לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-01-2006, 22:19
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
תאונות בחיל האוויר

שתי תאונות קטלניות של פאנטומים לעומת תאונות די זהות של "F-ים" ללא ניפגעים!!

ארוע ראשון - בינואר 84 פאנטום 139 התרסק לאחר ההמראה.
הצוות (רס"ן יאיר רחמילביץ ז"ל הטייס וסגן שגיא רכס ז"ל הנווט) נהרג כשלא הצליחו לפלוט את עצמם.
התברר שקצה אחת הכנפיים התקפל עקב כך שפין הנעילה השתחרר (כניראה טעות של טכנאי).
לעומת זאת - התאונה המפורסמת משנת 83 של הבז שאיבד כנף שלמה והצוות הצליח לנחות בשלום.

ארוע שני - במהלך שנות ה 90 (לא זכור לי מתי) פאנטום התרסק בנחיתה.
אחד מכני הנסע האחוריים קרס עם הנגיעה, הצוות ניסה לפלוט את עצמו ולא הצליח.
המטוס התהפך והצוות נהרג (מי שמודע ליותר פרטים מוזמן לתקן/להוסיף).
לעומת זאת - במאי 05 ברק נחת ברמת דוד וגם במקרה הזה קרס כן הנסע האחורי ימני עם הנגיעה
הצוות הצליח לפלוט את עצמו וניצל (המטוס התהפך בקצה המסלול).

איך זה קרה שצוותי הבז והברק הצליחו להציל את עצמם ואילו צוותי הקורנסים נהרגו??
האם האשמה בכסאות מפלט?? בקורנסים?? טעויות אנוש?? צירוף מקרים אכזרי?? בטיחות האפים?? ואולי סתם מזל רע.....

בתמונה קורנס טס עם כנפיים מקופלות (לא בטוח באותנטיות התמונה - ניראה כמו תעלולי PS)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הברק לאחר תאונת הנחיתה ברמת דוד

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 06-01-2006, 23:22
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,795
תאונת רכס ורחמילביץ'
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות בחיל האוויר"

שגיא ז"ל היה בן קיבוץ שלי, אביו נכה צה"ל בעקבות גבורה אישית במלחמת יוה"כ. ראיתי את הסרט שנעשה בח"א על התאונה - פין נעילת הכנפיים לא השתחרר, הוא פשוט לא ננעל מלכתחילה. כאשר הכנף התקפלה החליט יורם ז"ל לנסות להנחית את המטוס, אך המטוס התהפך על גבו ולא היתה כל אפשרות לנטוש בביטחה. המטוס התרסק והשניים נהרגו במקום.

אני זוכר היטב את הערב של אותו יום ארור, כשכל הקיבוץ היה שפוף ומדוכא. שגיא היה איש צוות אויר בשלישי בקיבוץ שנהרג - קדמו לו יורם פרס ז"ל שנפצע אנושות בהתקפת מחבלים על מטוס אלעל בציריך בשנת 1969 ואמנון מניב ז"ל שנהרג אף הוא בהתרסקות מטוס (סקייהוק למיטב זכרוני) בשנת 1971.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 06-01-2006, 23:58
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
המון פרמטרים
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "תאונת רכס ורחמילביץ'"

קצת קשה לטעון כנגד נהג שמאבד שליטה בווספה אחרי פיצוץ גלגל לעומת נהג מכונית....

לקורנס יש אווירודינמיקה שונה לחלוטין ולכן גם "התנהגות כביש" אחרת.

סירפד - ככל שזכור לי מהסרט - חזרה לנחיתה לא היתה אופציה כי כל העיניין קרה בהמראה והמטוס הסתחרר במהלך הפליטה, אבל אם יש מישהו שמכיר את הסיפור מקרוב (בכל זאת חלפו כמה שנים) - שיקום.

כנף מטוס הקורנס היא אנדרלית - כלומר בעלת יציבות שלילית, כאשר התופעה מרוסנת ע"י שני דיהדרלים בקצות הכנף. בבז\רעם - הכנף היא ישרה והמטוס, ברגיל, הוא יציב הרבה יותר.

תוסיף לזה הגה גובה דיפרנציאלי ב-F-15 לעומת "מונובלוק" מלא בקורנס - ושוב יש לך פוטנציאל החלצות גבוה יותר לעומת הקורנס.

מעבר לכך - הקורנס, מבחינה אווירודינמית יודע לבעוט בטייסים כשאלו לא חביבים אליו, למשל הזדקרות דיהדרלים בפניות מסויימות, שאף עלולות להכניס את המטוס לסחרור (חלק מן הפתרון היה הוספת כנפונים מחורצים לדיהדרל - אבל זה לא היה סוף הסיפור) - בעיה שלא קיימת מלכתחילה בבזים...

נעבור לנץ\ברק\סופה - כני הנסע הראשיים שלו נמצאים קרוב למרכז הגוף, ולכן בעת כישלון - המטוס מגיב אחרת לחלוטין על הקרקע מאשר בקורנס - שם נמצא כן הנסע הראשי תחת הכנף. בקיצור - בעוד שב-F-16 - כן נסע שלא ננעל מהווה פוטנציאל לסטייה מן המסלול, ולכן גם המלצה חמה לנטישה - בקורנס זה יקרה בוודאות, וככל הנראה בסיכוי נמוך מאד להחלצות.

יצא לך לראות פעם קורנס נוחת עם צמיג מפונצ'ר? ביום טייסת של אחת הטייסות - הודגם התהליך לכל משפחות הטייסת (זה לא היה מטודי - זה פשוט קרה כשהמשפחות באו לראות נחיתות של הילדים שלהם, ומשהו השתבש בניגוד לתוכנית).

אם איני טועה - בתוכנית "טובים מאיקרוס" ששודרמ מזממממן בערוץ 1 - היה את הסרט של הארוע הזה...

לגבי מושבי המפלט של הקורנס - אני חושב שגם הם מטיפוס 0-0 אבל לא מתחייב על זה, וגם יהיו מעטים שיגידו לך שב-0-0 זה בריא להשתמש בכיסא מפלט (אולי במצב כזה עדיף לפתוח חופה, לקפוץ ולרוץ????).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 16-11-2011, 12:27
צלמית המשתמש של ron533
  ron533 ron533 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.06.06
הודעות: 73
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ron533 שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]הורדתי בזמנו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ron533
לא מצאתי ביוטיוב. אולי ירד כבר.
בכל אופן יש לי עותק איכותי שהצלחתי להמיר עם שיפור איכות וסינון רעשים
(דרך PowerDirector ) אבל הקובץ גדול מדי כרגע - מעל 2 GB
אם יש עניין בסרט - אמיר אותו לקובץ קטן יותר כדי להעלות לשרת כלשהו לטובת המעוניינים.
רק לצורך זה ביקשתי כאן עזרה (כבר פנו אלי בפרטי ) להמרה יותר קטנה אך איכותית אם אפשר.
רון


עריכה:
מצאתי את הקישור ביוטיוב, וכצפוי הוא באיכות ירודה קצת אך מספקת את הרוב ...


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
כאמור, אם יש עניין למישהו באיכות גבוהה יותר, אז אמשיך ב"פרוייקט"...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 17-11-2011, 12:05
צלמית המשתמש של ron533
  ron533 ron533 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.06.06
הודעות: 73
טלוויזיה
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "יפה! האיכות ניראית סבירה, אבל..."

טוב,
החלטתי לייצור טורנט מהסרט כדי לשתף אותו עם מי שרוצה אותו באיכות גבוהה
אחרי המרה מוידאו וסינון רעשים. הקובץ גדול ושוקל 2.76 GB בפורמט m2ts. (נפתח עם נגנים כמו VLC לדוגמה).
אתם מוזמנים להוריד מהלינק הבא:
http://tinyurl.com/6szc34p

קחו בחשבון שרק כרגע התחלתי לשתף ולכן המהירות תהיה איטית (רוחב פס ביתי צנוע)
אך ככל שיורידו יותר וישתפו את הקובץ - המהירות תשתפר.
המטרה בסופו של דבר לארח את הקובץ להורדה חופשית ללא טורנט באחד או כמה מאתרי התעופה הרציניים.

תהנו
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 07-01-2006, 01:21
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
תיקון ותהייה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "תאונת רכס ורחמילביץ'"

ראשית - פין הנעילה היה כלל לא נעול מההתחלה. שלושה צוותי טכנאים ושלושה צוותי אוויר פספסו את הנקודה הזו במהלך הבדיקות לפני טיסה (המטוס היה אמור לצאת לטיסה פעמיים במהלך היום ופעמיים הוחזר לאחר תקלות שונות), כמו גם יא"א שלא בדקו המצאות פין אחרי הורדת כנף, ומוסך קורנס (דרג ב') שלא בדק את הנקודה הזו.
הצוות (רחמו/רכס) ניסה לחזור לנחיתה, אבל המטוס הסתחרר. הם נטשו, אבל בהפלטה הוטחו בקרקע ונהרגו.

לגבי תאונת קורנס - בשנותה-90' לא התרחשה שום תאונה כזו. צוות הקורנס היחיד שנהרג בשנות ה-90 הוא הצוות שנהרג בכנרת (גליק/לשם). אני חושב שההתיחסות המקורית היא לתאונה של בוסתן ובוסתן: קורנס של ט.201 הופנה לנחיתה בחצרים בגלל מז"א גרוע בבסיס האם בחצור. בשל טעות בזיהוי, המטוס נחת על מסלול שדה קדם (המתאים למטוסים קלים ולא למטוסי קרב כבדים) במקום על המסלול בחצרים. הנווט שלמה בוסתן נטש וניצל, הטייס יורם בוסתן לא נטש (או שהפעיל והנטישה נכשלה) ונהרג.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 06-01-2006, 23:43
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 897
אתה מערבב מקרים לא זהים בתנאי הפתיחה שלהם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות בחיל האוויר"

וגם מערכות ההפלטה שונות.קודם כל הפנטום שהמריא(או כל מטוס שממריא)נמצא
ברגע קריטי,כאשר העילוי עדיין גבולי.כל יציאה מאיזון(עקב כשלון אחד המנועים או הכנף
הנ"ל)יכולה לגרום לסטיה חריפה שכמעט ואין זמן לתקנה.תוסיף לזה כסא מפלט,שדורש
מהירות קווית מסוימת(לאומת הכסאות החדשים,שפועלים בגובה אפס ומהירות קווית/קדימה
אפס)ויש לך אסון.הבז ללא הכנף היה בגובה מספיק כדי להתאושש מהמכה ולנקוט בתמרוני
הצלה(אני בטוח שהוא איבד הרבה גובה עד שהצליח להשתלט על המטוס.תנסה להזכר
בכל תאונות הבזים בתחילת דרכם,עם כסא מפלט הראשון שהיה להם(דגם משופר של
זה,המורכב בעיט)-כמעט כל ההפלטות נגמרו במוות או פציעות חמורות של הטייסים.
לגבי הצילום של הפנטום עם הכנפיים המקופלות-נראה אמיתי לגמרי(יש גם סיפורים
על F-8 CRUSADER שהמריא עם כנפיים מקופלות כאן:
http://mofak.com/Night_Infamy.htm). הנה התמונה שלו:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


כמו המקרה עם ה-F-8,הכנפיים של הפנטום סימטריות,הוא כנראה היה צריך יותר
מהירות בהמראה מהרגיל.
איציק
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 07-01-2006, 01:42
צלמית המשתמש של PERE
  PERE PERE אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.05
הודעות: 231
מחפש תאונות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות בחיל האוויר"

כפי שנאמר אין קשר בין התאונות פרט לכך שנהרגו טייסים מצויינים בשתיהן.
רחמילביץ לא הבחין בפין המשוחרר בבדיקה חיצונית - שהיתה חפוזה במקצת.
למרות שקצה הכנפיים התקפלו עדיין הקורנס נשלט בשלב זה ואסף מהירות -בדיעבד נטישה מסודרת
היתה אופציה טובה יותר אבל רחמו שהיה סמ"ט א ב-119 היה טייס מעולה ועם בטחון עצמי רב ובחר
להכנס להקפה לצורך נחיתה ,תוך כדי הקטנת המהירות בצלע עם הרוח המטוס איבד שליטה והתהפך על
גבו עד לפגיעה בקרקע - זמן קצר לאחר מכן. לא היה לצוות שום סיכוי לפלוט בשלב זה - יהי זכרם ברוך.
לגבי הבז - איבוד הכנף היה בגבה 20000 רגל ובמהירות טיסה 300 KT לפחות כך שמייצב הגובה מייצר
עילוי ושאר ההגהים הגדולים שומרים על טיסה י"א - הטייס הבין את מצבו ובדק לפני שניגש לנחיתה מהי
המהירות המינימלית הנשלטת ולפיה שמר מהירות בפיינל.
המטוס נעצר בנס על המסלול ועם הצלחות לא מתווכחים - באמריקה היו מקרקעים אותו ל-10 שנים.
לגבי הנחיתה עם כן נסע בודד.
הסיכוי לשרוד נחיתה לא סימטרית בקורנס הוא קטן מאוד - עדיף תמיד נחיתת גחון בחרום.
הטייס של ה-F 16 הרגיש את קריסת כני הנסע כשעדיין היתה מהירות גבוהה וההחלטה המיידית לנטישה הצילה אותם.
מה אנחנו לומדים מהארועים הקשים הנ"ל:
צריך פייס בחיים.
החלטה נכונה - בדיעבד מצילה חיים.
לפעמים ביצים גדולות עוזרות לך וגם מסלול ארוך במיוחד.
החלטה על נטישה צריכה להיות אופציה בכל טיסה במטוס קרב - החלטה מקדימה(אני אפרט אם תרצו)
שאין שום קשר נסיבתי ביניהם -סוס צעיר מול סוס זקן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 07-01-2006, 07:41
צלמית המשתמש של PERE
  PERE PERE אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.05
הודעות: 231
קרקוע
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "מסכים עם כל מילה (כמעט)"

לא במקרה בחרתי לכתוב קרקוע ולא במקרה בארה"ב.
מנחם אליהו - מן ז"ל הוזמן לבקר בבסיס חה"א ליד וושינגטון בשנות השמונים, מן היה טייס ניסוי של
מנ"ט באותה תקופה , הם אירגנו לו טיסת מבחן בדו מושבי F-.? יחד עם נווט בכיר בטייסת.
מן טס כ- 20 דקות ולקראת חזרתם לנחיתה התפתחה תקלת הגהים חמורה וחלק מהגה הכוון נתלש מהמטוס. אחרי נסיונות לטפל בתקלה כפי שהבד"ח ממליץ הנווט הבכיר אמר למן להתכונן לנטישת המטוס כפי שכתוב בספרים.
מן כבר נטש עייט בעברו וידע כל מה שצריך כדי לבצע נטישה מסודרת לייד הבסיס.
מן לקח החלטה ונחת בשלום עם המטוס הפגוע הנ"ל.
מפקד הטייסת לקח אותו לשיחה והבהיר לו חד משמעית שסיכון אנשי צוות מול הצלת המטוס היא שגיאה
חמורה וכל טייס מקומי אחר היה מקורקע להרבה זמן בנוסף לכך אמר שכל זמן שהמטוס ימצא בסדנת
שיפוץ לא יקבל מטוס חליפי במקומו כך שהטייסת הפסידה מטוס חדש שהיה מונפק אילו נטשו.
כל הסיפור הנ"ל לטובת הבהרת רוח המפקד ואני בטוח שרוב מפקדי הטייסות בישראל היו בוחרים באופציה
של נטישה - כיום.
פעם היו גיבורים אבל כולם מתו לנו בנסיבות טראגיות.

חבל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 07-01-2006, 12:37
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
לפי הגדרותיך
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי PERE שמתחילה ב "תאונות"

איזה סוס היה יאיר רחמילביץ ז"ל??

כך כתבו עליו באתר יזכור
יאיר גויס לצה"ל בסוף אוקטובר 1974, ובזכות תכונותיו ונתוניו האישיים התקבל לחיל-האוויר. הוא סיים בהצטיינות קורס טיס, קורס אימון מקצועי וקורס מדריכי טיס. הוא היה הטייס הצעיר ביותר, שהטיס מטוס אף-15. בין קורס לקורס הוא לקח חלק בפעולות מבצעיות (היה בין מפציצי הכור העירקי) ובקרבות אוויר (באחד מהם הפיל מטוס "מיג21-" סורי).
יאיר מילא תפקידי פיקוד והדרכה, וגיליונות ההערכה של מפקדיו היו כולם שבח והלל ליכולתו, לאופן ביצוע התפקיד וליחס שלו לפקודיו ולמפקדיו.

תיק התאונות בחיל האוויר כבר כל כך עבה ונכתב בדמם של יאיר וחבריו, אין נהלים מסודרים בנושא??
אין פתרונות טכנולוגיים (מקרוב/מרחוק)?? אין רוח חדשה בחיל??
הרי לדחוס את כל קשת האירועים לתוך החלטה גורלית של שבריר שניה, זה אבסורד!!
כמובן במסגרת ב"ש......
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 07-09-2007, 10:12
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי barak001 שמתחילה ב "ציתות של Fang "ברק שהמריא..."

מערכת ההפלטה בנץ/ברק/סופה (לפי מה שאני למדתי ההבדלים בין המטוסים זניחים) מאוד בטוחה - אבל מערכת היא בטוחה בהתאם לאיך שמטפלים בה..

היה מטוס ברק, אני חושב, שהרכיבו לו כפ"טים הפוך. הטייס נטש, שרף את הנווט (או להיפך?), והכסא השני לא יצא החוצה. הבחור סיפר שהוא פשוט ספר את השניות להתנגשות במים, אבל ליתר בטחון משך עוד פעם בידית.. והפעם הוא נטש.
זה סיפור מוזר משהו - אחרי הכל למה שהכפ"ט יתפוצץ עכשיו ולפני כן לא? - שמראה משהו על הבטיחות של הכסאות.

היתה תאונת מטוס נץ שנכנס ברשת והתהפך (הרשת הורכה הפוך), והטייס נהרג (חניך קא"מ ב-140 בתקופת רמון, אם אני זוכר את זה נכון..).

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 07-09-2007, 13:50
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "מערכת ההפלטה בנץ/ברק/סופה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
מערכת ההפלטה בנץ/ברק/סופה (לפי מה שאני למדתי ההבדלים בין המטוסים זניחים) מאוד בטוחה - אבל מערכת היא בטוחה בהתאם לאיך שמטפלים בה..

היה מטוס ברק, אני חושב, שהרכיבו לו כפ"טים הפוך. הטייס נטש, שרף את הנווט (או להיפך?), והכסא השני לא יצא החוצה. הבחור סיפר שהוא פשוט ספר את השניות להתנגשות במים, אבל ליתר בטחון משך עוד פעם בידית.. והפעם הוא נטש.
זה סיפור מוזר משהו - אחרי הכל למה שהכפ"ט יתפוצץ עכשיו ולפני כן לא? - שמראה משהו על הבטיחות של הכסאות.

היתה תאונת מטוס נץ שנכנס ברשת והתהפך (הרשת הורכה הפוך), והטייס נהרג (חניך קא"מ ב-140 בתקופת רמון, אם אני זוכר את זה נכון..).


הטייס שרף את הנווט לבטח - אם הנווט היה יוצא לפני הטייס (כמו שמתוכנן במטוסים דו"מ) הרי הנווט נוטש והטייס ממשיך לטוס. אם להפך - הטייס יוצא והנווט עובר מתחתיו ונשרף.

לגבי תאונת הנץ, מדובר על רס"ן בועז נהוראי ז"ל, בדצמבר 1986.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 25-04-2013, 08:27
  OINT OINT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.06
הודעות: 403
זה גם תלוי בסוג המטוס
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "לא מדויק.. ישנה כמובן אופציה..."

בקורנס לנווט היה בורר הפלטה של נטישה כפולה (שבה הוא יוצא ראשון) או בודדת (שבה הוא יוצא לבד). לטייס לא היה בורר כזה (עד כמה שזכור לי - יערי יוכל לתקן אותי). לכן בכל פעם שהטייס נטש הוא 'הנטיש' את הצוות. הנווט יצא ראשון והטייס כשנייה או שתיים אחריו (להראל גילוץ בנטישה המפורסמת עם יערי התזמון לא כ"כ עבד...)

ב-F-14 לנווט אין כלל סטיק מאחור (פרט לידית 'ניהוג המכ"ם') ולכן אם הטייס מנטיש לנווט אין הרבה מה לעשות במטוס והנטישה היא כפולה בכל מקרה (ושוב התא האחורי יוצא ראשון).

יתכן שבבז\נץ דומ"ש\ברק D\סופה - מטוסים שבהם יש גם אפשרות ניהוג מן התא האחורי וגם ראות סבירה קדימה (בניגוד לקורנס), האפשרות לנטישה עצמאית מכל אחד מן התאים היא שונה.

נערך לאחרונה ע"י OINT בתאריך 25-04-2013 בשעה 08:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 06-09-2007, 23:34
  יובנטוני יובנטוני אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.07
הודעות: 4
פיגוע קורנס 139 - הקלטת השיחה האחרונה בקשר עם מגדל פיקוח
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות בחיל האוויר"

הקשר בין המגדל לשני אנשי הצוות ז"ל הוקלט ושמעתי אותו כמה פעמים.
מתואר בו כל תהליך ההמראה: התיישרות על המסלול, ריצת ההמראה, פתיחת מבערים, המראה...
זמן קצר מאוד לאחר ההמראה (שניה, שתיים), מדווח הטייס (רחמילביץ ז"ל) על בעיית הגאים חריפה.
הוא מודיע למגדל על איסוף גובה (בגובה נמוך ומהירות נמוכה המצב די קריטי), מיד אח"כ נשמע פקח המגדל מדווח בהתרגשות לטייס "שים לב נתלשה לך חתיכה מהכנף..."
הטייס מדווח על איבוד גובה, נשמעת דממה שניה ארוכה (זה השלב שכנראה הבין הצוות שהם בדרך להתרסקות והם במצב של מאבק עם האוירון).
בשלב הפגיעה בקרקע נשמע כל צעקה "אני נשרף..." ומכאן דממת מוות.
הצוות כנראה ביצע נטישה מהמטוס תוך כדי ההתרסקות בקרקע, בפגיעה עצמה.

אגב, אחיו של הנווט, רכס ז"ל, שירת איתי בטייסת הפטישים בתפקיד שליש הטייסת.

המרגיז בכל הסיפור הזה, שקורנס 139 עמד יותר משבוע בדת"ק כאשר כל יום עבר בדיקות DI, בוצעה בו ביקורת חודשית, באחד מהמקרים קיפלו לו כנפיים לצורך בדיקות תחזוקה.
ידוע מקרה שכשפרסו חזרה את הכנפיים, אחת ננעלה והשנייה לא! כי צוות העבודה "זרק" הכל מהידיים ורץ להספיק את ההסעה (נגלה) לאוכל.
לאחר כשבועיים שהמטוס מקורקע על תקלות, הוא הושמש והוחלט להוציאו לטיסה. כאשר פין מציין נעילת הכנף בחוץ! הכנף לא נעולה!
לאחר התנעה התגלתה תקלה. המטוס כיבה מנועים וביטל טיסה. במקרה אחר יום או יומיים למחרת שוב הגיע צוות להטיס את המטוס, הוא הספיק אפילו להסיע אל המרפסת ושוב כיבה עכב תקלה וביטל גיחה.
רק בפעם השלישית כאשר הגיע הצוות רחמילביץ/רכס ז"ל, המטוס הצליח לצאת לטיסה.
!!!בכל המקרים המתוארים כשעשרות עיניים היו מחוייבים לבדוק את פיני הנעילה של הכנפיים, אף אחד לא שם לב לכך שהפין בולט החוצה והכנף לא נעולה!!! גם לא צוות הזדמנות אחרונה בקצ"מ.
צוות החקירה שבדק את השתלשלות הארועים והסיבות לתאונה מצא בשדות שבין מסלול ההמראה להסעה את פין הכנף כאשר הוא כולו צבוע באדום, כמו חדש. איך אפשר היה לפספס?!?!?!?!?

מ.ל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 07-09-2007, 11:26
  חד עין חד עין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.09.07
הודעות: 11
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות בחיל האוויר"

קורנס 139 המריא מבסיס חצור . כשבוע וחצי לפני כן בוצע לו טיפול 25 שעות טיסה .כחלק מהטיפול הדיאדרל כנף ( החלק החיצוני של הכנף שנמצא בזווית ) היה נפתח ע"י מנואלה דבר אשר היה מחליק את ציר הכנף ומוציא אותה מנעילה. הכנף היתה מורמת ע"י צוות מכונאים ומוחזקת ע"י מתקן אבטחה לצורך גירוז הציר .
לאחר ביצוע התחזוקה הורדה הכנף למצב נורמלי ללא ביצוע נעילה .
בזמן המראה מייד לאחר ניתוק , הדיאדרל התקפל דבר אשר יצר כוחות אווירודינמיים על ציר הגלגול וזאת בעצם היתה הסיבה למה הטייסים לא הפליטו.המטוס התרסק לאדמה זמן קצר לאחר ההמראה בנקודה הקריטית ביותר למטוס .
מאז נוהל הסגירה נטמע עמוק בנהליי טייסות הפאנטום .
ראוי לציין כי כסא המפלט של הפאנטום מרטין בייקר סימן 2 היה כסא מצויין אולם עקב גיל המטוס לא היה בנמצא כסא אשר מסוגל להפליט את הטייסים במצב מהופך .
פאנטום לא טס לעולם עם כנפיים מקופלות .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 22-06-2017, 14:11
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 925
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי חד עין שמתחילה ב "קורנס 139 המריא מבסיס חצור ...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי חד עין
קורנס 139 המריא מבסיס חצור . כשבוע וחצי לפני כן בוצע לו טיפול 25 שעות טיסה .כחלק מהטיפול הדיאדרל כנף ( החלק החיצוני של הכנף שנמצא בזווית ) היה נפתח ע"י מנואלה דבר אשר היה מחליק את ציר הכנף ומוציא אותה מנעילה. הכנף היתה מורמת ע"י צוות מכונאים ומוחזקת ע"י מתקן אבטחה לצורך גירוז הציר .
לאחר ביצוע התחזוקה הורדה הכנף למצב נורמלי ללא ביצוע נעילה .
בזמן המראה מייד לאחר ניתוק , הדיאדרל התקפל דבר אשר יצר כוחות אווירודינמיים על ציר הגלגול וזאת בעצם היתה הסיבה למה הטייסים לא הפליטו.המטוס התרסק לאדמה זמן קצר לאחר ההמראה בנקודה הקריטית ביותר למטוס .
מאז נוהל הסגירה נטמע עמוק בנהליי טייסות הפאנטום .
ראוי לציין כי כסא המפלט של הפאנטום מרטין בייקר סימן 2 היה כסא מצויין אולם עקב גיל המטוס לא היה בנמצא כסא אשר מסוגל להפליט את הטייסים במצב מהופך .
פאנטום לא טס לעולם עם כנפיים מקופלות .


http://www.f4phantom.com/drupal/con...ng-wings-folded
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 18-01-2012, 15:37
צלמית המשתמש של Taurus84
  משתמש זכר Taurus84 Taurus84 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 4,276
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות בחיל האוויר"

ברגע האחרון: תאונה נמנעה בבסיס רמת-דוד

ציטוט:
רס"ל חיים עדני, טכנאי בטייסת "אבירי הצפון" מבסיס רמת-דוד, מנע ברגע האחרון המראה של מטוס "ברק". במהלך בדיקה שגרתית שנערכה לפני הטיסה, זיהה רס"ל עדני רעש לא מוכר בוקע מן המטוס. "שמעתי רעש קצת מוזר, ולמרות שלא הייתה סיבה לחשוד החלטתי בכל זאת לקרוא למישהו בכיר ולעצור את הטיסה. פשוט הלכתי בעקבות תחושת הבטן שלי", סיפר עדני. מאוחר יותר, אותה תחושת הבטן הייתה זו שהובילה לגילוי תקלה קריטית במטוס. "אני בעיקר שמח שלא קרה משהו הרבה יותר גרוע", אמר עדני, "אני לא מחפש את תעודות ולא מחפש גאווה. אני רק שמח שעשיתי את העבודה שלי בצורה הטובה ביותר".


http://www.idf.il/1133-14573-he/Dover.aspx
_____________________________________
או"ם שמום.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 01-11-2018, 18:04
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות בחיל האוויר"

מהטוויטר של הכתב יוסי זייתון
תקרית בטיחות אמש בבסיס חיל האוויר בדרום: מטוס קרב סופה F-16i חזר מגיחת אימון, ולאחר הנחיתה איבד את בלמיו בשל תקלה טכנית חמורה. הצוות הצליח להסיטו לשול, לתוך תעלה, ולמנוע בכך פגיעה בצוות הקרקע ובמטוס שהיה לפניו. נזק קל נגרם לחלקו הקדמי של המטוס. התקלה מטופלת והתחקור נמשך
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שימו לב שעל המטוס יש פצצה חיה ופיני נעילה.
הוברר שהמטוס נחת והגיע לעמדת פינים, אח"כ המשיך להסיע ואז איבד לחץ הידראולי ואת יכולת הבלימה, סטה על מנת לא לפגוע במטוס אחר ובאנשי קרקע והחליק לתעלה.
נזק למטוס ולעמוד תאורה, האירוע מתוחקר.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 01-11-2018 בשעה 18:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 22-06-2019, 00:14
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
5 חודשים אחרי תאונת הקרנף: מטוסי תובלה קורקעו מטיסות אימונים
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "עוד..."

https://news.walla.co.il/item/3242935

ועדת החקירה של הידרדרות מטוס ההרקולס בבסיס נבטים הציגה את מסקנותיה ובעקבותיהן הוחלט על עצירת טיסות האימונים של כלי טיס במערך המתוחזקים על ידי התעשייה האווירית. מפקד חיל האוויר קבע כי התעשייה אחראית לתאונה. "הרמה מקצועית לא מספקת"


חיל האוויר קרקע מטוסים: "מחדלים של התעשייה האווירית"

https://www.ynet.co.il/articles/0,7...5529467,00.html

האשמות יוצאות דופן: בעקבות תאונת ההרקולס בתחילת השנה נערכה ביקורת, שלפי צה"ל הראתה "רמה מקצועית לא מספקת" וחריגה מנהלים כתובים מצד אנשי התעשייה האווירית. מטוסי "ראם" ו"קרנף" הושבתו מאימונים. התעשייה האווירית: "נעשה כל שיידרש על מנת לתקן את הליקויים"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #86  
ישן 12-11-2019, 19:55
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
פרטים נוספים על תאונת הברק מטייסת 109
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות בחיל האוויר"

https://www.bhol.co.il/news/1039477

זה לא סטנדרטי שהוא חזר לכשירות" אומר סא"ל נ' על 'ברק', מטוס F16 בו נתקלנו במהלך הביקור בבסיס. "מדובר במטוס שבמאי 2005 הגיע לנחיתה מגיחת אימון שגרתית, אך הוא חווה התקפלות של כַּן נֶסַע קדמי (מכלול שתומך בגלגל א.ש.) בצורה לא רצונית, המטוס ירד מהמסלול - הצוות מיד נטש - אם הוא לא היה נוטש הם היו מתים בוודאות. המטוס התהפך וניזוק בצורה קשה מאוד. המנוע, הכנף, הזנב. מה שנשאר זה הגוף והמערכות".

על אף הגובה הנמוך הצליחו הטייס סרן עופר והנווט סרן אורן, להפעיל את מערכת הנטישה. שני המצנחים נפתחו וצוות המטוס צנח לצד המסלול. המטוס סטה ממסלול הנחיתה, התהפך ועלה באש. אך למרות ההתרסקות הקשה בו הוא הפך להיות שבר כלי, הוא נשלח לטיפול נמרץ ביחידת האחזקה האווירית בבסיס תל נוף, שבנתה אותו כמעט מהתחלה. "שבע שנים עבדו עליו, הוא פורק לגורמים והורכב מחדש. היום הוא מטוס מן המניין, אין הבדל בינו לאחרים" אומר סא"ל נ'.

רס"ב אלדד, מי שהוביל את פרויקט השיקום בתחום הנדסה, אמר עם החזרתו לכשירות מבצעית בשנת 2015, "כשהוא הגיע, לא האמנו שנוכל לתקן אותו. החלק הקדמי היה מרוסק לגמרי, הזנב נשבר, הכנפיים התעקמו והמנוע ההרוס היה מלא בבוץ". אל"מ עודד שפיקד אז על היחידה הוסיף "אף על פי שאנחנו די מנוסים בשיקום מטוסים אחרי תאונות, עם מטוסים מהסוג הזה לא התמודדנו מעולם". למרות הכל, אנשי יחידת האחזקה האווירית (יא"א) לא הרימו ידיים. לאחר שבע שנים של טיפולים והחלפה של מאות רכיבים, ברק 041 סוף-סוף המריא הביתה, חזרה לטייסת העמק. "אני עומד כאן ליד המטוס, ומבין על כמה אנשים ההתרסקות הזו השפיעה", אמר רס"ן במיל' עופר, הטייס שנפלט מהמטוס רגע לפני ההתרסקות. "קשה להאמין שהכל חזר להיות כמו שהיה".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:26

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר