לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 04-05-2018, 14:09
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 1,467
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי rshibi שמתחילה ב "בניית תהליך הפקת לקחים"

עשיתי דבר דומה באחד מתפקידיי כקצין בטיחות.הייתי אחראי על פרוייקט מחשוב כל אירועי ותחקירי הבטיחות ביחידה. זה כלל איסוף תחקירי אירוע וריכוזם במערכת ממוחשבת, ביצוע תדריכי בטיחות והטמעת תהליכים הקשורים בבטיחות.

יש לי לקחים אבל לא בטוח שאפשר ליישם אותם בכל מסגרת, תלוי מאוד במי המפקד שלך וכמה חופש פעולה יש לך, סוג היחידה (בסיס הכשרות או מחלקה בקו) כמו כן מי קהל היעד (טירונים שמתחלפים כל מחזור וצריכים ללמוד הכל מחדש, קצינים ואנשי קבע ביחידה, מפקדי מסגרות...)

א. מיקוד - יש מליון אירועים של נפגע, כמעט ונפגע וכו', יש מליון תחקירים שרובם כיסוי תחת. הייתי ממליץ להתמקד בכמה תחקירי דגל מרכזיים וב 2-3 לקחים שקל לזכור, אחרת נהיה בלגן ותחקיר או תדריך הבטיחות הופך לטקס משעמם שאף אחד לא לוקח ברצינות.
זה תלוי מאוד מי אחראי הפרויקט והמפקד הישיר שלך, כי יש מפקדים שרוצים הכל מהכל ושלכל פיפס יהיה תחקיר מבק"א יבשה, ובסוף התחת מכוסה אבל האנשים בשטח לא לומדים כלום ולא זוכרים כלום.

ב. נגישות לחומר - אחת הבעיות היתה נגישות המערכת למפקדים וכן קושי לסנן או לחפש תחקירים מסויימים או בנושא מסויים. יהיה יותר יעיל "להאכיל בכפית" את המפקדים בתחקירים רלוונטיים לפעילות, מאשר לצפות מהם למצוא בעצמם מבין אלפי תחקירים

ג. הכרת מחזורי הפעילות ביחידה - מומלץ לבנות את מערך הבטיחות סביב נושאי האימון באותו מחזור (שבוע נגמ"שים, שבוע חציית מכשול מים, שבוע ניווט בדד וכו'). הפעילות ברוב הצבא היא מחזורית וזה עוזר להיות מוכן מראש לסוג האירועים הנפוצים באותה פעילות. לא להזניח גם את המערך התומך ואת שיגרת הבסיס / מחנה.

ד. תיעוד - היום קל מתמיד לצלם תמונות או וידאו קצר ולהעלות לרשת הצהלית בצורה מאובטחת. זה תופס את תשומת הלב ומאפשר לתת דגשים מעבר לתיאור האירוע (לדוגמא - ציר עם שיפוע צד רציני שמסכן פעילות רק"מ - אפר להעלות תצ"א או מפה של הנת"ב עם וידאו קצר של איך זה נראה בנסיעה ביום ובלילה ואיך להימנע מהסכנה)

ה. יצירת תרבות של מודעות ודיווח - יש מפקדים שדורשים לקבל דיווח על לפחות 3 אירועי בטיחות בשבוע (גם אם זה אירוע שטותי כמו חייל שהחליק על בננה ללא קסדה), אני מבין שזה בא מרצון להרגיל את החיילים לדווח ולחשוב על בטיחות, אבל זה לפעמים מוביל להתעסקות בטפל וכסת"ח. הייתי ממליץ להתמקד בדברים אמיתיים, ומצד שני לתגמל אנשים על אמינות בדיווח ועל מניעת סכנה, לא רק לתת עונש על אירוע שלילי.

ו. המטרה היא לאפשר את קיום האימון / הפעילות - התפקיד של מערך הבטיחות הוא לא לבטל או לסנדל אימונים מתוך גישה מרובעת שונאת-סיכון ולעטוף כל חייל בצמר גפן. המטרה היא כן לאפשר את האימון ולמצוא את הדרך לבצע אותו בצורה בטוחה ככל האפשר.
הכי קל לסגור שטחי אש, לצעוק פיו פיו במקום ירי ולהחליף את התנועה המבצעית בשטח בנסיעה בטיולית. אתה והמפקדים שאיתך צריכים לדעת מתי לשחרר לטובת האימון, ומתי לרסן את הקצינים הצעירים המורעלים. קח בחשבון שהאחריות עליך וחיילים לפעמים עושים דברים מטופשים ומסוכנים שלא חלמת עליהם.

אם אחשוב על עוד דברים אוסיף פה. יעזור לדעת מה האמצעים העומדים לרשותך ומה סוג המסגרת.
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)


נערך לאחרונה ע"י סיורניק בתאריך 04-05-2018 בשעה 14:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 04-05-2018, 14:53
  mars_man mars_man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.10
הודעות: 310
קצת על תחקירים בחברת הנדסה
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי סיורניק שמתחילה ב "עשיתי דבר דומה באחד מתפקידיי..."

אוסיף קצת על הדברים הטובים שכתב סיורניק.
1. כדי להגיע לדיווח אמת, חשוב מאוד שתהיה תרבות של תחקיר והכלה של טעויות (לא רשלנות).
זה אומר שאסור להעניש על טעויות (בכל ארגון, דבר כזה ייזכר לזמן ארוך ויוביל לתרבות כסת"ח), לא לרשום שמות של אנשים בתחקיר אלא לרשום את התפקידים, ולנהל את כל העניין בצורה שתעודד אנשים להודות בטעויות. אפילו המילה תחקיר היא בעייתית מבחינה זו - עדיף לדבר על שיפור ביצועים והפקת לקחים.
2. יש לתחקר גם הצלחות - גם שמצליחים תמיד יש דברים שאפשר לשפר.
3. יש להתמקד בשינויים בארגון/בנהלים בתהליך הפקת הלקחים ולא במסקנות אישיות.
4. חשוב מאוד שתיעוד התחקירים יהיה בצורה נגישה וכן תהיה הפצה מסודרת שלהם, אחרת כל העבודה נשכחת דיי מהר. בארגון בו אני עובד, יותר מדיי טעויות חוזרות בואריאציות שונות בגלל חוסר זכרון ארגוני.
4. רצוי שצוות התחקיר יהיה מגוון, למשל - אנשים עם ניסיון רב וגם צעירים או חדשים בארגון, זה נותן פרספקטיבה רחבה יותר.
5. רצוי שראש הצוות ידבר יביע את דעתו אחרון כדי למנוע התפתחות של קונפורמיזם (אנשים לא אוהבים לחלוק על ממונים).

אוסיף רק שלצערנו תרבות הפקת הלקחים ותיקון הליקויים חסרה מאוד בישראל. כל פעם שמוקמת ועדה בראשות שופט לחקור מחדל, אפשר לדעת כמעט בודאות שבוזבזה עוד הזדמנות לתיקון. שופטים יודעים לשפוט ולמצוא אשמים, הם לא יודעים להפוך ארגונים ליעילים יותר כך שיהיו פחות תקלות.
בנוסף, ברגע שהוקמה ועדת חקירה שהמנדט שלה הוא גם למצוא אשמים, הסיכוי לאמירת אמת של מעורבים, הודאה בטעויות ורצון לתיקון רק יורד. כולם מנסים רק לכסת"ח את עצמם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 04-05-2018, 14:28
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 1,467
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי rshibi שמתחילה ב "בניית תהליך הפקת לקחים"

עוד:

תהיה קרוב לשטח, תכיר את החיילים והמפקדים שב פעם בשבוע עם סמ"פ / סמג"ד ואנשי הבטיחות, אבל תדע לנתב את השיחה לדברים חשובים ולא לכסת"ח (מצטער אבל זה מוטיב חוזר בחווייה הצה"לית שלי)
אל תזניח את אנשי המטבח, רכב וחיילי המפקדה, הרבה פוטנציאל לבלגן שם. נהל איתם שיחות אישיות על איך הם חושבים שאפשר לשפר את הבטיחות.
גם באזרחות - העובדים הוותיקים במפעל יודעים לפעמים לייעל את העבודה וכדאי למנכ"ל להקשיב להם באופן בלתי-אמצעי

תשתדל לא להיתפס בעיניהם כמעין רס"ר בטיחות מרושע שרק בא "לחפש אותם" או להשבית להם את הפעילות (היה לי קצין בטיחות שהרס לחבר'ה ערב על-האש, נחש כמה שיתפו איתו פעולה לאחר מכן) אבל אל תהיה פראייר.

אם יש לך פקודים תחתיך, חלק איתם את העבודה אבל מדי פעם תיכנס איתם לעומק הקורה ותהיה בשליטה.

בבטיחות לפעמים קורה ש:Shit Happens, One Oh-Shit negates a thousand Atta-Boys
גם אם תעשה הכל נכון, תמיד יימצא הגאון שיצליח לעשות תאונה או להיפצע חס וחלילה. אין דבר כזה פעילות צבאית בטוחה לגמרי, אבל תשתדל באמת ליצור תרבות שבה לא רואים את הבטיחות כמשהו שרק מפריע ללחימה.
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:13

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר