לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #20  
ישן 03-04-2014, 16:25
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,160
הניתוח בסדר, אבל החולה קצת מת...
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי dan.beiser שמתחילה ב "שאלה נוספת למומחים, לעניות..."

כמה דברים בלוגיקה שלך לא כל כך נראים לי:

1. קשה להאמין שפגז ח"ש אפילו בקוטר 85 מ"מ יפגע בזחל"מ ולא יחדור אותו.
2. אינני רואה סימני חדירה אפיינים על הרסיס - הקצה הקדמי חלק וכל החריצים במקומם ללא כל סימנים על דופן הצד.
3. לא ברור לי כיצד הגעת למסקנה שהפגז פגע בזווית של 45 מעלות. יתרה מכך - אתה מנסה לייחס רסיס זה לפגיעה ברכב מסוים על סמך סמיכות במקום בלבד. רסיסים בשדה קרב הם ממצא נפוץ. כדי לשייך את השיוך שאתה מנסה לעשות, אתה צריך לחלץ רסיס שתקוע ברכב הזה. אחרת - זה בגדר תיאוריה בלבד.
4. כיוון הכיפוף של הפינה אינו אומר דבר: היות וזה ח"ש נפיץ, ההנחה הראשונית היא שהכיפוף יהיה החוצה. מאידך - מרגע שהפגז התפוצץ, עף לו כל רסיס בכיוון אחר והוא בהחלט יכול לפגוע פגיעה משנית במשהו באותה פינה ולעקם אותה לכל כיוון.
5. אגב - אם יש ספק באשר להיותו ח"ש נפיץ - יש גם פגזי ח"ש לא נפיצים, והם או בעלי מקשה אחת (AP), או בעלי "כובע" בליסטי (APC), ו/או בעלי נותב (AP-T, APC-T). כאן יש לך רסיס בעל חלל פנימי מובהק המתאים לנפיץ.
6. באשר לקליבר, יש צורך במדידה קצת יותר מדויקת של אותו חלק של קשת של מעגל שיש ברסיס, אך יש גם לקחת בחשבון עוד כמה פרמטרים:
א. גם אם מדדת במדויק, וחישבת את קוטר המעגל, הדבר לא ייתן לך את הקליבר כי זה אינו הקוטר המרבי של הפגז.
ב. כדי להוסיף על הבלבול היו גם פגזים מסוג APC עם מנעל, כך שגם קליבר מדויק לא בהכרח ייתן לך את האמת.
ג. פוטושופ או כל תוכנה גרפית אחרת לא תיתן תוצאה מדויקת דיה בעיקר בגלל בעיית הפרלקס. גם אם תצלם את הפגז מנקודת המבט של ציר האורך שלו, מישור המדידה יהיה שונה ממישור הייחוס של התוכנה, והעיוות הגאומטרי יהיה תלוי בנתוני המצלמה.

נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 03-04-2014 בשעה 16:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 03-04-2014, 17:14
  dan.beiser dan.beiser אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.13
הודעות: 76
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "הניתוח בסדר, אבל החולה קצת מת..."

מה דברים בלוגיקה שלך לא כל כך נראים לי:

1. הפגז חדר גם חדרץ הפגיעה לפני הנהג והמשיכה בעמוד הכנה של ה-0.5 ומשם העיפעה את הדופן של הזחל"ם בחלקו האחורי.
2. יתכן ובמקום יש רסיסים נוספים.
3. למסקנה בדבר הזוית הגעתי בגלל הקו הישר המחבר את חור החדירה לפני הנהג ועובר דרך עמוד הכנה. ידוע לי מאנשים שניצלו מהזחל"ם שלא היתה פגיעה נוספת אבל הזחלם התלקח מפיצוץ מיכלי הדלק.
4. כיוון הכיפוף יחסית לציר הפגז נראה לעין. אני חושב שלסיבה לכיפוף, אם היא מהפגיעה הראשונית או המשנית אין חשיבות לגבי הגיאומטריה של הכיפוף.
5. אני מקבל את דעתך באשר לכך שזה נפיץ כי זה נראה הגיוני, אבל אינני מומחה.
6. א. מסכים איתך שזה לא בהכרח הקוטר המירבי
ג. כתבת: "פוטושופ או כל תוכנה גרפית אחרת לא תיתן תוצאה מדויקת דיה בעיקר בגלל בעיית הפרלקס. גם אם תצלם את הפגז מנקודת המבט של ציר האורך שלו, מישור המדידה יהיה שונה ממישור הייחוס של התוכנה, והעיוות הגאומטרי יהיה תלוי בנתוני המצלמה."

כפי שהסברתי את שיטת המדידה, לא הסתפקתי במידות שהתוכנה מספקת אלא מדדתי בפועל על המסך את קטרי המעגלים ואת המרחק בין שתי נקודות על תמונת הרסיס כך שהמרחק יהיה שוה לזה שאני מודד על הרסיס עצמו. כלומר, וידאתי שקנה המידה 1:1

אשמח להערות נוספות.
חשיבות הדיון היא בכך שעל סמך המסקנות אנחנו רוצים לשחזר את מיקום הכלי היורה ואת סוגו.
יש לנו מידע לא מעומת ממקורות אחרים על האפשריות למקור הירי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 06-04-2014, 16:33
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,160
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי dan.beiser שמתחילה ב "באתר..."

[QUOTE=dan.beiser]באתר הרוסי:
http://ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_O...SuRuPzWg047.htm
אפשר לראות תמונה בה מופיעים פגזים בקוטר 100 מ"מ של תותח D-10.
ראש הפגז משמאל בקבוצה האמצעית נראה מהסוג שתואם את הרסיס.
יש לו חלל פנימי, שמכיל כנראה חנ"מ וכיפת חדירה.

הפגז השמאלי שבקבוצה האמצעית העליונה הוא המתאים. כיפת חדירה הוא מושג המתייחס לכיפה מחומר מוקשה במיוחד הצמוד לקדמת הפגז ומסייע בחדירה. כאן יש לנ עסק עם פגז ח"ש ללא כיפת חדירה אך עם כיפה בליסטית בלבד. צורת הפגז הזה היא פועל יוצא של ניסיון וטעיה עוד באמצע המאה ה-19. המטרות המשוריינות דאז היו אניות מערכה ומתוך הניסיון הסתבר שדווקא צורה כהה של חרטום הפגז חודרת יותר טוב מבלי לאפשר לפגז להתרסק עם הפגיעה, וכן מאפשרת חדירה בזוויות פגיעה חדות יותר מבלי להינתז. היו גם פיתוחים שעשו שימוש בכיפה רכה, לאותה המטרה. היות והצורה האווירודינמית לא הייתה טובה במיוחד, הוספה הכיפה הבליסטית, העשויה מפלדה דקה, על מנת לשמור על האווירודינמיות של הפגז.[B] [COLOR=Blue]


קיים גם פגז בקוטר 85 מ"מ בעל ראש כזה.
הקונספט כפי שהבנתי פותח ע"י הגרמנים והועתק ע"י הרוסים.


לא הייתי אומר את זה, כי הבריטים עבדו על זה עוד ב- 1860, וגם הגרמנים וגם הרוסים והצרפתים פיתחו כל אחד היבטים שונים בצורת הפגז, החומרים, המטלורגיה ושיטות הייצור, אך בסופו של דבר כולם העתיקו מכולם, ממש כמו היום...


[QUOTE]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 06-04-2014, 18:40
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "[QUOTE=dan.beiser]באתר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DZZ
...מתוך הניסיון הסתבר שדווקא צורה כהה של חרטום הפגז חודרת יותר טוב מבלי לאפשר לפגז להתרסק עם הפגיעה, וכן מאפשרת חדירה בזוויות פגיעה חדות יותר מבלי להינתז. היו גם פיתוחים שעשו שימוש בכיפה רכה, לאותה המטרה. היות והצורה האווירודינמית לא הייתה טובה במיוחד, הוספה הכיפה הבליסטית, העשויה מפלדה דקה, על מנת לשמור על האווירודינמיות של הפגז.

למעשה, אם אני לא טועה החודרנים הקינטיים שכיום בשימוש (בעיקר בתצורת APFSDS) משתמשים בכיפה אווירודינמית מחומר "רך" יחסית. אם אני זוכר נכון, ההסבר היה שבפגיעה בשיריון המטרה, החומר הרך "נמעך" על השיריון ומספק "אחיזה" לחודרן הקשה שנמצא מאחוריו.
ה"אחיזה" הזו מגדילה את החיכוך של החודרן באיזור הפגיעה ובכך מקטינה את האפשרות שהחודרן יחליק מעל השיריון ויחטיא את המטרה...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 06-04-2014, 16:43
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,160
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי b.a שמתחילה ב "האם אני יכול להסיק (גם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי b.a
האם אני יכול להסיק (גם מהנסיון) כי חדירת PETALLING אופיינית לפגז החש המחודד דמוי טיל, או קליע נקל, בעוד שחדירת PLUGGING אופיינית לפגז בעל ראש פחוס כגון זה שלפנינו. החור בדופן הזחלם נראה בעליל כחור ממנו הועפה חתיכה. צורת החור מלמדת גם על פגיעה אלכסונית. אני כשלעצמי מניח כי מדובר בפגז מיושן, שנורה מתותח D_10 ( כגון RB_412), בכוונתי להרחיב על כך באתר נעמוש.



אינני חושב שהדברים כל כך פשוטים. צורת החדירה תלויה לא רק בצורת החודרן ובתכונותיו, אלא גם בשריון, בעוביו יחסית לממדי החודרן, לתכונותיו המכניות (קשיות, פריכות, חוזק, מידת השתנותו תחת עומסים שונים ועוד). לפי התיאור שלך נראה שמדובר על חודרן קינטי שפגע כשהוא נע פחות או יותר אופקית, וחדר את לוח השריון בקדמת תא הלחימה ("חלון הנהג"), והמשיך ועבר את הכנה במרכז הרכב, והעיף את השריון מאחור, ייתכן ומכוח הפיצוץ שלו. באשר לזווית הפגיעה: הלוח הקדמי בזחל"מ הוא בזווית של כ-20 מעלות לאנך, כך שאני מניח שזו הייתה פחות או יותר זווית הפגיעה, לפחות במישור האנכי. אם נוסיף לזה את העובדה שהפגיעה הייתה אלכסונית במישור האופקי, אפשר אולי לדבר על 30-35 מעלות. אין לזה חשיבות רבה לצורך העניין. מעצם העובדה שמצאתם רסיסים, ניתן להניח שהחודרן התפוצץ.

נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 06-04-2014 בשעה 16:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:52

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר