לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 03-06-2022, 07:58
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "06-2022: אח"י תקומה, אח"י אילת ואח"י חץ בים האדום"

את ההודעה הזו העלית באשכול של אח"י דרקון, אין קשר ביניהם אז פיצלנו.
שים לב לדברים האלה להבא.

ולנושא האשכול: שימו לב לשלושת הכלים אשר אינם הטופ מכל סוג:
- אח"י תקומה מדגם דולפין 1 ולא דולפין 2
- אח"י אילת עם מכ"מ אלפא ולא מכ"מ MF-STAR
- אח"י חץ עם מכ"מ אלפא אך ללא טילי ה NLOS שיש לכמה 4.5 אחרות

לא זוכר מתי חיה"י הוריד לים האדום כוח כזה משמעותי אשר נמצא לרוב בים התיכון, בהחלט אימון מיוחד
דבר נוסף, מעניין איך עברו כולן בתעלת סואץ? יחד או אחת אחת..

עוד תמונות דו"צ וחידה קטנה: למה הקצף של הצוללת הרבה יותר גדול משל ספינות השטח?
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 03-06-2022 בשעה 08:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 05-06-2022, 07:39
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "בגלל צורת הפגיעה של האף של..."

כן, זה ההסבר, אם נרד קצת לפרטים הטכניים אז ספינה ששטה על פני המים מייצרת שני גלים:
- גל חרטום (bow wave): חרטום הספינה מפעיל לחץ סטטי רב על המים ודוחק אותם הצידה ומעלה, במהלך הפעולה נלכדות הרבה מאד בועות אוויר וזה הקצף שאנחנו רואים.
המים הנדחקים שואפים לחזור חזרה לכיוון גוף הספינה, חלקם (הקיצוניים) יתפזרו לצדדים ויהפכו להיות השובל אותו אנו רואים, חלקם יחזרו לכיוון הספינה ויהוו לה גרר מים שמתנגד לתנועתה.
תנועת הגל תהיה במחזוריות הולכת ויורדת לאורך גוף הספינה עד שיידעך, ככל שמהירות הספינה תגדל גובה הגל המחזוריות והמהירות שלו יגדלו.
- גל ירכתיים (stern wake): הגל הנוצר מאחורי הספינה, ככל שמהירות הספינה תגדל אז יתחיל רחוק יותר ממנה (באזור הצמוד אליה יהיה תת לחץ והמים יהיו עמוקים יותר) וככל שיתרחק ייתכנס חזרה ומעלה אל מעט מעל גובה פני הים, מייצר גרר מים על הספינה בהתאם למהירות.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הצוללת בגלל המבנה שלה מייצרת גל שונה, חרטום הצוללת נמצא עמוק יותר ולפני החלק שחותך את המים ולכן הוא מייצר את גל החרטום עוד לפני חיתוך המים לכן הוא גם רחב יותר (זוכרים שחלק מהמים מתפזר לצדדים וחלק חוזר? אז כאן רוב המים מתפזר לצדדים ומעט חוזר).
בצורה הזו הלחץ הסטטי על המים קטן יותר ולכן גם הגרר קטן יותר, לקחו את הרעיון הזה והמציאו את החרטום הבולבוסי אותו תמצאו בספינות גדולות, כולל הסער 6 שלנו.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
1. חרטום ספינה בולבוסי
2. חרטום ספינה רגיל
3. גל חרטום בולבוסי
4. גל חרטום רגיל
5. פני המים

ואיך זה נראה במציאות: אח"י תקומה עם חרטום בולבוסי vs אח"י אילת עם חרטום רגיל
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 05-06-2022 בשעה 07:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 05-06-2022, 21:32
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 258
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כן, זה ההסבר, אם נרד קצת..."

כדי לקצר בדברים. אם טיעוניך נכונים במלואם, אזי מהירות הצוללות כיום - במבנה ה"טיפה" הידוע שהתגלה רק לאחר מלחמת העולם השניה כיעיל בהרבה מבחינה הידרודינמית מתחת למים -צריך להיות מהיר יותר או דומה למהירותן מתחת לפני המים. לא כך הוא. מהירות מרבית הצוללות משנות החמישים ואילך הייתה גבוהה בהרבה מתחת למים מזה על פני המים. כפי 2. צוללות מגיעות עד ל-30 קשר מתחת למים, ומעל למים כ-15 קשר ללא קשר לשיטת ההנעה.
המצב היה הפוך לגבי הצוללות שהופעלו במלחמת העולם השניה, למשל, כשהמהירות מתחת למים הייתה הרבה מתחת ל-10 קשר, ומעל למים הגיעו עד ל-20 קשר. כך, לדוגמא, צוללות לא יכלו לרדוף אחר שיירה כשהן מתחת למים ונאלצו לחשוף עצמן ברדיפה על פני המים, זה איפשר לתקפן באמצעות פיתוח אמצעי איתור שונים. הטקטיקה שהצוללות הגרמניות באטלנטי נקטו על נגזרותיה הייתה תחת צבת האילוץ הזה.

צוללות נבנו באותה תקופה מתוך ההנחה שהצורה ההידרודינמית היעילה עבורן הוא שחרטומן יהיה בעל חתך דק שיחתוך את המים כמשחתות מהירות או סירות טורפדו, מתחת למים ומעל.

גילוי מבנה ה"טיפה" הביא למפנה מהותי, אם לא מהפכה, בלוחמת הימית ובמשקלן של הצוללות בשדה הקרב הימי, ובוודאי בשילוב עם הנעה גרעינית.

צוללות הדולפין למיניהן אינן יוצאות דופן, מהירות איטית בהרבה ביחס לכלי שטח מעל פני המים, מהירות גבוהה בהרבה מתחת למים יחסית למהירות מעל למים.

כל זה מתקשה לעמוד עם הסבריך למעלה.

נערך לאחרונה ע"י זיגפריד ששון בתאריך 05-06-2022 בשעה 21:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 06-06-2022, 06:18
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "כדי לקצר בדברים. אם טיעוניך..."

שני דברים:
- תעבור שוב על ההודעה שלי ותראה ששההתייחסות היא אך ורק לפני הים, איפה ראית מתחת לפני הים?
- אם כבר הבאת ביצועים תת מימיים אז תבדוק שוב ותראה שאין סתירה בין הדברים, העיצוב הזה שמקל על התנועה שלהן מעל פני הים עושה אותן מהירות יותר גם מתחת לפני הים ואפילו בצורה משמעותית.

קצת מספרים, רוב הצוללות המודרניות בלי קשר לשיטת ההנעה מסוגלות להגיע למהירות תת מימית של כ 25-35 קשר (למה לא יותר?)
מעל פני הים כחצי מהמהירות הזו

אזי מהירות הצוללות כיום - במבנה ה"טיפה" הידוע שהתגלה רק לאחר מלחמת העולם השניה כיעיל בהרבה מבחינה הידרודינמית מתחת למים - צריך להיות מהיר יותר או דומה למהירותן מתחת לפני המים
מה זה צריך? ככה בנו אותן וזה לא במקרה.
באולימפיאדת הצוללות אולי הטיעון הזה היה נכון, בעולם האמיתי זה כלי מלחמה מאוייש שיש לו ייעוד ויכולות מעל ומתחת למים.
המקום הטבעי של הצוללת הוא מתחת למים ושם היא תמקסם את היכולות שלה בכדי לממש את הייעוד שלה.
היא עולה לפני הים בשביל כל מיני משימות רגעיות ומנהלות, אין שום צורך מבצעי במהירות גבוהה אשר תגזול הרבה מאד אנרגיה, תגדיל את החתימה שלהן וכו'


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 06-06-2022 בשעה 06:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 07-06-2022, 11:00
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,088
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי לוגיין שמתחילה ב "לי זה נראה כמו המשך..."

לדעתי, העובדה שמורידים כמה כלי שייט במקביל לזירה הדרומית ועוד יותר מכך העובדה שמפרסמים את זה באופן יזום ומפיצים תמונות נועדה להעביר מסר לאויבים פוטנציאליים בזירה הזו (בעיקר באיראן ובתימן, מן הסתם). המאבק מול איראן כבר מזמן יצא מהמעמקים ועלה לפני השטח, ולאחרונה העצימות שלו רק גדלה. האיראנים כבר פעלו נגד כלי שייט ישראליים או בבעלות ישראלית חלקית, ואפשר בהחלט לצפות שאחד מערוצי התגובה שהם שוקלים הוא נגד התנועה הימית לישראל בים סוף. אז מסר של נוכחות ויכולת פעולה גלויה וסמויה אמור להנמיך את החשק שלהם לפעולה מהסוג הזה. גם פרסומים בארץ לאחרונה על כל מיני ספינות איראניות שהחליפו את ספינת משה"מ שישראל פגעה בה נועדו, מן הסתם, להעביר מסר של "אנחנו יודעים מה הנכסים שלכם ואנחנו מסוגלים לפעול נגדם".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:49

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר