לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-10-2012, 20:30
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
אירוע רשמי לציון חנוכת תוכניות ה F-35 וה C-130J "שמשון" בישראל - 31.10.2012

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אירוע מיוחד של חברת לוקהיד-מרטין הנערך הערב במלון "הילטון" בתל אביב ומציין את החתימה על עסקאות מטוסי ה F-35 וה C-130J "שמשון".
באירוע נכחו בכירי חברת לוקהיד מרטין,מנכ"ל משרד הבטחון אלוף מיל. אודי שני,ראש אג"ת במטכ"ל אלוף חגי טופולנסקי,בכירי התעשיות הבטחוניות,מפקדים ואורחים נוספים.

במהלך נאומו,ציין מנכ"ל משהב"ט אודי שני לראשונה שישראל רוכשת 12 מטוסי "שמשון" ו - 75 מטוסי F-35.
כמו כן,ציין סגן נשיא לוקהיד מרטין העולמית,המכהן גם כמנכ"ל לוקהיד מרטין-איירונאוטיקס את תאריך הגעת מטוסי ה F-35 לישראל - דצמבר 2016.

אלו הן ידיעות תקדימיות המתפרסמות כאן בפורום לראשונה.
עד כה פורסם שהוזמנו 3 מטוסי שמשון עם אופציה ל 6 מטוסים נוספים.
כעת,ההזמנה עומדת על כמות הגבוהה פי ארבעה מהכמות שהוזמנה במקור.
ובאשר ל F-35 - הפתעה גדולה וסנסציה,שכן ידוע היה עד כה על טייסת אחת שהוזמנה ועל עוד טייסת כאופציה.
כעת ההזמנה עומדת על 3 טייסות בסה"כ - קפיצת מדרגה משמעותית בכל קנה מידה ובעלת השפעה רבה על מאזן הכוחות באיזור.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 31-10-2012 בשעה 20:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 01-11-2012, 14:01
  mUSHROOM1232 mUSHROOM1232 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.02.12
הודעות: 674
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "לא פורסם דבר חוץ מאשר כמות..."

ישראל דיפנס:

זה קרה ביום שלישי בערב במלון הילטון בתל אביב: בכירי מערכת הביטחון בישראל, בעיקר ממשרד הביטחון ומהתעשיות הביטחוניות, התאספו לארוע שנועד לציין "השקה" של שני פרויקטים מרכזיים בחיל האוויר: הצטיידות בטייסת מטוסי ה-אף 35 הראשונה ובארבעה מטוסי C-130 ("הרקולס") חדישים. מי שארגנה את המאורע היא חברת לוקהיד מרטין, יצרנית שני סוגי המטוסים, שיהוו את עמוד השדרה של ההצטיידות בחיל האוויר לאורך העשור הקרוב.

האם יש השקה באמת? לא. תהליך ההצטיידות של חיל האוויר באף-35 כבר נמצא בעיצומו (קצינים מחיל האוויר כבר התמקמו בפורת-וורת, טקסס, על יד מפעלי לוקהיד מרטין, כדי ללוות את הפרויקט; הייצור של מטוסי ה"הרקולס" המיועדים לישראל אפילו נמצא בעיצומו). ובכל זאת, ציון דרך: נראה כי הוויכוחים סביב הצורך במטוס הקרב העתידי כבר הפכו להיות נחלת העבר. התעשיות הישראליות דנות עם לוקהיד מרטין ועם חיל האוויר האמריקאי (העסקה של ישראל הייתה מול חיל האוויר ולא ישירות מול היצרנית) על השתלבות מרכיבים ישראליים בפרויקט, תעשיות ישראליות מנהלות דיונים על לוקהיד מרטין על "שיתוף פעולה תעשייתי שהוא חלק מהפרויקט), ואפילו נערכים דיונים עם לוקהיד מרטין על אפשרות שחילה אוויר ירכוש עוד שני "הרקולסים", מעבר לארבעה שכבר הוזמנו.

ובכל זאת, הסיבה העיקרית לערב במלון הילטון היא העובדה שכל צמרת של לוקהיד מרטין, המעורבת בעסקאות עם ישראל, הגיעה לסדרת דיונים מול חיל האוויר ומנהל ההרכשה במשרד הביטחון (בראשות תא"ל שמואל צוקר) – על היבטים שונים הקשורים לפרויקטים הענקיים, ועל שיתופי הפעולה שיהיו במסגרתו.

אגב, להלן לוחות הזמנים המעודכנים של קליטת מטוס הקרב העתידי בחיל האוויר: במהלך החלק השני של שנת 2016 ינחתו כאן שני המטוסים הראשונים. שאר מטוסי הטייסת יגיעו לארץ במשך כשנה וחצי לאחר מכן. במקביל, צפויים בשנים הקרובים דיונים על רכש טייסת שנייה של האף-35.

http://www.israeldefense.co.il/?Cat...&ArticleID=3414


לפי מה שכתוב, אין עדיין עסקה על שתי טייסות נוספות וגם לא על שניים עשר מטוסי הרקולס...בכל מקרה,סביר להניח שבשנים הקרובות יהיו הזמנות נוספות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 01-11-2012, 09:26
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
תגובה לא מציאותית
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "תמוה"

ציטוט:
ירוע מיוחד של חברת לוקהיד-מרטין הנערך הערב במלון "הילטון" בתל אביב ומציין את החתימה על עסקאות מטוסי ה F-35 וה C-130J "שמשון".
באירוע נכחו בכירי חברת לוקהיד מרטין,מנכ"ל משרד הבטחון אלוף מיל. אודי שני,ראש אג"ת במטכ"ל אלוף חגי טופולנסקי,בכירי התעשיות הבטחוניות,מפקדים ואורחים נוספים.

דגש ראשון - שים לב שחתמו על העסקה, ולשם זה נערך הערב. זאת לא מסיבת קוקטייל ו-shmoozing חסרת ערך. מרגע שהעסקה חתומה, זאת לא עוד הצגת קרקס סטנדרטית.

דגש שני - נראה לך שכל המשתתפים המצויינים יבואו רק בשביל לשעשע את האורחים ולטפח לעצמם את האגו? מה הלאה לשיטתך - אולי גם ישיבות מטכ"ל וממשלה הן בעצם אירועי שופוני חסרי תוכן? יש הרבה מה להתלונן על צורת ההתנהלות בארץ, ועדיין גם לתלונות האלה צריך להיות גבול סביר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 01-11-2012, 11:32
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.03.09
הודעות: 2,002
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "תגובה לא מציאותית"

סירפד, שלא יהיו אי הבנות: האירוע עצמו הוא הוא "מסיבת קוקטייל ו-shmoozing". לא חסרת ערך (הרבה מסיבות שכאלה גם ודווקא בטרם חתימת חוזים הן בעלות ערך אדיר), אבל בהחלט לא מעמד החתימה או כדומה.
כעת, לעניין "העסקה חתומה" - שאלה חשובה מה בדיוק אמר שני ובאיזה ניסוח. 75 מטוסים כעסקה חתומה שלא עברה אישור וועדת הכספים או דיונים שנשמע עליהם? נשמע לך הגיוני? שני אמר לפני שנתיים - כאשר וועדת הכספים אישרה את העיסקה הראשונה של ה F-35 - שמקווים ל 75 מטוסים נוספים בהמשך. אז דובר על פריסת תשלומים רחבה וכספי סיוע לאורך שנים - פתאום הוסיפו 50+ מטוסים בצורה כל כך חמקנית? מצטער, אבל עם כל הכבוד לציטוט בפורום - אני בספק (ואם אני טועה - אתבדה בשמחה...).
http://www.themarker.com/misc/1.588972
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 01-11-2012, 22:16
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]אודי שני יכול..."

סלח לי, העמדה שלו לא אומרת שום דבר.
יש גוף אחד במדינת ישראל שמאשר עסקאות בסדר גודל כזה, והוא נקרא "ממשלת ישראל". לא "מנכ"ל משרד הבטחון" - זה שהשליטה שלו על הכסף לא עד כדי כך גדולה. מדובר על מילארדים רבים שהוא לא יכול להסיט.

אני גם מניח שהניסוח או הכוונה מאחורי דבריו זה שישראל שואפת/רוצה/מעוניינת/מתכוננת לקראת 12 שמשונים ו-75 F-35. אולי שגה בניסוח הלועזי. בכל מקרה, זה לא בסמכותו והמצב הכלכלי בישראל אומר שמי שחושב שחתמו עסקה נוספת חי בסרט הזוי.

אז כן, יש פרשנויות וכו'. נכון לעכשיו הפרשנות היא שאו שהוא לא אומר אמת, או שהוא מטעה במתכוון, או שהוא ניסח רע את דבריו. תבחר.

אומר זאת שוב, יש רק גוף אחד במדינת ישראל שמחליט על רכש בסדר הגודל הזה של כלי טיס.

אז גיל והחברים, תתלהבו מהחשיפה כמה שתרצו.. אני מוכן לשים את ראשי על זה שלא יהיו לישראל 75 F-35 בעשור הקרוב וכנראה שאף אחריו..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 04-11-2012, 22:17
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "ועכשיו, חביבי, לך פתח את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
ועכשיו, חביבי, לך פתח את עיתון "הארץ" בכתבה שדיווחה על המדובר באשכול, וראה מה ההתייחסות לגבי טייסות נוספות.


אני יודע שאיני ה"חביבי" אליו כיוונת, ובכל זאת... זו הכתבה?

http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1856225

וותי אוויר ישראליים יתאמנו לראשונה בהטסת מטוסי אף-35 - מטוס הקרב הבא של חיל האוויר - בתחילת 2016, בבסיסים בארצות הברית. בדצמבר 2016 יגיעו שני מטוסי האף-35 הראשונים לישראל. כשנה מאוחר יותר יפעיל חיל האוויר טייסת מבצעית ראשונה של המטוס החדש. זהו לוח הזמנים המוסכם על מערכת הביטחון הישראלית, הפנטגון ויצרנית המטוס האמריקאית, חברת לוקהיד מרטין.

הדברים הובהרו סופית בביקור של בכירי החברה בישראל בשבוע שעבר. הבכירים נועדו עם צמרת צה"ל ומשרד הביטחון. סגן נשיא לוקהיד מרטין והאחראי לחטיבת האווירונאוטיקה שלה, לארי לוסון, שעמד בראש המשלחת, אומר בראיון ל"הארץ" כי תוכנית הייצור של המטוס, הגדולה מסוגה בעולם, מתקדמת כעת כמתוכנן וכי "רמת הביטחון בהצלחת התוכנית עולה".

לוסון סייר בין השאר בבסיס חיל האוויר בנבטים בנגב, שם תוקם טייסת האף-35 הראשונה. במבט מהצד הישראלי, לוח הזמנים הנוכחי מעט מאוחר מהמועד שעליו דובר לפני שנים אחדות (נוצר עיכוב בן פחות משנה). אבל אף שהדבר יחייב את חיל האוויר להתאמות מסוימות, אין כאן פיגור קריטי.
בכיר בצה"ל אומר כי "פיתוח מטוס הוא עניין מסובך. זו הפעם הראשונה שאנחנו קונים מטוס חדיש כשהוא עדיין בתהליך פיתוח ולא מוצר מדף. נוצרה שותפות טובה עם לוקהיד והפנטגון, ועושה רושם שזה יהיה מטוס מצוין. אי אפשר להתעלם מכך שהתוכנית נתקלה בקשיים בהתחלה. לפני כשנתיים היתה התערבות של ועדת הקונגרס, שהכתיבה רה-ארגון גדול. היום, אחרי זעזועים גדולים, התוכנית נמצאת לדעתנו בחזרה על המסלול הנכון".

בשלב זה, ישראל וארצות הברית סיכמו על רכש של 19 מטוסים, בשווי כולל של 2.75 מיליארדי דולרים. לוח הזמנים הנוכחי יוצר קושי לחיל האוויר, שנוגע למספר המטוסים שיחזיק ברשותו. אף שהיכולות של האף-35 עתידות להיות משופרות ומגוונות יותר משל מטוסי הקרב הוותיקים יותר, החיל עלול להתקרב, למשך שנים אחדות, ל"קו האדום" במספר המטוסים שברשותו. זהו נתון קשיח, שיש לו השלכות אסטרטגיות משמעותיות על יכולתה הצבאית של ישראל. לכן, כל סטייה ממנו מחייבת אישור מיוחד של הדרג המדיני.

ב-2002, במצב דומה למדי, נטל חיל האוויר סיכון מחושב, לקראת קליטתם של מטוסי האף-16-איי ("סופה") החדישים. הפעם, אומרים בחיל האוויר, "נתקשה להרשות לעצמנו סיכון. במציאות העכשווית אנחנו לא רוצים להיות עם פחות מטוסים. יש קו שצריך לשמור בשל האיומים הביטחוניים על ישראל. אנחנו לא הולנד".

הפתרון שבחר החיל נוגע לתוכניות ל"הארכת משך החיים" של המטוסים העומדים לרשותו, עד לקליטת טייסות של המטוס החדש. אלה תוכניות מורכבות ויקרות, לשדרג את מערכות המטוסים הוותיקים ולהבטיח את שרידותן למשך שנים רבות נוספות.

במקרה של האף-15, מטוס כבד ומסיבי, האתגר נחשב פשוט יותר. בחודש שעבר השתתף מפקד החיל, האלוף אמיר אשל, בטקס לציון 30 שנה לאחת מטייסות האף-15. "החלטנו להמשיך עם המטוס עד 2030", אמר אשל לאנשי הטייסת, "אבל יש לי הרגשה שהמחליפים שלי עוד יחליטו להאריך את השימוש בו עד 2050". בד בבד ננקט תהליך דומה גם ביחס למטוסי אף-16 מדגם "ברק" (סי ודי), הקטנים יותר, שנרכשו בסוף שנות השמונים ותהליך השדרוג שלהם מורכב יותר.

רכישת הטייסת הראשונה של האף-35 לוותה בוויכוח במטכ"ל. חלק מהאלופים הסתייגו מהוצאת הענק שמטיל המטוס החדיש. חיל האוויר, כדרכו, ניצח. נראה שגם ההנהגה המדינית אינה מוכנה לאפשר מצב שבו לא יהיה לישראל המטוס החדיש ביותר בזירה המזרח תיכונית. כעת תנסה ישראל לשכנע את האמריקאים לכלול בעסקה גם את המטוס ה-20, באותו מחיר. בקרוב גם יתחדש הדיון בשאלה אם לכלול רכש של טייסת אף-35 נוספת בתוכנית הרב-שנתית הבאה של צה"ל.

לוסון, מבכירי לוקהיד מרטין, נשמע בביקורו כאן בטוח מאוד בעתיד התוכנית. לדבריו, החברה תסיים את 2012 מעט לפני לוח הזמנים שקבעה, בעניין התקדמות ניסויי הטיסה. עד כה יוצרו 94 מטוסים, ש-37 מהם כבר נמסרו, מרביתם לחיל האוויר האמריקאי. חרף הוויכוחים בוושינגטון על עתיד תקציב הביטחון האמריקאי, הוא משוכנע שהאף-35 לא ייפגע. "אם תדבר עם הגנרלים האמריקאים, הם יאמרו לך שהם מחויבים ברצינות לתוכנית. הגיל הממוצע של מטוסי הקרב בחיל האוויר האמריקאי הוא 24 שנים. אתה צריך לחשוב על מטוס שישרוד עוד 30 שנה. הצורך לא עומד להיעלם. האמת היא שהיריבים שלך נעשים קשוחים יותר ומערכות ההגנה האווירית משתפרות. בלי קשר לפוליטיקה, אין שינוי בצורך הבסיסי במטוסים".

בביקור בארץ נדון המשך שיתוף הפעולה עם התעשייה הביטחונית הישראלית בפרויקט האף-35. עד כה סוכם על חוזים בהיקף של ארבעה מיליארדי דולרים, שאינם מוגבלים רק למטוסים שתרכוש ישראל. "זו אחת ממערכות היחסים החשובות שלנו", אומר לוסון על הקשר בין לוקהיד לישראל. "היא מתחילה ב-1969, כשסיפקנו את מטוס ההרקולס הראשון לחיל האוויר הישראלי. מעורבות נוספת של התעשייה הישראלית בפרויקט תלויה במה שתציע במונחי יכולת ומחיר. נישען על האנשים שיש לנו היסטוריה משותפת ויחסי אמון אתם".

האם האף-35 יהיה מטוס הקרב המאויש האחרון? לוסון מסרב להתחייב. "בהתחשב בפעילות הדינמית של הקרב האווירי - אתה מדבר על קבלת החלטות בשבריר שנייה, שמערבות חיי אדם. בעיקר כשמדובר בשטח אווירי מאוים. היום נראה לי שמטוסי קרב מאוישים יהיו בסביבה עוד לזמן מה".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 01-11-2012, 21:50
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,907
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אירוע רשמי לציון חנוכת תוכניות ה F-35 וה C-130J "שמשון" בישראל - 31.10.2012"

לא מצליח להבין למה בחרו את הכינוי שמשון למטוס צבאי ישראלי.
שום דבר בשמשון לא מתחבר לכלי צבאי שאמור לשרת לטובה את ישראל.
חובב נשים זרות שלא מצליח לשלוט בעצמו.
יוצא להרפתקאות מסוכנות אצל זרים רק כדי לספק תאוותיו.
מקור כוחו לא נהיר לו עד הסוף והוא מרשה לעצמו להתפאר ולשכוח שהוא עצמו הוא כלום בלי המושך בחוטים.
מסגיר סודות לאישה נודניקית ונחושה.
מנוצח ונלקח בשבי האויב.
תהילתו נובעת מהתאבדותו ההרסנית " וַיִּהְיוּ הַמֵּתִים, אֲשֶׁר הֵמִית בְּמוֹתוֹ, רַבִּים, מֵאֲשֶׁר הֵמִית בְּחַיָּיו." (שופטים טז ל').
לא מובן לי איך שמשון משמש שם של מטוס תובלה של הצבא של המדינה היהודית.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:30

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר