לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-05-2005, 12:01
  שולה מוקשים שולה מוקשים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.03
הודעות: 1,870
דיון:ספינות חמקניות

אממ ככה יצא לי לראות תוכנית על ספינות חמקניות ותהיתי עד כמה הן יכולות להשפיע על שדה הקרב המודרני,שגם ככה הספינות בימינו מצטיינות במערכות ל"א וקשה מאוד מאוד לאתר אותן.

כמו כן רציתי לציין שישנן ספינות חמקניות בשרות פעיל דוגמאת הוויסבי שבפורום הקודם עלתה עליה סקירה מעניינת.

שאלתי היא מה ההשפעה של כלים כאלה על שדה הקרב העתידי?

הרשתי לעצמי להעלות כמה תמונות יפות של ה sea shadow למי שלא יודע ה sea shadow היא ספינת ניסויים חמקנית שפותחה בצי האמריקני וע"י לוקהיד מרטין שהיא במקרה גם היצרנית של המטוס
"חמקן"f-117 בתחילת שנות ה80 ,
קיומה נשמר כסוד כמוס כל שנות המלחמה הקרה והיא הוחזקה בתוך ספינת האנגר עצומת מימדים ונבחנה רק בלילה (להלן תמונות).
עד היום ארה"ב לא ייצרה ספינה שהיא חמקנית למרות ידע של 2 עשורים שנצבר במהלך הפעלת הספינה.
קצת נתונים יבשים:

Power Plant diesel electric
Propellers:two
Length:164 feet (50 meters)
Beam:68 feet (20.73 meters)
Draft:14.5 feet (4.42 meters)
Displacement:approx. 560 tons full
loadSpeed:13 knots
Crew:10


תמונות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 01-05-2005, 16:56
  שולה מוקשים שולה מוקשים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.03
הודעות: 1,870
אני חושב אבל שזה יעזור יותר לספינות הגדולות והאיטיות מאשר לסירות המהירות דוגמאת
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "אתה טועה"

הדבורים והדבורות עכשיו האבסורד הוא שהסירה הראשונה שאמורה להיות חמקנית בחיל הים האמריקאי לפי הנישיונל גיאוגרפיק היא סירה להגנה על קו החוף כמו גם הוויסבי שלפי מה שהם אמרו אמורה להגן על קו החוף וזה נשמע לי די מוזר כי למה אתה צריך חמקנות במקום שהוא ממילא מכוסה ע"י רדארים שלך ....
כאילו אם היית אומר לי שספינת טילים גדולה למשל או משחתת מפלצתית היא חמקנית הייתי אומר טוב נו מילא הגיוני...
מצד שני כשאני חושב על זה זה יכול לעזור לספינות הקטנות הללו להוריד ספינות גדולות בעלות כוח אש רב יותר כיפשוט הם לא יצליחו להינעל עליהם אבל את זה אפשר גם להשיג עם ל"א לא?

נערך לאחרונה ע"י שולה מוקשים בתאריך 01-05-2005 בשעה 17:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 01-05-2005, 17:29
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
שוב- ל"א אלקטרונית זה לא חמקנות.
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי שולה מוקשים שמתחילה ב "אני חושב אבל שזה יעזור יותר לספינות הגדולות והאיטיות מאשר לסירות המהירות דוגמאת"

ל"א אלקטרונית משבשת את המכ"מ של האויב, ככה שהוא לא יכול לדעת את המיקום של הספינה, רק את הנוכחות שלה- שזה כבר משהו.
את המיקום שלה עדיין אפשר לזהות ע"י מטוסים או ספינות עם מכ"מ חזק שיגבור על הל"א, ויש טילים שקיים בהם מוד להינעל על מקור הפליטות של הל"א.
אז ל"א אז נחמד, אבל יש לה חסרונות. (לא שלחקמנות אין חסרונות)

מצד שני אם אתה מצליח לגרום לספינה להיות חמקנית האויב יכול להיות בכלל לא מודע לנוכחות שלה באיזור עד שזה מאוחר מדי.

אני מניח שהספינות החמקניות היום הן דווקא קטנות משום שעדיין יקר מדי/קשה מדי/ לא מעשי לבנות ספינה גדולה בתצורה חמקנית. ספינה קטנה היא גם ככה בעלת חתך מכ"מ קטן, אז יותר קל להשיג את התוצאה הרצויה.

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 01-05-2005 בשעה 17:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 01-05-2005, 18:09
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
גילוי בעזרת סונר
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי שולה מוקשים שמתחילה ב "עוד דבר שחשבתי עליו זה חתימה אקוסטית הרי יש לדבר הזה מדחפים..אז אפשר לגלות אותו"

גילוי בעזרת סונר של אוניות מבוסס על רעשי מדחף ( קויטציה) שנובעים
מהקרבה לפני המים. בזמן שאת רעשי המכונה של האוניה קשה יותר
לגלות ובכל מקרה הם ניתנים למיסוך.
בשנים האחרונות מתגבר השימוש במנועים שבהם אין מדחפים חשופים
אלה משאבות/ מדחפים שנמצאים בתוך צינור ( כמו לכל אופנועי הים).

מערכות אלו מיצרות רעשי זרימה וקשה יותר להבחין בינם לבין רעשי הרקע
של פני הים. כתוצאה מכך זהו המנוע שבו משתמשים לספינות חמקניות.

לגבי מנועים שאין להם חלקים נעים טבולים ולכן אינם מיצרים שום רעש מחזורי,
ישנם כאלו בפיתוח ( במקרה במעבדה שאני עובד בה ) כך שאם משהו יצליח
לפתח ספינה חמקנית באמת, יהיה ניתן להרכיב לו מערכת הנעה חמקנית באמת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 03-05-2005, 12:39
  נרויאיר נרויאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.08.04
הודעות: 438
למה צריך ספינות חמקניות?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שולה מוקשים שמתחילה ב "דיון:ספינות חמקניות"

בעקרון צוללות הן ספינות רואות ואינן רואות. הן גם מכילות נשק יעיל נגד כלי שטח, צוללות, כלי טיס ומטרות קרקע.
היתרונות והחסרונות (לדעתי) של ספינות חמקניות לעומת צוללת:
יתרונות:
1. מהירות וכושר תמרון טוב יותר.
2. יכולות להיות מזוהות בכח משימה בן כמה כלים (עמית/טורף).
3. חתימת מכ"ם נמוכה לטילים- כלומר פחות פגיעה לטילים.
4. בעקבות הסעיף הקודם -יכולת שיגור (טילים) מוקדמת לאויב.
חסרונות:
1. נראות בעין (ומלווין).
2. אינן יכולות לאסוף מודיעין ולשגר נשק וכוחות בצורה חשאית כצוללת.
3. כושר נשיאת חימוש ודלק מצומצם.
4. בעקבות 3 טווח פעולה קצר עד בינוני.
5. לפי התמונה- הן דורשות אוניית אם.
סיכום
לדעתי ספינות כאלו יחליפו בעתיד כלי שטח קטנים כדוגמאת הדבורה או הדבור וסטילים קטנים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 04-05-2005, 11:13
  נרויאיר נרויאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.08.04
הודעות: 438
עוד כמה מחשבות...
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי שולה מוקשים שמתחילה ב "תודה והיא לא דורשת אוניית אם אוניית האם הייתה תוצר"

סתם עוד כמה נקודות שספינות אלו עוררו בי:
1. לספינה צורה שמזכירה את המטוסים החמקנים.
2. לפי הצורה שלה היא מושטת כסנפירית- כלומר חיכוך נמוך ומהירות גבוהה.
3. אין לה שוקע והיא די בטוחה מפני טורפדו.
4. כל הנשק, האנטנות, אמצעי השיגור וכל מיני אביזרים שבולטים בד"כ אצלה מתחת למעטפת בולעת הד מכ"ם.
5. לחתימת מכ"ם נמוכה שני יתרונות: יתרון הפתעה (גילוי מאוחר שלה) ויתרון נגד טילם מונחי מכם.
6. מה לגבי החתימה אינפרא אדומה שלה?

ידידי- מאיפה התמונות האלו?? נראה שהיא יוצאת מאיזה נושאת ספינות (על משקל נושאת מטוסים).
לדעתי העלת כאן נקודה שמפתחי ספינות השטח העתידיות בישראל חושבים עליה (לפחות צריכים להתחיל לחשוב ). יכולה לשמש גם לפעולות קומנדו...
זה נראה לי כלים עתידיים חשובים. רק שאין כרגע ציים מאיימים שיצדיקו את ההשקעה, ומצד שני צריך אולי להתכונן למקרה שיהיו כאלה....
בטח בעוד מאה שנה יגידו בחיל הים: ראית פעם את הספינות העתיקות האפורות האלו (עם כל הבליטות האלו) שהשתמשו במאה ה-21 בחיל הים???
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 05-05-2005, 10:25
  שולה מוקשים שולה מוקשים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.03
הודעות: 1,870
המקור:
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי נרויאיר שמתחילה ב "עוד כמה מחשבות..."

http://images.google.co.il/imgres?i...r%3D%26sa%3 DN

1) הסיבה לצורה המוכרת היא חברת היצרן לוקהיד מרטין שלקחה את הדגם של הf117 ו"הכינה" לו את המקבילה הימית.

2)הספינה מונעת כמו קאטאמרן כלומר 2 מנועים דמויי טורפדו בתחתית מה שמקנה לה כמו שאמרת חסינות מטורפדו,וגרר נמוך יותר עם המים .

אגב "נושאת המטוסים" היא כמו שהזכרתי ההאנגר של הספינה הסיבה- הבנייה והבחינה של הספינה החלו בשנות ה80 -המלחמה הקרה עקב כך האמריקאים רצו לשמור את הפיתוח שלהם בסוד אז בנו לה האנגר ימי ענק ובחנו אותה רק בשעות הלילה ככה שלווינים ומטוסים רוסיים ראו רק ספינת ענק שמשייטת לה באוקיינוס הרחב ולא יותר מזה...

נערך לאחרונה ע"י שולה מוקשים בתאריך 05-05-2005 בשעה 10:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:21

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר