לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 05-05-2005, 10:00
  שולה מוקשים שולה מוקשים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.03
הודעות: 1,870
אממ לא יודע הכל אבל חלק...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "שאלת המשך..."

האם טורפדו מסוגל לרדוף אחר כלי שייט - נגיד ב"שגר ושכח"?
מסוגל ואפילו יש מקרה של צוללת שטיבעה את עצמה במלחמת העולם ה2 בשם טאנג והיה לה את הפטרול הכי פורה בהיסטוריה עד אז האבסורד הוא שבמשך כל תקופת השבי של מפקד הצוללת ניסו לברר מי הטביע את הצוללת שלו והוא לא ענה כי הוא ידע שהם הטביעו את עצמם והעלתי חידה עליה (שאגב אף אחד לא פתר עדיין).
מה לגבי אופציה של שימוש במכ"מ תחת המיים (זה בכלל אפשרי?)
אפשרי אבל מאוד לא יעיל קרן מכ"ם בדומה לקרני אור מתפזרת ומוחזרת במעבר מתווך דליל לצפוף (לפחות ככה הסבירו לי..) בגלל זה משתמשים בסונאר כי קול עובר טוב יותר בתווך צפוף כמו מים מאשר בתווך דליל כמו אויר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 05-05-2005, 19:57
  DJ ESH DJ ESH אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.04
הודעות: 637
לא רק טורפדו אמריקאי; גם לגרמנים היו בעיות כאלה.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי שולה מוקשים שמתחילה ב "אני חושב שאנחנו מדברים על אותו המקרה"

למשל, מקובל כיום שהצוללת U-869 הוטבעה בשנת 1945 מטורפדו שהיא עצמה שיגרה.
רוב דגמי הטורפדו באותה תקופה, הן האקוסטיים והן הגירוסקופיים, סבלו מ"באגים" שלעיתים (רחוקות יחסית) גרמו לתופעה שבתרגום חופשי נקראת "טורפדו החוזר במעגל". במקרים מתועדים רבים הצוללת הצליחה להתחמק והטורפדו החוזר עבר מעליה או מתחתיה, אם כי רוב המקרים של התחמקות היו בטורפדו בעל מנגנון היגוי גירוסקופי ולא אקוסטי - שבו, באקוסטי, הבעיה הייתה עשויה להיות מסוכנת הרבה יותר, ובתקופות מסויימות בWWII היו מפקדי צוללות שנהגו לבצע צלילת חירום אחרי כל שיגור טורפדו מסוג כזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 05-05-2005, 10:16
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
טורפדו...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "שאלת המשך..."

לשאלותיך הנה מס' תשובות:
1 - כן בהחלט ! צוללת מסוגלת לשגר מס' סוגים של טורפדו .
מס' צינורות השיגור לטורפדו משתנה בין דגם של צוללות למשנהו כשבד"כ מס' הצמטי"ם נע בין 6 - 8 (ושוב.... זה בדרך כלל ). ברוב דגמי הצוללות קוטר הצמטי"ם יהיחה זהה כשמתוך כל צמ"ט ניתן לשגר מס' דגמים של טורפדו אך הקוטר שלהם חייה כמובן להיות זהה.
חשוב לציין כי קיימות צוללות להן שני קטרים של צינורות טורפדו כלומר מבין 8 צינורות 4 יהיו בקוטר X ו 4 בקוטר Y מה שמעניק גמישות רבה מבחינת סוגים ודגמים של חימוש אותו ניתן לשגר.
פרט לטורפדו שייעודו תקיפה והשמדת מטרות מתחת לפני המים ניתן לשגר מצינורות הטורפדו גם טילי ים ים דוגמת ה"הארפון" האמריקאי אשר מזווד בתוך מעין קפסולה המשוגרת מתחת לפני הים עד לעומק ציפה שם היא נפתחת והטיל משוגר ממנה.

2 - לגבי "שגר ושכח" - הטורפדו עשוי להיות נהוג באמצעות כבל הנפרס ממנו אל הכלי המשגר ודרכו מתבצעת התקשורת ביניהם כשטווח הטורפדו עשוי להתקרב לעיתים ל 20 ק"מ !!!
בנוסף לכך קיימים גם דגמים אחרים אשר הנם עצמאיים !
בכל מקרה ברוב המקרים ההתביתות של הטורפדו על המטרה תיעשה באמצעים אקוסטיים או מגנטיים כשבהחלט הטורפדו מבצע מסלול רדיפה אחר מטרתו בדומה לטיל אויר אויר\ קרקע אויר כשהמטרה לרוב תפעיל אמצעי שיבוש והטעייה בדומה למטוס המנסה להתחמק מטיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 05-05-2005, 13:53
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
הבדלי גודל
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "עדיין לא קיבלתי תשובות מדוע הטורפדו המשוגר מצוללת גדול כפליים"

ההבדל העיקרי בין טורפדו שמשוגר מספינה לזה שמשוגר מצוללת הוא עומק השיוט
של הטורפדו.
לעומק השיוט יש השפעה חזקה מאוד על יעילות מערכת ההנעה של הטורפדו.
רוב מערכות ההנעה מבוססות על יצרן גזים שבונה לחץ. הגזים מסובבים טורבינה
ונפלטים מחוץ לטורפדו. כתוצאה מכך ההפרש בין לחץ הסביבה ללחץ ביצרן הגזים
הוא זה שקובע את יעילות המערכת.
עבור טורפדו המשוגר מצוללת בעומק רב הפגיעה ביעילות מחייבת טורפדו עם יותר
דלק ולכן טורפדו יותר גדול.

בנוסף ישנם עוד סיבות חלקן היסטוריות וחלקן נובעות מהעובדה שבשיגור מצוללת
תרצה לשגר מטווח גדול ככל האפשר כדי שלא ישמעו את רעשי השיגור.
בזמן שבשיגור מספינה אפשר לקצר טווחים במהירות או במקרים מסוימים לשגר
את הטורפדו בעזרת מאיץ רקטי.

ראוי לציין שבזמן שלצוללת מערביות יש רק סוג אחד של משגרי טורפדו, לצוללות רוסיות
ישנם שני סוגים: סוג אחד לטורפדו עם מערכת הנעה "קונבנציונלית" והשני לטורפדו
מסוג "שקוואל" שהוזכר בעבר בפורום.

בנוסף מקובל בצוללות מודרניות להוסיף משגרים אנכיים לשיגור טילים כמו הרפון טומהוק
ו SS-19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 05-05-2005, 15:19
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
מערכות הנעה
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי שולה מוקשים שמתחילה ב "בוודאות אני יודע שבתחילה השתמשו במיכלי גז דחוס להנעת הטורפדו אבל היום עם המעבר"

מערכות הנעה לטורפדו הן מגווונות מאוד ואני לא יודע בדיוק במה משתמשים לאיזה סוג של טורפדו
אבל ישנם מספר סוגי הנעה עיקריים:
מנועים חשמליים המופעלים ע"י מצברים: בגלל שאין פליטת גז למים שיטה זו היא השקטה מכולן
ואינה תלויה בעומק הצלילה אבל השימוש במצברים מגביל מאוד את טווח השיוט ומהירות השיוט.
ניתן להניח שבהווה יש מעבר לתאי דלק במקום מצברים.

מנועים חשמליים שמונעים ע"י טורבינה: יצרן גזים מסובב טורבינה שמיצרת חשמל שיטה זו רגישה
יחסית לעומק הצלילה אבל מאפשרת שליטה טובה במהירות השיוט.
יצרן גזים המסובב ישירות את המדחף: לשיטה זו יש נצילות גבוהה מאוד אבל היא גם רגישה
לעומק השיוט.
מערכת הנעה ישירה: מנועים אלו דומים מאוד למנועים רקטיים- גזים שנפלטים דוחפים את הטורפדו
קדימה.

גם ליצרני הגזים יש סוגים רבים הכל מפירוק מי חמצן וכלה בחומרים שמגיבים עם מי ים. בקיצור
הרבה אפשרויות לשחק איתם אם רוצים לבנות טורפדו.

אני מניח שאפשר לבנות טורפדו שבו גז דחוס יסובב את המדחף אבל נראה שזו שיטה מוגבלת
במיוחד שמתאימה רק לתקופות שבהם צוללות היו עולות על פני השטח כדי לשגר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:48

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר