לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-03-2007, 11:46
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,897
Facebook profile
ה F-117 החל בפרישה

ביום שני שעבר (12.3.07) ששה מטוסי "נייט הוק" מהכנף ה 49 בבסיס הולמן פרשו מהסד"כ של חיל האוויר האמריקאי לאיחסון ב Tonopah Test Range בנוודה (30 מייל צפונית לנליס).
בבסיס טונופה הוכן בתחילת שנות ה 80 האנגר ענק למטוסי ה F-117 לאחר שכל תוכנית הנייט הוק הועברה לשם לצורך המשך פיתוח, בהמשך הועברו המטוסים לטייסות המבצעיות.

עם ההחלטה על פרישת הנייט הוק מהשירות נבחר בסיס טונופה לאיחסון המטוסים במתקנים המיוחדים להם, שם כנפיהם יוסרו והם ייעטפו (משהו כמו אחסנה יבשה).

ששת המטוסים הם:
81-0795 ללא שם
80-0789 "Black Magic"
80-0790 "Deadly Jester"
85-0832 "Once Bitten"
85-0835 "The Dragon"
85-0817 "Shaba"

2 מטוסים נוספים יגיעו לטונופה לקראת אפריל


המטוס הראשון מבין השישה ממריא מבסיס הולומן
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ששת המטוסים בהכנות להמראה האחרונה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 18-03-2007, 21:22
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,749
בביטאון חה"א החדש יש כתבה גדולה בנושא...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי עומר מסינג שמתחילה ב "שאלה לי, אם ה F-117 צעיר ב 5..."

לקראת 23:00 אני אעלה במס' נקודות , את ההחלטה וטיעוניה.

מקור

כהמשך שאינו טבעי עבור מי שניהל את "חייו" בניסיונות להתחמק מאור הזרקורים ומתחנות המכ"ם, מתנהל תהליך "מותו" של ה–F-117A, המטוס החמקן הראשון בהיסטוריה, תוך ויכוח חריף. מדוע באמת מוציא חיל–האוויר האמריקאי את הכלי היחודי מן הארסנל שלו? ומי באמת יכול או צריך להחליף אותו? חלק מהתשובות לפניכם


חובבי גאדג'טים מכירים את התופעה הזו. מוצר חדש ומלהיב יוצא לשוק ואתה מרגיש דחף בלתי נשלט להשיג אותו. הוא מן הסתם יקר יותר ומכיל המון תכונות לא חשובות, אולם עצם היותו חדש ומלהיב, הופכת עובדות אלה לבלתי רלוונטיות בעיניך. כל ההסברים ההגיוניים לא ימנעו ממך לחפש תירוץ, עלוב ככל שיהיה, בכדי לרוץ לחנות ולרכוש אחד לעצמך. לרוב, כנראה, תשכנע את עצמך שהמכשיר הנוכחי, שעשה את עבודתו נאמנה, פתאום לא מספק את הצרכים שלך.
התופעה הזו אינה ייחודית רק לחובבי גאדג'טים אזרחיים. גם צבאות סובלים ממנה. מערכות נשק חדשות שעלותן עשרות מיליארדי דולרים מחליפות מערכות שכבר הוכיחו עצמן. לעיתים קרובות אכן מדובר בשיפור מהותי ביכולות ובביצועים אך עדיין, ניתן לזהות ניסיון להפחית מהיכולות של הדור הנוכחי, רק כדי למצוא עילה להצטייד ב"צעצוע" החדש.

למרבה האירוניה, הקורבן האחרון של "מחלת הגאדג'טים" הוא מי שהיה במשך שנים רבות הגאדג'ט האולטימטיבי. ה–F–117A, מטוס הקרב החמקן הראשון בהיסטוריה, החל בימים אלה מסע ייסורים בדרך שאין ממנה חזרה. חיל–האוויר האמריקאי, בהחלטה מעוררת מחלוקת, החליט להעביר למגרשי הגרוטאות, בקצב מהיר יחסית, את הצי הייחודי של ה–F–117A שברשותו. המטוס, שסימל ועדיין מסמל את אחד היתרונות הצבאיים הגדולים ביותר של ארה"ב, נחשב פתאום לסרח עודף. כל הניסיונות לשנות או לעכב את ההחלטה נכשלו. נראה שאם זה היה תלוי בחיל–האוויר האמריקאי, הרי שהוא היה שמח להפוך בין לילה את כוח מטוסי הקרב החמקניים שלו למוצג מוזיאוני. במקום זאת זה ייקח לו שנה.

מה קרה? האם מפת האיומים מולם אמורה ארה"ב להתמודד השתנתה בבת אחת? התשובה שלילית. למעשה, בנסיבות הקיימות, כשהמתרחש במקומות כמו צפון–קוריאה ואיראן זוכה למקום מרכזי בחדשות היום, נראה שארה"ב עלולה להזדקק ליכולות הייחודיות של ה–F–117A אולי יותר מתמיד. אם כך ולאור העובדה שאף אחד לא חושב שצמרת קבלת ההחלטות בחיל–האוויר האמריקאי, בפנטגון או בקונגרס, אינה מודעת למצב זה, מדוע בכל זאת נגזר גורלו של ה–F–117A? התשובה נמצאת ב"בייבי" החדש של חיל–האוויר האמריקאי: ה–F–22A. מה שלא הצליחו לעשות מערכות נ"מ של האויב הצליח לעשות מטוס קרב שפותח על–ידי אותו מפעל ואותם האנשים ממש שיצרו את ה–F–117A המהפכני במחצית השנייה של שנות ה–70.

כפי שנראה בהמשך, ה–F–22A נחשב, בצדק או שלא, למערכת הנשק החשובה ביותר של חיל–האוויר האמריקאי. הבעיה היא שלא כולם חושבים כך. הפרויקט היוקרתי נאלץ להיאבק כמעט מדי יום על חייו. חיל–האוויר האמריקאי, שהפסיד בקרבות רבים סביב פרויקט ה–F–22A, מנסה לזהות ולאתר מוקדם ככל הניתן מכשולים ואיומים פוטנציאלים על עתיד הפרויקט. אחד האיומים שזוהו הוא ה–F–117A. ובדו–קרב הזה מטוס הקרב החמקן הפסיד לבנו הצעיר. כפי שנראה, לא סתם ראוי לכנות את ה–F–22A, לפחות במהדורתו הנוכחית, "הבן" של ה–F–117A ולא ה"יורש" כפי שמנסים להציג זאת חסידיו של המטוס.


נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 18-03-2007 בשעה 21:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 18-03-2007, 23:08
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,749
המניע העיקרי - הבטחת עתידו של מטוס ה F-22 שעדיין "נאבק על חייו"
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "בביטאון חה"א החדש יש כתבה גדולה בנושא..."

וה F-117 מהווה איום עליו (לאור יכולתו המוכחת).

זוהרו של המטוס הועם - באפגניסטן אין בו כלל צורך ואילו בעירק השתמשו בו רק במכת הפתיחה. נימוק נוסף - היותו מיושן ועקב כך, עלות אחזקתו גבוהה. יש הטועני,ם שאלה נימוקיםים שנוספו מסביב לנימוק המרכזי שהוזכר לעיל...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 18-03-2007, 23:19
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
לא מדוייק
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "המניע העיקרי - הבטחת עתידו של מטוס ה F-22 שעדיין "נאבק על חייו""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רועי AZ
וה F-117 מהווה איום עליו (לאור יכולתו המוכחת).

זוהרו של המטוס הועם - באפגניסטן אין בו כלל צורך ואילו בעירק השתמשו בו רק במכת הפתיחה. נימוק נוסף - היותו מיושן ועקב כך, עלות אחזקתו גבוהה. יש הטועני,ם שאלה נימוקיםים שנוספו מסביב לנימוק המרכזי שהוזכר לעיל...


לדעתי חל כאן בלבול. ה117 לא מתחרה עם ה 22 על אותה משבצת בכלל ומכאן שאיננו מהווה איום תקציבי . האחד מטוס תקיפה תת קולי , קל משקל (יחסית) ובעל יכולת נשיאה מוגבלת. השני הוא F15 משופר,גדול,מהיר( שיוט על קולי...), עוצמתי וכבד(=יכולת נשיאה וטווח עדיפים בהרבה מאלו של ה 117)

בנוגע למכת הפתיחה בעירק - בזכות שימוש יעיל ביותר ביכולות החמקנות שלו , לא היה בו צורך אמיתי בהמשך הלחימה - פשוט מהסיבה שרובן המוחלט של מערכות המכ"מ ומערכי הטק"א הושמדו (ע"י אותו חמקן מזדקן...)
בקיצור - המשפט "השתמשו בו רק במכת הפתיחה..." לא מהווה טיעון לאי נחיצותו , להיפך.

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 18-03-2007 בשעה 23:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 19-03-2007, 08:53
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,897
Facebook profile
הרק הזה
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "לא מדוייק"

זו תכלית הקיום של ה F-117
השימוש במטוס הזה בעיראק היה בדיוק ע"פ הגדרות ההפעלה שלו: להנחית את המכה הראשונה על מרכזי קשר, פיקוד, הגנ"א ומרכזי נשק השמדה המוני בהפתעה גמורה.

קצת מספרים:
בשתי המלחמות בעיראק הטילו ניצי הלילה כ 2-3% מסך הפצצות שהונחתו על העיראקים ע"י כל כוחות הקואליציה, אבל בלילה הראשון למלחמה (בשתיהן) חלקם של ניצי הלילה עמד על 35% עם 75% דיוק פגיעה בראשונה ומעל 90% דיוק פגיעה במלחמה השניה.
מטרותיו היו הקריטיות ביותר כמו: מערכות טק"א וא"א, מרכזי קשר, פיקוד ובקרה וכד'.
לאחר מכן הייחודיות שלו כבר לא הייתה נחוצה והדרך הייתה פתוחה בפני מטוסי קרב אחרים לפעול ללא הגבלה.

חהא"א החליט על פרישה מוקדמת של 55 ניצי הלילה (במקור תוכננו לפרוש ב 2018) על מנת לפנות מקום לרפטור ואגב כך להצדיק את רכישת את אחת ממערכות הנשק הכי יקרות במבחני עלות/תועלת.
אגב, לא רק ה F117 מפנה את מקומו לרפטור אלא גם בין השנים 2007-2010 מתוכננים לפרוש 33 מטוסי U2, חלק ממטוסי ה C-21 (מין מטוס מנהלים), 40% ממערך ה B-52 וביטול פרוייקט ה EB-52SOJ (גירסת JUMMER ל B-52) ע"מ לפנות כ 2.6 מיליארד דולר לטובת הרפטור.

לטענת חהא"א השילוב בין הרפטור לפצצות ה SDB הוא שילוב מנצח והניסויים בפצצה הזו באמצעות הרפטור החלו בפברואר 07 וכעת נימצאים בהילוך גבוה לקראת כשרות מבצעית.

בתחילת פרוייקט ה ATF המטרה הייתה שהמנצח יתווסף לארסנל בנוסף לנץ הלילה, בהמשך שונתה ההחלטה והוחלט שהרפטור שניצח יחליף את נץ הלילה.
בין הרפטור לנץ הלילה יש הבדלים רבים מאד לטובת הרפטור שלא נותנים לנץ הלילה סיכוי.
כאמור המטוס יאוחסן בצורה כזו שאם יקרא לדגל, ניתן יהיה להכשירו בזמן קצר ביותר.

אחד ההבדלים: יכולת נשיאת החימוש של הרפטור לעומת היכולת המוגבלת של נץ הלילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 19-03-2007, 11:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,897
Facebook profile
הוואקום
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "חיזוק"

זו תיאוריה די מעניינת שלמעשה די חופפת את המציאות (או לפחות המציאות שהייתה עד ינואר 2006)
חהא"א וחהי"א ביחד עם DARPA (סוכנות מחקר ממשלתית) פיתחו את פרוייקט ה J-UCAS (כטב"מ חמוש) שבניסויים הוכיח יכולת מפתיעה עד שלפתע בינואר 2006 בוטל הפרוייקט (יש טענות שחלק מההחלטה הייתה בגלל שאיים על כדאיות פרוייקט ה JSF).

בעקבות זאת חהי"א מפתח את פרוייקט ה UCAS-D שהוא מעין גירסת המשך לפרוייקט הקודם אבל רק לצרכי חיל הים.

מאד מעניין כיצד מתפתח הפרוייקט הזה שכרגע נימצא בשלב פתיחה (פברואר 07) וקבלת הצעות מייצרנים שונים (בואינג עם ה X-45N ונורת'רופ עם ה X-47B שהם הגירסאות הימיות של קודמיהם).

X-47B
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

X-45N
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 19-03-2007, 11:36
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
בוטל?
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "הוואקום"

יתכן בהחלט שהפרוייקט שהזכרת לא בוטל , פשוט נצבע בשחור כפי שהאמריקאים יודעים לעשות היטב...

דעתך?

האם יתכן שמל"ט קרב נכנס כבר לשירות מבצעי בחהא"א ? ( הכוונה למטוסים שהזכרת , לא לפרדטור ודומיו)

שחר

עריכה:
לצורך הדיון , בואו נתקדם שלב. קיים דמיון גיאומטרי לא מבוטל בין ה 117 לבין מל"טי התקיפה המופיעים בהודעתו של פאנג . אולי ה 117 היה בעצם אב טיפוס מאוייש ומדגים טכנולוגיות מבצעי שיורד כיום מהסד"כ בעקבות כניסתם לשירות של חלק ממל"טי הקרב שכביכול בוטלו? מעניין...

אולי2 - אולי זה בכלל לו"מ בסיסי. לאמריקאים אין כוונה להוציא את ה 117 בטרם יבשילו מחליפיו , אך יש להם אינטרס ברור שאויביהם יחשבו כך...

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 19-03-2007 בשעה 11:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 19-03-2007, 11:50
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,897
Facebook profile
זו
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "בוטל?"

הייתה ההודעה הראשונית, אבל כמו שהדברים ניראים בהחלט ייתכן שזה היה ספין לצרכי הטעיה מודיעינית, סחיטת עוד כסף מו"פ, יח"צ, כותרות בתקשורת או כל דבר אחר שתבחר....

בכל מקרה הפרוייקט חי ובועט (עובדה שגם נורתרופ וגם בואינג המשיכו בפיתוח גם לאחר ביטול הפרוייקט - הם בטח יודעים הרבה דברים שאנחנו לא) ואפילו קיבלו תקציבים חדשים.
לגבי ניסיון מבצעי? אני לא אתפלא אם חלק מהיכולות של הכלים ו/או הכלים עצמם נבדקים בחשאי בשדה ניסויים אמיתי וזמין....עיראק (בואינג התקינה על מטוס F-18F סופר הורנט אמצעים של ה X-45N לצורך בדיקה....)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 19-03-2007, 20:55
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,570
F-117A בפאנמה
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי odedy שמתחילה ב "משעשע בעיקר לנוכח הביקורת שהוטחה על ההחלטה להשתמש בו במכת הפתיחה בפנמה"

ה-F-117A לא שותף בפאנמה בשל כושר החמקנות שלו. והטענה שהוא הופעל רק כדי להצדיק את קיומו היא דמגוגיה. חיל-האוויר האמריקאי לא היה מעוניין להפעיל את המטוס במשימה ממין זו. מסיבה זו לא הופעל המטוס בעבר למרות הכנות להפעלתו כנגד יעדים סורים בלבנון וכנגד לוב. מי שהגיש את הבקשה הרשמית לאישור הפעלת המטוס בפאנמה היה גנרל סטיינר, מפקד המבצע. הסיבה הייתה העובדה שנכון לדצמבר 1989 המטוס נחשב לאמצעי התקיפה המדוייק ביותר שבידי חיל-האוויר האמריקאי. למטוס הוקצו מספר משימות בלילה הראשון. זו שבוצעה כללה "החטאה מכוונת" ופגיעה בקרבת מבנה בכדי לגרום ל"הלם ומורא" של החיילים שבתוכו מבלי להרוג אותם. המשימה בוצעה על-ידי זוג בפיקוד גרג פיסט, שגם הטיל את הפצצה הראשונה ב-1991. זוגות אחרים נועדו לתקוף מבני ממשל, אך המשימה בוטלה. לא זכורה לי כל ראייה להתלהבות יתר של חיל-האוויר האמריקאי מההחלטה להשתמש במטוס באופן מבצעי.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 20-03-2007, 14:44
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
אצלי הקישור עובד
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "בתצלום שקישרת לא רואים זאת,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
בתצלום שקישרת לא רואים זאת, אבל הכנפונים נעים במקביל לכנפוני שפת ההתקפה שעל החלק הנע של הכנף. הם בעצם המשך שלהם על ה"כפפה", והם משפרים את זרימת האויר על אזור החיבור של שני משטחי הכנף בזוויות התקפה גבוהות ובמהירויות נמוכות.


אצלי הקישור עובד...

בניגוד לכנפוני שפת ההתקפה - אשר למעשה מאריכים ומקמרים את הכנף , הכנפונים השניים (אלו שבמרכז הדיון כעת) לא שייכים לשטח מכונף ולכן,למעשה, משמשים כמעין מעצורי אויר...(למרות שבעצם הם ממוקמים בשורש הכנף ויתכן שבאמת משפרים את העילוי ואת משטר הזרימה בזויות התקפה גבוהות...

לסיכום- ההסבר שלך נשמע הגיוני. תודה.


שחר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 19-03-2007, 23:23
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,570
ה-F-111F
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "מה עם ה-F-111?"

אכן, זו הייתה אלטרנטיבה אפשרית אחרת. מה היו השיקולים בבחירת ה-F-117A?
א. למרות הכל, ה-F-117A נחשב מדוייק יותר. מערכת ה-PAVE TACK לא נחשבה לאמינה במיוחד. ה-IRADS של ה-F-117A, הגם שלא נוסתה עד אז בפעילות מבצעית נחשבה למדויקת יותר.
ב. אני לא זוכר את פריסתם דאז, אבל כמדומני מרבית ה-F-111F הוצבו באירופה. הזזתם של מטוסים בחזרה לארה"ב הייתה יכולה לעורר חשד. יחד עם זאת, אני מתקשה להאמין שזה היה שיקול של ממש.

להלן מתוך דו"ח רשמי על המבצע:






Secretary Cheney questioned and changed only the provision in OPORD 1-90 to




employ six F-117A stealth aircraft against Rio Hato and the two possible Noriega

hideouts, La Escondida and Boquete. He said, "Come on, guys, how severe is the

Panama air defense threat?" Once the press broke the story of the use of the F-117A, he

knew that Congress would criticize the White House and the Pentagon for an

opportunistic use of the plane to justify its expense.
12

The Chairman and General Kelly laid out the reasons why General Stiner had


asked for the aircraft: to stun rather than kill the PDF troops at Rio Hato and to provide

airborne troops assaulting La Escondida and Boquete with the best available nighttime

close air support. The case for Rio Hato was especially persuasive. The PDF’s elite 6th

and 7th Rifle Companies there had saved Noriega during the October coup attempt; yet

many of the rank and file were known to be friendly to the United States. To kill them

with ordinary bombing or gunfire might stiffen resistance throughout Panama. The

rules of engagement clearly sought to avoid that situation. General Stiner believed that

by dropping bombs no closer than 150 yards from the barracks, the explosion and the

subsequent call for surrender by Rangers surrounding the barracks would induce the

Panamanians to surrender after token resistance.
13

Stiner’s exacting requirements meant that other aircraft would not do. Air Force


AC-l30 gunships would require too much flight time from the U.S. and could not be

relied upon to fight effectively below a cloud cover of ten thousand feet. Apache

gunships could do the job, but those available would be needed to take the

Comandancia.





General Stiner turned to his supporting Air Force commander, Lieutenant General Peter

T.G Kempf, 12th Air Force. Kempf recommended the F-117A. Designed to fly at night, it
could drop 2,000-pound laser-guided bombs with great precision.

After presenting Stiner’s case, General Powell nonetheless asked General

Thurman to review the need for strikes at Rio Hato, La Escondida, and Boquete.

Thurman made a strong argument for bombing near the PDF barracks at Rio Hato.

Both General Powell and Secretary Cheney agreed on the need for a strike there and on

19 October persuaded the President. Neither Powell nor Cheney accepted the argument

for using the F-117A against Noriega’s hideouts at La Escondida and Boquete. The

original plan—to use special operations forces to capture Noriega at either place, but if

he was not there to bypass both—made more sense.

המעניין הוא שהיה צריך את אישור הנשיא לכך:




President Bush approved the employment of two F-117As at Rio Hato, saying "They’re American troops. Give them what they need"



וזה תיאור הפעילות:





Meanwhile, the pilots of the two F-117As flew to Rio Hato to drop one 2,000-

pound bomb each within 150 yards of the PDF’s 6th and 7th Rifle Company barracks to

stun and confuse the occupants just before Rangers of Task Force RED parachuted into

the area. Upon reaching the target area, the pilots encountered high winds coming from

an unanticipated direction. The lead pilot swung to the left, and dropped his payload

only sixty yards away from the barracks that was supposed to be the near target of the

pilot in the second aircraft. Keying on the first pilot, the second pilot dropped his bomb

further to the left, up to three hundred yards away from the target that had been

originally assigned to the lead pilot. Despite the error, the bombs exploded

precisely where aimed and momentarily stunned the PDF troops occupying the


barracks.
7


_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 19-03-2007 בשעה 23:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 20-03-2007, 00:16
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,570
פי שכתבתי, לא זכרתי את הפריסה נכון ל-1989
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "א) Pave Tack כבר נחשב די אמין..."

אכן היה שיפור מאז "אלדוראדו קניון", אך התדמית של ה-F-111 לא הייתה טובה במיוחד (שלא בצדק).
אם כי יש לציין שהייתה השתתפות של מספר EF-111 במבצע.
אבל, צריך לזכור גם את האווירה שאפפה את התכנונים המבצעיים לפאנמה. המבצע אמור היה להיות בעיקרו מבצע של כוחות מיוחדים - הן קרקעיים והן אוויריים. הסיבות לכך רבות והדיון הנ"ל לא עוסק בכך. ה-F-111F נחשב לחלק מחיל-האוויר הרגיל בעוד שה-F-117A נחשב למשהו "יוצא דופן". ואכן, ה-F-117A שולב במבצע, במקור, בעיקר לטובת פעילות NIFTY PACKAGE של JSOC. לכן, לא מפתיע, שעצם המחשבה על שילוב המטוס במבצע הביאה לכך שהוא נבחן כחלופה גם למשימות אחרות. ואכן, כפי שעולה מהקטע שצרפתי קודם לכן, החלופות שנבחנו לטובת המשימה היו היה ה-AC-130 וה-AH-64 (שהיה במשך מרבית המבצע תחת פיקוד 160SOAR), קרי אמצעים מיוחדים, ולא כלי-טיס סדירים. הקצאת המטוס ל-NIFTY PACKAGE בוטלה לבסוף, אך משימת התקיפה נותרה על כנה.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 20-03-2007 בשעה 00:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 20-03-2007, 11:34
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,570
שאלה של תדמית
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "ההסבר שלך הגיוני מאוד. המכה..."

אני חושב שה-F-111 וה-A-10 הם דוגמה טובה לחשיבות שיש ל"תדמית" גם בתחום הצבאי. כפי שציינת בעצמך, התדמית של ה-F-111 לא הייתה טובה במשך זמן רב. הרקע הבעייתי של הפרויקט, ההפעלה הלא מאוד מוצלחת בוייטנאם, התוצאות הלא משכנעות ב"אלדוראדו קניון" וגורמים נוספים הביאו לכך שהמטוס לא היה ממש פופולארי. למעשה, לולא הכשירויות הייחודיות שלו באותה עת לטובת משימות נאט"ו, אני מניח שהוא היה נבעט החוצה בשלב מוקדם יותר. ה-A-10, לעומת זאת, לא כשל מעולם והפרויקט התנהל בצורה חלקה למדי, ובכל זאת, היו רבים בחיל-האוויר האמריקאי שרצו לזרוק אותו לפח ערב מלחמת המפרץ הראשונה. אבל, כפי שכתבת, ה-F-111 ובמידה רבה גם הA-10 התגלו ככלים דומיננטיים ביותר. מי שהכיר את היכולות של הכלים הללו לא הופתע מהתוצאות הללו. חיל-האוויר האמריקאי העדיף כלים "סקסיים" יותר כמו ה-F-15 וה-F-16. "מזלו" של ה-F-117A היה יכולותיו הייחודיות. אבל, גם אלה לא ממש סייעו לו, שכן חיל-האוויר "הרגיל" לא היה חובב נלהב שלו, זאת למרות הישגיו ב-1991. ההחלטה להוציא אותו מהשירות הייתה רק שאלה של זמן.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 19-03-2007, 21:40
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,897
Facebook profile
אני קטונתי
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "ה-F-117A הופעל בגלל הדיוק שלו"

את זה אומרים נציגי הצבא בהסבר לפריסה המיוחדת הזו:
ציטוט מתוך האתר F-16.net



The deployment which is planned for between 3-4 months is part of "the flexibility that U.S. forces have to meet our ongoing commitments and security obligations throughout the Pacific," U.S. military official said in a statement.




יותר חשוב ממה שאומרים, זה איך הדברים מתקבלים ע"י הצד האחר שעלול להרגיש מאויים, לדוגמה ברוסיה לא אהבו את הצבת הטילים האמריקאיים באירופה!
אבל זה כבר מתחיל להיות ויכוח פוליטי ומין הסתם לא זה המקום אע"פ שההשלכות עלולות להיות מאד צו"ב!

נכון שהתגלו בעיות גנרטור בשני מטוסים, בגדול זה ניראה כמו שאלה של זמן עד שהיו מגלים אותם בתוך ארה"ב (בטיסה לאלסקה לדוגמה), או שחברו כאן אלמנטים ייחודיים אחרים?


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 19-03-2007 בשעה 21:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 20-09-2008, 17:35
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,570
כאב לב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ה F-117 החל בפרישה"

לא יודע מה התחושה אצלכם אבל לי יש מעט כאב לב כשאני רואה את התמונות הללו:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

Tail #784 was a flight test airplane and wasn't configured for operational use. It made more economic sense to destroy it in place than send it to Tonopah for storage.

To some in aviation the sight of a stealth fighter being chopped to pieces is probably on a par with the financial community’s shock at the unthinkable disappearance of Wall Street’s banking and investment icons. But on 26 August that’s exactly what happened to ‘Article 784’, the fifth full-scale development Lockheed Martin F-117A, at the US Air Force’s Plant 42 site in Palmdale, Calif.

After the cleverly designed low-observable leading edge features and radar absorbent materials were carefully removed, the scrapping process became brutally simple. A grapple-equipped Caterpillar vehicle rolled up to the F-117A and quickly reduced it to a pile of junk.

The exercise was apparently a practice run for finding the best way of scrapping an F-117A, and is therefore a gloomy bellwether for the remaining fleet now stored in the Tonopah Test Range, Nevada. Despite some discussion about maintaining the fleet for possible future use, the clinical destruction of 784 tends to support the view that this is highly unlikely. Stealth watchers say the clues were already there as the Tonopah hangars are not weather–proof, and that tooling has been destroyed along with many spare parts.

As for fans of stealth survivors, it is not all bad news. A sister ship to the ill-fated F-117A, Article 783, still resides unmolested in the Blackbird Airpark at Palmdale, while others are preserved at the National Museum of the USAF, Nellis and Holloman AFBs.

http://www.aviationweek.com/aw/blog...eStampAscending
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 20-09-2008, 21:45
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,897
Facebook profile
מה זה? תירגול?
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "כאב לב"

השמדת "פריט 784" זה בעצם תירגול איך להשמיד את הנייטהוק בצורה הכי יעילה כרמז לעתידו של כל צי המטוסים וזאת מאחר ויש להם "בעיות אחסנה" בטונופה - כך לפחות ע"פ הכתבה...

כך חולפת תהילת עולם - מגישושים אפלים וסודיים "במפעל הבואשים", עד לחשיפה על הפלא הטכנולוגי "חמקנות", שימוש מבצעי בכל מיני מלחמות, הפלה אחת אומללה ופרישה לטובת הרפטור.
אמנם העציב אותנו, אבל התנחמנו שהוא יקבל אחסנה נאותה בטונופה וכשיקרא לדגל יבוא מייד.
מה קיבלנו? קטרפילר רעב שמתאמן על איך קורעים הכי טוב נייטהוק לגזרים...

להמתיק את הגלולה המרה הזו - "פריט 784" בימים יפים יותר לצד כל מיני Pre Production אחרים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 03:49

הדף נוצר ב 0.36 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר