13-04-2012, 19:03
|
|
|
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
|
|
ותשובה מפורטת יותר.
יש כמה סוגי אחריות של היצרן לגבי אופן מסירת המוצר
FOB היא שיטה של מסירת המוצר בנמל המוצא. זה מה שעשינו מול הצרפתים בכל המקרים ולכן אנחנו העברנו את המטוסים בטיסה עם טייסים שלנו, למרות שבפועל היו עליהם עדיין סמלים צרפתיים. זה קרה עם כל המטוסים הצרפתיים, מפוגה ועד כולל שחק.
בחלק קטן מהמקרים השתמשנו בטייסים צרפתיים כי לא היו לנו מספיק טייסים ישראלים מוסמכים על המטוס. (למשל העברת זוג מטוסי המיראז' הראשונים,שהוטסו ע"י דני שפירא ומי שהיה מפקד טייסת המיראז'ים הראשונה בח"א הצרפתי)
CIF משמעו מסירה בנמל היעד. זה מה שקורה עם ארה"ב, וזו הסיבה שטייסים אמריקנים מעבירים את המטוסים בטיסה אלינו עם סמלים אמריקנים.
חריגה בולטת היא עסקת מטוסי העיט,שהועברו באוניות ולא בטיסה משיקולי מחיר.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cost,_...e_and_ Freight
מאידך,היו מקרים בודדים של מסירת מטוסים רוסים בטיסה, בעיקר מטוסים גדולים כגון טופולב-22. ברוב המקרים המטוסים אכן הועברו מפורקים במטוסי תובלה או בספינות.
כמובן שזה רלוונטי למסוקים.
(למעט עיסקת מסוקי הסופר פרלון,שבא חלק מהמסוקים הועברו בטיסה מצרפת לארץ)
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
|