לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 25-06-2013, 09:38
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "אני יודע"

אז בבקשה נא להתמקד בעצם העניין.

ביום הראשון למבצע "עמוד ענן" היחידה שאני מתנדב בה במשטרת התנועה הארצית (יחפ"צ) הוקפצה למתן סיוע בכיסוי של כביש 6. התכלית היתה לאפשר תנועה חופשית על הכביש ולפנות כלי רכב תקועים.
מה שנגלה היה מספר לא קטן של מובילי טנקים שנתקעו על הציר (במיוחד בחלקו הצפוני).
ומסתבר שהבעיה היא לא רק במובילים. במחלף שורק, היכן שהוצבתי, צפיתי בלא מעט משאיות מרצדס (על כביש 6 ועל כביש 3) שהובילו אספקה שהתיאור המתאים לאופי תנועתן היה קירטוע.
בקיצור תמונה מאד לא מלבבת של מערך התובלה הצה"לי.
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 25-06-2013, 11:08
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,911
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "אני יודע"

אל תדאג! יהיה בסדר! עברו כבר 40 שנה כמעט בדיוק מאז ה-6 באוקטובר 1973!

הצטרף גם אתה לתכנית חלוקת ערכות ה-PVCS*, מאחר שלא נותרו עוד מערכות REAR GUARD (כון כבר בשימוש ועוד על ידי בכירי המערכות הצבאיות והפוליטיות).
לבחירתך, תוכל לאסוף את המערכת במוקדי החלוקה או להזדיין בסבלנות עד הגעת המובילים, שיאפשרו חלוקה מבית לבית...


* לטובת מי שעוד לא מכיר את פיתוח זה: המוצר החדש מבית רפאל (מייד אחרי REAR-GUARD, או בשמו המקומי -"כסת"ח"), הלא הוא "PVCS".(למי שלא ראה את חוברת המכירות החדשה, מדובר ב- PUPICK VIBRATIONS
CONTROL SYSTEM). מי שחשף את מערכת זו הוא DZZ, ואולם אדוארד סנואודן חטף את רוב האש על כך.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 25-06-2013, 12:50
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,160
או, עכשיו אני רגוע...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "אל תדאג! יהיה בסדר! עברו כבר..."

ואגלה לך בסוד שממש בימים אלה עומד לצאת לשוק השוס הבא מבית רפאל: HISSS!

Head In Sand Simulation System

מערכת מתקדמת זאת מאפשרת למשתמש בה לבצע פעולת "ראש בחול" מבלי הצורך בהימצאות של חול ממשי, וכן אין צורך בביצוע כפיפה עמוקה ותנועת החדרה פיזית של הראש. עם הפעלת המערכת, אשר יכולה להיות במרחק מה מן המשתמש, ומופעלת בשלט רחוק, תתבצע פעולה ווירטואלית של קבירת הראש בחול, ללא שיוסגרו כלפי חוץ שום סממנים המצביעים על ביצוע הפעולה. הדבר יאפשר למשתמש ביצוע מגוון רחב של פעולות כולל הסתתרות מכל מערכת עקיבה, כי כידוע לכל - בת יענה עם הראש בחול היא בלתי נראית לחלוטין.

אופס - בקריאה חוזרת של מה שכתבתי, מסתבר שנפלט לי העיקרון במערכת החמקנות החדשה והמסווגת...
אז - שישאר בינינו - כן?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 25-06-2013, 10:05
  בו רדלי בו רדלי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.04.13
הודעות: 7
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "בעקבות עמוד ענן: הצטיידות במובילים חדשים"

ובעניין זה, אינני יכול שלא לשתף אתכם בציטוט הלקוח מספר העוסק במלחמת יוה"כ:

"הרבה נאמר ונכתב על החסרונות והיתרונות (בעיקר יתרונות) של פרישת טנקים מודרניים על זחליהם במקום שיובלו על גבי מובילי טנקים, ואין כל כוונה כאן לחזור ולהעלות גירה בעניין. עם זאת יש להדגיש נקודה אחת שלא תמיד מובנת. תוך כדי תנועה מהימ"ח לטווחים ארוכים, כמה וכמה טנקים תמיד נתקעים בצד הדרך עקב תקלות טכניות. מה לעשות - אלה החיים של טנק בימ"ח. ישנם כאלה, והם רבים, שרושמים תופעה זו בעמודת החובה של פריסת שריון על זחלים, אך האמת היא שיש לרשום אותה דווקא בעמודת הזכות. מוטב שטנק, שגורלו יעדו בין כה וכה להתקלקל אחרי כמה שעות של נסיעה על זחליו, ייעצר בתוך שטחנו ומשם יחולץ, יתוקן יוחזר לשירות, במקום שבמהלכו של קרב הטנק הזה "יתקע" עקב תקלה טכנית ויהווה - כבדימוי האמריקני - "ברווזה דוגרת" - מטרה שקוראת לכל תותחן של טנק אויב להשמידה..."

מה דעתכם אודות הדברים לעיל, מי לדעתכם כתב אותם, ובעיקר מה היה תפקידו... (ליודעים: ממליץ להניח תחילה לקוראים לנחש).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 25-06-2013, 13:00
צלמית המשתמש של agent_amos
  משתמש זכר agent_amos agent_amos אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.05
הודעות: 4,021
שלח הודעה דרך ICQ אל agent_amos שלח הודעה דרך MSN אל agent_amos Facebook profile
נושא כאוב ועצוב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "בעקבות עמוד ענן: הצטיידות במובילים חדשים"

לצערי עדיין ראיתי את המאקים שנתקעו במלחמת לבנון השניה, בשירות גם בעמוד ענן, ואת המאנים משנות ה80 שעדיין גם כן בשירות.

פשוט דבילי, להחזיק את המובילים הללו שכוחם תש עוד מזמן, ואין ביכולתם לעמוד בעומסים של הטנקים החדשים, וגם התלות שלנו בעגלות חיצוניות להובלת הטנקים גם היא אומללה.

תרבות הסמוך עולה לנו ביוקר בכל פעם, מרכבה וודאי שאינה שוקלת כמו מג"ח או שרמן , ולכן המובילים הישנים שתם זמנם ובטל קורבנם צריכים להגרט במהירות האפשרית כדי שלא יתפתו להפעילם.

כנראה שגם הארץ מושפעים מהגהה של פאקצות והחליטו לסיים את כתבתם בשלוש נקודות.
_____________________________________
"בגבורה ובענוווה"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 26-06-2013, 04:22
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
רכישת מאות רכבים להובלת טנקים ולאכסן אותם בימחים זה ביזבוז משווע.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "בעקבות עמוד ענן: הצטיידות במובילים חדשים"

אם צריך לרכוש מאות רכבים להובלת טנקים ולאכסן אותם בימחים עד ליום פקודה, זו הוצאה בזבזנית ומיותרת. אם צריך לרכוש רכבים, הם צריכים לבוא מעודפי הצבא האמריקאי שחוזר מעירק ואפגאניסטן. בנוסף לנושא הכספי צריך לזכור שב-40 שנה האחרונות שעברו ממלחמת יום כיפור השתנו מספר דברים:

1. מערך הארטילרי של סוריה והחיזבאלה, הקני והרקטי, הוא כנראה מהגדולים בעולם, וזה אומר שכל צפון הארץ כולל הימחים מצויים בטווח הארטילריה, לכן הרעיון של לעלות טנקים, נגמ״שים וארטילריה על מובילים יהיה מאד מסוכן ואולי לא יהיה אפשרי בכלל. לכן כל הרק״מ מהימחים בצפון, שצריך לנוע לגבולות הצפון, ינוע בכוחות עצמו ולא ע"י מובילים.

2. בדרום אנו פועלים כעת בגבולות פנימיים, להבדיל ממלחמת יום כיפור, וזה אומר קוי אספקה קצרים יותר וזמן ההגעה לגבול קצר יותר, מה שיתן לנו הרבה יותר זמן להתארגן למלחמה.
גם אם חלק מהטנקים ינוע על שרשראות לא יקרה אסון. לעומת זאת המצרים צריכים לחצות את כל סיני וזה לא יהיה מהלך קל לביצוע, אם בכלל.

3. מצב הימחים ביום כיפור היה על הפנים, לעומת זאת ב-82 בימח הגדול שממנו יצאנו לגבול, רק 3 כלים נתקעו, בעמוד ענן כל ביצוע פחות מזה לא מקובל. ב-67 משאיות התובלה היו של השוק האזרחי כגון תנובה והם הגיעו ליעדם, זה שמשאיות נתקעו בעמוד ענן מצביע על אחזקה לקוייה.

המובילים צריכים להיות חלק ממערך ההובלה של השוק האזרחי, ובמצב חירום הם יעמדו לרשות צהל.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 26-06-2013, 07:17
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "רכישת מאות רכבים להובלת טנקים ולאכסן אותם בימחים זה ביזבוז משווע."

כמה נקודות להתיחסות:
# הכלים מנויידים גם מאזור הצפון לדרום כפי שהיה במהלך "עמוד ענן".
# אני לא בטוח שהכלים שחוזרים מעירק ואפגניסטן במצב כל כך מזהיר שכדאי לקבל אותם (אולי לטווח קצר להשלמה עד הגעת פתרון קבע).
# ב"עמוד ענן" היו לא מעט תקלות למובילים ולמשאיות שהובילו אמל"ח לכיוון הדרום למעשה לאורכה של ישראל.
# לא חושב שההשוואה ל-67 או אפילו ל-82 היא רלוונטית ובמקום מאחר והמשקלים של הרק"מ עלו באופן משמעותי: לא ניתן להשוות משקל מג"ח או שוט למרכבה 4.
הנגררים וה"סוסים" עובדים בקצה מגבלות המעמס עם המרכבות. מה שדובר בדיווח הוא בדיוק על הדבר הזה: המערך שקיים כיום לא תואם את המעמס וגודל המטענים שהוא צריך להעביר.
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 26-06-2013, 11:26
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
תשובות
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "כמה נקודות להתיחסות: # הכלים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי G_Zhukov
כמה נקודות להתיחסות:

# הכלים מנויידים גם מאזור הצפון לדרום כפי שהיה במהלך "עמוד ענן".
זו שגיאה רצינית, לא יכול להיות מצב שאין מספיק טנקים באיזור הדרום בשביל להתמודד עם החמאס או מצרים.
בזמן מלחמה, ובפרט אם היא תתחיל בהפתעה, יהיה קשה מאד לנייד טנקים על מובילים לדרום.

# אני לא בטוח שהכלים שחוזרים מעירק ואפגניסטן במצב כל כך מזהיר שכדאי לקבל אותם (אולי לטווח קצר להשלמה עד הגעת פתרון קבע).
יכול להיות שהם צריכים לעבור שיפוץ ושידרוג, למשל למנוע של 700 כוחות סוס במקום 500. אבל אם הם יהיו במחיר מתאים זה יהיה כדאי.

# ב"עמוד ענן" היו לא מעט תקלות למובילים ולמשאיות שהובילו אמל"ח לכיוון הדרום למעשה לאורכה של ישראל.
לא מבין למה זה קורה ולדעתי זה עניין של אחזקה. זה רק מחזק את דעתי שהימחים צריכים להיות במקומות הנכונים בצפון ובדרום.

# לא חושב שההשוואה ל-67 או אפילו ל-82 היא רלוונטית ובמקום מאחר והמשקלים של הרק"מ עלו באופן משמעותי: לא ניתן להשוות משקל מג"ח או שוט למרכבה 4.
כוונתי הייתה שרמת האיכסון של הציודים היום היא הרבה יותר טובה מאשר בשנים ההם, וזה צריך היה להפחית את הבעיות.

הנגררים וה"סוסים" עובדים בקצה מגבלות המעמס עם המרכבות. מה שדובר בדיווח הוא בדיוק על הדבר הזה: המערך שקיים כיום לא תואם את המעמס וגודל המטענים שהוא צריך להעביר.
וזו סיבה נוספת בנוסף לנושא הכספי, לרכוש את הגורר M-1070 של אושקוש.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 26-06-2013, 08:19
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,810
וואלה?
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "רכישת מאות רכבים להובלת טנקים ולאכסן אותם בימחים זה ביזבוז משווע."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי AJ-47
אםאם צריך לרכוש רכבים, הם צריכים לבוא מעודפי הצבא האמריקאי שחוזר מעירק ואפגאניסטן.

כתבת את התגובה לפני או אחרי שבדקת איזה מובילי טנקים נמצאים בשימוש צבא ארה"ב בעירק ואפגניסטן? אם כן, היית מגלה שזה מוביל HET מתוצרת אושקוש – כלי עצום במשקל 18.5 טון ואורך של כמעט 10 מטר (רק הגורר, ללא עגלה!) אשר נבחן ע"י צה"ל ונדחה עקב גודלו ומשקלו. ואלה הנתונים המקוריים לפני תוספות המיגון שהותקנו על הכלים שנשלחו לאיזורים מוכי נ"ט ומטענים, וגם לפני המטען על עגלת הגורר...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 26-06-2013, 09:16
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,911
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "וואלה?"

הגורר הזה נבנה למשימה שונה מאוד מהמשימה שלשמה צריכים מובילים בצבא ההגנה של מדינת היהודים.
לא פלא שהדרישות ממנו הניבו כזה מבנה.

לעצם העניין- סוס שנדרש לגרור 90 טון כבר יש בעולם בייצור מכמה חברות בלי כל קשר לצבא ההגנה. עגלה שתישא כזה משקל בצורת טנק ועוד משהו כמו נכרי וכד' היא מוצר בר תכנון וביצוע במחיר סביר. בוודאי מול המחיר בזמן הגעה לקרב ושמישות כלים במתאר של תנועה על זחלים.

כמו תמיד, מישהו צריך לעשות חשבון, מישהו צריך להציג נכון את המשמעויות, מישהו צריך להחליט ומישהו צריך לבצע.
התוכלו למצוא את המובילים? צבעו ילדים את הציור ורק את הנעלם השאירו לבן. בין הפותרים נכונה יוגרל פותר שלא ענה נכונה.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 26-06-2013, 14:24
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,085
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "הגורר הזה נבנה למשימה שונה..."

אגב, מה עם "חיול" של משאיות אזרחיות בעת במבצע גדול/מלחמה? אבי סיפר לי בזמנו, שבברית המועצות, אחת לשנה, היה מגויס לאימוני מילואים ביחד עם משאיתו. מה גם שבסוף אימון כזה המשאיות היו זוכות לטיפול טוב בהרבה מבמוסכים אזרחיים, אבל זה מהאבסורדים של ברית המועצות.
על כל פנים, במקום לרכוש משאיות חדשות, שיעמדו בימ"חים, יזללו כסף, רק על תחזוקתם ושמירת כשירותם (והיא עדיין תפגע מעצם חוסר שימוש), לרכוש רק עגלות ולגייס משאיות, שמתאימות לדרישות הצבא, מחברות אזרחיות עם פיצוי הולם?
(ותיכף אקבל תגובות בנוסח, אתה לא יודע כלום/זה כבר קיים/מלאו את החסר )
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 26-06-2013, 14:25
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,810
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "אני לא יודע עד כמה זה מתאים לצהל,"

ציטוט:
אני לא יודע עד כמה זה מתאים לצהל, אבל הגורר הזה יוצר באלפים ונקנה ע"י ארה"ב וע"י בריטניה.

אז אם הוא יוצר באלפים? הוא לא מתאים לצה"ל, ולכן צה"ל החליט לאחר בחינת הכלי כאן בארץ לא לרכוש אותו.

ציטוט:
ואם ניתן לקבל אותו במחיר סביר אולי כדאי ורצוי להתאים אותו לצהל.

אין אפשרות "להתאים" כלי כזה. מימדיו ומשקלו הם נתונים קבועים, זה לא האמר או ג'יפ שניתן לשחק עם המבנה שלהם.

צירי התנועה בארץ הם יחסית צרים ואיכותם לא בשמיים, כלי כזה עם העגלה והמטען יכול לגרום נזק מצטבר שהופך את כל העסקה ללא כדאית.

ושוב, כמו סיפור ה-MRAP גם כאן יש בעייתיות גדולה מאוד בהוצאת כלים משומשים כאלה מאפגניסטן ושליחתם לישראל.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 26-06-2013, 11:54
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,914
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "רכישת מאות רכבים להובלת טנקים ולאכסן אותם בימחים זה ביזבוז משווע."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי AJ-47
אם צריך לרכוש מאות רכבים להובלת טנקים ולאכסן אותם בימחים עד ליום פקודה, זו הוצאה בזבזנית ומיותרת. אם צריך לרכוש רכבים, הם צריכים לבוא מעודפי הצבא האמריקאי שחוזר מעירק ואפגאניסטן. בנוסף לנושא הכספי צריך לזכור שב-40 שנה האחרונות שעברו ממלחמת יום כיפור השתנו מספר דברים:

1. מערך הארטילרי של סוריה והחיזבאלה, הקני והרקטי, הוא כנראה מהגדולים בעולם, וזה אומר שכל צפון הארץ כולל הימחים מצויים בטווח הארטילריה, לכן הרעיון של לעלות טנקים, נגמ״שים וארטילריה על מובילים יהיה מאד מסוכן ואולי לא יהיה אפשרי בכלל. לכן כל הרק״מ מהימחים בצפון, שצריך לנוע לגבולות הצפון, ינוע בכוחות עצמו ולא ע"י מובילים.

2. בדרום אנו פועלים כעת בגבולות פנימיים, להבדיל ממלחמת יום כיפור, וזה אומר קוי אספקה קצרים יותר וזמן ההגעה לגבול קצר יותר, מה שיתן לנו הרבה יותר זמן להתארגן למלחמה.
גם אם חלק מהטנקים ינוע על שרשראות לא יקרה אסון. לעומת זאת המצרים צריכים לחצות את כל סיני וזה לא יהיה מהלך קל לביצוע, אם בכלל.

3. מצב הימחים ביום כיפור היה על הפנים, לעומת זאת ב-82 בימח הגדול שממנו יצאנו לגבול, רק 3 כלים נתקעו, בעמוד ענן כל ביצוע פחות מזה לא מקובל. ב-67 משאיות התובלה היו של השוק האזרחי כגון תנובה והם הגיעו ליעדם, זה שמשאיות נתקעו בעמוד ענן מצביע על אחזקה לקוייה.

המובילים צריכים להיות חלק ממערך ההובלה של השוק האזרחי, ובמצב חירום הם יעמדו לרשות צהל.

1. למה לנסוע בלי מובילים?
היום ניתן לנסוע בכביש מהיר מבאר שבע עד יוקנעם, ומתכננים להמשיך אותו עד נהריה וצומת גולני.
למה לנסוע את כל הדרך הזו באופן איטי שישחית את כבישים יקרים?
יכול להיות שיש נקודה צפונית ליוקנעם שבה עדיף לרדת מהכביש - אבל אין ממש סיבה להתעלל בחיילים, באזרחים ובתשתיות הכבישים ברוב הארץ.

2. בטנקים משתמשים גם במצב שאינו מלחמה כוללת.
במצב כזה אין הגיון להרוס את התשתיות, וזמן התגובה עד להגעת הטנקים הוא חשוב.
זה אומר שצריך בכל מקרה להחזיק בכל בסיס שריון מספר קטן של מובילי טנקים בכל מקרה.

3. כפי שאמרתי בעבר - בעידן התחמושת נ"ט מדוייקת וארוכת טווח קרבות שבש גדולים זה היסטוריה שקשה להאמין שתחזור.
אם המצרים רוצים להעביר את השריון שלהם דרך כל סיני רק כדי שישראל תוכל להשמיד אותו בקלות ובזול בצפון סיני - שיהנו.
אז באמת לא הגיוני להחזיק מספר גדול של מובילים - עדיף שרובו יהיה פרטי אבל ניתן לגיוס מהיר, ומיעוטו זמין מיידית בבסיסים.

4. לגבי המשקל - הבנתי שמשקל המרכבה הוא קצה גבול המובילים, אבל כשמוסיפים את משקל המערכות החדשות (מעיל רוח, אגרוף ברזל, חיזוק גחון) הוא חורג מהמשקל המקסימלי.
מכיוון שבהיעדר תרחיש שב"ש ההיערכות צריכה להתאים לטנקים שיעשו בהם שימוש,
המובילים צריכים להיות כאלו שמראש מתאימים למשקלים האלו.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 26-06-2013 בשעה 12:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 26-06-2013, 12:41
צלמית המשתמש של agent_amos
  משתמש זכר agent_amos agent_amos אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.05
הודעות: 4,021
שלח הודעה דרך ICQ אל agent_amos שלח הודעה דרך MSN אל agent_amos Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "[QUOTE=AJ-47][right]אם צריך..."

אבל את החברה האזרחית צה"ל לא כזה מעניין למה שהוא ייקנה סוס של 800 כ"ס אם הוא יכול של 520 ולעשות את העבודה שלו ביעילות, אז תהיה לו פעם בכמה זמן הובלה.

הבעיה היא לא רק הסוסים אלא העובדה שיש מספר מועט מאוד של עגלות התואמות הובלת מרכבה, ואני לא רוצה לנקוב במספרים. הסוס חייב להיות מאוד חזק לפחות8X4 ובעל 700 כוחות סוס ובעל תיבה ידנית ולא אוטומטית כמו שיש עכשיו בסוסים הצה"ליים ( התירול אוטומט כי נהגים הורסים בכוונה את הקלאצ'ים וככה מתבטלת הובלה).

למאן לדוגמא יש את TGX בעל 680 כ"ס המושגים ב2,700 סל"ד ובעל תיבת הילוכים ידנית 16 הילוכים, ובעלת יכולת נשיאת משקל של למעלה מ90 טון.

לרנו יש את הK 380 בעלת יכולת סחיבה של עד 120 טון.

גם למרצדס וקנוורת' יש את הכלים היעודיים, המשאיות שיש בצה"ל הן לא בדיוק וולבו.
_____________________________________
"בגבורה ובענוווה"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:21

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר