לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-10-2012, 21:19
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,244
Facebook profile
כשמטוס נחלץ לעזרת מטוס בצרה

סיפור שימחיש את מטרת האשכול
ב 10.03.67 שני פנטומים שהיו במשימת תקיפה בויטנאם ניפגעו מאש נ"מ, המטוס הפגוע יותר איבד דלק מהר מאד, המשמעות היתה צניחת הצוות בשטח עויין.
קפטן בוב פארדו, טייס המטוס השני הורה לטייס קפטן ארל אמאן להוריד את וו העצירה, נצמד אליו עם חזית החופה ודחף את המטוס הפגוע 88 מייל עד לשטח ידידותי שם ארבעת אנשי הצוות צנחו בשלום.
http://www.airforce-magazine.com/Ma.../1096valor.aspx

המחשת האירוע (קישור)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


לצפייה במקור באתר Vimeo, לחצו כאן.

יש עוד סיפורים רבים על מטוסי תידלוק שתידלקו באומץ רב מטוסים שדלפו דלק, מטוסי תידלוק שגררו מטוסים אחרים ועוד'
אמיר וגיל, זה אשכול מהסוג שאתם אוהבים אז אתם וכולם מוזמנים לעניין אותנו בסיפורים.
אגב, אפשר להרחיב את זה גם לכשאיש צוות עוזר לאיש צוות אחר (סיפור על נווט צעיר במלחמת יוהכ"פ או ההתשה שהנחית פנטום שהטייס שלו נפגע ולא יכול היה לתפקד?)


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 28-10-2012 בשעה 21:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 29-10-2012, 13:06
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,684
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשמטוס נחלץ לעזרת מטוס בצרה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang

1 ב 10.03.67 שני פנטומים שהיו במשימת תקיפה בויטנאם ניפגעו מאש נ"מ, המטוס הפגוע יותר איבד דלק מהר מאד, המשמעות היתה צניחת הצוות בשטח עויין.
קפטן בוב פארדו, טייס המטוס השני הורה לטייס קפטן ארל אמאן להוריד את וו העצירה, נצמד אליו עם חזית החופה ודחף את המטוס הפגוע 88 מייל עד לשטח ידידותי שם ארבעת אנשי הצוות צנחו בשלום.
2 (סיפור על נווט צעיר במלחמת יוהכ"פ או ההתשה שהנחית פנטום שהטייס שלו נפגע ולא יכול היה לתפקד?)

לגבי הסיפור העיקרי שהעלית - נראה לי תמוה (בלשון המעטה...) כיוון שלא ברור לי פיזקלית ומעשית כיצד הדבר אפשרי.
וו העצירה אינו מקובע במצב הורדה. בניסיון "דחיפה" הוא צפוי לעלות. כדי להצליח להשאירו למטה הגוף הדוחף חייב להיות לפחות בניצב לכיוון התנועה.
גם אם וו העצירה היה מקובע, דחיפה בכיוון הטיסה היתה גורמת לוקטור עילרוד למטוס הנדחף (סביב מרכז הכובד של המטוס). כדי להתגבר על כך, היה צורך בקיזוז העניין ע"י ההגאים ומקזז העילרוד. נראה לי לא ריאלי אפילו באימונים. קל וחומר במצב הפגוע והלחוץ שבו נמצא המטוס.
לא אתפלא (אם אכן היה ניסיון כזה) שהמטוס היה בכל מקרה מגיע לאיזור הנטישה.

לגבי הסיפור השני, מדובר בנווט יורם רומם. הוא לא הנחית את המטוס אלא סייע לטייס בתיפעול המצערת (שליטה על כח המנועים) בזמן שהטייס הנחית את המטוס. לפני כן הוא גם הטיס את המטוס בעת שהטייס חבש לעצמו את ידו הפגועה. על פעולה זו הוא קיבל את צל"ש הרמטכ"ל:
http://www.gvura.org/a5227-%D7%A1%D...%95%D7%9E%D7%9D

בהזדמנות זו, מצאתי אצלי תמונה, מיולי 1971, של הנווט יורם רונן (הימני בתמונה) והנווט ליאור אליעזר (שבהמשך קיבל את צל"ש הרמטכ"ל על הובלת המבנה וההשתתפות בהחלטה להמשיך בתקיפת המטכ"ל הסורי במלחמת יוה"כ) לאחר ששתו לא מעט במסיבת השתכרות של סיום קורס נווטים (הם סיימו קורס מדריכים ובמהלכו חנכו את חניכי הקורס שסיים באותו מועד).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:22

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר