לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 08-12-2022, 12:31
צלמית המשתמש של helpy4
  משתמש זכר helpy4 helpy4 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.05.11
הודעות: 554
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "נניח שאתה מוביל מבנה של רעמים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור

מצד שני, הסוואה מתאימה לסביבה מסוימת. חילות אוויר רבים בעולם לא יודעים איפה הם יילחמו, ולכן מטוסיהם צבועים באפור.


תודה על התשובה המעניינת

בימים עברו היו גם מטוסים שהיו בצבע כסוף - גם מיגים וגם שחק - מה היה הרעיון? הרי זה היה ההיפך הגמור מההסוואה שדיברנו עליה (?)

ונחזור לתמונה של התשעימים - מה היו צבע ההסוואה שלהם? בהנחה שהם לא ששו אלי קרב ורק צילמו מגובה 20-40 .

ראיתי שהיו גם מטוסים שנצבעו בכחול אפור - מטוסים ישראליים - מדוע בצבעים אלו?

והנשר או הכפיר עם המשולש הצהוב על הדלתא... זה בכלל מוזר לי ולא מובן
זה ההיפך הגמור מהסוואה - במיוחד במטוסי ירוט

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חשבתי על המשולשים בצהוב - אולי זה בוצע בגלל שבצבאות אוייב שכנות היו מיראז' 5 וזה נעשה למנוע טעות בזיהוי - אבל מצד שני יש מערכות זיהוי עמית טורף שמייתר את הצביעה בצהוב

נערך לאחרונה ע"י helpy4 בתאריך 08-12-2022 בשעה 12:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 08-12-2022, 21:34
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,809
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי helpy4 שמתחילה ב "[QUOTE=קרן-אור] מצד שני,..."

מה שאתה קורא לו צבע כסף לא היה צבע, זה היה פשוט האלומיניום ממנו עשוי המטוס ללא צביעה. היו לכך שתי מטרות, האחת כפי שצויין מתחתי שיפור ביצועים על ידי הקטנת משקל והשניה היא שהייתה מחשבה שהשמיים ישתקפו על גוף המטוס וכך הוא יבלע בהם. באופן כללי זו הייתה האופנה בשנות השישים.

אחרי מלחמת ששת הימים נצבעו כל המטוסים בצבעי הסוואה חדשים מדברים שהמטרה היא להקשות על זיהוי שלהם על רקע טיסה בגובה נמוך. גם התישעימים לא טסו רק בגובה גבוה, אלא חלק מפרופילי המשימה כללו טיסה ליעד בגובה נמוך כדי לחמוק מגילוי, משיכה לצילום וצלילה חזרה לגובה נמוך. אם אתה רוצה לראות את צבע ההסוואה של 99 יש אותו כאן. לגבי המשולשים הם נצבעו כדי להבדיל בין מיראז'ים וכפירים ישראלים לבין מיראז'ים ערביים.
צבעי הסוואה בגווני כחול ואפור נועדו להסוות מטוסים על רקע שמיים, נצבעו בהם מטוסים שיועדו למשימות אוויר-אוויר כמו הבזים, חלק מהמיראז'ים בשלהי שירותם, חלק מהכפירים וחלק מקורנסים הצילום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 08-12-2022, 20:43
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 258
אפור ולבן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי helpy4 שמתחילה ב "צבעי הסוואה במטוסים"

אינני בטוח שצבע אפור הוא צבע פשרה בלבד כטענת קרן-אור. יש לו יתרונות יחודיים. חבר סיפר לי על המבוכה שהם חשו, טייסי הסקייהוק, כשהתמודדו עם הבזים הראשונים. ההסוואה הזו גרמה לכך שהם התקשו מאד לדעת אם הבז מתקרב או מתרחק, או בכלל להבחין בו על רקע השמיים בתנאי תאורה מסויימים.
כן צבע זה מוכתב כיום גם עם המעבר בחיל האוויר האמריקני לצבע בולע קרינה שבמהותו הוא אפור, כבדגמים משודרגים או חדשים של "איגל" או "ויפר".

לצי כמובן הייתה גישה אחרת. הפאנטום נולד ב-1958 כולו לבן צח כשלג. עד כמעט לאמצע מלחמת וויטנאם, הפאנטומים, הויג'ילנטים, הסקייהוקים, הקרוזדרים היו לבנים. (צבע הצי הדומיננטי מסוף מלחמת העולם עד המעבר ללבן, היה כחול כהה.) מכאן עברו באמצע המלחמה למין לבן מלוכלך שהוצג באינטרודר, עד שעברו לאפור בהיר כיום. ניסיתי לברר מדוע בחרו בלבן התמוה אך לא מצאתי תשובה. חשוב לזכור, שקציני ההנחתה על הנושאות צריכים בעין בלתי מזויינת להבחין במטוס הנוחת בכל תנאי מזג אוויר והיממה, להעריך את זווית ההתקפה שלו, במטוסים לאחריו ועוד. כן, התדלוקים באוויר לגיחה היו רבים, חלקם בלילה. שלושה היה מספר נפוץ. (תדלוק לאחר המראה, תדלוק לפני חציית החוף והתקיפה, תדלוק בחזרה, ואם אין לך מזל, תדלוק באזור הנושאת כיוון שנכשלת בכמה נסיונות נחיתה.) יתכן והמבט היה להקל ככל שניתן על התהליכים הללו על חשבון שרידות. זו השערה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 08-12-2022, 21:52
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,221
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "אפור ולבן"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיגפריד ששון
לצי כמובן הייתה גישה אחרת. הפאנטום נולד ב-1958 כולו לבן צח כשלג. עד כמעט לאמצע מלחמת וויטנאם, הפאנטומים, הויג'ילנטים, הסקייהוקים, הקרוזדרים היו לבנים. (צבע הצי הדומיננטי מסוף מלחמת העולם עד המעבר ללבן, היה כחול כהה.) מכאן עברו באמצע המלחמה למין לבן מלוכלך שהוצג באינטרודר, עד שעברו לאפור בהיר כיום. ניסיתי לברר מדוע בחרו בלבן התמוה אך לא מצאתי תשובה.


לבן הוא צבע דוחה קרינה. בתקופת המלחמה הקרה חלק מהמפציצים שתוכננו לשיגור נשק גרעיני נצבעו בלבן. דוגמאות כוללות את מפציצי הוי הבריטים (הוליאנט, ויקטור וולקאן) ואבות הטיפוס של הXB-70 והB-1A. גם חלק ממפציצי הB-52 והF-111 היו צבועים בחלקם התחתון בלבן.
אני לא יודע אם זו הסיבה שהצי צבע מטוסים בלבן אבל חלק מהמטוסים הללו (F-4, A-4, A-6, A-7 למשל) יכלו לשאת ולשגר נשק גרעיני.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 09-12-2022, 02:24
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 258
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "[QUOTE=זיגפריד ששון] לצי..."

ישנו כאן חוסר עקביות. מפציצים מסוגים מסויימים נצבעו בלבן, ואחרים לא, כדוגמת המפציץ הגרעיני העל-קולי B-58 "האסטלר". אמנם האחרון הוצא משרות תוך זמן קצר יחסית אך בשנים שפעל הוא היה עמוד השדרה של צלע ההפצצה ב-Triad. אבות טיפוס נצבעו לרוב בלבן, לצורך הקלת המעקב מהקרקע ושל המטוסים המלווים. האם מישהו חשב באמת להשתמש ב-A-6 A-7 לצורך תקיפה גרעינית ביחוד שרוב הנושאות היו רוב הזמן במזרח הרחוק וסין לא הייתה מעצמה גרעינית אלא החזיקה ראשים אחדים בלבד. ומה עם הויגילנט שנועד לסיור ולצילום?

כך, לצורך אפשרות אפסית לשימוש במטוסים הללו לתקיפה גרעינית סיכן הצי את טייסיו בתקיפות ביום ובלילה בוויטנאם? לא נשמע הגיוני.

Coonts (שני סיבובים בוויטנאם כטייס אינטרודר) פותח את ספרו The Flight of the Intruder בתיאור דמיוני כיצד נווט ההפצצה לצד הטייס נפגע מירי מכוון ברובה שהרים איכר בזמן שובו של המטוס מתקיפה בלילה בגובה נמוך. הצבע הבהיר לא עזר, אך בהחלט עזר לטייסי הנושאות לאתר את האינטרודר המתדלק הממתין קרוב לקוו החוף. התיאור דמיוני אך Coonts מעוגן עמוק בתיאורים ריאליים בהיביטי ההטסה למיניהם. מה גם שלשיטתו נהג לשלב אירועי טיסה שקרו בעלילת ספרו.

נערך לאחרונה ע"י זיגפריד ששון בתאריך 09-12-2022 בשעה 02:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 09-12-2022, 05:13
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "ישנו כאן חוסר עקביות. מפציצים..."

י
ציטוט:
שנו כאן חוסר עקביות. מפציצים מסוגים מסויימים נצבעו בלבן, ואחרים לא, כדוגמת המפציץ הגרעיני העל-קולי B-58 "האסטלר". אמנם האחרון הוצא משרות תוך זמן קצר יחסית אך בשנים שפעל הוא היה עמוד השדרה של צלע ההפצצה ב-Triad.


האם אתה מתכוון לכך שמפציצים אמריקנים מסויימים בתצורתם המבצעית היו צבועים בלבן לגמרי או שמא אתה מתכוון לכך שחלק מהגירסאות של דגמים שונים היו צבועות בלבן בצידן התחתון בלבד ?
רק הטענה השנייה נכונה.


ציטוט:
האם מישהו חשב באמת להשתמש ב-A-6 A-7 לצורך תקיפה גרעינית ביחוד שרוב הנושאות היו רוב הזמן במזרח הרחוק וסין לא הייתה מעצמה גרעינית אלא החזיקה ראשים אחדים בלבד.

כך, לצורך אפשרות אפסית לשימוש במטוסים הללו לתקיפה גרעינית סיכן הצי את טייסיו בתקיפות ביום ובלילה בוויטנאם? לא נשמע הגיוני.



לא יודע מה "חשבו באמת", אבל הכשירות הייתה קיימת והתאמנו עליה ונושאות המטוסים איחסנו פצצות גרעיניות.
אחד האימונים אף הסתיים בתקרית "חץ שבור":
https://en.wikipedia.org/wiki/1965_...ea_A-4_incident

על כל פנים, נראה שלא התייחסו לכך כאפשרות אפסית, אולם בהחלט יכול להיות שראו בה ככזו בעלת סבירות נמוכה להתממש.


ציטוט:
ומה עם הויגילנט שנועד לסיור ולצילום?

הגירסא הראשונה של הויג'ילנט אשר נכנסה לשירות נועדה לשרת בתפקיד מפציץ גרעיני אסטרטגי הפועל מנושאת מטוסים.
בעקבות טיל הפולאריס אשר נכנס לשירות במקביל, מהר מאוד הנישה התגלתה כאנכרוניסטית עבור הצי והנ"ל עברו הסבה לגירסאת הסיור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 08-12-2022, 22:19
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "אפור ולבן"

ציטוט:
לצי כמובן הייתה גישה אחרת. הפאנטום נולד ב-1958 כולו לבן צח כשלג. עד כמעט לאמצע מלחמת וויטנאם, הפאנטומים, הויג'ילנטים, הסקייהוקים, הקרוזדרים היו לבנים. (צבע הצי הדומיננטי מסוף מלחמת העולם עד המעבר ללבן, היה כחול כהה.) מכאן עברו באמצע המלחמה למין לבן מלוכלך שהוצג באינטרודר, עד שעברו לאפור בהיר כיום. ניסיתי לברר מדוע בחרו בלבן התמוה אך לא מצאתי תשובה.


פשוט לא נכון.
סכימת הצבעים שונתה ב1955 מכחול כהה לאפור בחלק העליון ולבן בחלק התחתון.
ייתכן שהצבע הלבן בחלק התחתון נבחר משום שמטוסי הצי דאז כללו, בין השאר, גם ייעוד של הטלת פצצות גרעיניות (ע"ע anti flash white).


לא יודע מה היה ספציפית עם הפנאטום בשלב הניסוי ,אבל בכל מקרה בתקופה המדוברת מטוסים ניסיוניים לרוב נצבעו בצבע לבן.
זו בוודאות הייתה הפרקטיקה בחיל האוויר האמריקני, ואני משער שגם בצי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:35

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר