"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "זה נכון! אינדיקציה למפעיל..."
נקודה שאפשר למדוד מולה זווית על ידי זה ש"מאפסים" אותה על סימני ה T (אולי להעמיד קו ביניהם כך שיהיה ישר)? מעין "מחוגה" באוויר...
או לחלופין אם זה לא בשביל ציוד המדידה, פשוט נקודה מסוימת במה שמחזיק את ה"בום" צריכה להתאים למיקום כנ"ל, כדי שאפשר יהיה להוציא את הבום במקום אידאלי כדי לא למנוע נזק פוטנציאלי?
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי שימי שמתחילה ב "נקודה שאפשר למדוד מולה זווית..."
ציטוט:
או לחלופין אם זה לא בשביל ציוד המדידה, פשוט נקודה מסוימת במה שמחזיק את ה"בום" צריכה להתאים למיקום כנ"ל, כדי שאפשר יהיה להוציא את הבום במקום אידאלי כדי לא למנוע נזק פוטנציאלי?
זו התשובה הנכונה
סה"כ היה כאן סיעור מוחות קטן וכולכם הגעתם לתשובה צעד אחר צעד.
האירוע:
מה שרואים בתמונה זה מטוס F-16D של טייסת הניסוי 416FTS המקבל דלק ממתדלק אוסטרלי KC-30A.
המתדלק האוסטרלי נימצא בתהליך הכשרה להיות מתדלק שמתאים למטוסי הקרב של ארה"ב/נאט"ו. התהליך הזה נעשה בבסיס חיהא"א אדוארדס באמצעות טייסת 416 אשר תפקידה לבחון ולנסות את מטוסי ה F-15/F-16 המערכות הנילוות שלהם והאמל"ח שלהם עבור חיהא"א.
פיתרון החידה:
מטוס ה F-16 טס ריק (ללא מיכלי דלק, פצצות וכד' - רק עם טילי א"א תירגול לאיזון הכנפיים).
משני צידי החופה מסומנים 4 סימנים זוהרים בצורת T אשר מפעיל הבום (בומר) צריך באמצעות הג'ויסטיק שלו להביא את קצה הבום בדיוק מעליהם - זו הנקודה האופטימלית להוצאת צינור הבום אל פתח התידלוק של ה F-16.
כפי שניתן לראות לצינור התידלוק 3 צבעים (אדום, צהוב, ירוק) אשר מסמנים את דרגת הסכנה במרחק של הבום מהמטוס המתודלק.
בתמונה רואים שקצה הבום מעל סימוני ה T של ה F-16 וצינור התידלוק נמצא בתחום הירוק - זה תידלוק אופטימלי.
השליטה של הבומר נעשית באמצעות מצלמות וחיישנים.
טיסת תידלוק זה לא כביש, יש מערבולות וכיסי אוויר פתאומיים וצינור הבום יכול בהתאם לצאת ולהכנס מהירוק לצהוב וחזרה.
באדום יש כבר סכנה ממשית שתחייב התנתקות מהירה של הבום מהמטוס המתודלק.
לפני כשנתיים היתה בחיה"א תקלת תידלוק בה מטוס סופה שבר צינור תידלוק של ראם, זו היתה סכנה ממשית לשני המטוסים.
סירטון תקלת תידלוק מארה"ב, שימו לב איך הבומר מנתק מייד את הבום