לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-09-2013, 19:44
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,878
Facebook profile
כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11

הקדמה:
במרחק השנים וממרומי המקלדת קל לבוא ולבקר בדיעבד את רצף האירועים שהובילו להתקפת הטרור הבודדת הגדולה והמשמעותית ביותר בהיסטוריה של האנושות.
אולם, יש הרבה מידע גלוי אשר על פיו יצרו כבר תצריף די מפורט ואפילו מיני סידרת טלויזיה (Path to 9/11 משנת 2006) של אותם מתקפות של אל קאעידה נגד ארה"ב:
- הפיגוע הראשון במגדלי התאומים ב 1993
- שני פיגועים בו זמניים בשגרירויות ארה"ב בקניה ובדר-אל סאלם ב 1998
- ההתקפה על המשחתת USS Cole בתימן בשנת 2000
- פיגוע מגדלי התאומים ב 2001.

הרשת עמוסה בתיאורים (וגם בקונספירציות) על מחדלי מודיעין של ארה"ב:
- התעלמות ממודיעין שטח
- ניתוח שגוי של המידע
- אי הצלבת מידע עם מידע אחר
- הערכות מודיעין לא נכונות
- שיתוף פעולה לקוי בין הרשויות (דוגמה: שניים מ 19 המחבלים שעלו על ארבעת המטוסים היו מבוקשים ע"י ה CIA וה NSA אבל ה FBI לא ידע מזה, הם נכנסו לארה"ב באוגוסט 2000 ועברו ביקורת דרכונים הכי שגרתית, לא היתה שום אינדיקציה על כך שהם מבוקשים במחשבי רשויות ההגירה)
- אדישות והפעלה לא נכונה של מנהיג הברית הצפונית (שייח מסעוד) והתעלמות כמעט מוחלטת מאזהרותיו על אל-קאעידה המתכננים פיגוע גדול בארה"ב (חוסל ע"י מתאבדי אל קאעידה יום לפני הפיגוע בניו יורק)
- ועוד ועוד'

באשכול הזה ננסה להבין את השתלשלות האירועים שהובילו לפיגוע הגדול ואת פעילות התגובה של הרשויות, כולל ה FAA (רשות התעופה הפדרלית) ו NORAD, זהו דיון פתוח כולם מוזמנים לתרום

לו"ז האירועים ביום 09.11.2001 ע"פ שעון החוף המזרחי
- 7:59 טיסה 11 של אמריקן איירליינס יוצאת מבוסטון ללוס אנג'לס, בואינג 767 עם 81 נוסעים + 11 אנשי צוות
- 8:14 טיסה 175 של יונייטד איירליינס יוצאת מבוסטון ללוס אנג'לס, בואינג 767 עם 56 נוסעים + 9 אנשי צוות
- 8:20 טיסה 77 של אמריקן איירליינס יוצאת מוושינגטון ללוס אנג'לס, בואינג 757 עם 58 נוסעים + 6 אנשי צוות
- 8:42 טיסה 93 של יונייטד איירליינס יוצאת מניו' ג'רסי לסן פרנסיסקו, בואינג 757 עם 37 נוסעים + 7 אנשי צוות
- 8:46 מטוס הבואינג 767 של טיסה AA-11 מתרסק אל תוך המגדל הצפוני של מגדלי התאומים בניו יורק
- 9:03 מטוס הבואינג 767 של טיסה UA-175 מתרסק אל תוך המגדל הדרומי של מגדלי התאומים בניו יורק
- 9:37 מטוס הבואינג 757 של טיסה AA-77 מתרסק אל תוך בניין הפנטגון בוושינגטון
- 9:59 המגדל הדרומי קורס לאחר שבער 56 דקות
- 10:03 מטוס הבואינג 757 של טיסה UA-93 מתרסק בשדה/יער באזור Shanksville בפנסילבניה
- 10:28 המגדל הצפוני של מגדלי התאומים קורס לאחר שבער שעה ו 42 דקות
(תחילת גל הטרור בפגיעה במגדל הצפוני וסופו בקריסת המגדל הצפוני - סה"כ 102 דקות)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תפקוד הרשויות במהלך האירועים:
- על כל החוף המזרחי של ארה"ב היו בכוננות יירוט בסה"כ 4 מטוסים.
- בין השעות 8:30 ל 8:40 רשויות ה FAA בבוסטון יצרו קשר עם בסיס המשמר הלאומי אוטיס (Otis ANGB) במסצ'וסטס וביקשו סיוע מהם לאחר שטיסה AA-11 לא ענתה לפניותיהם, נוצר וויכוח בו ענו ממגדל הפיקוח באוטיס שעליהם לפנות בערוצים המקובלים, ז"א הפניה להזנקת מטוסים צריכה להגיע ממרכז ה FAA אל המרכז הראשי של NORAD.
מבוסטון אמרו להם שאינדיקטור המטוס כבוי והכיוון האחרון הוא מנהטן ויש סבירות גבוהה שהם נחטפו, אבל באוטיס התעקשו על נהלים.
ממגדל הפיקוח בבוסטון התקשרו למרכז האזורי של ה FAA (לא ברור אם לפני או אחרי השיחות אל אוטיס)
- יחד עם כל זאת, מגדל הפיקוח באוטיס הודיע למוקד המבצעים של הבסיס על אפשרות למטוס חטוף, המבצעים ביקשו עוד פרטים על מנת לתת לטייסים כיוון טיסה ונתוני מטרות.
אחד הטייסים (לוטנט.קולונל טימוטי דאפי) הרים טלפון לטייס השני (מייג'ור דניאל נאש) עדכן אותו והורה לו להתלבש, שני הטייסים עולים על הציוד שלהם ורצים למטוסים (F-15A) מחכים להוראה מ NORAD.
- 8:46 (שעת הפיגוע במגדל הצפוני) מגיע האור ירוק להמראה בזמן שהטייסים נחגרים במטוסי ה F-15A, הטייסים מקבלים מידע שגוי שזה מטוס מסוג בואינג 737
- 8:53 המטוסים ממריאים, הטייסים עדיין לא יודעים על הפיגוע הראשון
- במשך חצי שעה בלבול שלם בקשר, הטייסים סיפרו שהורו להם לטוס ללונג איילנד בלי הוראות מדויקות, לא ברור מתי הודיעו להם על שני המגדלים (לטענתם את ההודעה על הפיגועים קיבלו אחרי 9:03 ז"א אחרי ששני המגדלים נפגעו), גם לא ברור מתי הודיעו להם על הפיגוע בפנטגון.
הם לא קיבלו ציון מסודר של המטרות, לא נקודת מפגש משוערת ולא נתוני טיסה כגון מהירות וגובה, אחד הטייסים סיפר שהם טסו במהירות על קולית לכיוון ניו יורק
- 9:35 המטוסים קצרים בדלק ופורשים לתדלוק אווירי
- 9:59 הטייסים מקבלים הוראה שייתכן ויאלצו להפיל מטוס נוסעים חטוף נוסף
- 11:00 עוד זוג מטוסי F-15 עוזר להם בפטרולים מעל ניו יורק
- 14:15 נוחתים חזרה בבסיס אוטיס, רק אז נאמר להם שמטוס חטוף נוסף "הופל" מעל פנסילבניה (הכוונה לטיסה UA-93)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לוט.קול טימוטי דאפי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מייג'ור דניאל נאש
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

F-15A חמוש בטילי סיידווינדר של טייסת 101, כנף 102 המשמר הלאומי של מסצ'וסטס מפטרל מעל ניו יורק מייד לאחר אירועי 9/11
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מקור

3 מטוסי F-16 של המשמר הלאומי של צפון דקוטה הוזנקו לפטרל מעל וושינגטון הבירה אחרי שכבר היה ברור שהפיגועים הם התקפת טרור ולא תאונות.
הקשר נותק עם עוד שני מטוסים באזור שלהם (77 ו 93), מה שהגביר את הכוננות (לא ברור אם לפני או אחרי ההזנקה), גם במקרה הזה יש עדויות על בלבול בהעברת המידע.
יש גם עדויות שהוזנקו עוד מטוסי F-16 של המשמר הלאומי של אוהיו (טייסת 180) לכיוון המטוס החטוף UA-93 (קיימת תיאוריית קונספירציה שאחד מהם הפיל אותו).

תמונה מדצמבר 2006: לוט.קולונל בראד דריג שהוביל את המבנה עם המטוס 82-0929 העביר אותו למוזיאון McChord Air Force Base Museum
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המטוס השני מס' 82-0926 אשר הוטס ע"י מייג'ור דין אקמן מוצג בבסיס המשמר הלאומי של צפון דקוטה.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 12-09-2013 בשעה 07:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 11-09-2013, 21:40
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,544
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11"

אני אכתוב משהו מפורט יותר בהמשך כשיהיה לי זמן, אבל בינתיים כמה הערות:


ציטוט:
- בין השעות 8:30 ל 8:40 רשויות ה FAA בבוסטון יצרו קשר עם בסיס המשמשר הלאומי אוטיס (Otis ANGB) במסצ'וסטס וביקשו סיוע מהם לאחר שטיסה AA-11 לא ענתה לפניותיהם ובהמשך גם טיסה UA-175, נוצר וויכוח בו ענו ממגדל הפיקוח באוטיס שעליהם לפנות בערוצים המקובלים, ז"א הפניה להזנקת מטוסים צריכה להגיע ממרכז ה FAA אל המרכז הראשי של NORAD.
מבוסטון אמרו להם שהאינדיקטורים של המטוסים כבויים אולם הם הראו שהכיוון הוא מנהטן ויש סבירות גבוהה שהם נחטפו, אבל באוטיס התעקשו על נהלים.
ממגדל הפיקוח בבוסטון התקשרו למרכז האזורי של ה FAA (לא ברור אם לפני או אחרי השיחות אל אוטיס)

בשעה 8:37 מרכז הבקרה האיזורי בבוסטון יצר קשר עם NEADS (הגוף האחראי על הגזרה הצפון מזרחית של NORAD) ודיווח להם על חטיפה של AA-11 ומבקשים סיוע של מטוסי קרב. בשלב זה בוסטון כבר לא היו במגע עם המטוס והם נתנו נקודת ציון משוערת שלו. NEADS מורים לאוטיס להגביר להגביר כוננות (Battle Station). בשעה 8:46 NEADS הורו לאוטיס לזנק.
בוסטון לא דיווחו על UA-175 משום שמטוס נחטף בתחום הבקרה האיזורית של ניו-יורק והם לא היו מודעים לכך.
ציטוט:

- במשך חצי שעה בלבול שלם בקשר, הטייסים סיפרו שהורו להם לטוס ללונג איילנד בלי הוראות מדויקות, לא ברור מתי הודיעו להם על שני המגדלים (לטענתם את ההודעה על הפיגועים קיבלו אחרי 9:03 ז,א אחרי ששני המגדלים נפגעו), גם לא ברור מתי הודיעו להם על הפיגוע בפנטגון.
הם לא קיבלו ציון מסודר של המטרות, לא נקודת מפגש משוערת ולא נתוני טיסה כגון מהירות וגובה, אחד הטייסים סיפר שהם טסו במהירות על קולית לכיוון ניו יורק


כאמור היה מגע מכ"ם עם AA-11 כאשר ניתנה ההוראה לזנק. בתחילה NEADS רצו לשלוח את המטוסים לנקודת הציון שבוסטון נתנו להם. אבל אחרי שהתברר שהמטוס התרסק כבר לא היה לאן לשלוח אותם, אז הם נשלחו לנקודת המתנה באיזור לונג איילנד. על החטיפה של יונייטד 175 NEADS למדו רק ב9:03, שעת הפגיעה במגדל השני. כך שבשום שלב לא היה לNEADS שום מטרה רלוונטית להקצות להם.

ציטוט:
9:59 הטייסים מקבלים הוראה שייתכן ויאלצו להפיל מטוס נוסעים חטוף נוסף (הכוונה לטיסה 93, הנמצאת רחוק מהם בפנסילבניה אבל זה לא נאמר להם)

לא הגיוני בעליל. NEADS למדו על החטיפה של טיסה 93 רק ב10:07, 4 דקות לאחר שהתרסקה. מה גם שטיסה 93 לא טסה לכיוונם אלא לכיוון וושינגטון שבשלב זה היו מעליה שלושה F-16.
ציטוט:

אחרי טיסה UA-93 הוזנקו 3 מטוסי F-16 של המשמר הלאומי של צפון דקוטה (לא מטוסי כוננות), גם במקרה הזה יש עדויות על בלבול בהעברת המידע, לא נוצר קשר עם המטוס החטוף ושלושת מטוסי הקרב פיטרלו מעל וושינגטון הבירה.
יש גם עדויות שהוזנקו עוד מטוסי F-16 של המשמר הלאומי של אוהיו (טייסת 180) לכיוון המטוס החטוף (קיימת תיאוריית קונספירציה שאחד מהם הפיל את המטוס החטוף).


אתה מבלבל בין כמה עובדות שונות. שלושת מטוסי הF-16 שפטרלו מעל וושינגטון היו מטוסי כוננות שהוזנקו מלאנגלי (למעשה במקור היו שניים, הטייסת הגדילה ראש ושלחה שלושה שאחד מהם חמוש רק בתותח). הם הוזנקו במקור לכיוון בולטימור לאחר שNEADS קיבלו דיווח שגוי שטיסה 11 לא התרסקה והיא בדרך לוושינגטון. לאחר הפגיעה בפנטגון הם הופנו לפטרול מעל וושינגטון. בנוסף היו מטוסי F-16 אחרים לא חמושים (מטולדו נדמה לי) שנשלחו מאוחר יוצר לחפש את טיסה93.

נערך לאחרונה ע"י double_o בתאריך 11-09-2013 בשעה 21:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 12-09-2013, 17:18
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,878
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "אני אכתוב משהו מפורט יותר..."

ציטוט:
למעשה במקור היו שניים, הטייסת הגדילה ראש ושלחה שלושה שאחד מהם חמוש רק בתותח

שני מטוסי הכוננות היו 82-0929,82-0926, השלישי שהטייסת (178FS) צירפה אליהם היה 81-0789 שלושתם מדגם F-16ADF.
דגם מיוחד למשימות אוויר אוויר שפותח מבלוק 15 כמטוס יירוט עבור יחידות המשמר הלאומי על מנת להגן על שמי ארה"ב מפני חודרים למיניהם.

ה 82-0926, חלק מהשינויים הבולטים של דגם ADF הם הבליטות בשורש הגה הכיוון ואנטנות לפני החופה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עוד גורם שלא דובר עליו רבות הוא מערכות ההגנ"א בחוף המזרחי ובעיקר סביב וושינגטון הבירה.
אין הרבה מידע על ההיערכות לפני ה 9/11, אולם מייד אחריה ניפרסו יח' הגנ"א רבות של המשמר הלאומי כשהן מצויידות במערכות AN/TWQ-1 Avenger וטילי סטינגר ידניים כחלק ממבצע Noble Eagle

מערכת Avenger הכוללת טילי סטינגר על ג'יפ האמר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אגב, אם אני זוכר נכון לסירפד יש איזה סקירה על מערכות ההגנה האווירית וכוננות היירוט בחוף המזרחי של ארה"ב.....


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 12-09-2013 בשעה 17:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 11-09-2013, 22:55
צלמית המשתמש של yotman
  yotman yotman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.06
הודעות: 648
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11"

אני אנסה להתמקד ב"לפני" על סמך ספרו של מי שהיה קצין ב-SFOD-D בשנות ה-90 וה-2000. בספרו The mission, The man and Me מתאר Pete Blaber איך מתישהו ב-1998 הניח מפקד היחידה על שולחנו תיק מטרה על UBL.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51fG1xY7xTL.jpg]


בתיק נכתב כי UBL וארגון אל קעידה הם למעשה ארגון סמי צבאי ששם לו למטרה לפגוע במטרות אמריקאיות ובאינטרסים של העולם המערבי. בנוסף מתואר נסיונות של הארגון להשיג נשק אטומי וכימי, ומעורבות בפגיעה במטרות אמריקאיות בסומליה ב-1992/3, נסיון הפלת מטוס בין מנילה לארה"ב ב-1994/5 והכרזת מלחמת הקודש ב-1998.

בספר מתאר בלאבר כיצד במהלך ישיבות סיעור המוחות שערך ביחידה הועלו רעיונות כיצד ללכוד את UBL. בשנים האלה UBL עדיין נהג לבקר תכופות במחנות האימונים תו"כ שהוא נע בשיירות מאובטחות. היחידה העלתה מספר אפשרויות שבבסיסן הסתננות לאפגניסטאן דרך גבול פקיסטן, חבירה לכוחות מקומיים, ביסוס מודיעין שטח ותקיפת השיירה של בין לאדן.

בסופו של דבר התיק נגנז ע"י המפקדים הבכירים בעקבות הסיכון שלדעתם היה כרוח בביצוע המשימה והסיכוי הנמוך להצלחתה. בלאבר מציין בספר כי התכנית שהגתה היחידה לא היתה מסובכת והיחידה אף ביצעה פעולות מסובכות יותר בעבר (בעיקר מדובר על תפישת פושעי מלחמה באזור קוסובו כדוגמה להסתננות, איסוף מודיעין וביצוע פעולה).


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img168.imageshack.us/img168/4101/pete.jpg]


בלאבר מימין ומפקד נוסף מהיחידה באפגניסטן לאחר 11/09
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 12-09-2013, 06:30
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,123
ספר אחד שרצוי לקרוא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11"

הרבה מאוד ספרים נכתבו לאורך העשור (פלוס) האחרון על הפיגועים, מה שקדם להם ומה שאירע אחריהם. לדעתי האישית אף אחד מהם לא משתווה לספר "המגדלים הגבוהים" של הסופר לורנס רייט (הוצ' כנרת זמורה ביתן). רייט ערך מחקר מקיף המציג את הג'יהאד האיסלמי המודרני של המאה שנים האחרונות, החל בסיפורו של אבי הג'יהאד סייד קוטב שמסעו לארה"ב בסוף שנות ה-40 והחשיפה לתרבות המערבית גרם להקצנתו הדתית וחבירתו אל חסן אל בנא (מקים ומנהיג תנועת האחים המוסלמים), דרך עלייתה ופריחתה של האחים המוסלמים עד רצח סאדאת, מעורבותו ותפקידו של אנואר אל-זאוואהירי באחים, ובמקביל סיפורו של אוסמה בין לאדן מלידתו ועד המתקפה. הספר פורש את סיפור המלחמה נגד הרוסים באפגניסטן ואיך אל קעידה הוקם והשתלב בה, ומהצד השני מציג את הטיפול הלקוי והעיוור של ארה"ב בכל הנושא כולל מלחמות האגו והבירוקרטיה בין סוכנויות הביון והחוק במדינה (תוך התמקדות בראש צוות הלוחמה בטרור של האפ-בי-אי, ג'ון או'ניל, שלמרבה האירוניה פרש מתפקידו חודשים לפני המתקפה והתמנה למנהל הביטחון של מרכז הסחר העולמי שם נהרג בעת שניהל את פינוי המגדלים). התחושה הכי חזקה שקריאת הספר גרמה לי היתה תסכול אמיתי מהטיפשות והיהירות של רוב המעורבים בפרשה מהצד האמריקאי (למעט מספר קציני CIA וסוכני FBI שבאמת ניסו לעשות את המיטב כדי להתמודד עם האיום המתקרב).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 12-09-2013, 09:22
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,878
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "ספר אחד שרצוי לקרוא"

תודה, ניראה מעניין מאד, רץ לקנות אותו
חיפשתי איזה eBook בנושא (לקרוא בטאבלט) אבל לא מצאתי.
הדבר היחיד שמפורסם הוא דו"ח הוועדה שחקרה את האירועים, מסמך ארוך ויבש אבל מעניין מאד.
כדאי לקרוא את זה בדפדפנים מתקדמים (לא IE)
קישור

גם הסרט The path to 9/11 מתמקד לא רק באירועים אלא גם באנשים (אנשי אל קאעידה מצד אחד ואנשי הCIA וה FBI מצד שני ובראשם ג'ון אוניל מה FBI) אע"פ שספג ביקורות לא מעטות על כך שלפעמים עיוות את המציאות.
הסרט אגב מבוסס על הספר The Cell

מדינות העולם החופשי ובראשן ארה"ב מנהלות כבר כשני עשורים לפחות מאבק בטרור האיסלאמי, ספגו ממנו למעלה מ 10,000 קורבנות (הרוגים ופצועים) ובעיקר בעשור האחרון שהיה לחימה מתמשכת בעיראק ואפגניסטן אך עדיין מתעקשות להתמודד עם הטרור הזה (לפחות ברמה המדינית) בשיטות מערביות ע"פ המודלים של דמוקרטיה חופשית.
מין חוסר הבנה בסיסי של התרבות המקדשת את המוות והדרך הבלתי מתפשרת שלהם לקראת ג'יהאד עולמי.

אירועי 9/11 אמנם קרו לפני תריסר שנים אבל המשמעות שלהם רלוונטית היום יותר מתמיד והמשמעות הזו היא אחת - איום ברור ומיידי על העולם החופשי.
זה לא שאנחנו קוראים על מעשה זוועה שעשו הרומאים בעבדים בקולוסיאום ואין להם שום קשר לעידן הנוכחי, אמנם בין לאדן (UBL) וסאדם חוסיין אינם אבל במקומם יש אחרים, אל קאעידה ושאר ארגוני ומדינות הטרור חיים ובועטים.

המושגים של העולם המערבי כוללים אהבה, קריירה, מסחר, חיי משפחה, קידמה טכנולוגית, קידמה רפואית, תרבות פנאי, הנאות החיים, מותרות וכו'.
המושגים של הטרוריסטים כוללים הקרבה עצמית עד כדי התאבדות, דבקות דתית, שנאה עזה לכל מה שמסמל את המערב וסגפנות - פיגועי 9/11 הכל כך מתוחכמים וכל כך פשוטים תוכננו במערות בורה בורה.

קראתי בעבר עדות של קצין מודיעין בספצנאז שהיה במשימות באפגניסטאן בזמן הפלישה הסובייטית, הוא תיאר תפיסה של מספר לוחמי מוג'הידין וחקירות שלהם אשר כללו עינויים.
אנשי המוג'הידין החלו למלמל פסוקים מהקוראן ולא התייחסו לחוקרים שלהם וגם לא לעינויים שהיו קשים ואכזריים, הם המשיכו למלמל את פסוקי הקוראן גם כשהוציאו אותם להורג במהלך העינויים.
הסובייטים/רוסים כניראה למדו מהר יותר מהמערב עם מי יש להם עסק ואימצו את השיטות הידועות שלהם בלחימה בטרור גם אם לא תמיד בהצלחה (בני הערובה בתיאטרון במוסקבה 2002, הלחימה בצ'צ'ניה, בסלאן 2004, מלחמה בדרום אוסטיה 2008)

לא מדובר כאן רק במחדלים מודיעיניים ו/או מבצעיים אלא גם בסוג של רפיסות מדינית (כל עוד אי אפשר להאשים את ישראל, כן?)
בכל הספרים/מאמרים/עדויות וכו' חוזרת על עצמה העובדה שהמודיעין הרבה פעמים סיפק סחורה השווה זהב - כלומר פעולה מיידית על מנת לחסל איזה רעה שהולכת ומתגבשת, אבל לוקחי ההחלטות משום מה לא הגיבו כנדרש במקרה הפחות גרוע ו/או התעלמו במקרה הגרוע יותר.

אבל מה אנחנו מלינים? בימים האלה מציינים אצלנו 40 שנה למלחמת יוהכ"פ, ערוצי התקשורת מלאים בדיוק בדברים דומים - לפני האירועים היה קיים מידע חי ומטריד מכמה מקורות על מלחמה בפתח ההולכת ומתגבשת, אבל לוקחי ההחלטות לקו משום מה באטמת!


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 12-09-2013 בשעה 09:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 12-09-2013, 22:21
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 16,892
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11"

אתמול, לכבוד יום השנה, העלתה רשת רדיו חדשות איזורית של צפון קליפורניה הקלטות מלפני 12 שנים, עת עקבו בשידור חי אחרי המתרחש בניו-יורק. תושבי קליפורניה התעוררו לבוקר מבולבל ומלא חדשות. ברוקר מוול-סטריט שהיה במרחק קטן ממגדלי התיאומיטם דיווח בטלפון בשידור חי על המגדל הבוער בעת שאירעה הפגיעה השנייה (והזעזוע בקולו היה מצמרר משהו)...

בין כל ההקלטות עלו שלוש נקודות מעניינות:

ראשית - במשך כשעה דווח על פיצוץ, כנראה ממכונית תופת, במשרד המדינה האמריקני בוושינגטון הבירה. הדיווחים לא אומתו ולמעשה לא ברור היה מאיפה הם הגיעו ולמה לקח שעה ויותר להזים אותם.

שנית - במשך זמן מה נאמר שלא טיסת אמריקן איירליינס 11 היא זו שנכנסה במגדל הראשון ולמעשה לא היה ברור אם היא אחת הטיסות שפגעו במגדלים ומכך נוצר חשש שהטיסה עדיין באוויר היכנשהו, ללא משיב מכ"ם שיזהה אותה רק בסביבות 11 בבוקר הוסרה ההתראה.

שלישית - בסביבות 11:00 בבוקר, כשעתיים לאחר הפגיעה השנייה, טיסת יונייטד 175 (שפגעה במגדל השני) הופיעה ברשת המידע של הFAA כעדיין באוויר, כנראה באיזור הגבול בין מדינות ניו-יורק וקונטיקט, כשהיא מתקדמת צפון מזרחה בגובה 31,000 רגל ועל פי הדיווח מפי איש הFAA בטלפון, זו הייתה הטיסה היחידה שעדיין לא היה ברור מה קורה איתה. לפי אותו הדיווח מטוסי חיל האוויר היו בדרכם ליירט אותה. בנקודה זו, יונייטד כבר הודיעו על התרסקות טיסה 93 (שנוסעיה התגברו על החוטפים) אך עדיין הגדירו את טיסה 175 כטיסה "שמצבה מדאיג". למרות זאת, ולמרות שהFAA אמר שכל הטיסות האחרות ידוע מה מיקומן ומצבן, אף אחד לא ידע מי פגע במגדל השני. רק בסביבות 11:30 הודיעו שטיסה 175 איננה באוויר עוד (אחד הפרשנים הצבאיים הניח מיידית שחיל האוויר הפיל את המטוס), ורק ב12:15 פחות או יותר, יותר משלוש שעות לאחר שנכנסה במגדל השני, הודיעו שזה היה גורלה.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 13-09-2013, 09:48
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,878
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "אתמול, לכבוד יום השנה, העלתה..."

ציטוט:
שנית - במשך זמן מה נאמר שלא טיסת אמריקן איירליינס 11 היא זו שנכנסה במגדל הראשון ולמעשה לא היה ברור אם היא אחת הטיסות שפגעו במגדלים ומכך נוצר חשש שהטיסה עדיין באוויר היכנשהו, ללא משיב מכ"ם שיזהה אותה רק בסביבות 11 בבוקר הוסרה ההתראה.

שלישית - בסביבות 11:00 בבוקר, כשעתיים לאחר הפגיעה השנייה, טיסת יונייטד 175 (שפגעה במגדל השני) הופיעה ברשת המידע של הFAA כעדיין באוויר, כנראה באיזור הגבול בין מדינות ניו-יורק וקונטיקט, כשהיא מתקדמת צפון מזרחה בגובה 31,000 רגל ועל פי הדיווח מפי איש הFAA בטלפון, זו הייתה הטיסה היחידה שעדיין לא היה ברור מה קורה איתה. לפי אותו הדיווח מטוסי חיל האוויר היו בדרכם ליירט אותה. בנקודה זו, יונייטד כבר הודיעו על התרסקות טיסה 93 (שנוסעיה התגברו על החוטפים) אך עדיין הגדירו את טיסה 175 כטיסה "שמצבה מדאיג". למרות זאת, ולמרות שהFAA אמר שכל הטיסות האחרות ידוע מה מיקומן ומצבן, אף אחד לא ידע מי פגע במגדל השני. רק בסביבות 11:30 הודיעו שטיסה 175 איננה באוויר עוד (אחד הפרשנים הצבאיים הניח מיידית שחיל האוויר הפיל את המטוס), ורק ב12:15 פחות או יותר, יותר משלוש שעות לאחר שנכנסה במגדל השני, הודיעו שזה היה גורלה.

תודה רוג, זה מסביר מדוע מטוסי ה F-15 קיבלו הוראה להתכונן להפיל מטוס נוסעים גם אם עדיין לא צוינה להם המטרה
(בדיעבד אנחנו יודעים שלמעשה לא היתה כבר מטרה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 13-09-2013, 13:37
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,878
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11"

יום הכיפור בו מבקרים בבתי עלמין ומדליקים נרות נשמה יצא השנה די סמוך ליום השנה ה 12 לפיגוע במגדלי התאומים.
הזדמנות להזכיר את הקורבן הראשון של הפיגוע ולהדליק נר לזיכרו.
סרן (מיל') דני לוין ז"ל הי"ד מסיירת מטכ"ל אשר נרצח במטוס הראשון (AA-11), ע"פ דוחות ה FBI כשהבין שמתבצעת חטיפה הסתער על המחבל מוחמד אטה שניסה להכנס לקוקפיט אך נדקר למוות ע"י המחבל סאטאם אל-סוקאמי שבא מאחוריו.
כתבה

סיפור חייו


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-09-2013 בשעה 13:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-09-2013, 00:37
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,123
פריסת הגנ"א במרחב וושינגטון לאחר אירועי 9-11
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11"

בתקופה שלאחר אירועי 9.11.2001 נפתחו ברחבי בירת ארה"ב ומחוץ לה מספר אתרים להגנה נגד מטוסים, כולם אוישו ע"י חיילי חט' נ"מ 263 השייכת למשמר הלאומי של וירג'יניה. ככל הידוע אתרים אלה לא היו מתוכננים מראש אלא יותר בגדר תגובה מיידית למלחמה (או מתקפה) הקודמת, וכללו למעשה שתי שכבות:

המעגל הפנימי וקצר הטווח כלל לפחות שני אתרים: אחד ב-Washington Naval Yard ואחד בקרבת הבית הלבן. באתרים אלה הוצב רכב נ"מ טקטי בודד מסוג אוונג'ר, המורכב מג'יפ האמר עליו מותקן צריחון עם 8 טילי סטינגר ומק"כ 0.5 - כלי זה אינו ממוגן ירי ואין לו מכ"מ עצמי, והוא נועד להגן על רק"מ בשטחי לחימה אחוריים בהם קיים איום ישיר נמוך יחסית (באתר הראשון הוצבו גם רכבי האמר נוספים, כנראה של צוותי אבטחה ותצפית). האתר ב-Washington Naval Yard בו הוצב הכלי היה גגו של חניון עירוני רב-קומתי הממוקם 2.5 ק"מ דרום-מערבית לבניין הקפיטול, שחציו נסגר והפך לעמדה צבאית (כיום הוא כבר לא נמצא שם) – זה שבקרבת הבית הלבן כנראה הונחת ע"י מסוק על גג בניין המשרדים החדש מול Eisenhower Executive Office Building . ההנחה היא שקיימים מספר אתרים נוספים מסוג זה שפחות בולטים לעין ולמצלמות העיתונות והלוויינים, כאשר האתרים הסבירים ביותר לכך הם בית החולים הצבאי וולטר ריד וביה"ח של הצי בבת'סדה.

אתר Naval Yard
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אתר הבית הלבן
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


המעגל החיצוני וארוך הטווח התבסס על מספר אתרים שכנראה הפכו קבועים, בהם הוצבו סוללות NASAMS - משגר קרקעי נייח (למעשה נגרר-רכב) לטילי AMRAAM שפותח ע"י חברות קונגסברג הנורווגית ורייתאון האמריקאית. סוללה תקנית מכילה מרכז פיקוד, מכ"מ AN/TPQ-36A ומספר משגרים המכילים שישה טילים כ"א. במקרה הנידון כאן, כל אתר מכיל משגר בודד ומאהל או ביתנים לאנשי הצוות - כל המערכת מופעלת ממרכז מבצעי הגנ"א המשותף בבסיס חא"א בולינג המרוחק 5 ק"מ מגבעת הקפיטול. למערכת חובר מרכיב אחד לא סטנדרטי - מכ"ם AN/MPQ-64 סנטינל קצר-טווח המשמש לאיתור כלי טיס, מזל"טים וטילי שיוט (לשיפור הטווח ויכולת הגילוי, המכ"ם הותקן על ראש תורן). האתרים בהם הוצבו משגרי NASAMS הם בסיס פורט בלוואר, בסיס הצי קארדרוק, וההאנגר הממוגן של מטוסי אייר פורס 1 בבסיס אנדרוז. בנוגע לשאלה מדוע נעשה שימוש דוקא במערכת זו ולא בטילי הפטריוט הסטנדרטיים, נראה שהסיבה העיקרית לכך הוא השימוש בטילים בתוך איזור אזרחי דורש שימוש בחימוש יחסית קטן שיגרום נזק נלווה מצומצם ככל האפשר (הן במקרה של פגיעה ופיצוץ המטרה והן במקרה של נפילת טיל על פני הקרקע במקרה תקלה).

אתר פורט בלוואר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אתר בסיס הצי קארדרוק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אתר האנגר אייר פורס 1, בסיס אנדרוז
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מכ"ם AN/MPQ-64 סנטינל מותקן על מגדל אנטנה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


אמצעי נוסף ודי מסתורי הותקן בסמוך למנחת של טייסת המסוקים הנשיאותית HMX-1, בבסיס האויר של הצי אנקוסטיה. מדובר במתחם קטן וסגור במרחק כמה מאות מטרים מהמנחת של HMX-1 ובתוכו שני אוהלים, גנרטור וציוד נלווה, האמר ומשאית עם מכולות קשר/אלקטרוניקה המגודרות בפני עצמן, וכן מעגל לא מוסבר שבשוליו חונים שני רכבי האמר רגילים (מבנה ומימדי המתחם שוללים אפשרות של אתר מכ"ם או של מנחת מסוקים). ישנה הנחה כי מדובר במשגרי טילים נגד-טילים מדגם לא ידוע, אך לא ברור באיזה מערכת מדובר (אם בכלל).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

רוב התמונות והמידע מהאתר המצויין Cyptome
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 15-09-2013 בשעה 00:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 25-04-2014, 02:46
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,766
נפלא!
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "פריסת הגנ"א במרחב וושינגטון לאחר אירועי 9-11"

קודם כל פוסט מעניין באשכול מעניין, לא זוכר שראיתי אותה קודם לכן ותודה שהבאת את זה לידיעה באשכול הטילים.

א. קודם כל כמה טעויות מכ"מ AN/TPQ-36A => זה כמובן מכ"ם איכון ארטילרי, יתכן שהתכוונת למשפחת ה AN/MPQ-35/48/50 הותיקה? גם "חטיבה 263" זו בכלל אינה חטיבה והיא גם אינה שייכת למשמר הלאומי של וירג'יניה אלא לזה של דרום קרולינה אבל מזה 300 ק"מ בשביל היאנקים

ב. גם העיגול המסתורי בתמונה שהבאת הוא כמובן לא באמת מסתורי ולא משגר בלמ"זי כלשהו וחבל סתם לבלוע את כל הסרטים שאתרי הקונספירציות האמריקנים מאכילים את העולם . אתר הפריסה הארעי הזה בסה"כ יושב על שרידי חניות בטון שנבנו במקום במלחמת העולם השנייה 60 שנים קודם לכן לטובת פיזור מטוסים כנגד התקפה אווירית. העיגול המיסתורי הזה הוא בסה"כ אחד מ 30 בטונדות לפריסת מטוסים ראה כאן


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.airfields-freeman.com/DC/Airfields_DC_htm_1cd88f9d.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.airfields-freeman.com/DC/Bolling_DC_49.jpg]


בצילומים מאוחרים יותר מאמצע שנות ה-2000 ניתן לראות שהצבא כבר הרס את הבטונדה הישנה ובנה במקומה חנייה מסודרת להאמרים והאוונג'רים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ג. גם במתחם הפנימי ההמגודר אין בו שום דבר מיוחד. בסה"כ מדובר בקרון מפג"ד הגנ"א אמריקני טיפוסי דומה לזה שנראה כאן רק על שלדת ריו ללא רשת הסוואה ובצביעה אחרת

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הנה זום על התמונה המקורית שממחישה את הנקודה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בכללי ברצף התמונות הללו לראות את רכבי אוונג'ר של הגדוד הנ"ל כך שלא ברור מדוע הוסק שיש שם עוד איזה משגר סודי. כמו כן בתמונות מאוחרות יותר ניתן לראות שהאתר פונה ועומד כיום ריק.

ד. החל מאמצע 2002 ועד להגעת ה NASAMS ב 2005 נפרס גדוד שלם של אוונג'רים על טבעת הגבעות המקיפות וושינגטון הבירה ולא רק בתוככי העיר. הגדוד הזה התחלף, בהתחלה היה סדיר לאח"כ מילואים, תוכל לקרוא על האופרציה הזו כאן. באותה שנה נפרס גדוד אוונג'ר אחר סביב סולט לייק סיטי, להגנת משחקי החורף (הכושלים), זאת שנים רבות לפני המראות הדומים באולימפיאדות לונדון וסוצ'י.

ה. קוריוז מעניין ביום השנה לאירועי 9/11 קיבל הגדוד התורן הנחייה לחמש את רכבי השיגור בטילים חיים, זאת בפעם הראשונה מזה 40 שנה (הפעם הקודמת הייתה סביב משבר קובה).

ו. מעבר לכך חשוב לציין שהצי פרס לפרק זמן מסוים ספינת AEGIS במפרץ צ'ספיק וספינות אחרות לאורך החוף המזרחי כחלק מהטבעת החיצונית של מערך ההגנ"א של הבירה.

ז. מדוע NASAMS ומדוע רק ב 2005? קודם כל הצבא רצה את ה SLAMRAAM אך כמיטב מסורת המו"פ הצבאי האמריקני גם פרויקט זה נמרח התעכב פיזר מיליארדים לכל עבר עד שהתבטל סופית בקול ענות חלושה 2012. ב 2004 הצבא הבין שה SLAMRAAM לא יגיע בקרוב ונאלץ להתפשר על NASAMS כפתרון ביניים, שהפך כידוע לפתרון קבע.

ח. מדוע לא פרסו מערכות כבדות דומות הוק ופטריוט מיד אחרי 9/11? כי לקח המון זמן לתכנן, לתאם ולבצע אינטגרציה מחודשת בין מערכות הגילוי, השו"ב והקשר של מערך ההגנ"א של צבא היבשה האמריקני אל תוך מערך התעופה והבקרה האווירית האזרחית במרחב וושינגטון-בולטימור מרובה שדות התעופה, כמו גם אלו של הצי וחהא"א, שגם להם נוכחות תעופתית נכבדת באזור ומן הסתם גם לאלו של רשויות החוק הרבות הפועלות במרחב זה. האמריקנים כידוע עובדים מסודר (לרוב) ולא סתם זורקים גדוד פטריוט בשטח (את זה הם יכולים לעשות רק שהם פורסים אצלנו, הוסאלים , וכל המדינה מתגמשת לטובתם )

ט. נו ואחרי שתאמו וסנכרנו וקישרו, למה אז לא פרסו הוק או פטריוט אלא המתינו ל NASAMS? להערכתי הסיבה העיקרית היא יכולתו של טיל האמראם למשוך 30-40G כמעט מידית אחרי השיגור (על אחת כמה וכמה אם היה נעשה שימוש במשגרים אנכיים ולא גזרתיים) הופכת אותו למתאים בהרבה מהפטריוט או ההוק ליירוט מטוסים איטיים ומנמיכי טוס מעל סביבה אורבנית בעלת הפרשי גבהים (שים לב לטופוגרפיה של מחוז קולומביה). בה בעת, הטיעון שהבאת נכון גם הוא ורש"ק של 50-70 ק"ג הוא בהחלט OVERKILL על כל מטרה אזרחית אפשרית.

י. חשוב לזכור שמרחב וושינגטון הבירה אינו זר להגנ"א. עם פרוץ המלחמה הקרה (סביב משולש אירועי משבר ברלין-פיצוץ גרעיני סובייטי ראשון-מלחמת קוריאה) החלו האמריקנים להקים מערכי הגנ"א עצומים סביב הערים הגדולות, תחנות כוח, מתקנים אסט', בסיסים גדולים, נמלי ים ועודף הן בארה"ב גופא והן בטריטוריות ומדינות ידידותיות/נאט"ו. מערכים אלו כללו נ"מ (קני ולאחר מכן גם טילי), מיירטים מסוגים שונים ומכ"מים. תחילה מערכים אלו היו מבוססים תותחי נ"מ מונחי מכ"ם בקטרים 90 ו 120 מ"מ לאחר שנים ספורות נכנסה בהדרגה לשימוש משפחת הנייקי-אג'קס-הרקולס-זאוס (וכן טיל הבומרק המפלצתי של חהא"א) ובשלהי חייו עוד הספיק לקלוט את טילי ההוק הראשונים. סביב וושינגטון הבירה נפרס אגד מתוגבר ובו חצי תריסר גנמ"כים עם כ 30 סוללות המאוישות באלפי חיילים ומוצבות במספר טבעות הגנה. מאמצע שנות ה-50 והילך החל מעבר מסיבי לטק"א ובסופו של דבר נפרסו סביב העיר (ושכנתה בולטימור) לא פחות מ 20 סוללות נייקי. בשיאו (שלהי שנות ה-50 ראשית שנות ה-60) מנה מערך ההגנ"א האמריקני 250 סוללות טק"א, ובכלל זאת כ 50 סוללות הוק בארה"ב בלבד, כאשר חלק נכבד ממנו מופעל ומאויש על ידי אנשי המילואים והמשמר הלאומי. והכל נשלט כמובן מ NORAD וספיחיה. עם זאת, כניסתם לשירות של טילים גרעיניים משוגרים מיבשה ומים לצד ירידת קרנם של המפציצים הגדולים הביאה לקיטון הדרגתי ומשמעותי במערך עד שנסגר סופית באמצע שנות ה-70 כך שנותרו ממנו בעיקר מיירטים ומיזמי BMD שונים.

על מערך ההגנ"א האמריקני העצום שנבנה בשנות הטירוף של המלחמה הקרה ניתן ללמוד

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
על הצבת סוללת נייקי באזור כפרי אמריקני וההשתלבות במרקם החיים
סרט על הנייק זאוס
בסרט

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן. תוכל לראות הקפצת פלוגת טנקי M41 להגנת הפנטגון!

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 25-04-2014 בשעה 03:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-09-2013, 10:45
  משתמש זכר הקשקשן הקשקשן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.06.09
הודעות: 377
הטייסת שהוזנקה למשימת התאבדות ב-11/9
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11"

כתבה מעניינת ב ynet:
ציטוט:
דקות ספורות אחרי הפיגוע בתאומים, קיבלה הטייסת הת'ר פני פקודה להתפוצץ עם ה-F-16 שלה במטוס החטוף שהיה בדרכו לוושינגטון - ולמנוע עוד אסון המוני.

ציטוט:
הטייסת הצעירה וטייסים אחרים הוזנקו למשימת ההתאבדות, בגלל שלא היה זמן לחמש את המטוסים. "הייתי אמורה להיות טייסת קמיקזה. באותו זמן לא היו מטוסי F-16 חמושים בבסיס אנדרוז, וזה היה לוקח בערך שעה לחמש אותם. לא היה זמן", סיפרה בראיון.


שלשה דברים חדשים למדתי מהכתבה:
1. הייתה פקודה להפיל מטוס נוסעים.
2. אין מטוסים חמושים בסביבה של וואשינגטון .
3. טייסים בארה"ב מקבלים פקודה להתאבד.

כמו-כן, האם באמת חייבים להתרסק על מנת להפיל מטוס נוסעים ? ואם טסים עם מבער אחורי לפני תא טייס? תמרון חזק מעל אחד הכנפיים או הגוף ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 15-09-2013, 11:41
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,544
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "הטייסת שהוזנקה למשימת התאבדות ב-11/9"

יש פה בלאגן והרבה אי דיוקים.
פני הייתה שייכת לטייסת 121 בבסיס אנדרוז. הטייסת לא הייתה שייכת למשימת ההגנה האווירית של ארה"ב, לא היו לה מטוסים בכוננות והיא לא הייתה מתואמת או מקושרת עם NORAD והם גם לא היו מאומנים למשימה כזאת. אחרי הפגיעה בפנטגון השירות החשאי יצר קשר עם מפקד הכנף וביקש ממנו להזניק מטוסים, לאחר כמה בירורים ושיחות המפקד הסכים.
להחלטה להזניק אותם לא היה קשר לטיסה 93 שבאותה עת לא השירות החשאי ולא NORAD ידעו שנחטפה. באותו זמן כבר היו 3 מטוסי F-16 בדרך לוושינגטון מלאנגלי (מבנה QUIT25), כנראה שבבית הלבן לא היו מודעים להם.
המטוסים המריאו מאנדרוז בשעה 10:38, 35 דקות אחרי שטיסה 93 התרסקה ( נראה שהם לא היו מודעים לזה). באותו זמן כבר היה פטרול של שלושת הF-16 החמושים מעל וושינגטון, שהם בהתחלה לא היו מודעים ומתואמים איתם ורק בהמשך הם יצרו פטרול משותף.
יותר מזה היו להם פקודות בקרת אש שונות, המטוסים של NORAD היו תחת הוראות רק לזהות מטוסים כאשר NORAD שומרים לעצמם את הסמכות לתת הוראה להפיל, ואילו המטוסים של אנדרוז (הלא חמושים!) נשלטו על ידי הכנף וקיבלו באוויר הוראה של אש חופשית. כנראה שעל הרגע הזה מספרת הטייסת.


עדותו של מפקד הטייסת
עדותו של מפקד הכנף
(מתוך מסמכי ועדת החקירה של ה11 בספטמבר)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 15-09-2013, 12:07
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,878
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "הטייסת שהוזנקה למשימת התאבדות ב-11/9"

סיפור הוליוודי חמוד לא יותר מזה שהגב' משום מה כניראה חשבה שהיא מתראיינת לעיתון "לאישה" (שם אוכלים חירטוטים כאלה).
צריך לראות את התמונה כולה.
היא היתה חלק ממבנה של שני מטוסים אותו הוביל לוט.קולונל מארק סאסויל מיח' השמר הלאומי של מחוז קולומביה בבסיס אנדריוז.
ע"פ עדות סאסוויל, בעקבות בקשת השירות החשאי לפטרל מעל וושינגטון, הם קיבלו תדריך ממפקד הכנף והמריאו ללא טילים ורק עם כדורי תירגול אנרטיים, בלי לדעת מה הם מחפשים (זיהוי ודאי של טיסה 93), באיזה גובה, ובאיזה מרחק (יכול להיות שמחשבה כזו עלתה בראשם אם יתקלו בו אבל זה ממש לא העניין).
הם גם לא ידעו שיש מבנה אחר מפטרל מעל וושינגטון שהוזנק מבסיס לנגלי, כמו כן הוזנקו עוד שני מטוסים חמושים מבסיס אנדריוז.
מקור

בעריכה: כפי שצויין מעלי, ניראה שזה היה מעין אקט מקומי של הכנף ולא הנחיה מסודרת של NORAD
בעדות של סאסוויל מצויין שהוא דיבר עם הת'ר ואמר לה משהו בסגנון "אין לנו תחמושת, אם ניתקל בו אני אלך על הקוקפיט ואת על הגה הגובה כך נסיט אותו ממסלולו..."
נשמע כמו התארגנות ספונטנית (מכובדת לכשעצמה) אבל לא איזה משהו מסודר שבודאי אף אחד לא תלה בו הרבה תקוות.
כאמור ליירוט אמיתי כבר היו מטוסים אחרים, רק לא היתה המטרה!


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-09-2013 בשעה 12:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 11-09-2015, 18:26
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,878
Facebook profile
יום השנה ה 14 להתקפה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11"

USA Today: שנתיים לפני התקפת 9/11 נוראד תירגלו שלושה אירועים:
- התקפת מטוס נוסעים חטוף המשמש ככלי נשק שיתרסק אל.....מגדלי התאומים
- יירוט מטוס הנושא עליו חומר כימי המתכוון לפגוע במטרה ברחבי ארה"ב
- התקפה מהאוויר על הפנטגון

עוד בדיווח ש NORAD אישרו שאכן היו תרגילים כאלה אולם הם היו לא ריאליים.
קישור

סרט של NBC על תגובת NORAD וחיהא"א להתקפה


הקלטות גורמי התעופה והביטחון של ארה"ב 9/11


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 11-09-2015 בשעה 18:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 11-09-2019, 10:23
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,878
Facebook profile
טענה שפוטין הזהיר את נשיא ארה"ב יומיים לפני המתקפה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כשלון גורמי המודיעין והביטחון של ארה"ב לפני ותוך כדי אירועי 9/11"

ג'ורג' ביבי אנליסט לשעבר ב CIA פירסם לאחרונה ספר בשם The Russian Trap: How Our Shadow War with Russia Can Turn Into a Nuclear Catastrophe
פורסם שבספר הוא מציין שיומיים לפני ההתקפה פוטין התקשר אישית לג'ורג' בוש הנשיא ואמר לו שע"פ מידע מודיעיני של הרוסים באפגניסטאן הם צופים אירוע טרור גדול על אדמת ארה"ב אשר מתוכנן זמן רב.
האמריקאים התעלמו מהאזהרה הזו.
כמו כן נטען שהרוסים היו הראשונים להתקשר לאמריקאים אחרי ההתקפה ולהציע עזרה.

הפיסקה המדוברת
“Putin called President Bush two days before the attack to warn that Russian intelligence had spotted signs of an upcoming terrorist campaign -“ something that had been prepared for a long time coming from Afghanistan,”

קישור לספר
https://www.amazon.com/Russia-Trap-...e/dp/1250316626


כתבה
https://www.israelhayom.co.il/article/689951

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 11-09-2019, 18:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,878
Facebook profile
יש הרבה בדיעבד והרבה בוץ שעף מצד לצד אחרי המעשה
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי שפן סלעים שמתחילה ב "חוכמולוגיה בגרוש"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שפן סלעים
לפני וגם אחרי הפיגועים, היה המון רעש לבן באוויר. הרבה מאוד ידיעות מודיעיניות שבסד"כ הקיים ובתוך היריבות המתמשכת והקטסטרופלית בין סוכנויות המודיעין בארה"ב, הלכו לאיבוד או שלא טופלו כראוי. למיטב זכרוני עלי סופאן מ-FBI קיבל בתימן מידע כמעט ישיר שהיה יכול להוביל למתכנני הפיגוע (חבורת האמבורג) אבל לא היתה לו שום יכולת מעשית להכיל ונתח אותו.

הניו יורקר פירסם ב 2006 מאמר על כך שסופאן (סוכן FBI דובר ערבית) שיתף את תחנת ה CIA בתימן במידע על התארגנויות אל קאעידה אבל ה CIA לא שיתף את ה FBI בחזרה אז נוצר נתק.
בשלב מסויים היה בידי ה CIA מידע שיכול היה להיות קריטי לגבי אירוע 9/11 אבל זה נמנע מסופאן.
https://www.newyorker.com/magazine/2006/07/10/the-agent

היום סירפד סיפר על הספר "המגדלים הגבוהים" של לורנס רייט (קיים בעברית), לדבריו הספר מתאר את כל הפרשה החל מהסבר על האיסלם והג'יהאד המודרני, דרך הקמת אל קעידה וטיוליו ברחבי העולם, ועד מבצע 9/11 על כל שלביו. ספר מבריק מתסכל ומרתק בו זמנית.
https://www.e-vrit.co.il/המגדלים_הגבוהים-details.aspx

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 14:24

הדף נוצר ב 0.39 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר