לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 09-07-2006, 10:34
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
Me-163S
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "Me-163 דו-מושבי? ברוסיה?"

S = Schulung - אימון. גרסת אימון שנוצרה ע"י ביטול מיכלי הדלק שמאחורי תא הטייס המקורי. כתוצאה מכך בוטל גם המנוע. המטוס שימש לאימוני דאיה בלבד - כלומר לתרגול החזרה לבסיס ולנחיתה המסובכת, שהיתה החלק המסוכן ביותר בפרופיל המשימה של הקומט. לנושא תרגול פרופיל הטיסה המלא לא נמצא פתרון למרות שעל לוח השרטוט היתה גם גרסא דו-מושבית ממונעת.
יוצרו דוגמאות בודדות בלבד ואף אחד ממטוסים אלה לא נכנס לשימוש מבצעי. לפחות מטוס אחד (מס' 94 שבתצלום) נלקח שלל ע"י הסובייטים שהטיסו אותו מספר פעמים. תצלומי המטוס שנפל לידי הסובייטים הם עד כמה שידוע לי התצלומים היחידים של מטוס זה.
הרי תצלום נוסף שלו. שימו לב לסגנון הסובייטי של המספר.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 31-07-2012, 11:45
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מידע נוסף על ה ME-163 ומורשתו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "Me-163 דו-מושבי? ברוסיה?"

בפרק הרלוונטי העוסק בקומט מהסדרה האלמותית WINGS OF THE LUFTWAFFE ששודרה בערוץ דיסקוברי בשנות ה-80 וזמינה לצפיה ב YOUTUBE. הסרט המעניין סוקר בין היתר את התפתחות ההנעה הרקטית מחד והדאונים המתקדמים מאידך בגרמניה של שנות ה-20 וה-30 עד למיזוג הגאוני ביניהם שליפיש ביצע בין שתי המגמות בדמותו של הקומט הגאוני, שהקדים את זמנו בשנים רבות באספקטים רבים כגון כנף הדלתא, המנוע הרקטי רב העוצמה (שאפשר נסיקה מטוארית ל 33 אלף רגל ב 2.5 דקות בהשוואה לחצי שעה ויותר) מוזן בדלק נוזלי מסוכן במיוחד, החימוש הכבד ובכלל תפיסת ההפעלה כולל טרקטור קרקעי מיוחד להרמת המטוס-הדאון אחרי נחיתתו (20 שנה לפני שטרקטורים דומים החלו להופיע על סיפונן של נומ"טים אמריקניות) ומטבל את הכל בראיונות עם ליפיש עצמו וטייסי ניסוי כולל אריק בראון האגדי בביקור במוזיאון חה"א המלכותי בהנדון.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 31-07-2012, 16:29
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
חטפו גם חטפו
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "אני אמור להתנצל על שלא בדקתי..."

עשירית מאוכלוסיית גרמניה (אזרחים וחיילים כאחד) נהרגה במלחמה, כעשירית נוספת גלתה מאדמתה לעד, המדינה עצמה חרבה כמעט כולה, הושמה תחת כיבוש למשך עשור ויותר ואיבדה שטחים עצומים במזרח ובמערב כאחד (עד כדי שליש משטחה לפני המלחמה כולל פרוסיה ערש האומה הגרמנית), רוב הנהגת המשטר הנאצי הוצאה להורג, גלתה או הושמה במאסר לשנים ארוכות, העם הגרמני על ערכיו ותרבותו הפך לאסקופה נדרסת ועבר דימילטריזציה על גבול שטיפת המוח שאותותיה ניכרים עד עצם היום הזה. חוץ מלהוציא להורג את כל הגרמנים והאוסטרים (ועל הדרך את עושי דברם האוקראינים, הקרואטים, המוראבים וכו') לא היה אפשר לעשות הרבה יותר מזה במסגרת ערכי החופש והדמוקרטיה שבשמם יצאו למלחמה. כמו כן חשוב לזכור - המערב שעייף מהמלחמה הקשה היה זקוק למיליוני הגרמנים כחוצץ אסטרטגי כנגד כוונות ההתפשטות של סטלין וחבר מרעיו ועיני האמריקנים כבר היו נשואות למלחמת האזרחים בסין ובנייתן מחדש של יפן, קוריאה והפיליפינים כחוצצים נוספים כנגד הסובייטים במזרח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 31-07-2012, 16:43
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,901
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "חטפו גם חטפו"

זה בסדר, וזה עדיין לא מבטל את החוויות שלי מהמגורים בברלין הנאורה והקוסמופוליטית, המגע עם האנשים שם, מלובשי המדים ועד הנוער.
תכנית מורגנטאו היתה נקמה מוצלחת יותר אולם כמו שאמרת, המערב המתועש היה צריך גרמנים וגם ידע שהנאצים הגיעו לפיתוחו. אני יודע שהעולם מלא באנשים קרים וציניים ואפילו היהודים הלכו להסכם השילומים שהעמיד את ישראל על הרגליים (ואת בגין במיוחד).
אין לי נקיפות מצפון על יחסי ותחושותי כלפיהם.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 05-08-2012, 15:54
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תגובה
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE] הקומט הגאוני, שהקדים..."

אכן בגדול אפשר להתייחס ל ME163 כטיל נ"מ מאויש אבל בכללי הוא הקדים את זמנו במספר אספקטים:
1. מטוסי קרב עם כנפי דלתא נכנסו לשימוש מבצעי בארה"ב ובבריטניה (F-102 והג'אוולין בהתאמה) רק בשנת 1956, תריסר שנים אחרי ה M163
2. מטוסים בעלי שיעור נסיקה דומה ל ME163 נכנסו לשימוש מבצעי בארה"ב ובבריטניה (ה F-100 וההנטר בהתאמה) רק עשור אחרי ה ME163.
3. באותה העת לערך נכנסו לשימוש גם מטוסי POINT DEFENSE הראשונים מבוססי ZELL.

אגב ראה הן את החשיפה הראשונה לעולם של ה ME163 עוד במהלך המלחמה בירחון POPULAR SCIENCE מאוקטובר 1944 ופרטים נוספים לאחר מכן באפריל 1945

http://books.google.co.il/books?id=...n%20boat&f=true

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

http://books.google.co.il/books?id=...e%20163&f=false

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 08-08-2012, 16:49
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
ואפרופו זמנם של מטוסי הקרב הרקטיים...
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE] הקומט הגאוני, שהקדים..."

מידע נוסף על האחרון שבהם בפרק מעניין בסדרה PLANES THAT NEVER FLEW ששודרה בעשור שעבר בערוץ דיסקברי וזמינה לצפיה ב YOUTUBE, הסוקר את הסנדרס-רו SR177, תכנון בריטי מהפכני למיירט רקטי חמוש בטילים א"א להשמדת מפציצים גרעיניים סובייטים בגובה רב.... או במילים אחרות ME163 משודרג. למטוס המתקדם היה צפוי עתיד מזהיר בשורות חה"א המלכותי והגרמני (שהוקם מחדש באותן השנים) אך שני גורמים רבי עוצמה חברו יחדיו ל "הפלתו " בטרם עת בשנת 1957 - לחץ פוליטי מסיבי ומוצלח בסופו של דבר שהאמריקנים הפעילו על הגרמנים להעדפת הסטארפייטר וכן שינוי בסדר העדיפות הבריטי בעקבות חילופי השלטון. כזכור בינואר אותה השנה התפטר אנתוני אדן איש המפלגה השמרנית מראשות הממשלה בעקבות כשלון מבצע סואץ ואת מקומו ירש הרולד מקמילן שמינה את דנקן סנדיס לשר ההגנה. זה יזם תכנית עבודה רב שנתית מהפכנית (הספר הלבן המפורסם של שנת 57) שדגלה בהרתעה גרעינית חזקה על חשבון הכוחות הקונבציונליים ותוך כך חרצה את גורלם של פיתוחי אמל"ח שונים, הביאה למיזוגים רבתיים בתעשיות הבטחוניות הבריטיות וכן לקיצוץ משמעותי בגודלן של זרועות הצבא השונות כך שיתאימו לעידן הצמצום הפוסט קולוניאלי ושדה הקרב הגרעיני ברובו. ה SR177 המבטיח היה אחד מקורבנות אותה תכנית שאפתנית מדי, שיש אומרים שהצבא הבריטי לא התאושש ממנה אלא אחרי מלחמת פוקלנד מקץ רבע מאה. תצורת המנועים המותקנים זה מעל זה דומה מאד ללייטנינג שפותח אף הוא באותה העת וזנב ה T הגבוה דומה לזה של ג'וולין, יציר בריטי נוסף בן אותה התקופה.

Planes That Never Flew The Last Rocket Fighter


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 08-08-2012 בשעה 16:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 09-08-2012, 00:19
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תלוי באיזה תקופה מדובר
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי grish22 שמתחילה ב "אפשר תזכורת לסיבות שמטוסים..."

במלחמת העולם השנייה - ה ME163 נכנס לשירות מאוחר מדי ובמספרים קטנים מדי, תערובת הדלקים של המנוע הרקטי הייתה לא יציבה עד קטלנית ובנוסף אספקתה תועדפה למקומות אחרים. יתכן שקונסטלציה אחרת של החלטות ו/או אירועים הייתה יכולה להפוך את ה ME163 למטוס נפוץ ומוצלח יותר (לפחות מבחינת מספר המטוסים שהיה מפיל).
בשנות ה -50 - המטוס שהתגבר על הקשיים הטכניים בהם נתקל הלופטוופה עשור קודם לכן, חוסל על ידי שילוב של גורמים פוליטים שהרגו אותו בטרם עת. שוב יתכן שקונסטלציה אחרת של אירועים ו/או החלטות (למשל אם מבצע סואץ היה מצליח ואדן לא היה מתפטר) הייתה מביאה אותו לידי מוצר מוגמר ומבצעי.
עם זאת, הופעתם של טילי ק"א מוקדמים דוגמת הנייק-אג'קס האמריקני והבלודהאונד הבריטי באותן השנים היו הופכות בסופו של דבר את המטוס למיותר במשימתו המקורית של יירוט מפציצים, מה שלא אומר שלא היה מתפתח לכיוונים אחרים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 09-08-2012, 08:07
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי grish22 שמתחילה ב "אני שואל על השנים היותר..."

הבעיה הבסיסית ביותר של מטוס רקטה הוא משך הפעולה הקצר יחסית של המנוע - מה שהגביל את טווח הפעולה שלהם ואת זמן השהייה. היתרון הגדול היה כושר נסיקה גבוה, אבל כמו שכתב סטרונג, יתרון זה הפך למיותר עם הופעת טילי הנ"מ.

השאלה הגדולה יותר היא למה נכשלו כל הפרוייקטים לפיתוח מטוסים בעלי הנעה משולבת. כמו שכתב סטרונג, בבריטניה הנייר הלבן של 1957 חיסל את פרוייקט הדגל של הבריטים (לצד פרוייקטים מעניינים נוספים - אם כי תהליך החיסול היה ארוך יותר ממה שחושבים). מקרה מעניין נוסף הוא הטרידנט של SNCASO, אשר בוטל בסופו של דבר בגלל ביצועים בלתי מספקים ובגלל ההתקדמות הגדולה שנעשתה במקביל בצרפת בפיתוח מטוסי יירוט קונבנציונליים.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 09-08-2012, 12:31
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "הבעיה הבסיסית ביותר של מטוס..."

שימוש מוצלח יותר של מנוע רקטה לצד מנוע סילוני שגם נכנס לשירות הוא ההתקן שפותח עבור מטוסי המיראז' III שהורכב ממנוע רקטה דלק נוזלי SEPR 844 שנועד להאיץ את המטוס לגובה רב.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אחד הייחודים של מנוע זה הוא שהדלק שלו הורכב מעירבוב של דס"ל עם חומצה חנקתית ובמקרים בהם לא נעשה שימוש מלא במנוע או של תקלה היה צורך לרוקן את החומצה באויר לפני הנחיתה.(ראו תמונה)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ההתקן נכנס לשירות בח"א הצרפתי ובח"א השוויצרי וזכורה גם טיסת הניסוי של דני שפירא על אב הטיפוס שצויד בהתקן זה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 09-08-2012 בשעה 12:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 09-08-2012, 19:10
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי grish22 שמתחילה ב "אני שואל על השנים היותר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי grish22
אם אני מבין נכון הסיבות שמטוס רקטי לא זכה לפופורליות הן לא בדיוק סיבות טכניות אלה שיקולים פוליטיים ושיקולים של העדפה,נכון?
אני מבין גם שטילי נ"מ/ק"א הפכו את המטוס הרקטי למיותר?


הסיבות הן בפירוש סיבות טכניות.
צריך לזכור שההבדל הבסיסי בין מנוע רקטי לסילון הוא שמנוע סילון משתמש בחמצן מהאויר בזמן שמנוע
רקטי משתמש במחמצנים שמאוכסנים במטוס. התוצאה היא שמנוע רקטי צורך בערך פי חמש יותר דלק
(הודף) מנוע סילון לאותו הדחף.

התוצאה היא שמטוס עם מנוע רקטי יכול להגן רק על מטרת נקודה בדיוק כמו טיל נ"מ אבל במחיר גבוה
יותר בזמן שמטוס עם מנוע סילון יכול להגיע לטווחים גדולים בהרבה.

בנוסף מחמצנים רקטיים הם חומרים מאוד לא ידידותיים והעבודה אתם מסוכנת ומורכבת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 09-08-2012, 10:35
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,155
צר לי, אך אינני מסכים
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "ואפרופו זמנם של מטוסי הקרב הרקטיים..."

ה- SR177 אינו ממשיך דרכו של ה- ME 163. זה היה מטוס יירוט בעל הנעה מעורבת - סילונית ורקטית. מנועי הסילון של אותה תקופה לא היו חזקים במיוחד וסבלו ממחלות ילדות שונות כגון איטיות רבה בתגובה, ועל כן היה צורך "לעזור" למטוסים בעת המראה ובמיוחד למטוסי יירוט שנזקקו לתגובה זריזה. מנוע עזר רקטי היה פתרון מסוים, והיו גם מטוסים אחרים במתכונת דומה. אפילו המירז' 3 היה במקור בעל מנוע עזר רקטי, ואף הציב שיאי נסיקה וגובה בזכותו, אך עם הזמן - הופסק השימוש בו.
פתרון אחר, יותר נפוץ, ובשימוש מסוים גם כיום, הוא "בקבוק" מאיץ רקטי JATO. היו אף מטוסים (למשל B-47) שהיו להם מערכח חיבורים לרקטות האצה BUILT-IN, והשימוש בהם איפשר להם להמריא במשקל מלא ממסלולים סבירים בארכם, ללא הזדקקות למסלולים ארוכים מאד. בוודאי שלא הייתי קורא לכל מטוס שנעזר במנוע רקטי, ממשיכו של המסרשמיט. כנ"ל לגבי מטוסי פרוייקט ZEL, ומקבילותיו מאחורי מסך הברזל. המשותף להם ולמסרשמיט היתה ההגדרה של מיירט נקודה קצר טווח, ותו - לא.

ואגב - למסרשמיט לא היתה כנף דלתה. הייתה לו כנף משוכה לאחור. למטוסי קרב בעלי כנף דלתה אמיתית - ראה מטוסיהם של האחים הורטן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 09-08-2012, 18:03
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,155
זו רק אחת הסיבות, ולא העיקרית
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "מגח"

יתרונו הגדול של מנוע המגח סילון הוא בפשטותו. מאידך הוא זקוק למהירות מינימלית לא קטנה כדי להתחיל לפעול, וגם אז תחום היעילות שלו אינו גדול. בטיל - קל לפתור את הבעיה: שלב ראשון רקטי, ושלב שני מגח סילון (למשל TALOS). אפשרות אחרת - שלב ראשון רקטי כחלק מהגוף העיקרי- ומנוע מגח חיצוני (למשל BOMARC). אפשרות אלגנטית - מנוע מאיץ מוצק, שבגמר הבעירה, כשהתרוקן מדלק, הופך לחלק ממנוע מגח סילון (למשל SA-6).
הצורך הזה להאיץ, הוא בעייתי ביותר במטוסי קרב, או מטוסים בכלל.
היו בעבר ויש גם כיום, רעיונות וניסיונות לבנות מנוע בעל פעולה משולבת (COMBINED CYCLE ENGINE) אשר משלב באותו מנוע גם את פונקציית ההאצה (לרוב בפועלו במנוע סילון או מניפה) וגם פועל כמגח סילון. הקרוב ביותר שהגיעו למנוע מבצעי מסוג זה הוא המנוע של SR-71. הנושא בעייתי מאד כי ניסיון לבנות מנוע אחד שיפעל בצורות שונות ובטווח גדול של מהירויות וגבהים, דורש הרבה פשרות ומטבע הדברים גם משקלו אינו קטן.

ואגב: ל- V-1 לא היה מנוע מגח סילון אלא מהוד סילון, וזה מסוגל לפעול גם במהירויות נמוכות מאד, אך זה כבר סיפור אחר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 09-08-2012, 21:26
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
ממשיך דרך ודלתה
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "צר לי, אך אינני מסכים"

קודם כל שאפו על הידע, השכלתי מהדיון. שתי סוגיות ברשותך

>>בוודאי שלא הייתי קורא לכל מטוס שנעזר במנוע רקטי, ממשיכו של המסרשמיט. כנ"ל לגבי מטוסי פרוייקט ZEL, ומקבילותיו מאחורי מסך הברזל. המשותף להם ולמסרשמיט היתה ההגדרה של מיירט נקודה קצר טווח, ותו - לא.

ממשיך דרכו זה מינוח מילולי סובייקטיבי לחלוטין ולא הגדרה טכנית יבשה כך שאין פה נכון ולא נכון. אמנם תצורת ה SR177 מגלמת אבולוציה טכנ' בעשור שהפריד בין המטוסים לדוגמא מכ"ם, טילי א"א והנעה היברידית ( ) ועדיין המטוס נולד כדי לתת מענה לאותו צורך בדיוק כמו ה ME163 עשור קודם לכן וככזה לעניות דעתי הוא ממשיך דרכו. באופן דומה גם ה XFV ו XFY הם לעניות דעתי ממשיכי דרכם של הטריפלוגל המגחוני והלרץ' הבוכנתי שקדמו להם בעשור כמעט, למרות שתצורתם של המטוסים האמריקנים מגלמת קפיצה טכנ' בת זמנה ולא שיבוט מדויק של התכנונים הגרמניים העתידניים. גם ה F-14 שונה מאד מה F-4 שקדם לו ועדיין נחשב ל "ממשיך דרכו" בצי האמריקני ויש עוד אינספור דוגמאות כאלו.

>> ואגב - למסרשמיט לא היתה כנף דלתה. הייתה לו כנף משוכה לאחור. למטוסי קרב בעלי כנף דלתה אמיתית - ראה מטוסיהם של האחים הורטן.

אשמח להסבר מה הופך את ההורטון ל "דלתה אמיתית" ואת המסרשמיט ל "משוך כנף" בלבד לאור העובדה שתצורת הכנפיים שלהם זהה... אולי התכוונת לליפיש P13 המגחוני?

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 10-08-2012, 06:57
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,155
הצדק איתך
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "ממשיך דרך ודלתה"

טעות שלי - הייתי באמת צריך לכתוב ליפיש ולא הורטן. מלבד זה - המסרשמיט אכן לא עונה להגדרת כנף הדלתה.

באשר למי ממשיך את מי - שוב אתה צודק, יש בזה הרבה סמנטיקה. אם אתה רוצה לראות, למשל, את ה- F-14 ממשיך דרכו של הפאנטום - BE MY GUEST! שניהם היו מטוסי נושאות מטוסים. שניהם היו אמריקאיים. האחד - מטוס לעליונות אווירות, והשני - מטוס רב משימתי. האחד נמכר רק לאירן, והשני למדינות רבות ובמספרים גדולים.....
ממשיך דרך במובן שהאחד בא אחרי השני? זה - כן.


טריבפלוגל אביהם של XFV-1, XFY-1, ואולי אפילו הקולאופטר הצרפתי? רק משום שהם נועדו להמריא אנכית?
נו שויין, שיהיה.

נראה לי שאנחנו יכולים לפתח כאן דיון מעניין, אך די חרגנו מבושא האשכול, לא?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 12-08-2012, 08:19
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "הצדק איתך"

כדי להחזיר קצת את הדיון לנקודת המוצא, מעניין שכמו רוב המטוסים הגרמניים שנפלו שלל, גם ל-163 לא היתה השפעה מיוחדת על תכנון מטוסים. למידע על הכנפיים המשוכות לאחור שלו היתה לעומת זאת השפעה רבה. פיתוח התצורה שלו נבע מן המחקר התאורטי רחב המימדים שנערך בגרמניה בתקופה הנאצית במספר רב של מרכזי מחקר. למחקר זה היה המשך אמפירי מסיבי בעיקר בניסויים במנהרות רוח מתקדמות ומשם לאבות טיפוס טסים.
בהמשך לתגובתו של סטרונג, בארה"ב השקיעו במיוחד באיסוף ובפענוח חומר המחקר הגרמני. הצבא והצי אף העבירו חלק ניכר מהחומר לחברות המטוסים המובילות והללו תרגמו ופענחו את החומר על חשבונן. כאשר המידע הפך זמין לחברות ב-1946-1947 היתה לו השפעה מרחיקת לכת על תכנון מטוסי הדור החדש. בואינג, למשל, החליטה לאור המידע החדש לתכנן מחדש את מפציץ הסילון החדש שלה, ה-B-47, ולצייד אותו בכנף משוכה לאחר במקום בכנף ישרה, כפי שהיה בתכנון המקורי.
גם נורת' אמריקן שינתה את תכנונו המקורי של ה-F-86, שכלל כנפיים ישרות, וציידה אותו בכנפיים משוכות לאחור שפותחו בעזרת הידע הגרמני.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:16

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר