לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-01-2014, 16:49
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
ידיעה: שריפה על ספינת חיל הים

שריפה על ספינת חיל הים, 7 נפגעו קל-בינוני
החיילים כיבו את האש, ושישה מהם נפגעו קל משאיפת עשן. אחד נכווה ומצבו קל-בינוני. הם הועברו לאשדוד לקבלת טיפול. הספינה עסקה בפעילות שגרתית

יואב זיתון פורסם: 24.01.14 , 17:33

לוחם חיל הים נפצע קל עד בינוני ועוד שישה נפגעו קל מאוד משאיפת עשן, אחרי שדליקה פרצה אחר הצהריים (יום ו') במשאבת מים על סיפון ספינת דבורה של החיל שעסקה בפעילות שגרתית בים באזור הדרום.

הלוחמים כיבו את האש, והנפגעים הועברו לבסיס באשדוד לקבלת טיפול רפואי. הלוחם שנפגע קל עד בינוני נכווה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4480669,00.html

ושאלה שהעלתי בעבר:
מדוע צוותי ספינות חיל הים לובשים בגדי דגמ"ח מכותנה ולא ביגוד חסין אש?
ידוע שמדובר בכלים רוויים בחומרים דליקים.
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-01-2014, 19:46
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי nicknone שמתחילה ב "כי החיילים ברובם לא נמצאים..."

לא יודע איזה ביגוד חסין אש קיים, אבל אלו שאני מכיר הם מסורבלים ולא מאפשרים לתפקד בהם 24\7.
דבורה היא כלי קטן. מצד אחד אומנם פרט לגשר אין מגע ישיר עם תחמושת אבל מצד שני, גם אם משהו יקרה בגשר, כל הגוף ירגיש אותו טוב טוב.
מניח שזו סוג של פשרה. בסטי"לים יש ביגוד מיוחד (אבל אני מניח שזה בגלל שיש שם גם דלק סילוני ותחמושת הרבה יותר מסוכנת).

לגבי השריפה, מדובר בדבורה.
לדבורה יש מערכות להתזת מים לפיזור הפגנות כבר שנים (עוד מלפני שאני שירתתי בצבא). נעשו המון ניסויים בסוגים שונים של כלים (שחלקם היו אילתורים של קציני\ נגדי אחזקה \ חברה מהבית מלאכה) ובסופו של דבר נכנסה משאבה עם מנוע בנזין (לא יודע אם זהה למשאבות שיש על ספינות העזר).
אומנם בזמנו היו כאלה משאבות שהוחלפו במשאבת הספייט אבל הספייט הספיקה לכיבוי שריפות בספינה בעוד שעם הזמן חיל הים רצה למצוא כלי שיהווה אמצעי לא אלים לפיזור הפגנות וכך המשאבות האלה (או דומות) מצאו עצמן בחזרה בכלי הבטש.

לקח לי קצת זמן אבל הנה סירטון שמדגים שימוש במשאבה מספינת דבורה בעזה:



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 11-02-2014, 11:31
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
ממצאי התחקיר על התהפכות הצרעה ושריפה בדבורה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ידיעה: שריפה על ספינת חיל הים"

פורסם בוואלה! ממצאי התחקיר כביכול שחיל הים ביצע בעקבות השריפה בדבורה והתהפכות הצרעה.

השריפה ב"דבורה": חייל שפך דלק על מנוע רותח

מתחקירי חיל הים עולה כי המכל עלה באש ואיים להצית את הספינה כולה. התהפכות "צרעה" כמה ימים קודם - כתוצאה מגל מכלי שיט סמוך. צה"ל: לא טעויות אנוש, אלא בעיות טכניות

לינק לכתבה:
http://news.walla.co.il/?w=%2F2689%2F2719939

לפי התחקיר התהפכות הצרעה נבעה מגל הירכתיים של הדבורה.
הגיוני, דבורה בהפלגה מהירה אכן עושה גל ירכתיים יחסית גבוה (בקיץ אפשר לראות שדולפינים נצמדים לגלי הירכתיים של הדבורות ולעיתים, גם אופנועי ים שמחפשים להשתעשע...). היתקלות בכזה גל במהירות X ובזווית Y יכולה לגרום להתהפכות כלי שייט וזו לא פעם ראשונה שזה קורה.
בהרבה סירטונים ביו טיוב או בכתבות שהתפרסמו יש צילומים של חליפת דבור\ה סמוך לכלי שייט עזתי במהירות גבוהה, דבר שמטלטל את כלי השייט העזתי. הפעם זה נגמר בהתהפכות.

השריפה בדבורה, לפי מה שפורסם מילאו דלק אחרי שנגמר הדלק במנוע המשאבה. הבנזין התלקח עקב טמפ' המנוע הגבוה. חושב שבדיוק בגלל הסיבה הזו יש צ'יפ בספינה. הוא אמור לדעת מה הסיכונים, לצפות ולמנוע אותם מראש. אבל יכול להיות שלא לקחו את זה בחשבון באותו הרגע וכמו שאומרים על הרבה הוראות בטיחות "הוראות אלה נכתבו בדם", סביר להניח שמעתה, אם לא הקפידו על זה, יקפידו.
גם אם כן היה את המודעות והתחשבות בסיכונים, ייתכן והמבצעיות והסיטואציה דרשו לפעול בכאלה תנאים שהפעם, הסתיימו ברע.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 11-02-2014, 13:31
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Reshef914 שמתחילה ב "ממצאי התחקיר על התהפכות הצרעה ושריפה בדבורה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Reshef914
השריפה בדבורה, לפי מה שפורסם מילאו דלק אחרי שנגמר הדלק במנוע המשאבה. הבנזין התלקח עקב טמפ' המנוע הגבוה. חושב שבדיוק בגלל הסיבה הזו יש צ'יפ בספינה. הוא אמור לדעת מה הסיכונים, לצפות ולמנוע אותם מראש. אבל יכול להיות שלא לקחו את זה בחשבון באותו הרגע וכמו שאומרים על הרבה הוראות בטיחות "הוראות אלה נכתבו בדם", סביר להניח שמעתה, אם לא הקפידו על זה, יקפידו.
גם אם כן היה את המודעות והתחשבות בסיכונים, ייתכן והמבצעיות והסיטואציה דרשו לפעול בכאלה תנאים שהפעם, הסתיימו ברע.


לא מבין את מבנה המערכת - מערכת הדלק לא אמורה להיות בנוייה באופן שמונע אפשרות כזו מלכתחילה... (למשל מיקום פתח התידלוק המקום מרוחק מספיק)?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 11-02-2014, 16:45
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ידיעה: שריפה על ספינת חיל הים"

Navy sailors at sea to wear flame-resistant coveralls




Published on HamptonRoads.com | PilotOnline.com

Sailors at sea will soon be required to wear flame-resistant coveralls, relegating their blue camouflage working uniforms to events on land, the Navy announced Thursday.

In a joint message, the commanders of the Atlantic and Pacific fleets said that while major shipboard fires are uncommon, they can be dangerous or even fatal and the new coveralls can improve protection.

“We operate in an environment that contains inherent risks,” Adm. Bill Gortney, the head of the Navy’s Fleet Forces Command, said in a news release. “We are trying to make shipboard environments safer,” he said, adding that the coveralls will “help reduce the risk of injury aboard a ship.”

In late 2012, tests of the Navy’s Type I working uniform that revealed that it goes up in flames from a single match, melts and drips when burning and won’t self-extinguish. Initially, Navy officials said they were aware that the uniform was not fire resistant, but they did not think it endangered sailors.

But images of the burning uniform sparked outrage and prompted the service to review its requirements for specialized clothing.

Under the new policy, sailors at sea will be required to wear coveralls made from a 100 percent cotton fabric treated with flame retardant. The new coveralls will follow the same pattern as the existing utility coveralls.

The coverall will not replace specialized clothing for specific operational environments like the flight deck or electrical work.

Each sailor will be issued two sets of coveralls, said Lt. Cmdr. Tommy Crosby, a spokesman for the Norfolk-based Fleet Forces command.

The first shipments will be distributed in December, for crews of ships scheduled to deploy in early 2014, Crosby said. The Navy hopes to complete distribution of the coveralls to all sailors assigned to ships by Oct. 2014.

The coveralls are considered a stopgap until a final product is developed. The Navy ultimately plans to create coveralls that are not only flame-resistant, but also resist electrical arc and produce less lint. With its high lint content, the current coverall will not be suitable for use on submarines, Crosby said.

The final product should be ready in three years, he said.

The service is also reviewing whether the existing working uniform and utility coveralls should be replaced with flame-resistant versions, Crosby said. That review is almost complete, he said.

A few exceptions will be made for ceremonial purposes, according to the news release: Polyester and polyester blend uniforms will be permitted instead of the new coveralls for special events aboard ships such as change of command ceremonies, receptions held at anchor, and manning the rails.

Dianna Cahn, (757) 222-5846, dianna.cahn@pilotonline.com




http://hamptonroads.com/2013/10/nav...stant-coveralls
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 11-02-2014, 16:51
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ידיעה: שריפה על ספינת חיל הים"

U.S. Navy Invests in Coveralls That Won’t Burst Into Flames



The U.S. Navy has decided it’s finally time to get sailors new shipboard coveralls that won’t burst into flames and melt with a touch of a single match.

“Our sailors’ safety is our primary concern here,” said Adm. Bill Gortney, head of Fleet Forces Command. “If you’re onboard a ship and a fire breaks out, you rush to that scene, you escape that scene or you’re assisting a shipmate in whatever you’re wearing. And so this fills in that particular need.”

Apparently that need was present in 1996 when the current coveralls were first put in play, but the high flammability of the garment was only discovered last year. The Navy hasn’t said what took so long for the discovery, but Navy tests revealed that they “burn robustly until completely consumed” and that the nylon fibers melt and drip, burning the wearer further.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.wired.com/images_blogs/dangerroom/2013/10/Navy_Coveralls-660x287.jpg]

A static display of the new flame-resistant variant (FRV) coveralls is on exhibition in the U.S. Fleet Forces Command headquarters building at Naval Support Activity Norfolk. The FRV coveralls are scheduled for distribution to the fleet towards the new year. Photo: U.S. Navy/Mass Communication Specialist 1st Class Rafael Martie/Released

המשך:
http://www.wired.com/dangerroom/2013/11/navy-coveralls/




_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:11

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר