16-09-2012, 00:06
|
כתב הרכב של ידיעות אחרונות. עיתונאי ועורך ותיק את שירותו הצבאי עשה ככתב בביטאון חיל האוויר
|
|
חבר מתאריך: 31.10.07
הודעות: 81
|
|
איש יקר, עשה רבות גם אחרי שפשט מדים
הכתבה באתר הבטאון חסרה גם דברים שעשה בשירותו, וגם אח"כ.
ליאיר דורי היה גם חלק חשוב בשילוב נשים כלוחמות בנ"מ, מול ספקנות של רבים, מהלך שהמשיך והתרחב גם אחרי שסיים את תפקידו.
כאזרח מונה בידי שאול מופז למנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גוף חשוב שעבר אז ארגון מחדש, למגינת ליבם של פקידי ממשלה רבים. יצא לי ככתב רכב ותחבורה ללוות אותו באותם ימים, כשהוא בנה את הבסיס לרשות המתחדשת, נאבק על סמכויות ועל תקציבים.
זאת הייתה הפעם הראשונה שהוקם בארץ גוף שאמור לקדם את נושא הבטיחות בדרכים בצורה אינטגרטיבית, לזהות נקודות כשל מעבר להאשמה הקבועה של הנהג כאשם בתאונות. הרשות קידמה למשל את נושא הפינוי האווירי של פצועי תאונות ותיקצבה הקמת נקודות הזנקת קדמיות לניידות טיפול נמרץ, מתוך הבנת חשיבות הטיפול במי שנפצעו באורח קשה בכבישים ב"שעת הזהב" שלאחר הפגיעה. עד אז העיסוק בתחום הזה היה די מוזנח מבחינת הממסד.
חיזוק הרשות כגורם מקצועי ומשפיע דרך על יבלות של פקידים במשרדי התחבורה והאוצר, וגם במשטרה. לבסוף אילץ אותו שר התחבורה ישראל כץ להתפטר. שלוש שנים אח"כ לרשות עדיין חסרים תקציבים וסמכויות, אבל יש לה חלק בירידה המתמשכת במספר ההרוגים בתאונות דרכים, שעומדת כרגע על קרוב ל-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדורי יש חלק נכבד בכך.
יהי זכרו ברוך.
|