לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 13-12-2012, 15:26
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,829
וזה ההאמר המשודרג, המתחרה מבית היוצר של AMG
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "רכב הסיור MAV-L"

High performance Humvee built for U.S. Special Ops

Read more: http://www.foxnews.com/leisure/2012.../#ixzz2EwE9Th9e

AM General has unwrapped the latest take on its venerable Humvee: the Ground Mobility Vehicle (GMV 1.1.) Slimmer and trimmer that the original, it has been fully reengineered to meet the requirements set by the Pentagon for the next generation of vehicles it is currently seeking to support U.S. Special Forces operations.
Powered by a six-cylinder, 3.2 liter turbocharged diesel engine rated at 300 horsepower and 500 lb-ft of torque, the GMV 1.1 has a top speed of 80 mph and can climb a 40 percent grade and traverse a side slope just as steep. It will accommodate six articulated weapons mounts including a turret on the top, and can be outfitted to ford water crossings up to five feet deep. Per Defense Department specifications, it has been designed to fit inside a Chinook helicopter for rapid deployment.

The GMV 1.1 is one of several proposals vying to win a contract to supply 1,300 vehicles to be used by the special operations forces of all of the branches of the military. It is currently on display at the Association of the United States Army expo in Washington, D.C. alongside its competition from Northrup Grumman, the Medium Assault Vehicle – Light. A decision on the contract is expected by the end of this year, with production slated to begin in 2013. AM General is also one of three companies still in contention to provide the direct replacement for the Humvee as the military’s primary ground transportation vehicle, known as the Joint Light Tactical Vehicle. Its Armored BRV-O currently facing off against proposals from Lockheed and Oshkosh in government evaluations, with a decision on the $20 billion program scheduled to be made within two years.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 19-11-2015, 04:21
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,873
זהו עוד שידרוג להאמר שאמור להופיע ב-2016
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "וזה ההאמר המשודרג, המתחרה מבית היוצר של AMG"

Survivable Combat Tactical Vehicle Launches in 2016

Nov 13, 2015

Textron Systems Marine and Land Systems is looking launch its Survivable Combat Tactical Vehicle (SCVT), possibly as early as 2016.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

There are plans for Ukraine and possibly Colombia to become launch customers for the vehicle. The company told Shephard at AUSA in October that both countries had received sample vehicles.

The SCTV is a development of the ubiquitous but lightweight High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV), well used by European and Middle East militaries, and has been redesigned from the ground up to enhance crew survivability and data-links.

The UAE has also been identified as a prospective customer but any deal has been described as ‘not as advanced’ as the other two, according to Textron officials.

Speaking to Shephard, Jonathan Dalrymple, VP business development at Marine and Land Systems, said the HMMWV was never designed with the survivability of a specific ambush and mine-resistant vehicle, given the roles it was expected to carry out.

A staged upgrade programme first sees the legacy HMMWV delivered to local contractors who then refurbish the vehicle and add to capsule protection and any procured components, before final assembly and delivery.

‘We will do [the modifications] in country. The model we are looking at deploying in the host country and not to do it in the US,’ said Dalrymple.

Thousands were purchased in the past by countries in the Middle East like the UAE, Saudi Arabia and Iraq. Some existing customers are operating in conflict zones and wars in Yemen and Syria.

The SCTV was not driven by former customers however, rather a former US Special Forces soldier who had seen the devastating effects IEDs and asymmetric warfare had on the thin-skinned four-wheeler.

Unlike the HMMWV, the SCTV has a mono block crew compartment, shaped sides and belly plate armour. The vehicle has been ‘stripped down to the frame’ in order to achieve these enhancements, which Dalrymple says make the SCTV more survivable than an MRAP.

Vehicle performance kits include mobility, engine, cooling and braking packages. Safety enhancements will see roll-over crush protection added, the isolating of fuel cells from the crew compartment, fire-retardant insulation panels fitted, an external battery compartment, and an improved air conditioner.

The roof will support the weight and function of most gunner protection kits and weapon systems currently in use, according to Textron Systems.

A modular upgrade approach enables all 11-series HMMWVs and selects 10- and 9-series vehicles compatibility with the five primary kit selections. Future developments could include using strong but lightweight materials to reduce the overall weight of the vehicle.

בקישור למטה ניתן לראות תמונה גדולה יותר של הרכב

http://defence-blog.com/army/surviv...es-in-2016.html



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 16-12-2012, 09:48
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,170
הסטוריה של רכבי סיור מיוחדים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "רכב הסיור MAV-L"

לאורך השנים האמריקאים פיתחו או שדרגו כמה וכמה כלים לשימוש יח' מיוחדות, כאשר עד סוף המאה ה-20 כמעט כל הכלים האלה היו שדרוג או פיתוח של כלים קיימים כמו ג'פ"ס, האמר, באגי ספורט וכו'.

הכלי הראשון שעבר שדרוג מסיבי היה M-151 המוכר, שקיבל בשנות ה-80 תת-דגם משודרג ומדוגם לשימוש יחידות מיוחדות אשר נקרא FAV - הכלי היה קטן וצפוף אך לראשונה נתן מענה ייחודי ולא גנרי לדרישות של מבצעים מיוחדים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במלחמת המפרץ 1991 נצפו לראשונה שני כלי רכב חדשים בשימוש יחידות סיור ומיוחדות - הראשון היה דגם סיור חמוש של ג'יפ טויוטה לנד קרוזר, כשלעצמו כלי מוצלח ונפוץ במדינות המפרץ הפרסי. בגוף הרכב עצמו לא בוצעו שינויים מרחיקי לכת מעבר להתקנת כנת מקלע בתא המטען ומדפי ציוד חיצוניים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הכלי הבא שנחשף וזכה לתשומת לב כלל עולמית היה DPV, דגם למבצעים מיוחדים של הבאגי חולות המפורסם פותח בתחילת שנות ה-80 ע"י Chenowth Racing Products, ובניגוד לסברה הנפוצה הוא יועד תחילה לשמש רכב סיור ונושא טילי נ"ט ליחידות הסיור הרגילות של חטיבת חי"ר 9 של צבא היבשה. רק לקראת סוף העשור הוכנס הכלי לשימוש נסיוני ביחידת SEAL שמצאה בו יכולות שלא היו קיימות באף רכב אחר ומכאן קצרה הדרך לכניסה של הכלי לשימוש היחידה וכן ליחידות מקבילות כמו כוח דלתה. כאמור, 15 דקות התהילה של DPV היו במלחמת המפרץ הראשונה בה הופעל בצורה מסיבית ברחבי מערב עירק ע"י צוותי ציידי הסקאדים. אז גם נחשפו ביתר שאת חולשות הכלי ובהן שבריריות ומיגון קל, שחלקן זכו לפתרון בהמשך הדרך. עדות לתלונות הנ"ל הובעה ע"י מפעילי הכלי שחיברו אליו כריות סיכות ולוחות של חיצי הטלה, בתור סוג של בדיחה צינית בנוגע לתחושות היושבים ברכב בעת לחימה...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בניגוד למצופה, למרות שההאמר היה אחד מכוכבי אותה מלחמה הוא כמעט ולא זכה לשימוש רציני כרכב סיור או פשיטה. מספר לא גדול של כלים שודרג בהתאם לדרישות יחידות מובחרות ספציפיות והותקנו בהם בולמי זעזועים, ציוד קשר מיוחד וכנות נוספות למקלעים - דגם זה כונה Desert Mobility Vehicle ובקיצור DMV
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בשנים האחרונות נחשפו מספר תמונות ועדויות על שימוש מוקדם ברכבי סיור 6x6 מתוצרת פינצגאור באותה המלחמה, ועדיין היה זה שימוש ראשוני יחסית בכלי מצויין ויקר זה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בעשור שבין מלחמת המפרץ למלחמה בטרור (1991-2001) לא נראו כמעט התפתחויות מיוחדות בתחום, אולי כנגזרת להלך הרוח הפוליטי של "הקץ למלחמות" שאפיין את ממשל קלינטון. בקרב הגדול במוגדישו המוכר כאירוע "בלק הוק דאון" השתמשו כל הכוחות הלוחמים - כולל יח' דלתה המקצועית ועתירת המימון - ברכבי האמר רגילים לגמרי. קיימות עדויות על שימוש ברכב DPV בודד ע"י צוות SEAL מחוץ לעיר, וכן דיווחים על דגמי DMV שונים שהופעלו ע"י הכוחות המיוחדים במקומות אחרים במדינה. רכב אחד שכן פותח הוא Ranger Special Operations Vehicle או RSOV, היורש של FAV המוזכר למעלה שכאמור נועד לשרת את צוותי הריינג'רים. פלטפורמת M151 העתיקה הוחלפה ע"י ג'יפ לנדרובר דפנדר 110 שדוגם ושודרג בהתאם.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תחילת המלחמה באפגניסטן בתקופה שבין אוק' 2001 לתחילת 2002 התאפיינה בפעילות קרקעית כמעט בלעדית של כוחות מיוחדים. כוחות קטנים אלה הנהיגו ושלטו בכוחות מקומיים גדולים הרבה יותר, ובנוסף ביצעו משימות ייעודיות של איסוף מודיעין (SR), הכוונת תקיפות אוויר (CAS) ופעולות תקיפה ישירה (DA). פועל יוצא של סוגי פעילות אלה היה הדרישה לפעילות בחתימה נמוכה של ניראות - ומכך נבעה ההחלטה להסתמך בצורה כמעט מוחלטת על רכבים בעלי דמיון לתחבורה המקומית, ובקיצור: טנדר טויוטה 4x4. תחילה נעשה שימוש ברכבים אזרחיים פשוטים שהותאמו בצורה מאולתרת ופרטנית ע"י הלוחמים בשטח, אשר בהמשך הוגדר ותוקנן רשמית תחת הקוד Non-standard Tactical Vehicle או NTV. יתרון נוסף של השימוש ברכבים אלה הוא הקלות ברכש והתקנת חלקי חילוף גם באיזורים נידחים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במהלך אותם ימים של תחילת הלחימה, קיבלו הכוחות המיוחדים של ארה"ב תרומה של מספר ג'יפים מדגם מרצדס G-Wagen באדיבות ממשלת נורווגיה. כלים אלו נשאו מיגון קל אשר התאים לפעילות הכוחות בשטח מאחר ולא הכביד בצורה חריפה על משקל הרכב ויציבותו ומצד שני סיפק מיגון לפחות חלקי נגד רסיסים ואש נק"ל.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בהמשך רכשו הן הצבא והן חיל הנחתים את G-Wagen כשהוא מותאם ומדוגם בהתאם לצרכיהם הספציפיים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תוך כדי הלחימה באפגניסטן הופיע שוב ה-DPV הזוכר ממלחמת המפרץ, לאחר שעבר מקצה שיפורים שכלל מכ"ם, מנוע משודרג, ותוספת מיגון חלקית.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לפני מספר שנים נחשפו תמונות ראשונות של היורש, DPV-2. הכלי החדש כבר אינו רכב ספורט מותאם אלא רכב ייעודי שתוכנן מלכתחילה למשימות סיור ומבצעים מיוחדים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במספר מקרים נדירים נראו ג'יפי UAZ מתוצרת רוסית, שעברו הסבה לשימוש הכוחות האמריקאיים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במהלך הלחימה בעירק נראה מספר קטן יחסית של ג'יפי לנדרובר - הן בצבעי הסוואה והן בצבע לבן - בפעילות של יחידות מיוחדות. מעניין שבכל המקרים מדובר בדגם עם תא נהג סגור.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אחד הרכבים היותר מעניינים הוא GMV או Ground Mobility Vehicle - רכב הסיור למבצעים מיוחדים שמבוסס על ההאמר. בניגוד לתובנה הנפוצה והשגויה, GMV אינו גירסה בודדת אלא משפחה שלמה. כלי GMV המקוריים היו האמרים רגילים של הכוחות המיוחדים שהלוחמים הסירו מהם את הדלתות והוסיפו להם מיגון, נשק ומערכות קשר - הדגמים העיקריים שהוסבו M998 ו-M1026. בהמשך הוסבו הגרסאות הממוגנות של אותם כלים, ולאחר מכן כבר החל ייצור של גרסאות ייעודיות ליחידות וזרועות שונות (GMV-S, GMV-R,GMV-N, GMV-ST, ECV וכו').
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כלי חדש יחסית שנכנס לאט ובשקט לשימוש הוא ELSORV, קיצור שובר שיניים של Enhanced Logistic Off-Road Vehicle. רכב זה נועד למשימות סיור פינוי ולוגיסטיקה בשטחים בהם העבירות קשה בצורה קיצונית. לכלי זה עבירות דומה לזו של זיבאר הצה"לי אך בשונה ממנו ELSORV הוא רכב ממוגן שתוכנן לשימוש צבאי.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הכלים האחרונים הם לא רכבי סיור בהגדרה המובהקת אך פועלים בצמוד לרכבי הסיור - מדובר ברכבי "ספינת אם", רכבי משא שהוסבו לרכבי סיוע לוגיסטי למבצעים מיוחדים. מדובר בקונספט שקיים בגלגולים שונים עוד מתקופת מלחה"ע ה-2, ברכבים אלה הוסרו כל החלקים המיותרים כולל גגות דלתות ודפנות כדי לפנות מקום לנשיאת דלק ותחמושת עבור רכבי הסיור. בהמשך הפכו כלים אלה לפעמים לרכבי סיור עצמאיים, שזכו ליחס אוהד בעיקר בגלל בטן התחמושת הגדולה שלהם. הרכב הראשון הוא WarPig, הסבה של משאית 2.5 טון LMTV שנראתה לראשונה בתחילת המלחמה בעירק.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

רכב זה הוחלף בהמשך ע"י משאית אספקה ייעודית, לא מצאתי עליה פרטים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 28-12-2012 בשעה 23:11. סיבה: GMV-
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 16-12-2012, 13:25
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,170
התשובה קצת מורכבת
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי בנג'ו שמתחילה ב "ה-GMV הזה יכול להכנס בתוך..."

בתמונות הבאות ניתן לראות כי יכולת עקרונית להטסת האמר בתא המטען של צ'ינוק אכן קיימת - ועדיין, אין דין הצגת יכולת בסיסית כדין האמר עמוס נשק ציוד וצוות לוחמים. בשנת 1991 הטיס צ'ינוק של טייסת המבצעים המיוחדים 160 שני האמרים של "ציידי הסקאדים" בתא המטען לתוך עומק השטח העירקי, ועדיין גם אז היה מדובר בכלים עירומים כמעט לגמרי - ובנוסף, הלוחמים נאלצו לשבת במהלך כל הטיסה ישובים בכסאותיהם (ובמקרה של התרסקות כנראה שגם לא היו יכולים לצאת מהם).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


לצורך פתרון סוגיה זו וכדי לאפשר גמישות מבצעית גדולה יותר, פיתחה חברת GDLS עבור SOCOM את GMV 1.1 - למרות השם הכמעט זהה, לכלי אין הרבה קשר להאמר: הוא קל יותר, מהיר יותר, נושא עד חמישה לוחמים על ציודם, יש לו את העבירות של האמר בלי המימדים המנופחים, יש לו את הגודל של באגי DPV ללא השבריריות הידועה לשמצה, ובעיקר מבנה מודולרי המאפשר להתאים את תצורת הכלי למשימה תוך זמן קצר והתעסקות מועטה. הבעייה בהטסת האמרים עירומים תורגמה לדרישה שהכלי יהיה מוכן לתנועה ופעילות מבצעית לא יותר מדקה לאחר פריקה מבטן המסוק. חתימת החוזה מיועדת לחודש ינואר הקרוב ותחילת הייצור בהמשך השנה עד סיומה בשנת 2020. תתרגלו למראה, הוא הולך ללוות אותנו לא מעט בעתיד הקרוב.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 29-12-2012, 17:54
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,873
תשובות
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "ואו. תודה! א. לא הבנתי:..."

א. לא הבנתי: הזוכה ל- GMV 1.1 נבחר או לא? הבנתי שהרכב של GDLS הוא רק אחד המועמדים.
1. המכרז יפתח בחודש הבא.
2, מכיוון שהדרישה של הכוחות המיוחדים היא ל-1,300 רכבים ישנה הענות גבוהה מאד למכרז החל מבג'י חולות דרך פולריס ועד לרכבים כמו של NG ו- GD ועוד.

ב. איך הכלים האלו ביחס לדרישות של הצבא הרגיל? זכור לי שתוכניות ה- hmmwv racap וה- JLTV בקשיים- האם יש סיכוי שאחד הכלים האלו יבחר לשימוש כללי, כמו הקרבין M4 שהפך מנשק כו"מ לנשק תקני, או שהעלויות גבוהות בהרבה והביצועים שונים ממה שהצבא והנחתים צריכים?
לא, מפני שהדרישות כמו במקרה הזה לא כוללות מיגון שזו לא דרישה מקובלת במסגרת צבאית נורמלית.
אבל דרישות של יבילות אויר ע"י הליקופטרים ומוכנות ליציאה לקרב תוך מספר דקות, הכתיבו דרישות שונות מאשר למשל ל-MARP
בעיקר בנושא מידות ומשקל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 31-12-2012, 15:05
  aa_123 aa_123 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.10.11
הודעות: 15
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "הסטוריה של רכבי סיור מיוחדים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
תחילת המלחמה באפגניסטן בתקופה שבין אוק' 2001 לתחילת 2002 התאפיינה בפעילות קרקעית כמעט בלעדית של כוחות מיוחדים. כוחות קטנים אלה הנהיגו ושלטו בכוחות מקומיים גדולים הרבה יותר, ובנוסף ביצעו משימות ייעודיות של איסוף מודיעין (SR), הכוונת תקיפות אוויר (CAS) ופעולות תקיפה ישירה (DA). פועל יוצא של סוגי פעילות אלה היה הדרישה לפעילות בחתימה נמוכה של ניראות - ומכך נבעה ההחלטה להסתמך בצורה כמעט מוחלטת על רכבים בעלי דמיון לתחבורה המקומית, ובקיצור: טנדר טויוטה 4x4. תחילה נעשה שימוש ברכבים אזרחיים פשוטים שהותאמו בצורה מאולתרת ופרטנית ע"י הלוחמים בשטח, אשר בהמשך הוגדר ותוקנן רשמית תחת הקוד Non-standard Tactical Vehicle או NTV. יתרון נוסף של השימוש ברכבים אלה הוא הקלות ברכש והתקנת חלקי חילוף גם באיזורים נידחים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


בקשר ל- Toyota Tacoma, הנה לינק לקריאה נוספת וכמה תמונות מעניינות:

http://www.brian894x4.com/MilitaryTacoma.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 30-12-2012, 04:35
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,170
אתה טועה
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "לחפ"ש שטחי... שכמותי"

עיקרון "לעזאזל המיגון, העיקר זריזות ועבירות" היה תקף עד תחילת שנות ה-2000, עד אז רוב רכבי הסיור החל משנות ה-40 ועד שנות ה-90 שמו דגש על עבירות (כדי להיכנס) כוח אש (כדי לתקוף) וזריזות (כדי לצאת) - המלחמות של המאה ה-21 מאופיינות בריבוי ותחכום של מטענים מאולתרים שלמעשה כופה שילוב של מיגון גם במחיר של העלאת המשקל ופגיעה בעבירות.

דוגמה לכלי שכזה הוא משפחת HMT 400/600 מתוצרת Supacat הבריטית. כלי מצויין זה תוכנן במסגרת פרוייקטי OAV ו-SRV של משרד ההגנה הבריטי, כתחליף לג'יפי הלנדרובר Pink Panther המפורסמים שהגיעו בכבוד רב לסוף חייהם. הכלי החדש יוצר מלכתחילה לתפקידי סיור ותקיפה של יחידות מיוחדות, ובמהלך שלבי הייצור הראשוניים הגיעה התובנה שהכלי לא תוכנן עם מיגון מספק - לכן נכנס הדגם הסופי Menacity/Jackal למקצה שיפורים בו שולבו מיגון בדפנות (נגד נק"ל) ובריצפה (נגד מטענים) מבלי לפגוע ביכולות הלוחמים המאיישים את הכלי. התוצאה היתה מספיק טובה בשביל לגרום לצבא "הרגיל" לרוץ ולרכוש כלים מסוג זה, ולפי פרסומים שונים גם האמריקאים קנו קרוב ל-50 כלים מדגם זה לשימוש היחידות המיוחדות של צבא היבשה שהכלים הרגילים שלהן (עליהן הסברתי בתחילת האשכול) סבלו מנחיתות בכל הנוגע למיגון. דגם נוסף של המשפחה הוא Extenda המאפשר מעבר מהיר יחסית מרכב 4x4 ל-6x6 ע"י תוספת מודולרית, ככל הידוע עד כה נרכשו 15 כלים מדגם זה ע"י צבא דנמרק עבור היחידה המיוחדת Jaeger Corps.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
Jackal המקורי ללא מיגון

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
Jackal -2 עם תוספת מיגון
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 30-12-2012, 21:52
  asafk.asafk asafk.asafk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.10
הודעות: 190
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "אתה טועה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
עיקרון "לעזאזל המיגון, העיקר זריזות ועבירות" היה תקף עד תחילת שנות ה-2000, עד אז רוב רכבי הסיור החל משנות ה-40 ועד שנות ה-90 שמו דגש על עבירות (כדי להיכנס) כוח אש (כדי לתקוף) וזריזות (כדי לצאת) - המלחמות של המאה ה-21 מאופיינות בריבוי ותחכום של מטענים מאולתרים שלמעשה כופה שילוב של מיגון גם במחיר של העלאת המשקל ופגיעה בעבירות.

דוגמה לכלי שכזה הוא משפחת HMT 400/600 מתוצרת Supacat הבריטית. כלי מצויין זה תוכנן במסגרת פרוייקטי OAV ו-SRV של משרד ההגנה הבריטי, כתחליף לג'יפי הלנדרובר Pink Panther המפורסמים שהגיעו בכבוד רב לסוף חייהם. הכלי החדש יוצר מלכתחילה לתפקידי סיור ותקיפה של יחידות מיוחדות, ובמהלך שלבי הייצור הראשוניים הגיעה התובנה שהכלי לא תוכנן עם מיגון מספק - לכן נכנס הדגם הסופי Menacity/Jackal למקצה שיפורים בו שולבו מיגון בדפנות (נגד נק"ל) ובריצפה (נגד מטענים) מבלי לפגוע ביכולות הלוחמים המאיישים את הכלי. התוצאה היתה מספיק טובה בשביל לגרום לצבא "הרגיל" לרוץ ולרכוש כלים מסוג זה, ולפי פרסומים שונים גם האמריקאים קנו קרוב ל-50 כלים מדגם זה לשימוש היחידות המיוחדות של צבא היבשה שהכלים הרגילים שלהן (עליהן הסברתי בתחילת האשכול) סבלו מנחיתות בכל הנוגע למיגון. דגם נוסף של המשפחה הוא Extenda המאפשר מעבר מהיר יחסית מרכב 4x4 ל-6x6 ע"י תוספת מודולרית, ככל הידוע עד כה נרכשו 15 כלים מדגם זה ע"י צבא דנמרק עבור היחידה המיוחדת Jaeger Corps.


Jackal המקורי ללא מיגון


Jackal -2 עם תוספת מיגון


נכון אבל לא מדוייק.
האנגלים שומרים עוד ממלחמת העולם השנייה על תצורת רכב שכונתה בדור הלפני האחרון - של הלנדרוברים- WMIK ובדור של הHMT מכונה MWMIK (ראשי תיבות של Mobility Weapon-Mounted Installation Kit ).
זהו רכב נושא נשק, בהגדרה, כאשר למשימות מסויימות לא נדרש מיגון כלל, על משקל "אם כבר נתקלנו המיגון זה לא מה שיציל אותנו". סוג כזה של משימות כמו שכתבת מבוסס על להיכנס מהר ובשקט, לתקוף עם הרבה כוח אש ולצאת מהר , מהר מאוד.
במלחמות האחרונות - וזה השינוי - המשימות השתנו, והמשימה הראשונה במעלה של ה MWMIK הפכה להיות ליווי שיירות ממוגנות. במקרה הזה עדיין הכוחות פעלו בצורה של זריזות גדולה מאוד והרבה כוח אש כאשר הכלים לא נוסעים על הצירים עליהם מתקדמות השיירות אלא חיפוי וליווי מסביב לצירים. למשימה כזו בהגדרה לא נדרש מיגון, למרות שלנו זה נראה מטופש - הם זזים מספיק מהר כדי שלא יפגעו בהם ובתאוריה (רק בתאוריה) לא נוסעים על צירים בהם יש סכנת מטענים או מארבים. הם פעלו באופן הזה תקופה לא קצרה באפגניסטן (ראיתי כלים שחזרו לסבבי שיפוץ אחרי מספר רב מאוד של משימות), עד השלב שבו הוחלט על עיבוי המשימות מצד אחד והחלטה פוליטית על מיגון החיילים באופן שגם נראה לעין מצד שני.
המיגון הזה הוא מיגון קל מאוד - ממש לא יעיל כנגד מטעני צד, אבל בהחלט יעיל כנגד נק"ל, פצמ"רים או נזק משני (רסיסים) הנגרם כתוצאה מפגיעה בכלים כבדים יותר שה MWMIK נוסע בקרבתם. מטען צד שיפרק האמר - יפרק גם את הכלי הזה, עם מיגון או בלעדיו.
כתוצאה מזה כל הסד"כ קיבל תוספת מיגון, ולדעתי זה נכון לכל הסד"כ האנגלי, לא נכון לכלים שהאוסטרלים קנו (בתצורת 4X4 / 6X6 מודולרית) ומשתמשים בהם.
מה שאני מנסה לומר הוא שלא מדוייק שבכל המשימות נדרש המיגון ולא מדוייק לומר שהמיגון הזה הוא כנגד מטענים. ההחלטה למגן את כל הסד"כ היתה לוגיסטית מחד ופוליטית מאידך - ולא אופרטיבית. כלומר - יש מקום לכלים לא ממוגנים בשדה הקרב, אבל למשימות מאוד ספציפיות. משימות, שכפי שכתבתי בהתחלה, בהן "אם כבר נתקלנו המיגון לא יציל אותנו".

(ועכשיו אני הולך לנבור בארכיון ולחפש איפה שמרתי את התמונות שלי נוהג ב HMT ..... )

אסף.
_____________________________________
www.jeepolog.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 01-01-2013, 00:12
  asafk.asafk asafk.asafk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.10
הודעות: 190
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "ל-WMWIK אין מיגון כבד נגד..."

המיגון הזה - הוא יעיל נגד מוקשים קטנים מאוד או כאלו שלא נמצאים מתחת לרכב. מוקש תקני של 5 או 7 ק"ג, אפילו מתחת לגלגלים, לא ישאיר ממנו הרבה.
בלי להיכנס לפרטים, ואם רוצים ללמוד משהו- אפשר לראות שבכלי רכב שבהם המיגון מיועד לעמוד במוקש תקני של מספר קילוגרמים, מבנה הגחון שונה לחלוטין. אפשר להשוות לכל הכלים החל מוותיקי סדרת ה RG ועד ל MRAPים המודרניים, שעומדים "רק" ב 7 ק"ג מתחת לגחון בשביל להבין שהפלטות האלו שיש ב MWMIK לא יעמדו במיקוש אמיתי. ומיגון אמיתי תמיד יבוא על חשבון הניידות, אין מה לעשות - אלא אם כן הכלי תוכנן מראש ובצורה מאוד מאוד חכמה עם המיגון הזה (וזה ממש לא המקרה).
כאן רצו מראש לקבל ניידות מעל לכל. וזה ממש בסדר, זו המשימה של הרכב וחשוב להבין את זה.

כאמור - פוליטיקה ויחסי ציבור. כתוב מיגון נגד מוקשים כי זה משהו שצריך להראות בשביל למכור. לא צריך "לקנות" כל חומר פרסומי שהיצרן מפרסם או שמחלקת אמל"ח שרוצה לרצות את מי שמתקצב את הפרוייקטים מפרסמת... אם היה כתוב לפי איזה LEVEL בתקן או מה משקל המוקש זה היה יותר רציני.

(וכדי שלא ישתמע אחרת - זה אחד מהכלים המרשימים שאני מכיר, ביצועים פנטסטיים באמת יחד עם יכולת נשיאה מכובדת. ניק ג'ונס, האיש שמאחורי המכונה הזו, והצוות שלו הצליחו לעשות משהו באמת טוב)
אבל זה באמת דיון זוטא ורק רציתי לתקן כמה פרטים...

אסף.
_____________________________________
www.jeepolog.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 30-07-2013, 16:12
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,402
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "רכב הסיור MAV-L"

נהיגת התרשמות: GMV - רכב הסער החדש של נאביסטר

מאת דרור ברלי
פורסם בתאריך 09-07-13 17:30
באמריקה מייצרים רכבי שטח נחשקים ומכוניות מירוצי מדבר מגניבות. לאמריקה יש גם צבא ענק שפועל בכל רחבי העולם עם תקציבים אדירים. תחברו את אלה ותקבלו רכבי שטח צבאיים עם טכנולוגיה שמגיעה היישר מעולם מירוצי המדבר, שבהחלט אפשר לקרוא להם "מגניבים", ושמוצעים לצבאות בכל רחבי העולם. אב הטיפוס של רכב 4X4 אחד שכזה – ה-Ground Mobility Vehicle של אינטרנשיונל-נביסטאר דיפנס הגיע לביקור קצר בישראל על מנת להציג את יכולותיו בפני בחורינו המצוינים. גם אנו, הפחות ממצוינים, זכינו בהזדמנות נדירה לטעום ממנו ולספר על החוויה.
להמשך קריאה
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 13-04-2014, 13:40
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,170
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מה שמעלה שתי שאלות: א. מה עם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
מה שמעלה שתי שאלות:
א. מה עם ה-"גראולר" החדש יחסית (חוזה בן עשור, אספקה ראשונה לפני כחמש שנים בלבד, סד"כ של כ-300 כלים)? האם יש דרישה מבצעית להחליפו, או שבואינג מפנטזת?
"גראולר" ו-ITV הם שני כלים שונים בסדר גודל שונים - גראולר הוא יותר תחליף לא ישיר ל-M151 עליו השלום, עם משקל ומימדים מאוד מצומצמים ומכאן גם יכולת נשיאה מוגבלת.
ב. אם יש לנחתים דמ"צ- במה הוא שונה מזה של SOCOM? מה ההגיון בשני כלים שהדרישה העיקרית מהם היא להיכנס לדגמים שונים של אותו ה- V22?!
סביר להניח שהדרישה של הצי מתרכזת יותר בעמידות לשינוע בתנאי ים, בעוד שהדרישה של SOCOM היא להקשחה כללית וגם יכולת נשיאת משקלים מוגדלת - התמחור מן הסתם בהתאם.


אגב - מישהו כבר בדק את התאמת הלנדרובר דפנדר לתא המטען של ה-V22?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 13-04-2014 בשעה 13:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 22-09-2014, 13:15
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 9,497
ה- ARMY שוקל שלושה כלים יבילי אוויר חדשים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "רכב הסיור MAV-L"

האשכול נראה לי מתאים כי טכנית הם יראו כמו GMV 1.1/ EXTENDA; הם מיועדים לבריגדות חי"ר-קל, כניראה ביחידות ניוד נפרדות, וייתנו להן יכולת הסקה/הצנחה בעוקף האויב, ואז תנועה רכובה לתפיסת ראש-גשר אוירי בו ינחתו תגבורות של SBCT מבוסס סטרייקר. לי זה נשמע בדיוק כמו המשימה של הריינג'רס.

ultra-lightweight combat vehicle (ULCV) - רכב ניוד, דומה ל- GMV.1.1 של SOCOM. חברות שונות הציגו מדגימים ביוני בפורט-בראג. שונה מה- JLTV (שנושא רק 5 חיילים, משוריין, וכבד יותר).

תאריך יעד: 2016
נושא כיתת חי"ר בת 9 חיילי חי"ר (ולכן, אני מניח, יהיה ארוך משמעותית מה- RSOV ויראה דומה ל- EXTENDA; או שהחיילים ישבו בשתי קומות ועל מכסה המנוע..)
נישא במתלה מטען ע"י בלקהוק או בתוך צ'יינוק (נדרש להיכנס למסוק ולצאת ממנו בנסיעה, עם הכיתה). ניתן להטלה ממטוס מטען.
משקל עצמי 2 טון
משקל מטען 1.4 טון
לא משורין
במצגת המצ"ב מ- AUSA מצוינת דרישה ל-"Enhanced mobility for Airborne Infantry"'
והכיוונים הם phantom badger ו- GMV-R של הריינג'רס.

light reconnaissance vehicle (LRV)- רכב סיור ותצפית ייעודי.
תאריך יעד: 2020
נושא כיתת סיור בת 6 לוחמים
נישא בצ'יינוק (או במתלה מטען)
מיגון בסיסי (נגד מוקשים, נק"ל ורסיסים); אפשרתו להרכבת מיגון נוסף.
אמצעי תצפית וקשר (תרמי, מכ"ם, ערוץ תקשורת למל"ט)
מקלע בינוני

mobile protected firepower (MPF)- טנק קל יביל אויר
תאריך יעד: 2024
מיגון נגד רסיסים; דרישה להתקנת שטח מהירה של תוספת מיגון, כולל מיגון גחון
עבירות טובה
כוח אש כנגד ביצורים, מבנים, רק"ם
יכולת פעולה של 24 שעות ללא אספקה
סביר שיהיה דומה ל -STRYKER MGS

http://www.defensenews.com/article/...-Light-Vehicles

http://www.military1.com/products/m...ehicle-creators

http://www.slideshare.net/adaptingt...-and-technology
http://www.military.com/daily-news/...e-airborne.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 10-10-2014, 06:48
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,873
יכול להיות שזה הרכב שכיוונת אליו.
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "ה- ARMY שוקל שלושה כלים יבילי אוויר חדשים"

Polaris “DAGOR” the ultra light, high mobility vehicle is tailored for SOCOM

Oct 8, 2014

חברת "פולאריס" תציג בתערוכת הנשק בוושינגטון בשבוע הבא, רכב חדש שפותח ויוצר עבור כוחות מיוחדים. הרכב שוקל כ-2 טון והוא מסוגל לשאת 9 לוחמים. הרכב מותאם לנשיאה בבטן של ה"ציינוק" או על מתלה מתחת לבטן של המסוק הבלקהוק. משקלו מותאם לנשיאה במסוקים אלו, וזה אומר מיגון מופחת.
לדברי החברה הרכב מצוי בייצור עבור מספר לקוחות בעולם.

Polaris Defense is unveiling at AUSA a new all-terrain vehicle developed and produced for SOCOM. The DAGOR offers extreme off-road terrain at full payload. The vehicle curb weight is less than 4,500 lbs to maximize aircraft operational range. The width of DAGOR allows rapid loading into the CH-47 Chinook platform without modification and the weight allows it to be sling loaded under the UH-60 Black Hawk.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
The DAGOR uses a readily available commercial off-the-shelf (COTS) driveline, controls and components streamlining mechanic and operator training. The diesel/JP8 COTS engine was selected for its combination of power, weight and size. The open design of the cargo bed maximizes loading space, flexibility and access for mission-essential equipment. Photo: Polaris Defense

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
DAGOR can carry 3,250 lbs of payload or a 9-man infantry squad. Photo: Polaris

לכל המאמר:
http://defense-update.com/20141008_...ml#.VDdGk6K0bos
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 10-10-2014, 08:18
  aw1 aw1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.10
הודעות: 909
רכב מאד יפה.שימושי?
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "יכול להיות שזה הרכב שכיוונת אליו."

נושא רכבי תגובה מהירה/פריסה מהירה/כוחות מיוחדים.
תמהני מה שימושם בעימות אמיתי.
כל קבוצת לוחמים סדירה או גרילה או טרוריסטים מצוידת היום באמצעי אופטיקה ונ"ט בסיסים.
כל רכב כזה שירוץ בחולות יפגע בקלות ו כ ל יושביו יפגעו בפגיעה פשוטה של RPG מדור מלפני 25 שנה.
או מפגיעת מקלע 7ץ62 פשוט עוד מרחוק.
הם מהירים קלים אפשר להצניחם ואז מה?
אם היו שקטים לחלוטין בתצורת STEALTH עם יכולת התגנבות ניחא אבל כך.?

הבריטים עם הלנד רובר SNATCH איבדו עשרות חיילים בתחילת דרכם באפגניסטן לפני
שהבינו שהם צריכים רכב ממוגן 0וקיבלו למשל את הפוקסהאונד).

אולי בשוליים יש מקום כלשהו במתאר מסוים לזה אבל לשימוש רחב-לדעתי לא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 10-10-2014, 20:52
  aw1 aw1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.10
הודעות: 909
כן אבל
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "שימושי מאוד"

סוג משימות של כלים אלה ברורות וגם ההיסטוריה הקרובה יותר ידועה בחלקה (לי)
הטענה/תהייה : משימות זהות במתארים זהים ניתן לבצע גם עם כלי ממוגן,קל,שרובם גם יכולים להיות מוטסים/מונחתים.
אני לא מכיר כמובן על מה שאתה מדבר בצוק איתן וכנראה שהיה..
מה שכן היה וידוע ,זה כמה כלים כאלה שרצו לאתראות ארוע וספגו מארב קטלני..בכלי ממוגן לא היו נפגעים מירי AK או RPG.
ואני כלל לא מדבר על מטעני LED ומוקשים למינהם שכלי כזה על ציר הוא פשוט מלכודת מוות.
תבצע משימה זהה אם כבר חייב כלי שמתויג SOF עם GDLS FLYER ממוגן , או עם כלים ממוגנים אחרים במשקל 4 טון לעומת כלי ערום כזה וחסר יכולת התגנבות (דיברו על כלים היברדים למשל לפני כמה שנים..זה רעיון בכיוון..).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 11-10-2014, 06:08
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,873
הזכרת את ה-FLYER
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "כן אבל"

הכוחות המיוחדים של ארה"ב אישרו לחברת GD להתחיל בייצור LRIP של הרכב Flyer-72.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
Flyer-72

General Dynamics (GD) Ordnance and Tactical Systems is set to enter low rate initial production (LRIP) on the US Special Operations Command's (USSOCOM) ground mobility vehicle (GMV) 1.1 programme

The move follows a receipt of notice that USSOCOM has reached a milestone C decision on the programme, and will see the company manufacturing and delivering 72 vehicles to the USSOCOM by 2016

Awarded to GD in August 2013, the $562.2m GMV 1.1 contract covers production of at least 1,300 4x4 combat vehicles, through to September 2020, to replace the USSOCOM's fleet of 1,072 Humvee-based GCVs

The company has offered its Flyer 72 platform with USSOCOM-specific modifications for the programme
Flyer 72, which is jointly manufactured by GD and Flyer Defense, is a non-developmental item, purpose-built, lightweight vehicle, and can be configured for multiple missions, including light strike, personnel rescue and recovery, reconnaissance, and communications
Air transportable by V-22 Osprey, CH-53E Super Stallion, CH-47D Chinook, C-130 Hercules, and C-5 Galaxy and UH-60L Black Hawk helicopters, the vehicle can operate at high speeds at long ranges, while providing off-road, cross-country mobility in all types of weather conditions

The vehicle has a payload-to-weight ratio greater than 1:1, and can carry up to nine operators with payload, while traversing remote and demanding terrain. It also has superior levels of mobility and maneuverability

תמונות נוספות:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 26-02-2015 בשעה 09:13. סיבה: תיקון קישור לתמונות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 28-04-2015, 13:58
צלמית המשתמש של שפן סלעים
  שפן סלעים שפן סלעים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.10.14
הודעות: 416
כי הוא לא מתאים למשימות שלהם
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי אספרסו קצר שמתחילה ב "רכב זחלי קל"

בעיקרון רכבי סיור של יחידות מיוחדות נדרשים לניידות ומהירות, לרוב על חשבון מיגון. היית אמור לדעת את זה אם קראת את האשכול מתחילתו ועוד סופו, לצורך העניין אני מניח שלא עשית את זה (זה גם תואם שאלות שלך באשכולות אחרים שזיכו אותך באזהרה לפני חסימה מהמנהלים).

אפשר לפצל לשניים את הכלים בשימוש יחידות ומבצעים מיוחדים. יש כלים שעונים בצורה סטנדרטית לצרכים ולכן נרכשים על ידיהן - ע"ע רוב הכלים שמוזכרים באשכול זה. מעבר לכך יש כלים שנותנים מענה ספציפי למשימה/שטח/עונה ספציפיים, וזה יכול להיות כל כלי רכב שהוא: טנק, נגמ"ש, רחפת, וכו' - כלים כאלה לרוב מושאלים ליחידה המשתמשת או מופעלים ע"י צוותם הרגיל בשיתוף פעולה. דוגמה טובה היא כוח Wolverine האמריקאי שפעל במלחמת המפרץ השניה 2003 במערב עירק וכלל לראשונה מאז מלחה"ע ה-2 שילוב של כוחות מיוחדים וטנקים.

נכון להיום Wiesel הוא כלי די ייחודי שלא ממש קיים לו מקביל בעולם, ובניגוד לתפיסה מקובלת הוא אינו נגמ"ש קל אלא נושא נשק מסייע. הגרמנים הפעילו אותם באפגניסטן בשנים הראשונות של הפעילות שם במשימות סיוע לבט"ש, המיגון הקל שלהם הפך אותם למלכודת מוות פוטנציאלית ככל שסכנת המטענים התעצמה ולכן הואצה כניסת הכלים הממוגנים יותר דינגו ו-Fennek. מרגע שאלה הגיעו, Wiesel נעלמו די מהר מהנוף. היה ניסיון להכניס אותו בצורה מוגבלת כחפ"ק נייד וממסר קשר למבצעים מיוחדים - כנראה ללא הצלחה יתרה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #102  
ישן 06-09-2015, 23:29
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,829
US Army To Issue Ultralight Vehicle RFP Next Year
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "רכב הסיור MAV-L"

http://www.defensenews.com/story/de...-year/71282064/


The new name is somewhat fraught as US Special Operations Command already has a program called GMV 1.1, and it was awarded to one of the contenders for the Army program, General Dynamics. While Army program officials acknowledge GD has an advantage because its vehicle is on contract with SOCOM, that is not driving the Army toward a sole-source award.

“There are multiple vendors, and all options are on the table,” said Lt. Col. Garth Winterle, the provisional program manager.

Winterle acknowledged the potential for confusion at a recent tactical wheeled vehicles conference here, saying the Army’s “acronym fratricide” has prompted him to explain how the SOCOM and Army vehicles will differ.

The key difference, Winterle said, is that the Army GMV would be much lighter. The draft requirements call for the Army’s to be sling-loadable by a UH-60 Black Hawk, while SOCOM’s is sling-loadable by a CH-47 Chinook and has the capacity to be up-armored.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #122  
ישן 26-05-2019, 13:36
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 20,486
בתגובה להודעה מספר 121 שנכתבה על ידי Prototype שמתחילה ב "אתה מדבר על ה ZBar?"

לא. היה רכב 6*6 עם 4 חיילים שיושבים בצורת יהלום (הנהג מקדימה), ותא מטען. מה שהיה ממש מעניין הוא ש4 הגלגלים האחוריים היו על מתלה אחד, בדומה לרכבים שנבנו לסוע על הירח. הדבר הזה מאפשר לטפס מדרגה, כאשר הגלגלים האחוריים מאוזנים בעוד שהרכב עצמו יכול להיות אנכי.
אגב, יכול להיות שזה לא של תע"ש - עבר הרבה זמן מאז...
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #133  
ישן 15-10-2019, 15:11
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,170
בתגובה להודעה מספר 132 שנכתבה על ידי אספרסו קצר שמתחילה ב "נאמר לי במקום אחר שהפנדור..."

הפנדור מיוצר באוסטריה ע"י שטייר (אותו קונצרן שמייצר נק"ל) הכלי הבסיסי 6x6 נמצא בשימוש די נרחב בצבאות אירופאיים, וכשלעצמו אין בו מאפיין חריג כלשהוא ביחס לרק"מ קל אחר מרחבי העולם - המחיר הגבוה שלו נובע מאותה סיבה שפרארי יותר יקרה מסובארו: איכות ואמינות לאורך זמן, גם בתנאים פחות סלחניים. אחרי הקרב הגדול בסומליה באוקטובר 93 כוח דלתא החליט שהוא צריך נגמ"ש קל שיצאים בדיוק לצרכיו, ניסיון העבר של עבודה עם M113 בפנמה פסל אותם מלכתחילה ובנוסף חלק מהלוחמים שהשתתפו בפינוי מתוך העיר ע"י שיירת האו"ם זכרו לטובה את הפנדור שהפעיל הגדוד המלזי. בסוף שנות ה90 הוזמנה מנה ראשונה של 11 כלים ואחרי שנה עוד 12, הסד"כ המלא אמור לעמוד על 50 כלים פלוס מינוס. לאחר שהכלים החדשים הגיעו לארה"ב הם עברו מקצה שיפורים ע"י GDLS, שבו נוספו להם פלטות מיגון חיצוני וגם מערכות תקש"ל וניהול קרב. כשהכלי הגיע ליחידה הותקן עליו האמל"ח הייחודי שלה, והוא יצא לדרך.

ואי אפשר בלי קצת פיקנטריה: צוות 6 (DEVGRU) של SEAL קינאו בצעצוע החדש של דלתא וקנו מספר כלים, ואז העמיסו עליהם עוד שבשים ומערכות תצפית ומיגון נוסף במשקל של מאות ק"ג כי Navy SEAL - ואחרי זה התפלאו שהכלים לא סוחבים בעליות של אפגניסטן...

הקוקפיט מזכוכית ממוגנת הוא תוספת אמריקאית ייחודית של דור ב', בדור א' זה היה סתם מדף רגיל עם חלון ממוגן מתקפל:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 07:23

הדף נוצר ב 0.88 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר