לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 11-12-2013, 15:50
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
בלריו 11 ראשון המטוסים בארץ ישראל 1913
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "סדרת בולי תעופה הכוללת בולים המוקדשים למטוס הצוקית ולכטב"ם "שובל""

עשור לאחר טיסת המטוס הראשון בעולם של האחים רייט בשנת 1903, החל עידן התעופה בשמי ארץ ישראל.

לציון שנת המאה לתעופה בארץ ישראל, מוקדשת סדרה של שלושה בולים המצגה שלושה כלי טיס, ששמור להם מקום של כבוד בתולדות התעופה של מדינת ישראל.

שם הסדרה : 100 שנות תעופה

תאריך הנפקה : 03/12/2013 ל' בכסלו התשע"ד

מעצב הבול : יגאל גבאי

ערכים נקובים בש"ח : 3.10

הנפקת דצמבר 2013

בניית הדמיות המטוס: גיל קדוש, דייגו פרילוסקי.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 11-12-2013 בשעה 15:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 14-12-2013, 05:58
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "השינויים המבדילים בין הפוגה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
אך מאחר והצוקית לא נבנה מאפס כמטוס חדש - הוא היה ויהיה פוגה מגיסטר. (משופר,אם תרצה).


לשיטתך - הנשר הוא מיראז'?

ציטוט:
היה הראשון שהורכב במפעלי התעשייה האווירית לישראל בע"מ. שירת בחיל האוויר למעלה משנות דור.


כאמור - לא הראשון

ציטוט:
התקיימו דיונים ארוכים באשר לשם שיופיע על הבול - האם "צוקית" או "פוגה מגיסטר". הוחלט לקרוא לו בעברית צוקית ובאנגלית פוגה מגיסטר. השנה (1960) מתייחסת לשנה בה נמסר המטוס הראשון שהורכב בארץ, לידי חיל האוויר.


וגם זה - צולע.

ואאל"ט - חיצונית יש גם כמה הבדלים בין הפוגה לצוקית. אם זכור לי נכון - צביעת מיכלי הדלק בקצה הכנף שונה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 14-12-2013 בשעה 06:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 14-12-2013, 18:12
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "וודאי שהוא מיראז' - שהורכב..."

וגם הכפיר לא מוגדר כמיראז' משופר. נכון?

בקיצור - צוקית זאת לא פוגה מגיסטר.

המגיסטר (כך נקרא המטוס) אמנם תוכנן על ידי מפעל פוגה אך יוצר ברשיון על ידי מפעלים שונים ובהם גם התע"א (לדעתי - אז עדיין בדק) כשכל אחד תורם למטוס שינויים משלו.

מעבר לכך - לא כל המטוסים שפעלו בחיל האוויר יוצרו על ידי פוגה או על ידי התע"א.

הצוקית, לצורך העניין, היא יותר "כפיר" ממיראז' - וזה מה שיש לי להגיד בהיבט ההיסטורי של הבולים.

בנימה אישית - הייתי מעדיף שם כלי טייס ישראליים אחרים ומשתדל שלא להעדיף קו הייצור של התע"א אלא מתייחס למיזמים נוספים (מי אמר אלביט?) ואולי בכלל מתייחס לאלמנטים אזרחיים על פני צבאיים ואולי גם מרחיב אל החלל...

סה"כ יש לנו לא מעט הישגים ושיאים בתחומי התעופה ואת אלה - ניתן להפיץ בגאווה ברחבי העולם.

לצערי - קרנו של תחום הבולאות ירדה מאד בשנים האחרונות. האוספים איבדו את ערכם (שימו לב שכתבתי "את" ולא "מ") למעט חריגים בודדים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 14-12-2013, 18:19
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "וגם הכפיר לא מוגדר כמיראז'..."

וודאי שהכפיר אינו "מיראז' משופר" כי מדובר במטוס שונה מאוד מהמיראז' שפותח ונבנה כולו בישראל. (עם הסתייגות לגביי הכפירים הדו מושביים).
אגב,גם הרעם ב' 88 אינו נשר מוסב כי הוא נבנה ישירות כאבטיפוס כפיר ולא היה נשר שהוסב רטרואקטיבית.

האבחנה שהצוקית היא "יותר כפיר ממיראז'" היא אבחנה סובייקטיבית לחלוטין ורבים יחלקו עליה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 15-12-2013, 05:54
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "אפשר פירוט על הנושא הכפיר..."

הכפירים הדו מושביים לא נבנו בשלמותם בארץ,כאשר תע"א רכשה מצרפת בסוף שנות ה 70/תחילת ה-80 את מקטע הגוף הקדמי המכיל את הקוקפיט הדו מושבי שאותו תע"א לא רצתה/לא יכלה לייצר.
(ייתכן ונרכשו גם גופים שלמים,לא ידוע בוודאות).
הרכיבים הללו הוטסו לארץ בבטן הנורד של תע"א, כאשר כל שאר הרכיבים יוצרו בארץ.
כזכור המטוסים הללו יוצרו במטרה ליצור מטוס אימון והסבה ייעודי לכפיר,שיחליף את מטוסי הנשר והשחק (!!) הדו מושביים ששירתו בטייסות הכפיר עד מחצית 1982.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 15-12-2013 בשעה 05:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:00

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר