Extended Endurance Could Get C295AEW Back on the Indonesian Radar
Posted by Tamir Eshel
January 3, 2013
שיפורים בקצות הכנף של מטוס האירבוס C-295, שנקראים winglets, שניתן לראות בקצות הכנף של המטוס בתמונה למטה, יאפשרו ביצועים משופרים למטוס כגון: מרחק המראה קצר יותר, טיפוס לגובה מהר יותר, טווח ארוך יותר, שיפור בצריכת הדלק ועוד.
המטוס עם ה-winglets כבר ביצע טיסות מבחן בחודש שעבר, ונתונים מהטיסה יאפשרו לחברה להחליט אם את השינויים בכנף ניתן לבצע לכל מטוסי ה- C-295.
הארכת טווח הטיסה הינו מרכיב חשוב באפליקציות הצבאיות של מטוס זה. אינדונזיה מחפשת מטוס התראה, וטווח מוגדל בהחלט יכול להוסיף נקודות למטוס זה. אינדונזיה הזמינה בתחילת שנה שעברה 9 מטוסי C-295 ומטוס אחד אמור היה להיות מסופק בשנה שעברה.
מטוס ה-C-295 כמטוס התראה
לפני מספר חודשים ביצעו חברות איירבס ואמבידיאי ניסויי טיסה למטוס ה-C-295 כאשר הוא טיל נגד אוניות MK2/S מותקן בקצה הכנף. הניסוי הוא ראשון במסגרת ניסויים לבחון את ההשפעה של נשיאת הטיל על התכונות האוירודינמיות של המטוס.
הטיל משוגר בשיטת "שגר ושכח". הטיל טס בגובה נמוך מעל הגלים כאשר בשלב הראשון הוא מנווט בהתאם למערכת ניווט פנימית ולאחר מכן הוא מפעיל את הראדאר שלו ומנווט לפיו. הטיל שוקל 310 ק"ג ואורכו 3.85 מטר. מטוסי ה-C-295 כבר מסיירים במשימות ימיות כאשר הם נושאים טורפדו MK-46.
מטוס ה-C-295 נושא טיל אויר/ים MK2/S
קישור למאמר:
חלקה של אלתא בפרוייקט זה:
אינדונזיה הזמינה 9 כלי טייס מסוג זה:
גם פולין וצכיה בוחנות את המטוס: