור- כאן לא המקום וגם- יהיה קשה לאנשים להאמין שהאשכול לא נוטף ממסיונריות.

שלא תבין אותי לא נכון, יש לי שאלות רבות שמעולם לא זכו לקבל תשובה אמיתית, אע"פ שיצא לי לדון בהן עם נוצרים אדוקים מכל הגוונים והזרמים, כולל כמה כמרים שמטרתם הייתה מסיונריות. כמו נניח- איך הנצרות עדיין מגדירה עצמה מונוטאיסטית אע"פ שהיא...ובכן, לא.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 15-08-2012, 13:33
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "מחד אתה רוצה להתדיין פה על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי golani_2
, יש לי שאלות רבות שמעולם לא זכו לקבל תשובה אמיתית, אע"פ שיצא לי לדון בהן עם נוצרים אדוקים מכל הגוונים והזרמים, כולל כמה כמרים שמטרתם הייתה מסיונריות. כמו נניח- איך הנצרות עדיין מגדירה עצמה מונוטאיסטית אע"פ שהיא...ובכן, לא.



זה קרה לך בגלל שדיברת עם: א. נוצרי ב. נוצרי אדוק.. ו-ג.- נוצרי ב"מוד" של מיסיונר.

אני חושב שאם היית שואל בן אדם שמתעסק בחקר דתות, והדת הנוצרית ( או כל אחת אחרת ) היא לא דתו ואין לו רצון של מיסיון מסוג כלשהו אז אני חושב שיש מצב שהוא היה מספק לך תשובה שהיא פחות תלויה באמונה ויותר בהגיון.
אתה מוזמן להעלות כאן את שאלותיך... אני אנסה לענות עליהן, במקביל לכתיבת חומרים שונים. לא מבטיח תשובות מיידיות אבל אני אנסה לעשות את מיטבי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 15-08-2012, 13:53
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
מונוטאיסטית או לא- זאת השאלה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "לא כולם היו כאלה, חלקם כן,..."

הדת הנוצרית, כמקובל לחשוב היא דת מונוטאיסטית. אבל פנים רבות למונוטאיסטיות הזאת.
אולי חלק קטן רשום כבר במאמר שפירסמתי מקודם לגבי השילוש.
אם תדבר עם נוצרי כלשהו לאו דווקא מיסיונר, מספיק שהוא נוצרי בהגדרה, הוא יגיד שכן, הם מונוטאיסטים, הם מאמינים באל אחד אבל לאל הזה שלושה פנים..או שלושה יישויות. ביוונים כל חלק מה"שילוש" נקרא ὑπόστᾰσις (היפוסטאסיס). זהו מושג שמשתמשים בו בתיאולוגיה נוצרית, שפירושו הוא בעצם ראיית תכונה מסוימת של האלוהות או האצלה ממנה, כאלוהות בפני עצמה, כישות עצמאית, או כפרסוניפיקאציה של אחת ממידותיו של אלהים. אצלם, הנוצרים. האל הוא אחד אבל יש לו שלושה אלוקויות, או פרסוניפיקאציות: האל האב, האל הבן, והאל הרוח הקודש. בתפילות של הנוצרים ברובם המוחלט כתוב " בשם האב,הבן ורוח הקודש" זאת אומרת אין פנייה, לדוגמא רק " בשם האלוהים הבן נעשה" או משהו כזה. כשבן אדם נוצרי אומר, "אלוהים ישמור", הוא אומר (ברוסית לפחות ) ישו יצילני, אבל בליבו מתכוון גם לאל האב ואל הבן.
זה עד כדי כך מופשט, שלדוגמא לפי הנוצרים בעת שישו ירד אל האדמה מהשמיים- האל הבן, הוא היה בו-זמנית גם בשמיים גם בארץ. היו לו שני טבעים- טבע אנושי- שהוא נולד כאדם, אבל אמו עוברה בידי רוח הקודש לפי האמונה הנוצרית. הזרמים המרכזיים- קטולים ואורטודוכסים טוענים שבישו היו שני טבעים שהשתלבו ביניהם, בעוד כנסיות אחרות טוענות שהטבע האנושי שלו נמהל בטבע האלוהי כטיפה בים. לכן הכנסיות האחרונות, בעלות תפיסה שונה, שהיא לא מקובלץ על הכנסיות המרכזיותהן נקראות כנסיות מזרחיות, כדוגמא כנסיה סורית, ארמנית, קופטית וכד.

מקווה שעזרתי לפחות קצת להבין את המשמעות. אם עדיין לא קיבלת תשובה לשאלתך אתה מוזמן לכתוב איפה לחדד ומה ואני אנסה לבצע את זה בשפה הכי נגישה שאפשר.

FRIENDS או ש ממשיכים ללכת מקות ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-08-2012, 14:03
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Eldorado82 שמתחילה ב "מונוטאיסטית או לא- זאת השאלה"

אני מעדיף דווקא לא להכנס לעומק הקורה ולדיונים על השילוש הקדוש, ההתעברות של מריה או העובדה שגיז'ס הוא כבר ממזמן לורד ולא son of lord.
שם יש מרחב גדול מדי לפלפולים וחירטוטים.

אז בוא נשאיר את זה ע"פ השטח. חלק גדול מגווני הנצרות סוגדים לפסל (של צלב, של ישו, או של ישו על צלב) ואם לא לפסל אז לתמונה (שוב, של ישו או של ישו צלוב) בנוסף לכך הרי שהם מאמינים שישו הוא האלוהים (כבר ממזמן לא המשיח ולא בנו של האלוהים, הוא סוגשל שילוב מוזר של כולם) ועל כן- הם מפסלים ומציירים את האלוהים שלהם.

לא רק שזאת עבודת אלילים, הרי שזאת גם עבירה על הדיבר הראשון והשני, מתוך עשרת הדיברות- אותם הם מתיימרים למלא.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 15-08-2012, 14:21
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "אבל הנה. עובדתית- הם ספק..."

ההצדקה או הטענה של הנצרות בכך ( שים לב, זאת עמדה של הנוצרים) שהתמונות- שהן לא סתאם תמונות אלא נכתבות על פי כללים מסויימים. והם לא משתחווים לישו על הצלב אלא לרעיון של צליבת האדם בכדי לגרום לו סבל. דיבר שני- לא תעשה לך פסל וכל תמונה- הכוונה לא לבוא ולעשות פסל של יצור עם 3 ידיים, ככה סתאם מאבן ולהגיד ששוכנת בו רוח של אלוהי האבן הכנסייה רואה את עצמה ממשיכת דרכו של ישו ותלמידיו. ולכן כל ה "השתחוות" לפסלים ולתמונות, הם לא עובדים את התמונות או פסלים. אצלם, האל, ישו הוא היה, היה אל בגוף האדם. וכל התמונות והפסלים משמשים כמעין "פורטל" שמקשר אותם עם האל.....ככה בערך. אני אציין כאן הסבר קטן על המושג איקונוקלאזם : אִיקוֹנוֹקְלָאזם (מיוונית: εἰκών תמונה, κλάστειν לשבור) הוא השחתת סמלי דת בידי אנשים השייכים לאותה הדת. ( תודה לויקיפדיה ). תשים לב שזהו כבר מונח תיאולוגי היסטורי ולא דתי.
אז ככה. החל מהמאה ה8, בנצרות התחילו ויכוחים חזקים ואלימים, על נושא סגידה לתמונות.שלעתים נראתה תמימה וראויה לשבח, ולעתים נראתה כצורה של עבודת אלילים. ויכוחים אלה הובילו לעתים קרובות לניפוץ המוני של איקוניות. ראויים לציון במיוחד האיסור המוחלט על איקונין שהטיל לאו השלישי בשנת 730 בכל רחבי האימפריה הביזנטית והוויכוח שערך עם האפיפיור גריגוריוס השלישי בנושא. יורשו של לאו השלישי, לאו השישי עשה ניסיון לחזור על איסור זה בשנת 813 אולם הצלחתו הייתה פחותה. ( תודה לויקיפדיה )
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 15-08-2012, 11:09
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "סבבה אבל אני רואה את זה אחרת,..."

כמו שאמרתי- אני מכבד אותם, אבל זה לא צריך לבוא על-חשבוני.
אני לא יורק במקומות הסגידה שלהם, לא מחרב אותם ולא מטיף להם מוסר. אני פשוט לא נכנס. לא ברור לי איך זה פוגע בכבוד שלהם. בדיוק כמו שאם משפחה כלשהי (יהודית או לא) תארח אותי לארוחה שבה יוגשו מנות לא כשרות- אני לא אוכל. אין לי כוונה לפגוע בהם אבל גם אין לי כוונה לפגוע בעצמי.

גם, כאמור, אני לא מרגיש שזה "מערער" את האמונה שלי. אין לזה שום קשר. אני פשוט מרגיש לא בנוח, כשם שהייתי מרגיש לא בנוח לאכול במסעדה שמציגה לראווה חזיר שחוט בחלון הראווה שלה (צ'יינה טאון, נניח).

ואני גולנצ'יק מהזן החדש, קצת כמו המטרוסקסואלים
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 15-08-2012, 11:55
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בתאילנד אתה אורח לכל דבר, בקרב דת שאינב מסיונרית והיא סובלנית
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "סבבה אבל אני רואה את זה אחרת,..."

אני עדיין זוכר איך לפני כ-20 שנה (בערך) איזה חייל תמהוני נכנס לכנסיה ליפו וירה בקירות והצית אש. לאחר מכן, ולמשך תקופה ארוכה למדי, כנסיות נוצריות רבות עליהן פה מדובר (הר תבור, כנסיית הביקור בעין כרם, סנט פיטר אין גליקנטו: ואלו רק אלה שבהן הייתי אותו הזמן!) סירבו בגסות לקבל ביקורים של ישראלים-יהודים! זה היה ברור כשמש והבהיר לי היטב (הייתי תמים עד אז, וגם נשביתי במתק השפתיים והאסטתיקה) מה הזיקה בין יהודים לנוצרים. כשהגעתי עם קבוצת חברים (היינו בני 20: הם רצו ש"אקח אותם לירושלים לראות מקומות יפים" ולקחתי אותם לעין כרם) לכנסיית הביקור בעין כרם עליתי מהר וראשון למתחם. בשל המראה ה"לא יהודי" שלי פשוט צעדתי פנימה. האחרים, שרובם לא היה קשה לראות לפי הלבוש, דיבור וגם מראה, שהם יהודים-ישראלים סורבו בגסות מחרידה, תוך קריאות (במקרה ההוא באיטלקית) "נו ריספקטו" וכו'. הנושא אז גם עלה אפילו לחדשות, ורק אז הכנסיה הורתה ככל הנראה לבהמות האלה לחדול מה"בושה" (הם לא סירבו כניסת מוסלמים אף פעם: למארות שאלה באמת החריבו כנסיות כאקט פוליטי).

אני יכול להתחיל ולפרוש פה חוויות של עשרים וחמש שנות טיולים בלתי אמצעיים בארץ הזאת - אבל אני יודע שאתה מכיר אותי היטב ויודע שאני "לא מחרטט" ובטוח לא אנטי נוצרי. דיון כזה לא מקומו באשכול הזה שמריח ממסיונריות זולה. נשמור אותו למקום אחר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 15-08-2012, 22:11
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
אלדורדו שלום וברוך הבא.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Eldorado82 שמתחילה ב "ירושלים האחרת."

אפתח ואומר כי מפתיח האשכול אני מבין שיואב מכיר אותך [פנה אליך בשם] ואם כך הרי שההכרות שלך עם יואב אבניאון היא בעיני הוכחה כי אין לך כוונה דתית כלשהי באשכול זה.
[גולני, תנוח דעתך - אם יואב, חבר הפורום הותיק מכיר את האדם הרי שאין מדובר במסיונר]

התפתחות הנצרות היא בהחלט חלק מההסטוריה ואפילו חלק כואב מאוד מנקודת מבטנו אנו ובהחלט יש לדיונים בקורתיים ועובדתיים אודותיה מקום בפורום הסטוריה וידיעת הארץ כמו גם לציון אנקדוטות המשויכות לאתרים בארץ. צריכים כולנו כמובן להשמר שלא לגלוש לתאולוגיה שלה פורום משלה.

________________

אני איני מדריך טיולים אבל כ'מאזין' מעולם לא חשתי שהנצרות מקופחת יתר על המידה בהדרכות שקיבלתי.
מטבע הדברים אנו מחנכים עפ"י מורשתנו ומתמקדים במסרים ובידע החשובים לנו מתוך הבנה שאי אפשר להקיף הכל. בטח ובטח כשמדובר בחינוך ובהדרכת נוער שעדיין חסר בידע יהודי-עברי-ציוני ועדיין אינו מגובש מבחינת תפיסות אמוניות. יש מעט טיולים לילדים ונוער ומאות אלפי תלמידים שעדיין לא יודעים איך נראה דף גמרא ומה סדר הדורות רצוי שלא יעוכב לימודם זה מפאת ההעשרה בדברים מרוחקים יותר משורשיהם.

במילים אחרות - אם יש לי יום בירושלים פעם בשלוש שנים עם ילדי בי"ס רצוי מאוד שהיום הזה יוקדש לכותל, לרובע, 'לעיר דוד' ל'חורבה' ולארכאולוגיה של ימי בית שני ולא לעשיית סדר במבנה הכנסיות החולקות את כנסיית הקבר. אם יש לי יום עם ילדי בי"ס סביב התבור אז סג'רה וברק בן אבינועם יחד עם קאוקג'י וכמובן גולני יקדמו לפרנציסקנים ולהשתנות.

בשביל המטייל היהודי-ישראלי המשכיל הממוצע 'נצרות' יכולה להיות תחום ענין או עומק יחודי כמו אדריכלות, צלבנים, מים וכן הלאה אבל ברור ומובן שליבת הענין שלו תהא בנושאים הקרובים לעמו ולהסטוריה שלו

לחפצים בסיורים נושאיים יש הרי שפע של מדריכים מיומנים המוציאים צליינים כל יום לסיבוב ברובע הנוצרי וישמחו לעשות זאת בעברית אחת לכמה חודשים לשם שנוי.

____________

לכשעצמי - קשה לי עם הנצרות. הארכיטקטורה שלהם יפה, המבנה הכנסייתי שלהם מסקרן ומורכב כמו סודוקו ואין כמעט מקום בארץ או בתולדות עמנו ב2000 השנים האחרונות שתיגע בו ולא תמצא קשר כלשהו לנצרות. אבל המשקעים לא מעטים מנקודת מבטי האישית. אכבד כמובן כל מקום דת של הזולת כמו גם אדם שאמונתו תמה אבל אשתדל עפי"ר להסתפק בצפיה מבחוץ או מרחוק.
אנקדוטה אישית - שבתי לפני שעתיים מטיול בעיר העתיקה. היינו גם מעל הרובע הנוצרי על החומות ובהגיענו לשער האריות צעדנו קצת לכיוון הויה דלרוזה בטרם שבנו וירדנו לכיוון נחל קידרון. חבר טוב התקשר ואמר שיש כנסיה אוסטרית בצמוד לויה דלרוזה ובה קפה מקסים בסגנון ארוםאי עם מסורת של מאה שנים. המחשבה הראשונה שעברה לי בראש לא הייתה 'איך הפסדתי שטרודל' אלא 'איזה דגל היה תלוי על הקירות שם בשנת 35?'

____________

אם תרצה לספר לנו באשכול על התפתחות הנצרות, על אתרים נוצרים בא"י ועל הרקע לבנייתם או על מאורעות ושאר אנקדוטות הקשורים בהם - נשמח כמובן. אנא חברים - אנו הרי נמצאים כאן מתוך ענין בהסטוריה ובידיעת הארץ ואין להבנתי לפחות סיבה לחשוד במישהו שמוכן לחלוק עימנו מהידע שלו.

לגבי הפיסקה הזו שהקפיצה טובים
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Eldorado82

בואו ננסה לדבר על ה"צד השני של המתרס", הכוונה לנסות להבין מהי דת נוצרית, ממה היא בנוייה, מה המנהגים, ההיסטוריה וכו'. אשמח ואנסה לענות (כמעט ) על כל שאלה שתהיה לכם.
.
הבה נסכם כי לא ננהל בפורום הזה דיון 'בין שני צידי המתרס' או נרד לנבכי אמונה אלא נסתפק בהבאת ידע הקשור לנושאי הפורום או בקישורים.

נ.ב

מתוך סקרנות של חובב פורומים לידיעת הארץ - באיזה פורום נהלת את הדיון קודם לכן?

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 15-08-2012 בשעה 23:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 15-08-2012, 23:02
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
,תודה:)
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אלדורדו שלום וברוך הבא."

תודה רבה על התגובה המעמיקה.
אני עובד על חומרים- יש הרבה מה לצרף והרה מה לכתוב.
ערכתי לכל מכריי, חבריי וידידיי ( חברים של חברים, אתם יודעים, מהפה ל אוזן ) טיולים בעיר העתיקה בירושלים וראיתי את התגובה של ישראלי ממוצע לנושא האתרים הנוצרים, אגב אולי ביטאתי את עצמי באופן לא נכון- הנצרות אינה מקופחת בטיולים, אלא לרוב דעת קהל יש "מחיצה" בין האנשים לידע על נצרות.

חלילה, בתור מורה ( אני מעריך, להיסטוריה) עם התלמיים ברור מאילו שצריך להתמקד באתרים היהודיים והחשובים ונחוצים למערכת החינוך הישראלית. הכוונה שלי הייתה לגבי פער בידע אצל מבוגרים-לא ידע מעמיק ברמה שלי אלא רק ידע כללי. הרבה מאוד אנשים רוצים לדעת אבל כנראה נבוכים לשאול. אני בכל אופן קיבלתי את הרושם הזה אחרי ביקור של כ 100 פעם בעיר עתיקה בירושלים ( כן כן היו תקופות שהייתי נוסע לאיזה חצי יום פעמיים-שלוש בשבוע) ועדיין לא הצלחתי למצות את העיר לעומקה.
הכנסיה האוסטרית שעליה את מדברת היא חלק מבית מלון אוסטרי הנמצא מול תחנה מס' 3 בויה דולורוזה .
אני עוד כשבועיים נוסע לשם עם החברה- היא באה מחו"ל. אני הולך לערוך לה סיור באתרים נוצריים תוך שזירה של מה שאני מכנה " טיול גסטרונומי בעיר העתיקה"- התחלה ב"מסעדת החברים " ברח' דוד- מטבח ערבי/מזרח תיכון, משם בדיוק לבית קפה האוסטרי למנה של שניצל וינאי ואפלשטרודל עם קפה טוב ( היא הייתה גרה בגרמניה תקופה לא מבוטלץ ואני חושב שיהיה לה מה להגיד ) ובערב עם שבתינו מהעיר העתיקה אחרי כמות נכבדת של ביקורים באתרים הנוצריים, נשים פעמינו אל " אגס ותפוח" המסעדה האיטלקית האהובה עליי בכיכר ספרא.. ובערב "נקנח" באיזה שוט של ויסקי טוב ב "דבלין".

זאת הייתה הכוונה- לספר על האתרים הנוצרים בירושלים לפחות בשביל ההתחלה..

ורגע לפני שאלך לישון- אני אחוד לכם חידה. מה המקום אשר מצולם בתמונה?

נב: מורי דרך, מורים להיסטוריה, אני יודע שאתם יודעים.. אבל בואו ניתן צ'אנס לאחרים ( אם ירצו )...


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 16-08-2012, 09:28
צלמית המשתמש של יואב אבניאון
  משתמש זכר יואב אבניאון יואב אבניאון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.04.08
הודעות: 159
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אלדורדו שלום וברוך הבא."

לישראלה ולחברי הפורום שלום

כמה דברים:

1. איני מכיר את יוזם הפוסט. ראיתי בפרופיל שלו ששמו דוד והעדפתי פנייה בשם (שהוא עצמו חשף) במקום כינוי אינטרנטי

2. הזדהתי עם עיקר הדברים שדוד העלה בהקשר מאוד מסוים כפי שביטאתי בתגובתי - יש להכיר יותר את אמונות האחרים - תוך שמירה לגיטימית אי- הסכמה או ביקורת. לא סביר שלישראלי ממוצע יש רק מושג קלוש אם בכלל על עקרונות הנצרות או האסלם.

3. השרשור התפתח לכיוון מוזר ולא ממוקד.

4 . סיפורון ותובנה לצידו לסיום:
כמורה דרך אני מדריך נוצרים רבים - חלקם בעלי קשר קלוש לדת - אך זכרונות סיפורי התנ"ך והברית החדשה צפים כאן מחדש. ההכשרה שקיבלתי בקורס מורי דרך מאפשרת לי פתיחת הברית החדשה בקטעים הרלבנטיים והקראה (כי שאני עושה כמובן גם בתנ"ך בהקשרים יהודיים).

לפני שנה חשבתי שעלי להעמיק את הידע בנצרות ושקלתי להשתתף בקורס אינטנסיבי ביד בן צבי. הלכתי ליום הראשון לנסיון בלבד.
על הבמה עלה איש דת נוצרי החי בארץ . איש מקסים דובר עברית שהמסר שלו גרם לי לוותר על הקורס. "אתם מורי הדרך הישראלים מתרכזים בתאריכים הסטוריים ובאבנים. המבקר הנוצרי מגיע לארץ ומעוניין להתרגש ובמיוחד להבין את ההוויה היהודית"
הבנתי שמה שאני צריך להבין יותר זה את היהדות ובמיוחד את החוכמה היהודית (שלא תמיד צצה לעיין ברחובות ירושלים..).
וכל האמור לעיל - מתוך רצון להבנה אינטלקטואלית - ולא מרוח משיחית כלשהי..

שלכם

יואב אבניאון
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 16-08-2012, 10:04
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי יואב אבניאון שמתחילה ב "לישראלה ולחברי הפורום..."

יואב
תודה על ההבהרות, אנסה לקחת את השתרשרות האירועים לכיוון יותר רציונלי ( בתקווה).

לגבי משפט פתיחה של הקורס מה שציינת, לפחות אני, בדעתי הצנועה מכיר גישה קצת אחרת לגבי רצונו של מבקר/צליין נוצרי בישראל ובמיוחד בירושלים. אני אגיד את מה ששמעתי מהאנשים עצמם- שהם באים לארץ, וכן לפעמים ( למאמינים שביניהם ) ההדרכות של מורי דרך נראות יותר- תאריכים-אבנים מאשר ההתרכזות ברובד הגשמי/אלוהי. היחס ליהדות, לפחות נגמר אצלהם בזה שבברית הישנה מוזכרים נבואות מסויימות בקשר לישו. ראיתי תגובות ליהדות מכל קצוות הקשת, מה יחס טוב פרו-יהודי ועד גילוי פתוח של אנטישמיות בצורות רבות... כמו שאומרים, אנטישמיות פנים רבות לה.

אחד הדברים הכי הזויים ששמעתי, שגרם לי לתהות על בריאותו הנפשית\שכלית של בן אדם שעמד לפניי. כן, זה הזוי,אבל זה באמת קרה בשיחה שלי עם הבן אדם.

פלוני שואל אותי מה הסיבה שקוראים לכותל המערבי "כותל הדמעות " בלעז ( THE WAILING WALL ) לדוגמא, ברוסית זה גם ככה נקרא. ולפני שאני הספקתי לפתוח את הפה ולהסביר, הוא אמר שהוא יודע, כי ככה אמר לו הכומר בבית ספר דתי (SUNDAY SCHOOL ) בכפר שבו הוא גר ברוסיה.
אז הוא אומר לי דבר כזה, שגרם לי לשתוק זמן מה ( שזה קורה אצלי נדיר מאוד שאין לי מה להגיד לבן אדם). הוא אמר לי: " אמרו לי שהיהודים, קשה מאוד להם לבכות או שהם לא יכולים בכלל לבכות ללא סיבה, אז הם באים אל הקיר, חובטים בה בראשם ובוכים מזה."

ניתן לתאר את התגובה הראשונה שצצה בראשי באנגלית.... WTF????

לפעמים מגלים ( אצל המבקרים הרוסים במיוחד) שהרבה דברים שם מבוסס על הבלים חסרי בסיס....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 16-08-2012, 11:42
  משתמש זכר Eldorado82 Eldorado82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.12
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "[quote] אמרו לי שהיהודים,..."

זה לא אנטישמיות זה בורות, צרות אופקים וטימטום!!


לידיעתך הכללית:

המונח אַנְטִישֵׁמִיּוּת מציין שנאת יהודים. הפירוש המילולי של המונח הוא "נגד השֵמִיִים", דהיינו, שנאת כל בני הגזע השֵּׁמִי, אשר עמם נמנים, בין היתר, היהודים והערבים (לפי המקרא, שמיים הם צאצאיו של שם בן נח). בפועל, המושג אנטישמיות משמש לציון שנאת יהודים בלבד, והוא מעולם לא שימש לציון שנאה כלפי עמים שמיים אחרים.
הסיבות לאנטישמיות במהלך ההיסטוריה הן רבות, ואלו הן: שנאה על רקע דתי, שנאה על רקע כלכלי-חברתי, שנאה על רקע תרבותי ושנאה על רקע גזעני. בהיסטוריה נהוג לחלק את האנטישמיות לאנטישמיות מודרנית ולאנטישמיות מסורתית כאשר האנטישמיות המודרנית נבנתה כקומה נוספת מעל לזו המסורתית. ( תודה לויקיפדיה )
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 16-08-2012, 12:29
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Eldorado82 שמתחילה ב "סיבות פחות או יותר מקובלות לאנטישמיות."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Eldorado82
1. שנאת השונה והנבדל

קרי בורות.
ציטוט:
3. פחד סירוס- היהודי הנימול מעורר אצל עמים לא נימולים פחד בפני סירוס, בהתאם לפולחן דתי קדום( לא נוצרי) שבו האל האב דורש תשורה מאיבר המין של אל הבן הזכר כמס על גבריותו

קרי בורות
ציטוט:
4. שנאה על רקע קנאה כלכלית....

קרי בורות.

הנקודה היא, שהצמדת יכולות על טבעיות ליהודים, בין אם זה קשור ביכולות מגיות, או סתם בהיעדר תכונות אנושיות (כמו למשל היכולת לבכות) היא אנטישמיות גרידא. נכון, זה נובע בעיקר מבורות, אבל זה לא סותר את העובדה שזה אנטישמיות.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:13

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר