לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-02-2011, 15:37
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
Beriev Be200

עפ"י ההצעה שבתחתית אשכול השריפה בכרמל - אני מרים את הכפפה ופותח אשכול חדש.

ההדגמה בוצעה אתמול בחוף מלון מנדרין ובמהלכה ביצע המטוס נחיתה אחת (או שתיים - לא הצלחתי לרדת לעומק העיניין), עשה "סיבוב דאווין" והמריא שוב, גרף והטיל מים.

http://news.nana10.co.il/Article/?A...=778003&sid=126

לאחר מכן חזר המטוס לנחיתה בנתב"ג, והיום ביקרו במטוס נציגי תעשיות בטחוניות ונציגי משהב"ט.

ההדגמה בוצעה על ידי צוות טייסי ניסוי של חברת ברייב במטוס ששייך למשרד הפנים של רוסיה ("פיקוד העורף" הרוסי).

להבדיל ממטוסי הקנדאייר - מדובר במטוס שאינו בנוי כמטוס לכיבוי שריפות (הבנוי סביב מיכל מים גדול) אלא כמטוס רב משימתי שמשימת כיבוי היא רק אחת מתוך כמה משימות שהמטוס מסוגל לבצע, וכאן, לעניות דעתי, נמצא היתרון המשמעותי ביותר שלו אם יירכש.

מאחר שמיכל המים נמצא בסיפון התחתון של המטוס (לא ממש סיפון אם נשווה את המונח ליישום במטוסי נוסעים) - הרי שתא הנוסעים עצמו אינו מושפע מן המשימה, וממשיך לתפקד כרגיל בלי כל קשר למשימת הכיבוי.

המטוס מצויד במערכות תצפית (צריח תצפית סובב בדומה לאלו המותקנים בכטב"מים למשל) אלונקות, פתח גדול בדופן המטוס להעמסת מטען ובסמוך אליו גם מנוף המאפשר הרמת מטענים או הורדתם (ואולי גם סירות?).

טייס ישראלי (אורן אבל ממש לא תמיר) שליווה את הטיסה לא רווה נחת מן הטיסה ולא השמיע ביקורת אוהדת במיוחד בעקבות חווית הטיסה... אבל השאלה היא אם הדבר נובע מחוסר ניסיונו במתארים מסוג זה או בגלל שחווה טיסה עם צוות רוסי (ולצוות רוסי אין בדיוק סטנדרטים שקרובים לסטנדרטים מערביים).

למטוס עשויים להיות יתרונות משמעותיים כמתחרה למטוס הקנדאייר:
*מטוס רב משימתי
*פלטפורמת פשיטה ימית למבצעים ארוכי טווח (מזכיר רעיונות שצידדו ברכש הקטלינות שלא יושמו)
*אופציה להשבחה או הסבה למשימות סיור ימי (חלופה למטוסי השחף במקביל לפרוייקט השובל הימי?)
*מבנה שנועד לשרוד...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
וזאת בנוסף ליתרונות "פוליטיים" (לאו דווקא החורגים מהקשור בפורום)
*חיזוק הקשר עם רוסיה
*פתח לרכש גומלין מול תעשיות צו"ב רוסיות
*חיזוק הקשר עם חברת ברייב (תע"א משביחה מטוסים מתוצרת ברייב עבור חיל האוויר ההודי למשל)

יהיה מעניין לעקוב אחר הנושא. בקרוב התמונות...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 04-02-2011 בשעה 15:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 04-02-2011, 17:08
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אולי זה יעזור
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "זה בהחלט סוגיה מעניינת. אחת..."

בבדיקה חוזרת מתברר שבניגוד למה שזכרתי - גם מיכל המים ב-CL-415 נמצא בסיפון התחתון, ועדיין גודל הקבינה קטן משמעותית.

ניתן להתרשם מכך מהאיורים הבאים:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הקבינה של הברייב מותאמת לנשיאת 72 נוסעים (כמובן שזה תלוי קונפיורציה) או משטחי מטען ובתצורה שהודגמה - תא הנוסעים כלל מספר מושבים, עמדת תצפיתן, עמדת קשר, מתקנים לאלונקות ורפסודות...

ב-CL-415 יש שני דרגשים והמון מערכת מים...

הברייב מסוגל לשאת 12 טונות מיים בעוד ה-CL-415 נושא כחצי מזה.

באשר ליכולת תדלוק באוויר - זו לא בהכרח נחוצה אם (שאלה טובה - איני מכיר את מגבלות התפעול בים של המטוס) הנ"ל יכול לנחות במים ולתדלק מספינה... (או לתדלק ספינה)...

אפשר למשל להשתעשע בפשרות להפעיל מטוס אל טווח 2,100 ק"מ, לתדלק ספינה או להוריד כוח של השייטת...

אגב המטוס אושר להפעלה עם מנועים של רולס רוייס - מדגם דומה לאלו המותקנים בנחשון....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 04-02-2011, 17:32
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
קצת יותר מסיבוב דאווין
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "Beriev Be200"

ב-מ-ק-ר-ה יצא לי לראות את ההדגמה, שחלק ממנה נערך בדיוק מול מקום שכמה מאיתנו מכירים היטב (שרידי המוצב הטורקי מימי מלחמת העולם הראשונה, שמצפון לחוף תל ברוך).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

היא נמשכה כ-20 דקות, ובמהלכה הבריאב הדגים יפה את יכולותיו. כושר התמרון שלו, ככלי גדול למדי, מרשים במיוחד. וכך גם יכולתו לטוס לאט מאוד. וכמובן, הנחיתה על הים ואיסוף המים, מחזה שכמה שלא ראית אותו - הוא עדיין עוצר נשימה. ובכלל, אין עוררין על כך שמדובר בכלי המתקדם ביותר בתחומו, שמגיע מחברה שעוסקת בפיתוח וייצור מטוסים בעלי כושר נחיתה על המים מזה עשרות שנים.
גם אם טיסת ההדגמה היתה ממצה, וגם אם לא - קשה לי להבין איך על סמך סיבוב בודד הטייס הישראלי ירד בתחושות לא טובות. נראה לי שהוא עלה לסיפון הבריאב כשהוא מצויד בגישה של "פחחח.. למה מי הם, הרוסים האלה", מהולה ברגשי נחיתות על החידלון הישראלי בכרמל. או שכאשר כתבת שהוא לא רווה נחת התכוונת לכך שהוא חש בחילה + מחלת ים?

נערך לאחרונה ע"י oxcart בתאריך 04-02-2011 בשעה 17:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 04-02-2011, 18:34
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בבקשה - סיור מודרך
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "קצת יותר מסיבוב דאווין"

לגבי חווית הטייס... אשתדל לשאול אותו בפגישתנו הבאה...

יש בפורום מספר חברים שמכירים אותו היטב - אולי ישאלו אותו ויביאו את תשובתו? בכל הקשור בתקשורת עם הצוות - אני יודע שלא נהנה מאד, ובנושא שקיות ההקאה.... גם אלו וכמעט שמולאו...

באשר ל"סיבוב דאווין" - המטוס, לאחר שנחת במים, ביצע סיבוב ולאחר מכן המריא...

הנה מספר תמונות של המטוס:

המטוס אינו גדול במיוחד - גודלו דומה לגודלו של ATR-72 וקצת קטן יותר מ-737

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צד שני
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שטיפת המטוס לאחר הטבילה בים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגי טייסי הניסוי של חברת Beriev
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תאי המים שבגחון המטוס
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תא הנוסעים ובו מותקנות אלונקות. המיכלים הירוקים על הדפנות נועדו להכיל חומרים מדכאי בעירה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מבט מאחורה קדימה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עמדת מפעיל אמצעי התצפית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צריח מערכת התצפית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תא הטייס - תא זכוכית (ניתן גם לרכשיה באנגלית בדגם הייצוא)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עמדת הצופה ומערכות הקשר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עמדת המנוף שבסמוך לדלת ההעמסה הקדמית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 04-02-2011 בשעה 18:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 04-02-2011, 19:45
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
ידידי היקר נכון איני מכיר אותו, אך בתוך עמי אני יושב...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "לא הייתי ממהר להסיק מסקנות שכאלה"

הנושא הוא מאוד מורכב. כאן בפעם הראשונה מדינת ישראל קונה ציוד לא אמריקאי ולדעתי הרבה
ידיים כבר בוחשות בנושא. זה ממש לא שייך לאותו איש (הטייס) - הוא הרי לא אחראי על הרכישה.
אולי הכותרת שלי לא מוצלחת במיוחד, אך עם ישראל צריך לרכוש ציוד מה שהכי מתאים לנו ולא לכמה סוכני מכירות מוצלחים.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 05-02-2011, 03:04
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
תודה רבה על העדכון!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "Beriev Be200"

זה מצויין שמישהו יכול להביא כאן פרטים כאלה "מבפנים", שלא נצטרך להסתמך אך ורק על התקשורת.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
ההדגמה בוצעה על ידי צוות טייסי ניסוי של חברת ברייב במטוס ששייך למשרד הפנים של רוסיה ("פיקוד העורף" הרוסי).

אין לי פרטים על המטוס הזה, אבל באופן עקרוני מי שמפעיל את המטוסים האלה הוא משרד לענייני חירום (МЧС),שהוא משרד עצמאי ולא קשור למשרד הפנים, ואכן עוסק בין השאר במה שפיקוד העורף שלנו עוסק בו.

למטוס אין סימונים של משרד לענייני חירום אבל יש סמלים של תאגיד Irkut (המחזיק במפעל תעופתי באירקוטסק - IAPO, חברת "ברייב", משרד הפיתוח של יאקובלב וכו'), "ברייב" ועוד סמל שאני לא מזהה. לכן על פניו ניראה שהמטוס שייך ל"ברייב" ומשמש להדגמות וניסוים. אם ידוע מספר הרישוי שלו, יהיה אפשר לחפש עליו פרטים.

בקשר למשימות שלו, אפשר למנות את ההצלה לבל ים. אני מתאר לעצמי שזה יהי חשוב לחיל הים, במיוחד לאור הכנסת הצוללות חדשות לשירות.

יתרון נוסף הוא שאין צורך במסלול המראה - מספיק ברמפה שיורדת לים. כלומר יש יותר גמישות בהפעלה ופריסה מאשר עם מטוס לא אמפיבי.

בעניין כמות המים שהמטוס נושא, אני מבין שבפועל, המטוס שתודלק במלואו נושא פחות מהכמות המירבית בדלל ההגבלה של משקל המראה המירבי. כשבמהלך המשימה כמות הדלק יורדת, הוא יכול לקחת יותר ויותר מים.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 07-02-2011, 01:30
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כמה הבדלים משמעותיים
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "אני חושב ש- MI-26 אולי מוגזם,..."

זמן הסבב האפקטיבי של מסוק (זמן+כמות מים+זמן מילוי+זמן טיסה) - ארוך יותר מזה של מטוס ובפרט כאשר מדובר במטוס ימי, וזה עוד לפני הכנסת נושא השחיקה, התחזוקה וההיערכות.

לגבי יישומים צבאיים של הפלטפורמה - אלו לא יחסרו - החל במטוס תובלה בינוני, דרך משימות סיור וחיפוש ימי, אספקה ימית ופשיטה, דרך תובלת נוסעים, מודיעין ממסרי קשר וכיוב'. השאלה היא האם מדובר בפלטפורמה האידאלית לנושא וכאן יכנסו שיקולי עלות מול תועלת.

כמובן שקיימת גם האופציה האזרחית, בעיקר לאור העובדה שנושא אסדות בלב ים והובלת צוותים ומצד שני - עתודת כיבוי בלב ים עשויות לצוץ על השולחן כבר בעתיד הקרוב.

איני מכיר את מגבלותיו של הכלי, אבל מעיסוק בחקר תולדות מטוס הקטלינה וחלופת המכתבים בנושא (כאמור - בשנות ה-50) - הרי שהפוטנציאל קיים ורחב למדי. השאלה תהייה אם מאז שנות ה-50 ישכילו לממש את הפוטנציאל שמציע הכלי, וזאת כמובן מבלי להכיר מספיק את המגבלות שלו.

הנה מספר קונפיגורציות שמציע היצרן:

כיבוי (מיכלים בסיפון תחתון עם 12 טון מים ועוד 1.2 טון של מכאי בעירה בתא הנוסעים עצמו)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כוח משימה לחילוץ וסיוע
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אמבולנס
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נוסעים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כאמור - יתרונו הגדול של המטוס נובע מכך שהוא עבר תהליכי אישור מערביים - מגבלה המונעת הפעלה של מטוסי מזרחיים רבים במדינות מערביות.

המטוס עודו צעיר (טיסה ראשונה לפני כשנתיים) ונראה שברייב מתכוונת להפוך אותו לפרוייקט דגל מבחינתה ומשקיעה מאד בשיווקו בעולם.

לדעתי מדובר בכלי מאד מעניין...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 07-02-2011, 02:55
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,081
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כמה הבדלים משמעותיים"

טיסה ראשונה - סוף ספטמבר 1998. אמנם לא גרסת ChS, אבל בהחלט BE-200.
בכל מקרה שאלתי הייתה קצת חורגת מכותרת האשכול, אבל, במתאר עירוני, אין זה יותר חכם להשמיש מסוקים לתפקידי כיבוי.
עם כל הכבוד ל- BE-200, אני לא רואה אותו טס מעל איקאה ומפוצץ אותו בתיים עשרה טונות מים. (+זמן הכנתו עד להמראה+ יעף מעל החוף+ מכת מים שתציף את כל אזה"ת פולג). לעומת זאת, מסוק, יכול להיות שאני טועה, אבל מוכן למשימה מהר יותר, יותר גמיש בהפעלתו מעל מתאר עירוני ונותן מכת מים נקודתית.
שוב כל אלה תהיות על סמך עדויות ויזואליות מרחבי המדיה ההמונית ושכל עקום שמסרב להתנתק בארבע לפנות בוקר.

עריכה:
ידידנו 21512 טס לראשונה ב- 27.08.2002.

http://www.airwar.ru/enc/sea/be200chs.html
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 07-02-2011 בשעה 02:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 07-02-2011, 10:38
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,197
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "אני חושב ש- MI-26 אולי מוגזם,..."

ציטוט:
אני עדיין מנסה להבין למה אצל אחרים סלי כיבוי עובדים יופי, למרות שחיקת הכלי ואצלנו זה כל כך קריטי, עד כדי כך שאנו רוצים דבר ראשון מטוס ולא מסוק בשלב הראשון - ראו ערך איקאה.
זה כיוון מעניין- לדון בכל פעם על אופן הכיבוי המיטבי של השריפה העדכנית. אפשר למסד את זה לאשכול שריפת השבוע או החודש.

ברמה הלאומית, השריפות הבעייתיות הן במתקני תשתית וביערות, עקב תקלה, תאונה או הצתה/פגיעה במלחמה. חנות איקאה, עם כל הצער, צריכה להיות עם יכולת כיבוי עצמית. הרי אם היא הייתה פעילה, אי אפשר היה לחכות למטוס או מסוק כיבוי.

אם כבר, צריך לשאול האם מסוק או מטוס עדיפים לשריפה בבתי זיקוק או במרכז תחמושת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 07-02-2011, 11:41
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,197
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "אם כבר הנושא הועלה - נדמה לי..."

או שהנציג בארץ לא ביקש (כדי לחזק את הצורך ביכולת כיבוי אווירית) או שהרוסים סירבו, מטעמי עויינות היסטורית עם שבדיה

מה שאיני מבין בכל הסיפור, הוא באיזו נקודה נמצא בכלל תהליך הרכש. בפני מי נערכה ההדגמה? מי עושה את עבודת המטה לגבי מטוס יירכש ובאילו כמויות? לפני חודש התפרסם כי:
ציטוט:
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דן במהלך פגישה עם שר ההגנה של קנדה, פיטר גורדון מאקאי, בהקמת טייסת הכיבוי הישראלית. לפי הסיכום אליו הגיעו השניים, תכלול הטייסת שישה מטוסים שיוחכרו מקנדה בעלות של כ-200 מיליון דולר.


אז או שזה סיכום לא-מחייב לפיו האפשרות הנ"ל תיבדק, או שהברייב המרשים היה כאן לחינם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 07-02-2011, 13:49
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
המטוס הזה אינו רלבנטי כלל לשרפות עירוניות
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי yruas שמתחילה ב "הוא כן היה בארץ"

גם אם נניח שהוא יכול לרדת למהירות 150 קשר, זה אומר 75 מטר בשניה. מה שאומר שאם אורכו של מיתחם איקאה כ 200 מטר, הוא חייב להוריד את המים במשך 3 שניות בערך. פעילויות אלו צריך שתהיינה מדויקות - התחלה במקום וסיום במקום, וכניסה בכיוון הנכון ושיקלול הרוח (שהרי הוא לא בגובה 30 מטר והרוח תסיט את המים). אז בסה"כ הכבאים והישראלים הצופים יזכו למקלחת של מי ים, כולל העסקים בסביבה.

הקיצר - המטוס טוב לכיבוי יערות. לדעתי אין לו מה לחפש בארץ.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 07-02-2011, 11:43
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE] אני עדיין מנסה להבין..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור

אם כבר, צריך לשאול האם מסוק או מטוס עדיפים לשריפה בבתי זיקוק או במרכז תחמושת.

קיימים כלי רכב משוריינים לכיבוי מחסני התחמושת דווקא אצל צבאות מזרח אירופה (ראה אשכול אודות השריפה בכרמל)
לדעתי כאשר פורצת שריפה במחסן התחמושת הדבר הטוב ביותר הוא להסתלק כמה שמהר ורחוק...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 07-02-2011, 14:54
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,081
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE] אני עדיין מנסה להבין..."

לא דיברתי על מיטבי לרגע זה. גרמתי לאי הבנה, כנראה.
אבל זה מה שקורה אצלנו בפועל.
שריפת ענק בכרמל - משלחות על גבי משלחות עם מטוסים, חגיגה אוירית, פתאום כולם אי שם גבוה אצלנו רוצים מטוס כיבוי גדול, שכחנו שהיו פה מסוקי "כיבוי" או שיש מערכות שניתן להתקין על הרקולסים.
מה שמציק לי בקונספט הזה - ראיתי-אהבתי-אני רוצה, זה שאין באמת איזו דוקטרינה.
הייתה שריפה, הציבור זועם, שילמנו מחיר כבד - יאללה נוציא עוד מליוני שקלים בלי לחשוב טיפה ונזמין מטוס.
נניח היה לנו עכשיו מטוס (שלנו/מוחכר), הינה שריפת ענק באיקאה - עשרות צוותי כיבוי לא מצליחים להשתלט על האש שבינתים מכלה את המתחם כולו, מזעיקים את הכיבוי האוירי שלנו בדמות קנדי/ברייב ו.... ומה אז שופכים במכה עשר טונות מים על מתחמים סמוכים?

למה לא מדברים על תו"ל?

ומה יקרה במקרה של שריפה בגורד שחקים? גם אותה נכבה עם מטוס אמפיבי? או שאולי באותו שלב כבר ייה לנו שוב מסוק שהוסב לצורך נשיאת סל כיבוי, אבל מה, זה כבר לא אפקטיבי כי השריפה היא בגג מבנה אלה סתם בקומות ביניים אשר אליהם לא מגיעים צוותי קרקע?
שוב נגיד יד הגורל? הכתובת הייתה על הקיר? נמצא בגוגל מע' זרנוק מוסקת נשלם הון תועפות על השכרה/חכירה/קנייה שוב בלי מחשבת תחילה?

נ.ב,
סליחה הייתי צריך להוציא את זה, פשוט נמאס לראות איך שהכל מתנהל באימפולסיביות ובלי טיפת מחשבה.
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 07-02-2011, 11:35
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
שריפה באיקאה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "Beriev Be200"

שאלתי היא, אם המטוס הוא רק לכיבוי שריפות יער או אפשר להשתמש בו כמשימה משנית
לכיבוי בנינים גבוהים או לשריפה שהיתה באיקאה. נדמה שדווקא מי ים הם מעכבי בערה טובים יותר לעומת מים מתוקים
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 07-02-2011, 17:20
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
נדמה לי שהיו שם כל האביזרים ובכל זאת זה קרה.
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי אוריהו שמתחילה ב "איך הטלת מים יכולה לכבות אש בתוך מבנה?"

אתם לא מבינים איזה נס היה שם, באיקאה. כל יום נמצאים באתר אלפי אנשים ומשפחות עם ילדים קטנים.
משהו יכול להבטיח ולערוב שזה לא יקרה שנית? הנס הוא שזה היה בשבת, איזה בהלה הייתה יכולה לפרוץ.
יש הרבה דוגמאות בעולם, לאסונות דומים ונדמה לי שאצלנו "שלווה אולימפית"...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:14

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר