19-08-2012, 10:22
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "ספר בהוצאת נאס"א העוסק בלקחים מתאונות מטוסים וחלליות הקשורים בגורם האנושי"
כאמור, ספר קריא ומעניין היוצא מנקודת הנחה שבחלק גדול מן התאונות האויריות ישנו מרכיב אנושי - גם כאשר נדמה כי הסיבה היא טכנית. בכל פרק מתוארת תאונה, או תקלה חמורה הקשורה לתוכנית ניסויי טיסה כלשהי (הפרק האחרון עוסק בתאונת חלל). התאור מתחיל במבוא כללי על הסיבות לתאונה, תיאור קצר אבל מצויין של הפרוייקט המדובר, תיאור התאונה וניתוח מעמיק של הגורמים לה.
ישנו בספר עיסוק ניכר בתופעות כמו PIO, ורטיגו, G-Lock, כשלים ארגוניים ובעיות CRM.
הפרקים העוסקים בגופי עילוי מתמקדים בעיקר בממשק אדם-מכונה וההיבטים הטכניים שלהם מעניינים מאוד בגלל אופיים המיוחד של כלי הטיס הללו. הפרק על תאונת ה-XB-70 מתמקד בהיבט הארגוני, אבל כולל מידע שלא הכרתי על הטעויות שביצע הטייס המתנגש והסיבות המשוערות להן. הפרק על תאונת ה-X-31 מדגים איך מאחורי תקלה טכנית מטופשת (התקרחות צינור פיטו) שגרמה לאובדן מטוס יקר עמדו גורמים אנושיים שונים.
בקיצור, קריאה מומלצת בייותר למתעניינים בתחום.
|