|
29-01-2012, 00:42
|
|
|
חבר מתאריך: 31.05.07
הודעות: 813
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סלעי
הערה למקהלה (לא לסטרונג שהביא את הדברים):
1. לאלה שכבר תייגו את עורכת המחקר כמוטה, מדירה, שונאת ומקעקעת (או סתם רצו להקיא) - תבדקו במה מדובר. גיגול זריז יראה לכם שדווקא מדובר בכותבת שדעתה, כנראה, הרבה יותר קרובה לדעתכם (הציונית-בעיני-עצמכם, כמובן) מאשר לכל אלה ששייכתם אותה אליהם. נדמה שהיא גם זוכה לשת"פ רב משלטונות הצבא, ואני מניח שזה לא בלי סיבה, שהרי המטרה המוצהרת שלה (השכם והערב) היא לסייע לצבא ולשפר את המצב מבחינת גיוס, מוטיבציה וכו' ולא להיפך.
2. לכל מי שלא קרא את המחקר אבל בכל זאת יכול להגיב עליו - ראשית, לפחות לקרוא את המאמר במערכות קל למדי. גיגול של מספר שניות הביא אותו. כאן: http://maarachot.idf.il/PDF/FILES/7/112907.pdf
שם הייתם רואים, שגם אם אפשר להמשיך להתווכח (ואפשר) - לפחות אפשר לעשות זאת עם קצת יותר נתונים וקצת יותר הגינות לחוקרת. (למען הסר ספק - אין לי שום קשר אליה ואינני מכיר אותה בשום צורה ואופן) אולי מזה גם אפשר יהיה לפתח דיון מעט יותר אינטיליגנטי ופחות מתלהם (כמו אותו מגיב שמאחל "אהבת חינם" תוך פרץ שיטנה עקר).
|
אתה לא צריך לרמוז, אתה יכול לשרשר ישירות אלי.
לגבי המחקר:
לא ידועים לי הנתונים,לא יודע איך היא בדקה את הדברים.
לגבי החוקרת:
אני מתנצל, אכן, לא מכיר את החוקרת, לא קראתי את המחקר שלה.
לגבי העיתונאי:
צריך להיות קצת בוגר בשביל להבין איך הנתונים מעוותים (בצורת הצגתם),התמונה ה"נוראית" שהוא מצייר והשקר זועקים מהשורות, היה נחמד יותר אם הוא היה עושה זאת בצורה קצת יותר מתוחכמת, שלא נרגיש שמזלזלים לנו באינטליגנציה .
הכתבה/מחקר הזאת בעייתית מיסודה! ואינה יכולה להיות נכונה ואסביר למה.
הניתוח הוא ביחס לכתבה,לא קראתי את המחקר.
(אני בוגר מכינה קדם צבאית דתית, חייל)
א.
ציטוט:
צעירים המצטרפים למסלול זה נהנים מדחיית שירות במשך שנה עד שנה וחצי ועבור כל תלמיד משלמת המדינה כ-23 אלף שקל בשנה.
|
-נכון, בנוסף כל תלמיד משלם מכיסו מעל 10 אלף ש"ח לשנה , סכום לא מבוטל.
ב.
ציטוט:
לצד הממצאים המלמדים על תהליך חינוכי ערכי חשוב המתחולל במכינות, החוקרת מצביעה על בעיה בהיבטים הכמותיים.
|
המטרה העיקרית של המכינה הדתית היא לא חייל אשר יהיה הרמטכ"ל הבא, המטרה העיקרית היא חייל ערכי, אוהב הארץ ועמו, שיתגייס מתוך אידיאל לצבא, שיהיה אדם יותר טוב ותורם ואזרח יותר טוב בעתיד.
ג.
ציטוט:
לצד הממצאים המלמדים על תהליך חינוכי ערכי חשוב המתחולל במכינות, החוקרת מצביעה על בעיה בהיבטים הכמותיים. בהיבט מיצוי ללחימה, ניתן להתרשם כי שיעור החניכים המתגייסים ליחידות קרביות בראשית העשור הקודם עמד על כ-84 אחוז בממוצע במכינות הדתיות ולא השתנה כמעט כלל גם בגיוס בשנת 2004.
|
טעות מרה לחשוב שהמכינות מקבלות אנשים שבפוטנציאל שלהם הם יהיו לפחות לוחם בסיירת מטכ"ל, אבל לא, יש אנשים במכינה בעלי פרופיל עורפי שמתגייסים לתפקידים איכותיים, הדגש הוא לא על הצבא ועל להוציא קצינים כמה שיותר, אלא על האנשים, להוציא אנשים ערכיים, זה העיקר.
ד.
ציטוט:
במסגרת המחקר נבחנו 2,307 חניכי מכינות דתיות ו-1,160 חניכי מכינות חילוניות. המחקר בוחן שלוש קטגוריות חשובות: יציאה לפיקוד זוטר, יציאה לקצונה ומשך חתימה על שירות קבע. בכל הקשור לפרמטר
הראשון, קשה לראות התגייסות המונית, כמצופה מאוכלוסייה זו, לתפקידי פיקוד זוטרים. רק כמחצית חניכי המכינות הדתיות וכ-45 אחוז מחניכי המכינות החילוניות בחרו בדרך זו.
|
כמו שאמרנו, הכתבה לא מבינה בכלל מה תפקיד המכינות, זה טעות לחשוב שיעוד המכינה הוא פיקוד וקצונה בלבד.
נתונים מהמכינה בה אני נמצא.
מתוך 140 אנשים במחזור שהתגייס, 100 בסיירות (יחטיות,מטכ"ל,שלדג,טייס,שייטת,מגלן,אגוז,דובדבן,צוללות,כמעט בכל סיירת)
לצאת לקצונה או לפיקוד בסיירות זה הרבה יותר קשה.
כמו כן מדובר בבני אדם, נפצעים,נופלים בין הכיסאות,'מתעייפים'"(נפשית).
לגבי קצונה,
אם במכינה היו עושים מבדקי קצונה וזה היה פרמטר לקבלה למכינה אז אולי אצליח להבין את הטיעון של המחקר, אך כשזה לא ככה ובמכינה מקבלים אנשים לפי אישיותם ולא לפי הנתונים של קב"א ומתאם קצונה, אז הגיוני שלא כולם יצאו לפיקוד ומתוך אילו שיצאו לפיקוד, הגיוני ונדרש שלא כולם יהיו מתאימים לקצונה.
באידיאל אני בטוח במאה אחוזים שכולם היו רוצים לצאת לקצונה ולתת ולתרום, אך המציאות קצת יותר מורכבת ולא כולם מתאימים.
לכן פרמטר כזה היו צריכים לעשות בכתבה/מחקר על פנימיות צבאיות!!
ה.
ציטוט:
אבנשפנגר סבורה כי התמונה שעולה מהנתונים הכמותיים מאכזבת ומעלה לא מעט שאלות. "לכאורה", כתבה , "יש פער גדול בין המטרה המוצהרת של המכינות להכין בני נוער לשירות משמעותי לבין התפוקות בפועל". היא מציינת כי בחלק מהמכינות שיעור הבוגרים היוצאים לפיקוד וקצונה דומה מאוד למצב בתיכונים.
|
פסקה מסכמת זאת, מסכמת ומבהירה את הטעות של החוקרת,המכינות מיסודן הן לא מפעל יצור של קצינים לעתיד!! לדבר על תפוקות של קצינים ממכינה, זאת בורות גמורה וחוסר בדיקה בסיסי!
כמו כן עיקר הבעיה היא בהגדרה ששירות משמעותי הוא בהכרח ובלבד יציאה לפיקוד וקצונה, אך לדעתי זו טעות קשה, לא כולם מתאימים לפיקוד וקצונה, לא כולם במסלול שמאפשר זאת.
חייל רציני ואכפתי ביחידה, שמהווה דוגמא ומופת בהתנהגות שלו, שעושה כל דבר בצורה הכי טובה שיכול, ראש גדול, אוהב את הסובבים אותו ועוזר ככל שביכולתו לדעתי עושה שירות משמעותי.
לא היכן האדם משרת עושה את השירות למשמעותי, אלא איך האדם תופס את השירות ומשקיע בו הופך אותו למשמעותי.
אם בכתבה היה רוח של חיוב ושל 'איך לשפר' להטיב ולהועיל אז אכן הייתי מבין את דאגת המשורר,אך כשהרוח בכתבה נוטה לשלילה ולהרס, אז תוכל להבין מאיפה הגיעה תגובתי.(מופנה אליך 'סלעי')
שנזכה להרבות אהבת חינם.
על מנת לא לכתוב נתונים שגויים, בדקתי באתר המכינות הדתיות שנזכרות בכתבה,עלי ,עצמונה,יתיר ,אלישע, קשת.
ובכולן תמצאו מה שכתבתי במילים אלו ואחרות.
אני מעלה לפה את 'לדרכה' של מכינת קשת יהודה.(הם מתמצתים יפה את כל עולם המכינות הדתיות)
ציטוט:
המכינה שואפת לטפח צעירים בעלי אמונה עמוקה, החיים חיי תורה ומצוות, קשורים לאומה ולארצה, בעלי גישה ממלכתית למדינת-ישראל ולמוסדותיה. המכינה דוגלת במתן עצמאות לתלמידים, דבר שמתבטא בכך שהתלמיד יכול להחליט מתי הוא לומד ומתי הוא מטייל וכדומה, בלי שום מגבלה כלשהי מצד המכינה. נופי הגולן היפים משמשים קרקע פוריה לקליטה ולמידה של תורה, בשילוב עם הכרת וידיעת הארץ, ע"י טיולים באיזור, ובארץ בכלל.
במכינה ישנה גם הכנה מעשית לקראת הצבא, כמו מד"סים, לימודי טופוגרפיה, ניווטים, וכמובן, הלכות צבא מעשיות.
מטרות הלימוד, ציפיות ומחוייבויות של תלמידי המכינה
אישיות לעצב את אישיותי. לחזק מידות טובות: אחריות, אכפתיות, יוזמה, לב טוב, התנדבות, חברתיות בריאה ועוד. אמונה להתחזק באמונה לקראת השרות בצבא, במגמה להמשיך לחיות חיי אמונה גם במצבים קשים. לבחור בדרך האמונה והתורה, ולא רק להמשיך בה כי באתי מבית דתי. לחיות ולהאמין שהאמונה והתורה מתאימות ושייכות לי, ולצאת מתחושת הניכור שהן שייכות לאלו שמהצד השני של המתרס: למורים, לרבנים, להורים ולאחרים. להגיע להכרה שהאמונה התורה והמצוות הן דרך חיים האמיתית, הצודקת והבריאה שאני רוצה לחיות אותה, ולאורה לבנות את כל תחומי חיי.
צבא להתמלא במוטיוציה לשרות משמעותי בצבא,לפי כישורי. להבין החשיבות הגדולה בקצונה ותפקידי פיקוד בכלל. ולשאוף להם, לפי כישורי. להבין את המצווה הגדולה שטמונה בצבא, וללכת לשירות במטרה לשרת את העם.
להתמלא בהבנה ורצון לחיות חיי שליחות ותרומה לעמנו ומדינתנו כל ימי חיי. גם בשנות האזרחות לחיים שלאחר השרות הצבאי. לחיות חיי תורה מתוך קשר לתלמידי חכמים וקביעות עתים לתורה, גם בשנות האזרחות..
ציפיות החידוש הגדול במכינה, שהחינוך בנוי בעיקר עליך. על רצונך ומאמציך. לכן אנו מצפים ממך לקחת אחריות אישית על התקדמותך, ואחריות קבוצתית על התקדמות המחזור כולו. יצירת קשר אישי עם הר"מ שלך ו/או ר"מ אחר תעזור לך מאוד לספוג מהחיים ולא רק מהספר. חשוב מאוד שתפעל לחזק קשר זה בשיחות, בלימוד, בהתיעצות ועוד ועוד. פעל לחיזוק הקשר הבריא והחם עם חבריך, וליצירת גיבוש חזק של המחזור כולו במטרה להתקדם. "דרך ארץ קדמה לתורה" - המנע מקללות. הזהר מפגיעה או הפרעה לחבריך ותושבי הישוב. שמור על הציוד. לימוד תורה בקביעות הגונה הוא המפתח העיקרי לבנין האישיות, וחיזוק האמונה, והוא לב הנעשה במכינה. השתלב בו בדרכך. סדר יום בריא מתחיל בתפילת שחרית במנין. המאחר,יתעורר לפני 9:00 כדי להתחיל יום חדש של עשיה והתקדמות. ב 9:30 מחכה לך הר"מ שבחרת. עזור לו לעזור לך, לקבוצתך ולכולנו. קביעות המצאותך במכינה היא תנאי להתקדמותך והתקדמות המחזור. מעט ביציאות. נסיעה לשבת משפחה ביום חמישי בצהריים, לאחר הארוחה ותפילת מנחה. אנו מבקשים שעל כל יציאה ללילה ויותר, תעדכן את הר"מ שלך. כדי לאפשר דיון משותף ואיזון הדדי, אנו מצפים שתשתתף ב"שיחה הכללית" השבועית, בה נדון בכל הנעשה במכינה.
מחוייבויות אין לחלל שבת במכינה. אין להכניס למכינה טלויזיה, משקאות אלכהוליים ובנות. אין לעשן במבני חדר האוכל ובית המדרש (גם לא בכניסה אליו). אין לעשן בחדר ללא הסכמת השותפים. אין לעשן נרגילה בתחומי המכינה. תפקוד המכינה נשען עליך, לכן חובה למלא תורנויותיך במטבח בצורה הטובה ביותר. כמובן זו גם מחויבות בסיסית כלפי חבריך. אין יציאה לחו"ל בלי אישור. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" - חובה להזהר ממוקשים. אין לעבור גדר לא ידועה. אין כניסה לשטחי אש. אין לגעת בנפלים וציוד לוחמה. היה אחראי בטיולים לשמור כל כללי הבטיחות. כמובן אין למכינה אחריות על טיולים הנעשים שלא מטעמה.
|
http://keshetyehuda.org/index.php?o...id=39&Itemid=96
|
|