26-06-2013, 11:54
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,914
|
|
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "רכישת מאות רכבים להובלת טנקים ולאכסן אותם בימחים זה ביזבוז משווע."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי AJ-47
אם צריך לרכוש מאות רכבים להובלת טנקים ולאכסן אותם בימחים עד ליום פקודה, זו הוצאה בזבזנית ומיותרת. אם צריך לרכוש רכבים, הם צריכים לבוא מעודפי הצבא האמריקאי שחוזר מעירק ואפגאניסטן. בנוסף לנושא הכספי צריך לזכור שב-40 שנה האחרונות שעברו ממלחמת יום כיפור השתנו מספר דברים:
1. מערך הארטילרי של סוריה והחיזבאלה, הקני והרקטי, הוא כנראה מהגדולים בעולם, וזה אומר שכל צפון הארץ כולל הימחים מצויים בטווח הארטילריה, לכן הרעיון של לעלות טנקים, נגמ״שים וארטילריה על מובילים יהיה מאד מסוכן ואולי לא יהיה אפשרי בכלל. לכן כל הרק״מ מהימחים בצפון, שצריך לנוע לגבולות הצפון, ינוע בכוחות עצמו ולא ע"י מובילים.
2. בדרום אנו פועלים כעת בגבולות פנימיים, להבדיל ממלחמת יום כיפור, וזה אומר קוי אספקה קצרים יותר וזמן ההגעה לגבול קצר יותר, מה שיתן לנו הרבה יותר זמן להתארגן למלחמה.
גם אם חלק מהטנקים ינוע על שרשראות לא יקרה אסון. לעומת זאת המצרים צריכים לחצות את כל סיני וזה לא יהיה מהלך קל לביצוע, אם בכלל.
3. מצב הימחים ביום כיפור היה על הפנים, לעומת זאת ב-82 בימח הגדול שממנו יצאנו לגבול, רק 3 כלים נתקעו, בעמוד ענן כל ביצוע פחות מזה לא מקובל. ב-67 משאיות התובלה היו של השוק האזרחי כגון תנובה והם הגיעו ליעדם, זה שמשאיות נתקעו בעמוד ענן מצביע על אחזקה לקוייה.
המובילים צריכים להיות חלק ממערך ההובלה של השוק האזרחי, ובמצב חירום הם יעמדו לרשות צהל.
|
1. למה לנסוע בלי מובילים?
היום ניתן לנסוע בכביש מהיר מבאר שבע עד יוקנעם, ומתכננים להמשיך אותו עד נהריה וצומת גולני.
למה לנסוע את כל הדרך הזו באופן איטי שישחית את כבישים יקרים?
יכול להיות שיש נקודה צפונית ליוקנעם שבה עדיף לרדת מהכביש - אבל אין ממש סיבה להתעלל בחיילים, באזרחים ובתשתיות הכבישים ברוב הארץ.
2. בטנקים משתמשים גם במצב שאינו מלחמה כוללת.
במצב כזה אין הגיון להרוס את התשתיות, וזמן התגובה עד להגעת הטנקים הוא חשוב.
זה אומר שצריך בכל מקרה להחזיק בכל בסיס שריון מספר קטן של מובילי טנקים בכל מקרה.
3. כפי שאמרתי בעבר - בעידן התחמושת נ"ט מדוייקת וארוכת טווח קרבות שבש גדולים זה היסטוריה שקשה להאמין שתחזור.
אם המצרים רוצים להעביר את השריון שלהם דרך כל סיני רק כדי שישראל תוכל להשמיד אותו בקלות ובזול בצפון סיני - שיהנו.
אז באמת לא הגיוני להחזיק מספר גדול של מובילים - עדיף שרובו יהיה פרטי אבל ניתן לגיוס מהיר, ומיעוטו זמין מיידית בבסיסים.
4. לגבי המשקל - הבנתי שמשקל המרכבה הוא קצה גבול המובילים, אבל כשמוסיפים את משקל המערכות החדשות (מעיל רוח, אגרוף ברזל, חיזוק גחון) הוא חורג מהמשקל המקסימלי.
מכיוון שבהיעדר תרחיש שב"ש ההיערכות צריכה להתאים לטנקים שיעשו בהם שימוש,
המובילים צריכים להיות כאלו שמראש מתאימים למשקלים האלו.
נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 26-06-2013 בשעה 12:01.
|