28-01-2011, 11:16
|
|
מנהל פורום צבא ובטחון
|
|
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
|
|
מטוס הפצצה סיני H-6K
סין מייצרת מאז 1978 גירסה מקומית של הטופולב Tu-16 המסומנת H-6, כשהגרסאות האחרונות G, H ו-M משמשות כפלטפורמות לשיגור טילי א"ק וטילי שיוט (הדגמים הקודמים שימשו כמפציצים "קלאסיים"). הדגם האחרון מסומן H-6K, הוא טס לראשונה בשנת 2007 אז גם נחשף לראשונה - מאז ועד היום ידוע על שני מטוסים מדגם זה: 861 ו-862. מטוס זה הוגדר כ"פלטפורמת תקיפה אווירית", והוא שודרג בצורה מהותית ביחס לכל בדגמים בקודמים לו:
- כל חרטום המטוס עוצב מחדש. בועת התצפיתן הוחלפה בראדום סטנדרטי למכ"מ חיפוש קרקע, ומאחוריו הותקן FLIR לתקיפת לילה ומז"א גרוע.
- הקוקפיט האנלוגי הוחלף ב"קוקפיט זכוכית" מלא, עם 6 מסכי MFD כתחליף לשעונים והכפתורים הרבים.
- בקוקפיט הותקנו כסאות מפלט, שלמרבה הפלא מעולם לא הותקנו במטוסים מדגם זה (במקרה חירום הצוות היה נוטש דרך דלת חירום ברצפת המטוס).
- מנועי הטורבו-סילון WP-8/AM-3 זוללי-הדלק הוחלפו במנועי טורבו-מניפה D-30KP-2 מתוצרת רוסית, שבהמשך ייוצרו בסין בסימון WS-18 תחת רשיון.
- כדי ליישם את משימת התקיפה, מנוצל מבנה המטוס בשונה מהמקור: החלל הפנימי ישמש לנשיאת דלק, ומתחת הכנפיים הותקנו 6 תחנות לנשיאת טילי שיוטCJ-10K לטווח של 2,500-3,000 ק"מ.
- במטוס הותקנו מערכות תקשורת מתקדמות כדי לאפשר קבלת מטרות שאותרו ע"י מטוס הבקרה האוירית החדש KJ-2000.
- תפקיד משני אפשרי למטוס הוא לוחמת נצ"ל, מה שמסביר את התקנת ה-FLIR במפציץ אסטרטגי. במצב כזה מיכלי הדלק הפנימיים יוחלפו בטורפדו.
בעיה אחת שנובעת מהשימוש במערכות מתקדמות ובמנועים מיובאים הוא קצב הבניה האיטי של המטוסים, שלפי מקורות שונים ברשת עומד על 2-3 בשנה. בתמונות הבאות שפורסמו באתרSecret Projects נראים שני המטוסים הראשונים, כפי שצולמו לפני שבועיים.
מטוס 861 בטיסת ניסוי, 14.1.11
מטוס 862 חונה ליד המסלול, באותו תאריך
תמונות נוספות שפורסמו באתר ausairpower.net
תמונה באיכות גרועה שמציגה את טילי השיוט החדשים
החרטום המעוצב מחדש, שנראה שונה לגמרי מזה של Tu-16 סטנדרטי
_____________________________________
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל
|