לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה   מה שבראש היתרון האנסי | freedom.fresh.co.il   נושא: ילדה, רוצה לבוא אתי לדירה? –אני רק בת ארבע־עשרה. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > מה שבראש
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #22  
ישן 12-05-2014, 21:38
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD מנהל ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי litali_lavi_XD שמתחילה ב "וואי האמת שחזרתי לעבודה שלי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי litali_lavi_XD
למדתי שכשסוסה ממליטה היא אוכלת את השילייה שלה עם כל הדם כדי שיהיה לה עוד חלב ! וככה כמעט כל החיות בטבע.
יש גם בני־אדם שניזונים משליות. הבאתי פעם קישור למתכונים. :>


ציטוט:
במקור נכתב על ידי litali_lavi_XD
למדתי שדבוקים הם סהכ כלי העברה ולכן הדבש הוא כשר למרות שהדבורים לא
לא מדויק..
בקצרה: דבש כשר מסיבות היסטוריות.


באריכות:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה זהירות חפירה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
דבש כשר מסיבות היסטוריות, מכיוון שנראה מהתנ״ך עצמו שהוא כשר.
לדוגמא סיפור שמשון הגיבור, שהרג אריה ורדה דבש מכוורת שדבורים הקימו בגווייתו, ואז חד לפלישתים את החידה הידועה:
"מהאוכל יצא מאכל, ומעז יצא מתוק" (שופטים, י״ד, י״ד)

לכאורה נראה מהתורה שרק מה שמצוין בה מפורשות כאסור, הוא שאסור. אם לדוגמא בשר גמל אסור, אז בשר גמל אסור. מהתורה לא מדובר על חלב נאקה.
אצל חז״ל, לעומת זאת, היה כלל של "כל היוצא מן הטמא – טמא" (מגובה כמובן בדרשנות ממקורות שונים), דהיינו שחלב נאקה, לדוגמא, גם הוא אסור.

אך מה עם דבש? הוא הרי יוצא מן הדבורה שהיא טמאה ("שרץ העוף").
כאן נכנס בתלמוד ההסבר שהבאת, כי זה מה שסברו בעת העתיקה, שהדבורה היא רק "נשאית", ושהדבש הוא פשוט צוף מרוכז שהדבורה יונקת ופולטת בכוורת, ואז כביכול אין בו משהו מהדבורה עצמה. או בלשון התלמוד:
"מפני מה אמרו דבש דבורים מותר? מפני שמכניסות אותו לגופן, ואין ממצות אותו מגופן" (מס׳ בכורות ז:‏)
וכך גם הרבה פוסקים תירצו את כשרותו.

דא עקא, שלמעשה אין זה נכון.
הצוף עובר סוג של עיכול בזפק הדבורה (מין כיס נפוח לפני הקיבה). שם היא מפרישה אליו אנזימים שונים שמפרקים סוכרים מורכבים לחד־סוכרים (תהליך שנמשך גם לאחר שהיא פולטת את הצוף בכוורת).
ההפרשות אלו, מן הסתם, הן בלתי־כשרות כשלעצמן.

פה באו כבר פלפולים מודרניים, שכמות האנזימים הסופית בדבש היא מזערית ובטלה בשישים.
מנגד טענו שאין היא יכולה להיות בטלה, מכיוון שהאנזימים הם מה שהופך את הדבש לדבש, ולכן יש להם דין "מעמיד"* שאינו בטל אף בכלשהו.
אלא מאי? שאיסור על מעמיד הוא בכלל מגזרת חכמים, וניתן לטעון שעל דבש לא גזרו.
וכן הלאה וכן הלאה..

אך באותו מקום הנ״ל בתלמוד, מופיעה גם דעה אחרת, שכל היוצא מן הטמא הוא טמא, גם אם לא מתמצה מגופו (הציטוט למעשה בא כקושיה על אותה דעה), ואת כשרות הדבש סמכו על דעת ר׳ יעקב, שטוען שדבש כשר כי זו גזירת הכתוב, והביא דרשה מהפסוקים.

כך שלסיכום, לאמתו של דבר כל הפלפולים הנ״ל על מיצוי או לא מגוף הדבורה, על מעמיד וביטול וכו׳, אינם הסיבה האמתית למתן ההכשר.
פשיטא לנו דדבש דבורים אמור להיות כשר, מעצם ההתייחסויות אליו במקרא. השאלה היא האם אנו נזקקים לדרשת פסוקים מיוחדת כדי להסביר את כשרותו.
גם אם לפי כל כללי הפסיקה נגיע למסקנה שיש לאסור אותו (כמו אותה דעה בגמרא), תמיד נוכל לסמוך על הטענה שזו גזירת הכתוב.


[*דין "מעמיד" הקלאסי מדבר על אדם שהעמיד חלב בקיבת בהמה כדי שתתגבן (אחת הטכניקות לייצור גבינות בעת העתיקה, כי בקיבת בהמות יש אנזים הגבנה).
אם זה נעשה בקיבת בהמה טהורה שנשחטה כהלכה, אז הגבינה כשרה, בהנחה שהקיבה לא נתנה בה טעם.
לעומת זאת, אם זה נעשה בקיבת נבלה/טרפה/וכד׳, אז מעיקר הדין גם היה אמור להיות מותר, אלא שחז״ל גזרו לאסור.]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 12-05-2014, 22:03
צלמית המשתמש של benny.zhit
  benny.zhit benny.zhit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.09
הודעות: 8,466
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "[QUOTE=litali_lavi_XD]למדתי..."

אם מחברים את זה:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
לדוגמא סיפור שמשון הגיבור, שהרג אריה ורדה דבש מכוורת שדבורים הקימו בגווייתו


עם זה:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
[*דין "מעמיד" הקלאסי מדבר על אדם שהעמיד חלב בקיבת בהמה כדי שתתגבן (אחת הטכניקות לייצור גבינות בעת העתיקה, כי בקיבת בהמות יש אנזים הגבנה).
אם זה נעשה בקיבת בהמה טהורה שנשחטה כהלכה, אז הגבינה כשרה, בהנחה שהקיבה לא נתנה בה טעם.
לעומת זאת, אם זה נעשה בקיבת נבלה/טרפה/וכד׳, אז מעיקר הדין גם היה אמור להיות מותר, אלא שחז״ל גזרו לאסור.]


וזה:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
פשיטא לנו דדבש דבורים אמור להיות כשר, מעצם ההתייחסויות אליו במקרא. השאלה היא האם אנו נזקקים לדרשת פסוקים מיוחדת כדי להסביר את כשרותו.
גם אם לפי כל כללי הפסיקה נגיע למסקנה שיש לאסור אותו (כמו אותה דעה בגמרא), תמיד נוכל לסמוך על הטענה שזו גזירת הכתוב.


המסקנה היא שגם אריות הם כשרים, לא?
מי בא לאכול איתי סטייק אריה? |רירי|
_____________________________________
Vi Veri Veniversum Vivus Vici

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 16-05-2014, 02:06
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD מנהל ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי אורחת לרגע שמתחילה ב "טוב, אני לא מאמינה שאני באמת..."

עכשיו זה עוד יותר משעשע!!
השבת את החתימה, וחיכית בדיוק 0 זמן עד שהורדת אותה שוב!

מה שעוד יותר משעשע זה שהורדת חתימה של ארז כי כעסת על ביקורת של ארז (נניח שזה עוד הגיוני)
ועכשיו הורדת חתימה של ארז כי את כועסת עליי..

"לא קיבלתי שקית תבלין עם הפיצה. זהו, נמאס לי מהשטויות האלו! אני מורידה חתימה!!"



וברצינות עכשיו.
זה המקום לבקש סליחה ומחילה
מעמיתי ויקיר לבי
שיפעס.
סליחה על כך שבשל מעשיי הנלוזים, אתה זה שנענש. תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שובי אכל בוסר, ושיני שיפ תכהינה.


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 16-05-2014 בשעה 02:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 16-05-2014, 09:38
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
הכול בסדר?
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי אורחת לרגע שמתחילה ב "טוב, אני לא מאמינה שאני באמת..."

פירסמת הודעה ב- 21:00 בנושא X, שככל הנראה מתייחס למחלוקת בינך לבין צד ב',
שלוש שעות וארבעים ושלוש דקות לאחר מכן את משליכה את זה באופן לא כל כך ברור לנושא Y, שמתייחס למחלוקת בינך לבין צד ג', מבלי שנתת לאותו צד ג' פרק זמן סביר להתייחס למה שכתבת.
עם כל הכבוד, לא כולם כאן חיים מול המקלדת, לאנשים יש גם חיים מחוץ לפרש.

בקיצור, סיון שחררי. הכול בסדר.
את לא צריכה להתעצבן מכל דבר שעשו או לא עשו לך, ואם יש לך כל מיני מתחים/אגרסיות/לא יודע מה, כדאי שתמצאי דרך אחרת לפרוק אותם: חדר כושר, ריצה, הליכה, לשיר באמבטיה, לשחק red alert במחשב, או סקס.
אני אישית הכי ממליץ על האפשרות האחרונה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:43

הדף נוצר ב 0.19 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר