לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 30-06-2005, 16:06
צלמית המשתמש של שמוליק
  שמוליק שמוליק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.01
הודעות: 10,760
Facebook profile
פ"ש קרח.

מעשה שהיה בחסידות מסוימת באירופה שכל החסידויות התנגדו להשקפת עולמה הרוחני, והויכוח הלך והחמיר ומשך אחריו לשון הרע חירופים וגידופים רחמנא ליצלן. החליטו להוציא על החסידות הזאת חרם, לא דיברו איתם כלל ולא השתדכו עם בניהם ובנותיהם. כל החסידויות הסכימו להוציא את החרם, חוץ מחסידות אחת קטנה.
בציווי של האדמו"ר ,החליטה החסידות שהיא אינה מתערבת וסותמת אזנים.הגיעו שליחים מהחסידויות האחרות כדי לשכנע את אותו אדמו’’ר ,אך הוא אפילו לא היה מוכן להקשיב ולדעת על מה ולמה המחלוקת.אך חסידיו ידעו וכמה מהם התחילו להתערב ולהשתתף במחלוקת. כינס האדמו"ר בשבת את כל חסידיו ופסק חד משמעית שאסור לאף אחד להשתתף במחלוקת ואותה שבת היתה פרשת קורח וצעק להתרחק מהמחלוקת כמו מאש .
וכדי לשכנע את חסידיו סיפר: מעשה באריה מלך החיות שיומיים לא הזדמן לו טרף והלך ביער רעב ועצבני. קיבתו הצטמקה ונעימות שאגתו הפילו פחד בכל היער ופיו היה מסריח מרוב שלא טעם כלום במשך יומיים.החליט לכנס את כל החיות ושאג שאגה גדולה ובין רגע כל חיות היער נאספו מרוב פחד,חוץ מהחיות הראויים לטרף כמובן.
כולם מסתכלים על האריה הזועם שאומר כבר יומים שלא אכלתי כלום ואני עצבני ,לכן אבקש שקט ביער ופתאום הביט מבט עצבני על הזאב ואמר, אתה מר זאב והזאב פחד ושאל מי אני?
אמר לו האריה תתקרב מהר, תריח את הפה שלי ותאמר לי את האמת, האם יש לי ריח רע בפה. התקרב הזאב בשיקשוקים. פתח האריה את פיו וחשף את שיניו החדות. הריח הזאב את פיו המסריח ואמר אכן יש לך ריח מסריח.
התעצבן האריה וזעק איך אתה מעז לומר כך וטרף את הזאב באכזריות והניחו מאכל לנשרים. כל שאר החיות נמלטו בבהלה.עבר שבוע ועדיין לאריה לא היה טרף,עצבני שאג שאגה גדולה שמזמינה שוב לאסיפה את כל החיות.
האריה קרא לסוס, אתה מר סוס התקרב מהר, ותאמר לי אם יש לי ריח מסריח בפה, כי לא אכלתי כבר שבוע. הסוס התקרב בפחד והריח את פיו ואמר בליבו: אני אהיה חכם, הזאב אמר את האמת ונטרף. אני אשקר ואנצל. ענה הסוס בפחד וברטט לאריה שאין לו ריח מסריח בפה. שאג האריה וכעס וקרא לו שקרן כיצד יתכן שאין לי ריח בפה. הרי שבוע לא טרפתי והתנפל על הסוס ושחטו. נחרדו חיות היער וברחו.
כעבור שבוע נוסף,האריה כבר איבד את השפיות והיה עצבני מאין כמוהו. שאג שאגה גדולה וכולם התאספו וראו אותו ממש רועד ומקציף מרוב עצבים וכולם מתוחים, כי אינם יודעי מי יהיה הקורבן הפעם. והפעם שאג האריה לכיוון השועל. בוא הנה מהר. השועל משקשק מפחד ואומר מי אני? כן, אתה, אומר האריה. רוץ לכאן מהר.
אמר לו האריה אני כבר שבועיים לא אכלתי וברצוני לדעת אם יש לי ריח רע בפה. פתח האריה את פיו והשועל פחד פחד אימים, כי הזאב אמר את האמת ונטרף והסוס חשב להתחכם כששיקר ונטרף.
אך השועל היה ערמומי וענה בפחד שאיננו מריח כלום, כי הוא מנוזל ואפו סתום. שמע האריה את תשובתו ובא לטרוף אותו, אך כשהבין את דברי השועל ,שמר את כעסו בליבו כי אין לו סיבה לטרוף אותו וכך יצא השועל בריא ושלם והארי זעק ושאג לשמים.
עד כאן המשל, אמר להם האדמו"ר. והנימשל ברור : אסור לכם להתקרב לאש המחלוקת. תהיו גם אתם כאותו שועל מנוזל שאפו סתום ולא מריח באש המחלוקת. ברגע שתריחו, ברגע שתישמעו אחד מהצדדים, תהיו חייבים לשפוט ולהביע עמדה. אם תגידו זה צודק, או זה אינו צודק, המחלוקת תטרוף אתכם. כי כל מה שהיא רוצה זה שתריחו את הסירחון שבפיה כדי שתבלע אתכם חיים, אנשים נשים וטף, כמו שקרה לקורח.דברים אלו חדרו וגרמו לתוכחה גדולה בכל אירופה עד שהחליטו לבטל את החרם, ולהתרגל אחד לשני בטוב וברע.(מעשיהם של צדיקים).
_____________________________________
שמוליק.................................................. ..............העוגות של שמוליק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #2  
ישן 30-06-2005, 16:09
צלמית המשתמש של שמוליק
  שמוליק שמוליק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.01
הודעות: 10,760
Facebook profile
קצרים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמוליק שמתחילה ב "פ"ש קרח."

''נשיאי עדה קריאי מועד אנשי שם'' (טז, ב)

מצינו בזוהר-הקדוש, שתלמיד-חכם נקרא ''שבת''. הכוונה שבדבר היא, כי צריך תלמיד-חכם שקדושתו וגדולתו תהיינה מכח עצמו, כשם שקדושת השבת היא עצמית, ולא רק משום שמוחזק הוא לקדוש בעיני הבריות, כמו קדושת יום-טוב שאינה אלא משום שקידשו ישראל את היום הזה ליום-טוב.

לפיכך אמר הכתוב, שאף-על-פי שאותם מאתיים וחמישים איש היו ''נשיאי עדה'', הרי לא היו ראויים לכך מצד קדושתם העצמית, אלא ''קריאי מועד'' - לא היו אלא כמועדים שישראל מקדשים אותם - ''אנשי שם'' - רק שם טוב היה להם, אבל באמת מצד עצמם לא היו קדושים כלל וכלל.


''רב לכם כי כל העדה כלם קדושים ובתוכם ה’ ומדוע תתנשאו'' (טז, ג)


זו דרכם של כל מחרחרי הריב ,שהם באים בטענות כלפי רבה של עירם ואומרים: אם הוא היה בעיר אחרת,כבר מזמן היו מגרשים אותו משם,ורק משום שאנחנו הננו יהודים כשרים וקדושים,עדיין יש לו מקום בקרבנו

אנשי קרח גם הם אמרו כך: ''רב לכם'' - זה שאתם עוד שרויים בגדולתכם ועדיין תופשים אתם בכהונות-הכבוד שלכם, הרי זה משום ''כל העדה כולם קדושים ובתוכם ה'' - משום שקדושים וטובי-לב אנחנו, שאם אל כן כבר היינו מזמן מורידים אתכם מגדולתכם, ומה לכם איפוא עוד להתרברב עלינו - ''ומדוע תתנשאו''.



''לכן אתה וכל עדתך הנעדים על ה’ ואהרן מה הוא כי תלינו עליו''(טז,יא)


דרכו של עולם,כשאדם מבזה אדם חשוב ורם-מעלה ואחר-כך הוא מבזה איש פשוט ונחות, אין הלה נעלב ממנו,שכן אומר הוא לנפשו: אם אדם זה מבזה אנשים גדולים ממני בהרבה, שוב איני צריך להיפגע מבזיונותיו.

זהו שאמר משה רבינו: ''אתה וכל עדתך הנועדים על ה'' - הלא באמת מתכוונים אתם בטענותיכם להטיח דברים כלפי השם-יתברך, ואם-כן ''אהרן מה הוא'' - מה יוכלו איפוא דבריכם לפגוע באהרן, ''כי תלינו עליו'' - כשאתם מתלוננים עליו. אם חולקים אתם על גדולים ממנו, שוב לא ייפגע ממכם כלל.


''אם כמות כל אדם ימתון אלה...לא ה’ שלחני'' (טז, כט)


איך הרהיב משה עוז לסכן את כל האמונה בנבואתו ובתורה מן השמים, והרי אפשר שיחזרו בתשובה וממילא ימותו כמות כל אדם, שכן ''אין לך דבר העומד בפני התשובה''?

אלא מצינו ברמב''ם, שבעל-תשובה הריהו כקטן שנולד ונחשב לאדם אחר לחלוטין. לפיכך דייק משה ואמר: ''ימותון אלה'' - חוטאים אלה כמות שהם, בלי תשובה, אם ימותון כמות כל אדם - כי אז ''לא ה’ שלחני'', אבל אם יחזרו בתשובה הרי לא יהיו עוד ''אלה'' כי אם בריות חדשות.


''ותפתח הארץ את פיה ותבלע אותם'' (טז, לב)

מה טעם נענשו להבלע בתוך האדמה?

אמר על כך הרבי הוולף מסטריקוב בדרך צחות: משה רבנו הלא היה נמוך (קטן בעיניו) מכל האדם אשר על-פני האדמה, והיינו שהיה מגיע ממש עד עפר, ובכל-זאת טענו כנגדו: ''ומדוע תתנשאו'', זאת אומרת שאפילו מין ענווה כזאת, להיות שפל עד עפר, נחשבת גם היא בעיניהם לגאות והתנשאות, אם-כן לא נשאר להם אלא לירד מתחת לפני האדמה.
_____________________________________
שמוליק.................................................. ..............העוגות של שמוליק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:16

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר