12-02-2012, 11:59
|
|
|
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
|
|
ציטוט:
א. לשם כיבוש הארץ בתורת גאולה צריך מלך שיעמוד על פי נביא.
|
"אכן, לפי לשון זה היה במשמע שאין זה מצווה במוחלט למנות מלך אלא רשות, כמו 'ואמרת אוכלה בשר'; והרי ידוע בדברי חז"ל דמצווה למנות מלך! ואם כן, למה כתיב 'ואמרת'? ונראה דמשום דהנהגת המדינה משתנה, אם מתנהג על פי דעת מלוכה או על פי דעת העם ונבחריהם, ויש מדינה שאינה יכולה לסבול דעת מלוכה, ויש מדינה שבלא מלך הרי היא כספינה בלי קברניט, ודבר זה אי אפשר לעשות על פי מצוות עשה, שהרי בעניין השייך להנהגת הכלל נוגע לסכנת נפשות שדוחה מצוות עשה, משום הכי לא אפשר לצוות בהחלט למנות מלך, כל זמן שלא עלה בהסכמת העם לסבול עול מלך, על פי שרואים מדינות אשר סביבותיהם מתנהגים בסדר יותר נכון, או אז מצוות עשה לסנהדרין למנות מלך, ומשום הכי כתיב 'ואמרת', שיהא העם מבקשים כך, אז 'שום תשים' " (הנצי"ב, העמק דבר, דברים י"ז, יד).
ציטוט:
ב. כמו כן צריך את העמדת הסהנדרין. (השבת השופטים לאחר קיבוץ גלויות).
ג. מלך זה צריך להשלים את כיבוש הארץ על פי סנהדרין ונביא, ואת קידושה מדאורייתא לכמה שיטות ולתקן את עם ישראל מבחינה רוחנית.
ד. לאחר מכן עליו לבנות את בית המקדש כנבואת יחזקאל ולקדשו.
רק בהשלמת כל הנ"ל יושלם תהליך הגאולה ובהתקיים חלק מהנ"ל נדע שאנו נמצאים באמצעו של התהליך.
כל מה שקודם להעמדת המלך הנ"ל קיבוץ גלויות ואפילו השבת השופטים שלא קרה עדיין הוא חלק מהגלות ולא מהגאולה.
|
כלומר אם הבנתי נכון את שיטתך:
אם תתקיים העמדת מלך אזי אנחנו כבר בתוך גאולה.
ובכן - יש מי שסובר שכל משטר ראוי (ומלך זו רק אפשרות), יש מי שסובר שרק מלך זו האפשרות, וישמי שסובר שרק דמוקרטיה זו האפשרות (ע"פ התורה).
_____________________________________
|