06-04-2014, 16:43
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,160
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי b.a
האם אני יכול להסיק (גם מהנסיון) כי חדירת PETALLING אופיינית לפגז החש המחודד דמוי טיל, או קליע נקל, בעוד שחדירת PLUGGING אופיינית לפגז בעל ראש פחוס כגון זה שלפנינו. החור בדופן הזחלם נראה בעליל כחור ממנו הועפה חתיכה. צורת החור מלמדת גם על פגיעה אלכסונית. אני כשלעצמי מניח כי מדובר בפגז מיושן, שנורה מתותח D_10 ( כגון RB_412), בכוונתי להרחיב על כך באתר נעמוש.
|
אינני חושב שהדברים כל כך פשוטים. צורת החדירה תלויה לא רק בצורת החודרן ובתכונותיו, אלא גם בשריון, בעוביו יחסית לממדי החודרן, לתכונותיו המכניות (קשיות, פריכות, חוזק, מידת השתנותו תחת עומסים שונים ועוד). לפי התיאור שלך נראה שמדובר על חודרן קינטי שפגע כשהוא נע פחות או יותר אופקית, וחדר את לוח השריון בקדמת תא הלחימה ("חלון הנהג"), והמשיך ועבר את הכנה במרכז הרכב, והעיף את השריון מאחור, ייתכן ומכוח הפיצוץ שלו. באשר לזווית הפגיעה: הלוח הקדמי בזחל"מ הוא בזווית של כ-20 מעלות לאנך, כך שאני מניח שזו הייתה פחות או יותר זווית הפגיעה, לפחות במישור האנכי. אם נוסיף לזה את העובדה שהפגיעה הייתה אלכסונית במישור האופקי, אפשר אולי לדבר על 30-35 מעלות. אין לזה חשיבות רבה לצורך העניין. מעצם העובדה שמצאתם רסיסים, ניתן להניח שהחודרן התפוצץ.
נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 06-04-2014 בשעה 16:51.
|