לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 14-10-2013, 23:27
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "זה מה שמצאתי בנושא זה ואם תוכל להבהיר יהיה נחמד."

ישנו מרחק של משהו כמו ארבעים שנה בין שני הפרוייקטים וזה מעבר לעובדה ש- T-4MS הוא של סוחוי ו- PAK-DA כנראה יהיה של טופולב. אז מישהו החליט שהפרוייקט של סוחוי משנות השבעים יראה מגניב בתור תמונת המחשה/ספקולציה באתר כלשהו וכך זה כנראה התגלגל, כי לא רבים, כנראה, יודעים מהו באמת הדבר המגניב הזה שהוא מאוד "חמקני" ועתידני במראהו.

http://www.sergib.agava.ru/russia/s...4/ms/t4ms_e.htm

מה שכן, יתכן, וזה לחלוטין ספקולטיבי ולא סביר, כי טופולב הציעו להחיות את הפרוייקט הזה בתור מפציץ הדור הבא, לאחר שגנזו אותו (לאחר שקיבלו את מסמכי הפרוייקט מסוחוי) בתום המכרז למה הפך עם השנים ל- TU-160.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 14-10-2013 בשעה 23:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 28-12-2016, 18:45
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "מטוס הפצצה הרוסי העתידי - TU-160M2 או PAK-DA או כל דבר אחר"

כמה נקודות מהראיון של סגן שר הבטחון יורי בוריסוב ל-gazeta.ru שנוגעות לתכניות ה- PAK-DA ו- Tu-160M2.
https://www.gazeta.ru/army/2016/12/27/10441301.shtml

1. המנוע עבור Tu-160M2 לא יהיה מדגם חדש, אלא ייצור חדש ומשופר של NK-32 עם תוספת דחף [לא נאמר באיזה מצב] של 10%.
2. הטיסה הראשונה של Tu-160M2 צפויה בשנת 2018 [לדעתי, יהיה זה אחד המטוסים שבנייתו הוקפאה בשנות התשעים שעדיין נמצא במפעל KAZ].
3. ייצור סדרתי יחל בשנת 2021.
4. ציטוט בעניין PAK-DA : "כפי שהנכם רואים, חימוש אוירי רגיל מוחלף בחימוש אוירי שגא-קולי בעל טווח גדול ודיוק גבוה. ומאפיינים כמו מהירות על-קולית הם לא מחוייבי מציאות עבור מפציץ עתידי בטווח השנים 2025-2030. יש צורך לשהות באויר כמה שזמן מירבי מבלי להתגלות על מנת לשגר את החימוש לעבר המטרות בלי להכנס לאיזורים מאויימים."
5. מתוכננת להיות אוניפיקציה מבחינת שיטות הייצור של שני המטוסים.

6. נקודה אישית למחשבה. רוסים מנסים לשמר מערך מפציץ על-קולי/מפציץ תת-קולי, כש- PAK-DA במשוואה הזאת בעצם מחליף את Tu-95. השאלה, למה?
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 28-12-2016 בשעה 18:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 29-12-2016, 12:03
  FALCON9 FALCON9 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.11.15
הודעות: 98
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "אז אם כבר, ארה"ב מחזיקה בצי..."

אכן, לפי קני מידה של הגיון אין בזה הגיון, אבל מדיניות של מדינות לא תמיד כפופה לשיקולי הגיון. במקרה הרוסי ישנה שאיפה ברורה להשבת ימי האימפריה הרוסית/ הסובייטית של פעם. סיפוח האי קרים, המעורבות בסוריה ועוד הם שני סימנים - מני רבים- לכך. רוסיה (לפחות תחת ההנהגה הנוכחית) אינה מתכוונת לתת לבעיות הכלכליות שלה להשליך על מעמדה הבינלאומי אלא דווקא ממנפת את המדיניות האגרסיבית שלה בנושא בטחון וחוץ לפתרון בעיות כלכליות, לדוגמא באמצעות מכר נשק רוסי, אשר קרנו עלתה - מאוד- בשוק הבינלאומי מאז המעורבות בסוריה. מן הסתם, הגברת היצוא הבטחוני תלווה בהשאלת מומחים צבאיים רוסיים למדינות אשר יחפצו בכך. בכל מקרה, באשר למפציץ החדש, הכרזה על פיתוח מפציץ אינה מלווה לרוב בהשקעה מיידית של סכומי העתק הנדרשים לכך. כמה וכמה פרוייקטים צבאיים מסביב לעולם נדחים פעם אחר פעם בשל שיקולי תקציב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 29-12-2016, 14:48
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "שכחת באיזה מדינה מדובר - זו..."

לרגע לא שכחתי, פשוט מאוד מעניין אותי ההגיון (או העדרו) מאחורי קבלת ההחלטות. ברור שהמלחמה הקרה חזרה וברור שפוטין יוצא מעורו לנפח את צבאו כמה שיותר תוך זמן כמה שיותר קצר, לכן, נשאלת השאלה, מדוע להשקיע בפיתוח של פלטפורמה חדשה, כאשר אתה משביח מטוסים ישנים ומחדש בנייה של מטוס פחות ישן ומעניק לו תכונות חדשות/משופרות ובכלל כאשר הדיון נסוב בעיקר סביב חימוש חדש. לא שהמטוס החדש ישא יותר תחמושת מהבלאק ג'ק ואם מראש מגדירים אותו לשאת תחמושת stand off כדי לא להכנס לאיזורים מאוימים על ידי ההגנ"א של "האויב הפוטנציאלי", מה התועלת בתכונות חמקניות?
בתקופת ברה"מ היה טירוף מערכות והרבה פעמים הייתה כפילות או גרוע מזה, אך היה זה כאוס מבוקר (עד שלב מסויים). למשל, כאשר היה צורך לשמור על רמת מידור מקסימלית או כאשר לא רצו לפגוע בשני משרדי תכנון שעבדו על פיתוחים מקבילים ובסוף העניקו רשיון ייצור לשתי מערכות (או יותר) בעלות אותו יעוד (MiG-27 ו- Su-17M על גרסאותיהם, למשל). אבל קשה להשוות את זה עם המצב כיום, כאשר, למשל, שני מתמודדי המכרז על מסוק קרב משנות השמונים מיוצרים במקביל ובמקביל לשניהם מיוצרת גרסה משודרגת של מסק"ר שאותו היו אמורים להחליף או שמונה דגמי טילים בליסטיים ביניבשתיים (כולל את הקיימים ואלה בפיתוח) או שלושה דגמי מפציצים אסטרטגיים (כאשר אני מוציא ממניינם את הבקפייר) כאשר כולם פרי אותו משרד תכנון. זה לא שיש תחרות בין מהנדסים ומשרד הבטחון/פוטין מפחד לפגוע ביוקרתם.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 29-12-2016 בשעה 14:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-07-2017, 11:54
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "מטוס הפצצה הרוסי העתידי - TU-160M2 או PAK-DA או כל דבר אחר"

אחד *משני המפציצים, מספר 08-04 שהרכבתם הוקפאה בתחילת שנות התשעים יושלם כאב-טיפוס של Tu-160M2. המטוס הועבר לסדנת הרכבה סופית. כאמור, בחברת OAK (או UAC - United Aircraft Corporation תאגיד גג למרבית התעשייה האוירית הרוסית) עומדים על כך שהאב-טיפוס ימריא בשנה הבאה, מה שלא משאיר הרבה זמן לסיום ההרכבה וניסויי הקרקע של המטוס שאגר אבק ברבע המאה האחרון.

תמונת הגרירה למשכנו הזמני החדש:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

*בסך הכל במתקני המפעל KAZ (שאז עוד נקרא KAPO), לאחר נפילת ברה"מ בתחילת שנות התשעים, נותרו 4 מטוסי Tu-160 בשלבי בנייה שונים. באופן חריג, המטוסים לא נגרטו, אלא הושארו עד בוא היום. מסוף שנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים הושלמה בנייה של שניים מהמטוסים (08-02 ו- 08-03) והם המריאו לטיסת בכורה - בשנת 1999 ובשנת 2007, מטוסי מס' זנב 07 אדום ומס' 08 אדום, בהתאמה. אחרי ההשלמה של 08-04, למעשה ישאר עוד מטוס אחד שמידת מוכנותו לא ידוע.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 15-07-2017 בשעה 12:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 30-12-2018, 22:20
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
עדכון תקופתי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "מטוס הפצצה הרוסי העתידי - TU-160M2 או PAK-DA או כל דבר אחר"

הידיעה הראשונה מלפני מעט יותר משלושה וחצי חודשים וממנה עולה שהרוסים תכננו להתחיל את ניסויי הטיסה של מנוע ה- NK-32 מהסדרה השניה השנה.

ניחוש פרוע, אולי ל- Tu-160 מס' זנב 18 שחג סביב ז'וקובסקי כבר לפחות שנה, יש יד או כנף בעניין.


הידיעה השניה יותר טריה ומגיעה מהמפעל בקאזאן. סוכנות RIA מדווחת שהחלה הרכבה של מטוסים מיצור חדש. אמנם הידיעה מגיעה בהמשך למה שכתבתי בשנה שעברה
ציטוט:
לפי הכתבה בקישור, ב- KAPO החלו עבודות ריתוך נסיוניות של חלקי Tu-160M2.


אך יש לזכור, שאחרי השלמתו של 08-04 בשנה שעברה, נשאר עוד מטוס שהרכבתו הוקפאה - 08-05, ויתכן ש"היצור החדש" מתבסס עליו.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 05-01-2019, 14:36
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
עוד כמה ידיעות בנושא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "מטוס הפצצה הרוסי העתידי - TU-160M2 או PAK-DA או כל דבר אחר"

עוד בנושא המנועים. איכשהו פספתי את זה, אבל מידיעה מה-29 באוקטובר 2018, עולה שמשרד ההגנה הרוסי הזמין 22 מנועי NK-32 מהסדרה השניה (או NK-32-02 לשם פשטות) מתאגיד "קוזנצוב".
כמות כה גדולה יחסית והעובדה שניסויי טיסה על גבי Tu-160 טרם החלו או החלו רק לאחרונה ובשלבי ההרכבה נמצאים אולי עוד מטוס או שניים, יתכן ותומכת בדיווחים הרוסיים אודות הכוונה להתאים את המנוע עבור מטוסי Tu-22M3M המשודרגים במקום NK-25 הישן שלא מיוצר כבר קרוב לשלושה עשורים, אאל"ט. אגב, התיישנות המנוע הייתה בזמנו הסיבה לפיתוח גרסת Tu-22M4 שהיה אמור לקבל את מנועי NK-32 בדומה ל- Tu-160, אך פיתוחו נפל על נפילת האימפריה הסובייטית והתכנית נגנזה.



ידיעה אחרת מה-29 בדצמבר 2018 מדברת על טיסת בכורה של Testbed (מה המונח הנכון בעברית - מטוס מעבדה?) על בסיס Tu-214 במסגרת פיתוח מערכות אויוניקה עבור Tu-160M(2) ומאוחר יותר גם PAK-DA. המטוס נקרא LMK-214.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 30-12-2020, 17:21
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "מטוס הפצצה הרוסי העתידי - TU-160M2 או PAK-DA או כל דבר אחר"

בשקט בשקט, המריא לו כמעט לפני שנה *Tu-160M מושבח (והפעם כנראה באמת מושבח, שימו לב לזנב ולערוץ האלקטרו-אופטי בגחון מתחת לקוקפיט) - "איגור סיקורסקי" מ"ז 14 RF-94103.
אתמול פורסמה תמונה מנובמבר השנה, שמתעדת את טיסתו הראשונה עם המנוע המשודרג (ייצור חדש) NK-32-02.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


*עדיין ישנו בלבול רב בכל הקשור לסימוני הגרסאות. כל מה שסומן עד כה כגרסת M, כלל בעיקר שיפוץ ושדרוג מינימלי של של מערכות ניווט ובק"ש שאיפשרו בין היתר להפעיל טילי שיוט חדשים - כולל גם ה-803 שבנייתו הושלמה בשנים האחרונות.
כאמור, RF-94103 הוא הראשון לעבור שדרוג עמוק הכולל מנוע חדש (מחודש), אך אין הסכמה בדבר הסימון - האם רק הוא באמת יסומן כ-M ולא הקודמים, או שמא הוא בכלל "אב-טיפוס" של M2.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 30-12-2020 בשעה 17:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 12-01-2022, 21:41
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "מטוס הפצצה הרוסי העתידי - TU-160M2 או PAK-DA או כל דבר אחר"

היום המריא לטיסת בכורה Tu-160 חדש. לטענת הרוסים, לא היה שימוש במכלולים או חלקים מייצור סובייטי, אלא בניה מלאה מאפס. כמו כן, לפי אחד המקורות, הוא הראשון שנבנה כ- M2 (בתצורת "איגור סיקורסקי" מ"ז 14 RF-94103 המשודרג).
אני נוטה לפקפק בזה מעט, כי אחרי ההשלמה של 08-04 נשאר במפעל עוד מטוס מהסדרה השמינית - 08-05 גם הוא בשלבי הרכבה מתקדמים. אלא אם הוא שימוש כעזר ל"למידה מחדש" בכל הקשור להליכי הייצור באופן דיסטרוקטיבי במיוחד, לא רואה סיבה למה שלא ישמש להשלמת המטוס החדש, כמו הקודם בסדרה.





תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה





לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 13-01-2022, 14:49
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,600
הוזמנו 10 מפציצים עד שנת 2027 בעלות של כ-200 מיליון דולר ליחידה
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "היום המריא לטיסת בכורה Tu-160..."

כפי שפורסת ב-2018, הוזמנו 10 מפציצים עד שנת 2027 בעלות של כ-200 מיליון דולר ליחידה

https://bmpd.livejournal.com/3065544.html

[העלות כנראה, וכרגיל לתעשייה אוורית רוסית, לא כוללת השקעות בפס-ייצור החדש וכד'.]

עד כה הן החדשות הטובות לתעשייה בטחונית רוסית, ומכן הן החדשות הרעות:

לאחרונה היו פירסומים אודות המצב העגום בכל מה שקשור לשיקום יכולות פיתוח וייצור של רכיבים אלקטרוניים לשימוש צבאי או מיוחד ברוסיה. אם נראה שהרוסים מצליחים (בקושי ובהשקעות כספיות רבות) לפתח ידע בייצור של חומרים וחלקים למטוסים, וכן של פיתוח וייצור מקומי של המנעים, אז הנושא של הרכיבים האלקטרוניים הוא בעייתי מאוד. גם הפיחות נעשה, למיטב הבנתי, על מחשבים ותוכנות תוצרת מערב.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 16-01-2022, 17:49
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "היום המריא לטיסת בכורה Tu-160..."

רק עכשיו שמתי לב לניסוח המאוד עקלקל של UAC שניסחו את ההודעה שלהם בדבר טיסת הבכורה באופן הבא - "... טיסת הבכורה של ה- Tu-160M הראשון שיוצר שוב...".
הניסוח הרוסי ניתן לכמה פירושים - "יוצר שוב" או "יוצר מחדש".
אני מניח שתחת ניסוח זה הם מסתירים את העובדה שהמטוס לא באמת נבנה מאפס, אלא על בסיס התחלת הרכבה של 08-05, אבל זה משאיר מרחב תמרון מספיק גדול לערוצי התקשורת הרוסית שמפרסמים את הידיעה כאילו המטוס "מיוצר שוב" מאפס.
https://uacrussia.ru/ru/press-cente...il-pervyy-polet

לצורך העניין, הנה תמונה (כנראה) של 08-05 במאי 2016

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 16-01-2022 בשעה 18:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 16-01-2022, 22:41
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,477
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "כמה כאלו יש?"

החל מהסדרה השלישית, בכל סדרה ישנם חמישה מטוסים. כך שהמטוס האחרון שהמריא - 805 - הוא האחרון בסדרה והאחרון שאוחסן בשלבי הרכבה מתקדמים, כביכול. למיטב הבנתי, ההרכבה של מטוסי הסדרה החלה לא הרבה לפני 1992, שנה שבה הופסק/הוקפא רשמית הייצור.

801 ו-802 הושלמו בשנות התשעים. מס' זנב 06 ו- 07, בהתאמה.
803 הושלם ב- 2007 ונמסר לחיל האויר הרוסי ב- 2008. מס' זנב 08.
804 הושלם בנובמבר 2017 וכמו שכתבתי באשכול, המריא לטיסת בכורה מתישהו לקראת סוף ינואר 2018. עד כמה שידוע לי, למטוס עדיין אין מספר זנב וגם מספר RF, ולפי חלק מהדיווחים יתכן שגם הוא עובר השבחה לרמת M2, בדומה ל- 14 "איגור סיקורסקי".

ועכשיו להסתייגויות:
- על אף שישנן תמונות מהמפעל מ- 2016 בה רואים שני מטוסים בשלב הרכבה יחסית מתקדם (בתמונות מלפני 2016 אף פעם לא רואים את שני המטוסים במצב הזה ביחד או באותו סט תמונות), לא ידוע בודאות האם זה היה המצב בעת הקפאת הייצור ב- 1992 או שהייתה התקדמות מאוד איטית.
- ידיעות על עבודות ריתוך נסיוניות של מבני טיטניום שתוארו כקריטיות לחידוש הייצור, הופיעו רק ביוני 2017. כלומר, מה שהושלם לפני כן, היה מעבר לשלב הרכבה שהצריך את הטכנולוגיה, אולי כמו גם 804 נגלל מסדנת ההרכבה הסופית בנובמבר 2017. מצד שני, לא ידוע לאיזה שלב בהרכבה בדיוק הטכנולוגיה הזאת היא Showstopper.
- אין הסכמה בין האתרים שמנהלים רישומים של התעופה הצבאית הרוסית לגבי מספר הסדרות שהספיקו להכנס לייצור. ישנם כאלה שטוענים שהמפעל הספיק להתחיל ייצור של הסדרה התשיעית ומצד שני, כאלה הטוענים ש- 805 היה בשלבים מאוד מוקדמים, כלומר מה שרואים בתמונות מהמפעל הוא לא 805, אלא זהו אחד המטוסים הקיימים שעובר שיפוץ (לא סביר בעיני).
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 16-01-2022 בשעה 22:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:27

הדף נוצר ב 0.29 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2022 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר