18-02-2015, 08:15
|
|
|
|
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,836
|
|
אני יכול להזדהות איתך בדבר אחד בלבד: בצורה שבה אתה חוקר את העולם. בכך שאינך מאמין, אינך נוטה להתפלסף ושאתה עובד לפי השכל הישר.
אני אדם מאמין ואני מאוד נוטה לפילוסופיה.
אך יחד עם זה הייתי מעוניין לשמוע את דעתך:
1. איך יכול להיות שאין קשר בין מחשבות לרצונות? אני רעב (רצון), אני חושב כיצד לממש את הרצון שלי לאכול (תגיד חושב, תגיד מפעיל פעולה קוגניטיבית, אתה מבין על מה אני מדבר..), ובסוף כפועל יוצא של אותו רצון שהוביל לאותה פעולה קוגניטיבית אני פותח את המקרר (פעולה/תוצאה).
איך יכול להיות שאין קשר בין אותו רצון לאותה מחשבה? למעט אינסטינקטים תוכל לתת דוגמא לכך?
אתה מראה מקרה מסוים שבו ניתן להצביע על קשר סיבתי בין "רצון" לבין הפעולה. אני יכול להביא הרבה דוגמאות שבהן פעולות לא מתקשרות לשום מחשבה, כמו לתת למישהו מכה כי הוא עצבן אותך או לרצוח מישהו מתוך כעס חריג. דוגמה אישית - בצבא יצא לי למרוח צבע על קיר בשירותים כדי להוריד אותו מהיד. אני מבטיח לך ששום מחשבה לא קדמה לזה.
אתה יכול להתעקש ולומר שבמקור גם זה נובע מאיזו מחשבה, אבל זה כבר למתוח את המושג, לדעתי.
2. רשמת "להתמקד בלשנות כוונות לא יוביל בהכרח לשינוי במעשים".
האמנם?
אני רואה מחבל מ 30 מטר , יש לו רצון לבצע פיגוע דקירה, הוא בודק את השטח וחושב כיצד לממש את רצונו ובסוף נוקט בפעולה שהיא תוצאת הרצון והמחשבה שלו.
בוא נגיד ובאופן דמיוני הייתי מסוגל להשפיע על הרצון שלו - אתה רוצה להגיד לי שהתוצאה הסופית היתה אותה התוצאה??? האם הוא היה ממשיך בפעולה שלו?
אני טוען שאם הייתי מסוגל להשפיע על הרצון שלי, שלך של אחרים, כל מה שמתרחש כאן בעולם שלנו היה משתנה. מדוע? כי הוא תוצאה של שורשים, לעיתים גלויים לעיתים ניסתרים אך הם המפעילים והסיבתיים לאותם המעשים.
כן אני חושב שבעולם שלנו הכול מקושר, מן אפקט פרפר, חלק גילינו כעולם שאנו קוראים לו כפר גלובלי, חלק עוד נגלה.
יפה שאתה חושב ככה, אבל אני מבקש שתוכיח לי את זה. מה זה "לשנות את הרצון"? אתה מתייחס לרצון כאילו זה משהו שניתן להגדיר ולהשפיע עליו מאוד בקלות, כשמדעי המוח עובדים קשה מאוד על זה. אתה חושב שאפשר להגדיר מה אדם רוצה או חושב? אתה חושב שבראש שלנו בכל רגע יש מחשבה אחת?
ניקח את המחבל שהזכרת - אתה חושב שזה שהוא רוצה לדקור זה הרצון היחיד שיש לו עכשיו? אולי הוא רוצה לנקום את מות משפחתו? אולי הוא רוצה להרוויח כסף שהבטיחו לו?
על מה בדיוק תבחר להשפיע?
איך בדיוק משפיעים על הרצון של מישהו? לומדים זוהר?
3. אתה מאמין באקראיות. אני שואל באמת לא כדי להתנצח איתך אלא באמת: כיצד יכול להיות משהו בעולם שלנו שאין לו סיבה קודמת. סביבתית או גנטית הקשורה למבנה קבוע.
הכל שאלה של איך אתה מגדיר סיבה ומסובב. אתה רוצה לומר לי שתינוק נולד מת או שילד בן ארבע חוטף סרטן אתה משוכנע שיש לזה סיבה?
תוכיח.
יש תחום שאולי אפשר לומר שהכל בו הוא תוצר של סיבתיות, וזה לעשות רדוקציה מוחלטת למציאות לתוך חוקים של פיזיקה. זה אולי אפשרי, אבל אני לא חושב שיש מקום בתפיסה כזו ל"חוכמת הקבלה" שאתה מנסה לקדם.
אני לא בהכרח מאמין באקראיות, אבל אני לא מתיימר להוכיח שזה נכון.
וזה בעצם הסיפור של הפוסט הזה. אם אתה מאמין במשהו - אין בעיה, ואני לא יכול להוכיח שההסתכלות שלך לא נכונה (וגם אין לי עניין בזה). הבעיה מתחילה כשאתה מתיימר ליצור שיטה מסודרת והגיוניות, שאמורה לשכנע גם אנשים אחרים. כשזה מתחיל, אני אדרוש ראיות והוכחות, ואם אין בתיאוריה שלך שום דבר מלבד הנחות, אני אומר לך שתשמור אותה לעצמך.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 18-02-2015 בשעה 08:26.
|