לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 24-03-2014, 22:56
  יגאלמד יגאלמד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.08.10
הודעות: 318
קורס טיס לקצינים בכירים ובכירים פחות
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Black Mammmba שמתחילה ב "מקריאת קורת חייו צויין כי..."

בשנות החמישים ובראשית שנות השישים עברו מספר קצינים מחילות יבשה וגם מחיל הים קורס טייס של חיל האויר,כנראה במטרה להדק את ההיכרות והשת"פ בין הזרועות.
רפול ז"ל עבר את הקורס בהיותו סרן.
עוד עברו את הקורס חיים הרצוג ז"ל, יוחאי בן נון ז"ל, אסף שמחוני ז"ל, חיים ברלב ז"ל, ואלי זעירא. (ויסלחו לי אלה שלא זכרתי...). הגדרתם הייתה טל"מ - טייס לא מבצעי - והם ענדו כנפי טייס עם האות ק במרכזן, כמו הכנפיים של טייסי הטייסת הקלה (טייסת 100) דאז.
בראשית שנות השבעים, אאל"ט,בוטלו כנפי ק בחיל האויר; ברלב ורפול עברו השתלמות קצרה - בדומה לטייסי ק מן המניין - וגם כנפיהם הוחלפו לכנפיים התקניות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 22-10-2019, 20:18
  אולג גרנובסקי אולג גרנובסקי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.04.06
הודעות: 77
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "טיסת הסולו של הרמטכ"ל חיים בר-לב"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יגאלמד
עוד עברו את הקורס חיים הרצוג ז"ל, יוחאי בן נון ז"ל, אסף שמחוני ז"ל, חיים ברלב ז"ל, ואלי זעירא. (ויסלחו לי אלה שלא זכרתי...). הגדרתם הייתה טל"מ - טייס לא מבצעי - והם ענדו כנפי טייס עם האות ק במרכזן, כמו הכנפיים של טייסי הטייסת הקלה (טייסת 100) דאז.


שאלה על תאונה שבה נספה אסף שמחוני ז"ל, אלוף פיקוד הדרום.

יש הרבה כתבות על תאונה הזאת:

https://www.israeldefense.co.il/he/node/40587

https://www.policemuseum.org.il/he/police_squadron/

https://www.sky-high.co.il/%D7%A4%D...%A8-4X-AEP.html

https://www.sky-high.co.il/134771/%...A4%D7%A8-4X-AEP

http://izkor.iaf.org.il/Templates/S...%92&docId=47486

https://www.iaf.org.il/4469-49895-he/IAF.aspx

אז שאלות:
1) שמחוני טס לשרם מ"מנחת פיקוד הדרום". איפה זה היה ב-1956?
2) בטיסת חזרה מטוס טס דרך בקעת הירדן, ז.א. במרחב אווירו של ירדן. מטוס קל, איטי, לא חמוש. זה היה מקובל באותו תקופה? באישור, או כיוזמה של טייס או שמחוני אצמו?
3) מטוס טס משרם ל-אי-טור ומשם אחרי תדלוק - לרמת-דוד. לפי כמה מקישורים למלה הוא עשה חניית ביניים באילת ו/או במינחת פיקוד דרום. מה נחון? או שבכול זאת הוא טס ישירות מאי-טור לרמת-דוד?

תודה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:24

הדף נוצר ב 0.22 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר