לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-09-2012, 15:15
  slava04 slava04 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.03.09
הודעות: 111
בקשר לשאלה 2.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי bazz2701 שמתחילה ב "שאלה על משאית שירות של מפציץ טופולב-95"

רוסיה היא מדינה גדולה מאוד!. ברה"מ הייתה עוד יותר.

לא בכל מכום יש שדה סלול.

רוב אם לא כל חיל האוויר הרוסי (בתקופה של המלחמה הקרה) תוכנן לפעול משדות עראיים.

כלי הטייס היו מסוגלים לנחות על מסלול לא סלול, ומן הסתם רכבי השרות אמורים לנוע בשטח לא שטח, ולהגיע למקומות קשים למעבר כלי רכב.

כנראה זאת גם הסיבה לצמיגי השטח, ובקשר של עלות, כמו שאומרים "בביטחון לא חוסכים" )

בעניין תפקידו של כלי הרכב בתמונה, אני לא יודע בוודאות אבל נראה כמו מכלית דלק (קירוסין).
_____________________________________
(**בעיקרון יש לי שגיאות כתיב, אני מנסה את הרוב לתקן עם מורפיקס, אם אני מפספס אז סליחה, זה לא בכוונה**)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 17-09-2012, 16:15
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "..."

המונח באנגלית הוא GPU - Ground Power Unit. כאשר המטוס לא מצוייד (או שלא רוצים להשתמש בה) במערכת APU יש צורך להשתמש במערכת חיצונית שתספק חשמל להתנעה או לתפעול מערכות המטוס כאשר המנועיים כבויים.

לצורך התנעה יש צורך בשני דברים - חשמל ולחץ-אוויר (למנועי טורבו-פרופ או סילון טהורים). לפעמים הם מסופקים ע"י שתי יחידות קרקעיות חיצוניות (GPU ו- ASU, Air Starter Unit), ולפעמים שניהם משולבים ברכב אחד.

מערכת ה APU שמותקנת על המטוסים עצמם (לא בכולם כאמור) יודעת לספק את שני המצרכים. במטוסי-קרב המצב שונה ממטוס למטוס (בחלק מותקנת מערכת APU מלאה ובאחרים מערכות שונות שלא מספקות את שני המצרכים).
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-09-2012, 17:34
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי bazz2701 שמתחילה ב "תודה על ההסבר.ויש לי עוד שאלה"

אחת מכמה אפשרויות:

1. במטוסים עם מערכת APU - ניתן להפעילה באוויר (בדר"כ עד גובה 20,000 רגל).

2. במטוסים בלי מערכת APU:

א. כמעט תמיד קיימת אפשרות לבצע cross-bleed, שימוש בלחץ אוויר ממנוע אחר (שפועל כמובן) לצורך התנעת מנוע אחר.

ב. כמעט תמיד קיימת מערכת ייחודית ליצירת חשמל ולחץ הידראולי באוויר. במקרי חירום קיימות כמה אפשרויות:

1. כמעט בכל מטוסי הנוסעים ובחלק ממטוסי הקרב (הפחות מודרנים) קיימת מערכת הנקראת RAT, Ram Air Turbine. מדובר במדחף היוצא מגוף המטוס ומסתובב מזרם האוויר. המדחס הזה מחובר לגנרטור לצורך הפקת חשמל ולפעמים גם למשאבה הידרואלית בשביל לספק לחץ הידרואלי (על-מנת שלא תאבד יכולת השליטה במשטחי הניהוג).

2. במטוסים בלי RAT קיימת מערכת EPU. בניגוד ל APU לא מדובר במנוע סילוני קטן אלא בתגובה כימית בין הידרזין או כימיקל אחר למים.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 17-09-2012 בשעה 17:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 17-09-2012, 21:49
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "לפי תרגום העמוד ברוסית שקושר..."

במקרה השבוע הוצאתי מטוס עם חשש להתפתחות תקלת DCS במנוע, כשפיצינו על זה בטיסה עם APU פועל (עפ"י MEL - Minimum Equipment List).

המגבלה, כאמור עפ"י ה-MEL (סעיף 241-1 בספר של ה-733 הספציפי ההוא), הייתה קיומה של מערכת לחימום הדלק אל מינימום 0 מעלות צלזיוס.

לעניין הצמיגים (שכחתי מזה בתגובה הקודמת) - יש להניח שמדובר בדרישות יצרן\נהלי אחזקה של הרכב.

צריך לזכור שמדובר ברכב צבאי תקני, ושהרוסים מפעילים את המטוסים גם ממשטחים שאינם בהכרח סלולים באספלט (נגיד מסלולי עפר כבושים או דשא או מנחתים קדמיים) ולכן הרכב צריך להיות מסוגל להתמודד גם עם תנאי בוץ.

אני מזכיר לכם שגם בבסיסי צה"ל יש לא מעט כלי רכב שמשמשים לפעולות מנהלתיות ומצויידים בצמיגי שטח - למשל הג'פ"סים, האבירים והנ"נ - אף כשאלו מעולם לא יצאו מהבסיס או ירדו אל השטח....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:38

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר