לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 30-10-2015, 14:27
  משתמש זכר yrevach yrevach אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.05
הודעות: 1,923
Facebook profile
פרשה השבוע - וירא

לְפִי הַפְּשָׁט הַדְּבָרִים נוֹדְעוּ מְהָרְסַיִךְ וּמְחָרְבַיֵךְ מִמּךֶ יֵצְ
לְפִי הַדְּרָשׁ שׁוֹנֶה הֵם נִשְמָעוּ מְהָרְסַיִךְ וּמְחָרְבַיֵךְ ממך יָצָאו
היום נשאל שֹׁמּוּ שָׁמַיִם מָה נָכוֹן מִבֵּין הַשׁתְַיִם

http://rotter.net/User_files/forum/56336e91782326e9.doc

מאת אברהם הללי עו"ד
מביא לפורום פרש: יעקב
שבת שלום קהל קדוש

לִהְיוֹת אָדָם

מָהוּת הָאָדָם לִהְיוֹת אָדָם בַּעַל אֱמוּנָה
הוּא נִבְדַּל מֵהַבֶּהֶמָה בַּדִּבּוּר שֶׂכֶל וּתְבוּנָה
הָעוֹקֵר מְלִבּוֹ אֱמוּנָה כְּעוֹקֵר מֵעָדִי פְּנִינָה
כִּי חָכְמָה וְאֱמוּנָה הֵם שֵׁכְפָּ''ץ מָגֵן וִצִנָּה
נְהַג כְּאַבְרָהָם הַשֵׁב עֲטָרָה לְיָשְׁנָהּ
אַבְרָהָם הִזְהִיר לֹא לִכְרוֹעַ לְאֱלִילִים בֶּרֶךְ
וּפָתַח אָהֳלוֹ לְאָרֵחַ בּוֹ כֹּל אָדָם עוֹבֵר-דֶּרֶךְ
גָּם יָצָא לְהֲגָנַת הַחַטָּאִים בפני אֵל מָרוֹם
לְְהַצִילַם בִּזְכוּת צַדִּיקִים שֶׁיִּמַּצְאוּ בִּסְדוֹם
ואַבְרָהָם יְדִיד-יָהִּ חָבִיב אֵל עֶלְיוֹן
אַבְרָהָם כְּמִצֱוַת אֶל חִפֵּשׂ וּלֹא מָצָא צַדִּיק
הֲמָתַת צַדִּיק עִם רָּשָׁע עַל אַבְרָהָם הֵעִיק
עָּתַר לַקָּב''ה לִקְבּוֹעַ בֵּין צַדִּיק וְרָשָׁע גְּבוּל
בְּהַזְכִּירו לׂאֵל הַבְטָחָה שֶׁנָתַן אַחֲרֵי הַמַּבּוּל
אָךְ אַבְרָהָם לֹא מָצָא צַדִּיק אֶחַד כָּלוּל

פתרון סכסוך על חבלי ארץ בדרכי שלום
לאברהם תכונות טובות רבות ומשובחות ומביניהן התכונה לעשות חסד לזולת. הרמב''ם אמר בענין זה (בהלכות ע"ז א.). אברהם אבינו ניחן בתכונות טובות רבות הבולטת בהן: איש רודף שלום. בפרשת לך לך, אברהם גילה נדיבות רבה כלפי בן אחיו לוט בכך, שלמרות שהקב''ה הבטיח לאברהם כל הארץ לארכה ולרוחבה, אברהם גלה נדיבות כדי למנוע חילוקי דעות בין אחים (יש ולוט כמו שרה מכונים אח ואחות לאברהם) ומשמתגלעים סכסוכים מהר אברהם לפותרן בדרכי שלום..לכן משנתגלעו סכסוכים בין רועי צאן אברהם ורועי צאן לוט, פנה אברהם ללוט ואמר לו: אל נא תהי מריבה ביני ובינך ....כי אנשים אחים אנחנו. ....הפרד מעלי בחר לך את המקום שתחפץ בו, אם השמאל ואימינה ואם הימין ואשמיאילה. (לך לך יג/ ח,ט) התנהגות אברהם מלמדת אותנו כצאצאיו, לפתור חילוקי דעות בדרכי שלום. לית מאן דפליג כי אברהם יכול היה שלא לתת ללוט כל חלק או נחלה בארץ, שהובטחה לו ולזרעו אחריו, אלא שאברהם נילה נדיבות ואצילות נפש בתתו ללוט את הזכות לבחור את המקום בו ירצה להשתקע. זו אחדת התכונות הטובות של אברהם ועוד תכונה טובה שתשמש את מנהיגינו להיות נאמן ולא לשלוח יד בסתר לאוצר המדינה או לקבל או לתת דמי לא יחרץ או שוחד. תכונה זו אצל אברהם מתגלית בפרשת לך לך כאשר אברהם נלחם להשבת לוט שנחטף והשיבו בנצחו את ארבעת המלכים והחזרת את אשר גזלו למלך סדום, אמר מלך סדום לאברהם: תן לי הנפש והרכוש קח לך, ענה לו אברם בלשון עממית כך: אני נשבע באל עליון , כי לא אקח ממך, מחוט ועד שרוך נעל על כך זכה מהקב'ה שאמר לו: אל תירא אברם, אנכי מגן לך שכרך הרבה מאד. (לך לך יד/כא-כג ו-טו/א) כאן היה חשוב לאברהם לקים מצות פדיון שבויים . תכונה זו אמץ עמנו מאברהם אבינו, על כן ישראל הופכת אבן על אבן כדי למנוע נפילה חיל בשבי, היה וקורה הדבר המדינה עושה הכל כדי לפדותו משביו. דבר זה נהיה לכלל רחב יותר בצה''ל: אין משאירים פצועים או חללים בשטח.

אברהם ידיד-יה איש חסד וחמלה
אברהם מכונה בפי הישמעאלים אברהם "ידיד-יה" ובשפה הערבית נקרא : "אבראהים אל-ח'ליל". פרוש המלה אל ח'ליל הוא ידיד-יה כפי שקראנו בהגיעו אברהם לארץ כנען התישב בחברון , וניתן לעיר שם כתואר אברהם ידיד-יה ובערבית "אל ח'ליל". ניתן לומר כי העיר היא עיר אברהם "חברון" . מכאן הישמעאלים נתנו לה את הכינוי בערבית של כינויו של אברהם "אל-ח'ליל". בחינת מקור השם "חברון", היא "קרית ארבע" מביא אונו אל מקור השם ,שמקורו במלה "חבר" או "ידיד". אנו מוצאים שאנשי המדבר אנשי ערב הרבים אשר הגרו אליה ממדבריות "ערב" קנו להם שביתה בארץ, וישבו על חורבות ישובים עבריים שננטשו עקב גרוש העם מארצו .חקירת שמות הכפרים שהוקמו על חורבות הישובים של עם ישראל בארץ מגלה כי השם העברי עוות או תורגם לערבית כגון "בית-אל" שתורגם ל "ראם אללא" (רמת אל) ויש כפרים רבים שנושאים את השם "בית" כגון בית ג'אלא ,בית אכסא בית חנינא ובית לחם ועוד יש ולעתים שמרו המתישבים הערבים על הכינוי "כְּפָר" בגליל יש כפרים שמכונים כְּפָר "כּפְר מנדא" או כְּפָר "כִּפְר" סמיע . נשוב אל תכונות אברהם אבינו המכונה גם איש חסד וחמלה. תכונה זו נתגלתה כשעמד אברהם כסניגור מול גזרת הקב''ה שגמר אומר לספות את סדום ועמורה על תושביהן. אברהם עתר לאלהים שלא יעשה כן, כי כבר הבטיח שלא יעניש עונש קבוצתי על חטאיהם של בודדים. ואברהם אמר לאלהים: הגם תספה צדיק עם רשע,(יח/כג) והוסיף אברהם לאמר לקב"ה: השופט כל הארץ לא יעשה משפט?.(יח/כה) הלא אמרת אחרי המבול: לֹא יוּמְתוּ אָבוֹת עַל בָּנִים וּבָנִים לֹא יוּמְתוּ עַל אָבוֹת אִישׁ בְּחֶטְאוֹ יוּמָתוּ. (דברים כד/טז) הקב''ה נעתר לעתירת אברהם בתנאי שימצאו צדיקים בערי הככר , אזי אמר הקב''ה לא אספה את סדום ועמורה. והוסיף ואמר לאברהם : לא אשחית את הערים אם ימצאו בהן עשרה צדיקים. אלא כפי שמסתבר, אברהם לא מצא צדיקים בסדום ועמורה. רק רשעים היו שם ומזכיר את תופעת "מעשי סדום" וזה מתואר כך בהתקבץ תושבים שנסבו על הבית (של לוט בעת ששלח אלהים מלאכים להציל את לוט מידי אנשי סדום ויקראו (אנשי סדום) אל לוט להוציא את האורחים שבאו אליו (המלאכים) ונדעה אותם (לעשות בהם מעשה סדום) (יט/ה) . במצב זה חלה מדת הדין ולא מדת הרחמים

יצחק וישמעאל אחים הם בני אברהם
יש לאמירה זו בימינו משמעות רבה נוכח השנאה והאיבה הקיימת בין צאצאיהם של יצחק וישמעאל. . אברהם ידע כי שני אחים אלה לא יוכלו לחיות יחד ובמקום אחד . זה מופיע בתורה , ומובאים כאן דברים שנכתבו בפרשת לך לך בשבוע שעבר, כי האסלאם אינו מכחיש כי מקור הקוראן הוא מספר התורה , עובדה זו מחזקת את האמונה שלהם בקיום תורת משה ופועל יוצא מזה הוא חיזוק זכות ישראל על ארץ ישראל, כי זה כתוב בתורה, שקדם הקוראן, ושקיומה מקובל על האסלאם. והרי הציטוט שהובא בשבוע שעבר, הלקוח מן הקוראן: פסוק מס' 11 פרשת (שנקראת בערבית שורה ) "החולות הנודדים" בתרגום מדויק כציטוט כך: "אכן כבר ניתן מקודם ספר למשה , (כלומר ספר התורה) ספר בהדרכה וחסד , וספר זה (כלומר הקוראן ) מאשר בשפה הערבית את הספר של משה" (כלומר את התורה) . כיון שכך הוא הדבר הרי מן הראוי שידעו הצעירים הערביים המוסתים על ידי הדרשנים שלהם מה היא האמת וכי היהודים אינם צאצאי "קופים וחזירים" ואינם אויבי הערבים. הצעירים המוסתים אינם יודעים זאת כי לא למדו ולא למדו אותם דברים אלה , רק נטעו בלבם איבה ושנאה ליהודים ולמי שאיננו מוסלמי. לו למדו היו מוצאים קוראים בפרשת חיי שרה למי הארץ הזאת . בחיי שרה מסופר על קטורה היא הגר ועל צאצאיהשנולדה לה מאברהם אחרי מות שרה אישרי שמתה שרה לפילגשי אברהם נולדו 12 נשיאים. ברם לקרת מותו שלאברהם עשה מעשה: ויתן אברהם את כל אשר לו ליצחק , ובכלל זה ארץ כנען (ושניתנה על ידי יוצרה אלהים לאברהם) ולבני הפילגשים קְטוָּרה ואחרות הם צאצאי ישמעאל ( נביות, קידר, אדבאל, מבסם. משמע דומה,נשא הדד ותימא עטר נפיש וקדמה.) "מתנות וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי קדמה אל ארץ קדם" (היא מכה ומדינה ערים שנתקדשו על ידי מוחמד ואליהן נוהרים מדי שנה מיליוני מוסלמים לקים מצות אל חג' (מצות החג) . מוליד האסלאם לא אהב את שיוכו ושיוך בני עמו לצאצאי פילגשים, וזו הסיבה לקנאה שהולידה שנאה . בערבית יש ביטוי לשאלת היחוס: "אבן אל סת ואבן אל ג'אריה", דהיינו בן "הגבירה" ובן הָאָמָה . עורכי הקוראן "עשרה ידידיו" (של מוחמד) בערבית "עָשָׁרָה אִצְחָבָהו" כמו בנצרות –"תלמידי ישו" שחברו את הברית החדשה, הפכו את היוצרות בקוראן ושמו ישמעאל שאהבו אברהם כמובל להיות קרבן ולא יצחק כםע שזה כתוב בתורה . השינויים האלה מקורם בגילויי רגש נחיתות . זה גם מסביר מדוע האסלאם בשיא גדלותו , חייב את היהודים ללכת בדרך בצד המוסלמי שהולך אל המדרכה להיות גבוה ממנו. זה התפל ברם העיקר והמשותף באסלאם וביהדות עולה על המפריד. בין היתר ובעיקר באמונה באל אחד וסילוק עבודת אלילים ,כוכבים ומזלות. כל שעל ישראל לעשות כדברי דוד המלך: לשנן דברי דוד שאמר: לו עמי שומע לי ישראל בדרכי יהלכו כמעט אויביהם אכניע ועל צריהם אשים ידי...(תהלים פא/פב) כתבתי בשעתו את השורות חרוזות המסכמות את הנקרא , שמצאתים ראויים גם לימינו אלה .

אַף עַל פִּי שֶׁיּוֹדְעִים לְהַלְקוֹת עַצְמֶנוּ
יֵשׂ מָקוֹם עדָיִן גָּם לִטְפוֹחַ עַל שִׁכְמֶנוּ
כּי מִצִּיּוֹן עוֹד תֵּצֵא תּוֹרָה לְדוֹרְשֵיהָ
וְחָכְמָה וָדַעַת יֵשׁ בְּשֶׁפַע אֶצֶל אֲנָשֵׁיהָ

נָכוֹן שֶׁיֵּשׁ גם סוֹטִים כְּתוֹשְׁבֵי הַכִּכָּר
וְיֵשׁ הַמַּשְׁחִיתִים פֹּה כֹּל אָתָר וְאָתָר
אַךְ יֵשׁ צַדִּיקִים וִישָׁרִים עַל הַמִּשְׁמָר
וְלָכֵן יֵשׁ סִכּוּי וְגָם תִּקְוָה לְיוֹם הַמָּחַר

הֵיכָן יִמָּצְאוּ דִּבְרֵי בִּקֹּרֶת וְדִבְרֵי שֶׁבַח
כְּפִי שֶׁזֶּה טָבוּעַ בָּנוּ בְכֹל אֵבַר מֵרֶמַ"ח
הֲאֶצֶל רְאוּמָה,תַּחַשׁ,מַעֲכָה,ְטֶבַח וְגַּחַם
אוֹ אֶצֶל בְּנֵי יֵעֲקֹב בֶּן יִצְחַק בֶּן אַבְרָהַם.


מן הראוי שידעו הצעירים הערביים המוסתים על-ידי הדרשנים
שלהם מה היא האמת ושיהודים אינם צאצאי "קופים וחזירים"
ואינם אויבי הערבים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:45

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר