לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 12-04-2013, 07:51
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
וכמה, לדעתך, זה מסובך?
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "איזו כתבה רדודה ושטחית"

לידיעתך - הציוד הדרוש לכך אינו נמצא מחוץ ליכולת הרכש שלך.

בקישור הזה אתה יכול לראות כיצד ניתן לקלוט, באמצעות חומרה שעולה 10 דולאר (לא כולל המחשב) ותוכנות חינמיות, את שידורי ה-ACARS ופיענוחן.

קידוד הפוך (לשידור) לא מסובך משמעותית, בפרט שהמפרט הטכני מצוי באופן גלוי באינטרנט.

השאלה המשמעותית היא - מה המשמעות של קידוד המידע כאשר ארגוני טרור כבר מזמן זוכים לתמיכה של מדינות ("ציר הרשע") ומה האיום שמציב "מפגע בודד" מול נהלי העבודה של חברות התעופה שמשתמשות בטכנולוגיה.

_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 12-04-2013 בשעה 08:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 12-04-2013, 14:10
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי SkodaRapid שמתחילה ב "אני לא המומחה הגדול ביותר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי SkodaRapid
אני לא המומחה הגדול ביותר בשני הנושאים אבל מה שקורה שם לדעתי הוא:

- חולשה (בטח Buffer Overflow) בFMC שמנוצלת ע"י שידור בפרוטוקול ACARS.
- בעזרת החולשה אפשר לשנות את הזכרון של הFMC, כנראה גם להגיע לאזורים בזכרון ששולטים בנתיב הטיסה (עוד אחת מהפונק' של הFMC).
- לשנות את הערכים האלה וגם להשיג שינוי במסלול המטוס כמו שהוא מוגדר לטייס האוטומטי בFMC.

כן, זה קשה מאוד לעשות אבל נגיד, נגיד שהצליחו....אם הטייסים לא ישנים הם מנתקים את הטייס האוטומטי ומטיסים את המטוס. אז טכנולוגית אני לא רואה כאן אפשרות להשתלט....אפשר במקרה קיצון לשלוח נתונים שיפריעו קצת לטייסים לרגע. לא מעבר לזה.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 12-04-2013, 14:17
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=SkodaRapid]אני לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
כן, זה קשה מאוד לעשות אבל נגיד, נגיד שהצליחו....אם הטייסים לא ישנים הם מנתקים את הטייס האוטומטי ומטיסים את המטוס. אז טכנולוגית אני לא רואה כאן אפשרות להשתלט....אפשר במקרה קיצון לשלוח נתונים שיפריעו קצת לטייסים לרגע. לא מעבר לזה.
מה אם הם גורמים למכשירים להציג נתונים לא נכונים (מיקום, מכ"ם, וכו')? עד כמה מתבססים על נתונים אופטיים (יעני, מה שהטייס רואה מהחלון) ועד כמה על המכשור?
רכיבים כמו מד גובה פעם היו מכניים. איך הם היום?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 12-04-2013, 14:43
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "[QUOTE=emile-a]כן, זה קשה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פסטן
מה אם הם גורמים למכשירים להציג נתונים לא נכונים (מיקום, מכ"ם, וכו')? עד כמה מתבססים על נתונים אופטיים (יעני, מה שהטייס רואה מהחלון) ועד כמה על המכשור?
רכיבים כמו מד גובה פעם היו מכניים. איך הם היום?

המד חייב להיות בבסיסו מכני, כי הוא הרי מבטא נתון פיזיקלי (טוב, לא חייב להיות אבל לצורך העניין הוא כן)
איך הוא מוצג זו שאלה אחרת וזה לפעמין כן עובר דרך מערכת דיגטלית/ מחשב כזה או אחר. אבל אלו מערכות די סגורות ואין להן ממשק עם גורמים חיצוניים/ מקלטים או משדרים כלל. טכנית זה אולי אפשרי באיזה סנריו מטורף. בפרקטיקה נראה לי שמי שמסוגל לעשות דבר כזה יש לו כבר טכנולוגיה שיכולה לעשות הרבה יותר נזק (להשתלט על כורים גרעיניים/ חשמל וכו')
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 12-04-2013, 14:55
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=פסטן]מה אם הם גורמים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
המד חייב להיות בבסיסו מכני, כי הוא הרי מבטא נתון פיזיקלי (טוב, לא חייב להיות אבל לצורך העניין הוא כן)
איך הוא מוצג זו שאלה אחרת וזה לפעמין כן עובר דרך מערכת דיגטלית/ מחשב כזה או אחר. אבל אלו מערכות די סגורות ואין להן ממשק עם גורמים חיצוניים/ מקלטים או משדרים כלל. טכנית זה אולי אפשרי באיזה סנריו מטורף. בפרקטיקה נראה לי שמי שמסוגל לעשות דבר כזה יש לו כבר טכנולוגיה שיכולה לעשות הרבה יותר נזק (להשתלט על כורים גרעיניים/ חשמל וכו')
ברור שיש מכשיר מדידה (שמודד לחץ אני מניח), אבל מכל מיני כתבות נראה שבמטוסים מסדר גודל של העשור האחרון (גם אזרחיים וגם צבאיים) התצוגה דיגיטלית ועוברת דרך מחשב (לא צג שמחובר כמעט ישירות לחיישן עם צ'יפ עם לוגיקה מינימלית). מצד שני, אני לא סומך על הכתבות האלה, ולכן העדפתי לשאול מישהו שנכראה ראה תא טייס אחד או שניים בחייו.
(ה-A380 לדוגמה נראה דיגיטלי לגמרי מתצלומים של תא הטייס)

עד כמה הן סגורות או פתוחות - אין לי שום מושג, אבל אני בכלל לא מתקשה להאמין שמערכת הקשר ומערכות הניווט מחוברות או רצות על מחשב אחד ממש. (תתפלא בכמה מערכות קריטיות אחרות "הכל מחובר להכל"; יש שיגידו שזה נס שזה פועל בכלל...)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס

אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 12-04-2013, 15:20
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "[QUOTE=emile-a]המד חייב להיות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פסטן
ברור שיש מכשיר מדידה (שמודד לחץ אני מניח), אבל מכל מיני כתבות נראה שבמטוסים מסדר גודל של העשור האחרון (גם אזרחיים וגם צבאיים) התצוגה דיגיטלית ועוברת דרך מחשב (לא צג שמחובר כמעט ישירות לחיישן עם צ'יפ עם לוגיקה מינימלית). מצד שני, אני לא סומך על הכתבות האלה, ולכן העדפתי לשאול מישהו שנכראה ראה תא טייס אחד או שניים בחייו.
(ה-A380 לדוגמה נראה דיגיטלי לגמרי מתצלומים של תא הטייס)

עד כמה הן סגורות או פתוחות - אין לי שום מושג, אבל אני בכלל לא מתקשה להאמין שמערכת הקשר ומערכות הניווט מחוברות או רצות על מחשב אחד ממש. (תתפלא בכמה מערכות קריטיות אחרות "הכל מחובר להכל"; יש שיגידו שזה נס שזה פועל בכלל...)

אני חייב לציין שגם אני לא יודע לגבי כמה המערכות סגורות במטוסי הנוסעים...
הערכה שלי די סגורות והשתלטות הפוכה היא מאוד מורכבת...אבל לא חותם על זה.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 13-04-2013, 14:41
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "קידוד מסובך של מה? בסוף, מה..."

אתה בוודאי צודק. מאחורי ההגאים יושב טייס שאמור לפקח על מה שעובר אל ההגאים אבל....

1) אם ב-ACARS נשלחת תוכנית טיסה עם קואורדינטות אחרות מאלו שבתוכנית הנכונה - מה הסיכוי שהטייס ידע זאת כשהוא מכניס נתונים (שלא לדבר על הזנה אוטומטית). הרי הוא לא מצייר את הנתיב על מפה... אני מניח שיהיו לו הודעות אזהרה על שונות - אבל איני בטוח, ואיני יודע אם בצד "הטכני" הוא מזין נ"צ או את שמות הנ"צ שכבר מוזנים במטוס (ב-744 יש כונן דיסקטים בשביל להזין נתוני ניווט).
2) כבר היה מאמר של מחלקת הבטיחות של מכון פישר שהתריעה על בטחון עודף של הטייסים במערכות המטוס במה שמכונה GLASS COCKPIT. זה מקור נוסף לטעויות
http://www.aviationlawmonitor.com/2...atal-accidents/
3) כבר היה מי שהוכיח כי ביכולתו לשנות תוואי טיסה של מטוס ע"י שיבוש מידע GPS שמקבל המטוס. גם שם הוכח שהפרוטוקול פרוץ מידי
http://www.foxnews.com/tech/2012/06...esearchers-say/
4) כבר הוכח כי ניתן לפגוע במערכות המחשוב של המטוס. בבדיקת שרידי מטוס שהתרסק נמצאו מערכות המטוס נגועות בוירוסים שונים. אז גם נשלל הקשר בין הוירוסים לבין נסיבות ההתרסקות.
מקרה אחר: http://www.wired.com/dangerroom/201...ts-drone-fleet/

בכל אופן - צריך כנראה לעשות יותר בהגנה על מערכות המטוסים ופרוטוקולי התקשורת שלהם.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 13-04-2013 בשעה 14:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 13-04-2013, 21:11
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "רק רציתי להבהיר, שלא התכוונתי שלהשתלט על מטוס זה לא אפשרי"

אם תקרא את הקישור שבהודעה למטה - תראה שזה כנראה מוטל בספק גם עכשיו, ובכל זאת הפוטנציאל קיים ודורש ערנות וזהירות נוספת בעידן הסייבר.

אם יש עניין - אפרט מעט על נושא ה-ADS-B וה-ACARS ועל הדרכים "לקצור" מהם מידע, ועם מעט עזרה מידידים - גם מטוסים צבאיים (בסוג של SIGINT פרמיטיבי).

רמת המידע מאפשרת לכל אחד, בעלות מאד זניחה, להקים בביתו תחנת בקרה וליצור תמונת מכ"ם של המטוסים סביבו (בעיקר האזרחיים - אך לא רק).

בניסוי שערכתי לקראת קליטה אפשרית בעבודה - הצלחתי לקלוט איתורי מטוסים עד...... פורט סעיד (המטוס מהווה את מרכז "המכ"ם" בתמונה המצורפת)!

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אזהרה!
עפ"י חוק הבזק - חל איסור להאזין לשידור מבלי להחזיק באישורים וברשיונות המתאימים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:40

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר