לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-01-2015, 10:32
  משתמש זכר אל-בחאר אל-בחאר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 1,184
צי ארה"ב יוציא מהשירות את הפריגטות האחרונות שלו השנה

לראשונה מזה זמן רב צפוי צי ארה"ב להיוותר החל מסוף השנה הנוכחית ללא כלי שיט המוגדר "פריגטה", בעקבות הגריעה הצפויה של אחרונת הפריגטות מדגם (Oliver Hazard Perry (FFG באוקטובר 2015.
הספינה שנתנה לדגם את שמה הושקה בשנת 1977 ונקראה על שמו של הקומודור אוליבר האזרד פרי, גיבור הקרב ב- Lake Erie במלחמה עם בריטניה של 1812. ספינה זו הוצאה מהשירות ב- 1997 ונשלחה למגרש הפירוק, אולם אחיותיה ממשיכות לשרת כאמור, בצי ארה"ב (לפחות עד אוקטובר) ובציים נוספים וביניהם מצרים, בחריין, פקיסטן, פולין ותורכיה.
הספינה יוצרה בשני דגמים - קצר (136 מ') וארוך (138 מ') והדחי שלה הוא 4,100 טון. היא מונעת באמצעות טורבינת גז.
יעודה המקורי של הספינה היה הגנה בפני מטוסים או בפני צוללות של כוחות משימה המבוססים על נושאת מטוסים. בהתאם לכך היא צוידה במכ"ם גילוי אווירי, מערך סונאר נגרר ושני מסוקי נצ"ל (SH-2 בדגם הספינה הקצר ו- SH-60 בדגם הארוך) וכן במשגר אנכי לטילי SM-1 והרפון (משגר שהוסר והוחלף בתותח עם יציאת ה- SM-1 משירות הצי). משימות כאלה הלכו ואיבדו את חשיבותן עם סיומה של המלחמה הקרה והן הלכו והוחלפו על ידי ספינות המסוגלות לפעול קרוב יותר לחוף, כמו ה- LCS.

ספינות מפורסמות מהדגם הזה התפרסמו בעיקר שלא בטובתן -
USS Stark (FFG 31 - חטפה שני טילי אקסוסט ששוגרו עליה ממטוס עיראקי במאי 1987 וכמעט טבעה, אולם היא שופצה וחזרה לשירות.
USS Samuel B. Roberts (FFG-58 - עלתה על מוקש איראני באפריל 1988 וגם היא שופצה והוחזרה לשירות למרות הפגיעה הקשה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
התמונה - מויקיפדיה
_____________________________________
כאן יִרְוֶה לוֹ מִשֶּׁפַע וָאֹשֶׁר בֶּן-עֲרָב, בֶּן-נַצֶּרֶת וּבְנִי (ז. ז'בוטינסקי, 1930)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 04-01-2015, 11:01
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תיקונים קלים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "צי ארה"ב יוציא מהשירות את הפריגטות האחרונות שלו השנה"

לפרי האמריקניות מעולם לא היה "משגר אנכי" לטילי סטנדרט והרפון אלא משגר זרוע פשוט מדגם סימן 13. תוכל לקרוא על המשגר כאן ועל שירת הברבור של הספינות עצמן כאן

יתכן שכוונתך היא לכך שטעינת הטילים הייתה מתבצעת בזמן שהמשגר מקובע אנכית ואכן כך היה. אולם השיגור עצמו התבצע בצורה קונבציונלית לגמרי.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tpub.com/gunners/12443_files/image837.jpg]


אולי אתה מתכוון ל VLS שהאוסטרלים והטורקים התקינו בחרטום של הפרי שלהן אבל גם אז לא הוסר משגר הסימן 13 כפי שניתן לראות בתמונות ולקרוא עוד כאן

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 05-01-2015, 16:13
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,795
ספינה מהפכנית לתקופתה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "צי ארה"ב יוציא מהשירות את הפריגטות האחרונות שלו השנה"

במקור הספינה יוצרה בשתי גרסאות - גוף ארוך (138 מטר) וגוף קצר (136 מטר). לשני המטרים החסרים היתה משמעות רבה מבחינת יכולת נשיאת המסוק שלה, כאשר ספינות הדגם הארוך יכלו להפעיל את מסוקי SH-60 Seahawk החדשים בעוד הדגם הקצר נשארו "תקועות" עם מסוקי SH-2 Seasprite המיושנים. בהמשך חיי הספינות שודרגו כל ההקצרות לדגם הארוך.

מאפיין שהיה ייחודי לספינה באותה תקופה היה המסדרון הראשי, שלא עבר במרכז הספינה לכל אורכה אלא בחלק מהמקרים עבר בצמוד לדופן החיצונית - זאת כדי לחסוך מקום ולעשות בו שימוש אופטימלי.

אגב, למרות שהספינה יוצרה עם שני האנגרים למסוקים היה זה נדיר לראותאת שניהם מאוכלסים. כמעט תמיד ההאנגר השני שלא אוכלס ע"י מסוק שימש למשימות רווחה כמו חדר כושר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 07-01-2015, 17:52
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תיקונים קלים
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "ספינה מהפכנית לתקופתה"

"ספינה מהפכנית לתקופתה"

ה "פרי" אמנם גילמה חדשנות מסוימת מבחינת הצי האמריקני אבל בוודאי שלא הייתה ספינה מהפכנית בקטגוריית הפריגטות. לדוגמא ה "אמזון" הבריטית, שנכנסה לשירות ב 1974 (3 שנים לפני ה "פרי") כבר שילבה אלומיניום ופלדה ואף הייתה הפריגטה הראשונה המונעת בטורבינות גז בלבד ולא בטורבינות קיטור, דיזל או שילוב שלהם. טורבינות הגז אמנם הותקנו במערך COGOG ולא COGAG כמו אצל האמריקנים (החסכוניים יותר) אבל העקרון זהה.

מעשית, התכנון של ה "פרי" גילם בתוכו פשרות גדולות בין דרישות מבצעיות סותרות (של נצ"ל והגנ"א בגוף אחד) והצורך להתקין אמל"ח ואלקטרוניקה מתקדמים מול הרצון לצמצם עלויות רכש ותפעול בימי משבר הנפט הגדול ותום מלחמת ויאטנם. הספינה יועדה ללוות את השיירות הענקיות מארה"ב לאירופה ולמזרח הרחוק במקרה של מלחמת עולם שלישית (ו/או משבר כלשהו) תוך הענקת מעטפת הגנה נגד צוללות ומטוסים אקפטיבי בספינה אחת חסכונית. ברבות הימים התוצר הסופי התגלה כמוצלח ואפקטיבי במשימתו. הנעת ה COGAG למשל תרמה לטווח הארוך יחסית של ה "פרי" ואף למהירות הגבוהה שלהן, שברבות הימים איפשרה להן להתלוות אפילו לנושאות מטוסים. ההנגר המרווח וסיפון הנחיתה הגדול איפשרו ל "פרי" להפעיל מגוון רחב של כלי טיס, כגון אלו של צבא היבשה שפעלו מסיפון ה "ניקולס" במלחמת המפרץ הראשונה.

דווקא פריגטות ה "נוקס", שקדמו ל "פרי", נחשבו מאוזנות, קונבציונליות וורסטיליות יותר מבחינת תמהיל הנשק שנשאו - קני (תותח 5 אינץ'), נצ"ל (אסרוק, טורפדות ומסוק נצ"ל בודד), נגד ספינות (הרפון, תותח) ונ"מ (סי-ספארו, תותח) כמו גם אבזור אלקטרוני מקיף יותר. הצי אף תכנן גרסת הגנ"א ייעודית של ה "נוקס", עם משגר, מגזין ובק"ש לטק"א סטנדרט (במקום הנגר המסוק ומשגר הסי-ספארו) אך הקיטון בתקציב (בגלל מלחמת ויאטנם) הביא לכך ש 5 הספינות הנוספות הללו נרכשו לבסוף על ידי הצי הספרדי, שם שירתו נאמנה במשך 30 שנה. למעשה ה "נוקס" היו שקולות בגודלן וביכולתן למשחתות דאז, עם לא מעבר להן, אבל זו גם הייתה המגרעת העיקרית שלהן מאחר והן היו יקרות לרכש ולתפעול בדיוק כמו משחתות.

גם בתצורתן המוגבלת עדיין הייתה עלות ה "פרי" גבוהה בהרבה מהמתוכנן וכתוצאה מכך ממשל קרטר ביטל מחצית הכמות המקורית שהוזמנה (75) למעשה עוד בטרם נכנסה הספינה הראשונה לשימוש. אפילו רייגן השמרן שדגל בהרחבה מסיבית של צי השטח האמריקני לכדי 600 יחידות בחר לבנות תריסר פריגטות פרי נוספות בלבד מתוך ה 40~ שבוטלו על ידי קודמו כך שלבסוף נבנו 51 ספינות. עלויות הבנייה הגבוהות תורגמו למתקון חלקי של אלקטרוניקה, שהושלם בהדרגה לאורך שנות ה-80. שיטה זו, שאין מנוס ממנה בציי ענק, יצרה חוסר אחידות משווע בין ספינות אחיות שנמשך למעשה עד יציאתן משירות ופגעה בפוטנציאל המבצעי שלהן (מאחר ולא ניתן היה לשלוח ספינות בעלות מתקון חסר לסביבות מסוכנות כמו המפרץ הפרסי למשל). אם נוסיף על כך את המגבלה המובנית ב 20 הספינות הקצרות (שמנעה מהן להפעיל את הסי-הוק המתקדם שנכנס לשירות מעט לאחר מכן) נגלה מדוע רוב הספינות הקצרות יצאו משירות כבר במחצית השנייה של שנות ה-90 או בראשית שנות ה-2000, בתום פחות מ 20 שנות שירות. למעשה הספינה הראשונה מדגם "פרי" יצאה משירות ב 1994, שנים ספורות בלבד אחרי שהספינה ה-51 והאחרונה נכנסה לשימוש בקיץ 1989!

"בהמשך חיי הספינות שודרגו כל ההקצרות לדגם הארוך."

לא נכון. למעט ה "פרי" עצמה כאב טיפוס, 20 הספינות הקצרות האחרות לא שודרגו לדגם הארוך וכתוצאה מכך נגזר עליהן להפעיל כל ימי חייהן את מסוק הסי-ספרייט בגרסאותיו השונות עד שגם הן וגם המסוק נכחדו בראשית שנות ה-2000 (הסי-ספרייט האחרון היה מדגם ה G המתקדם שהחמיץ את המלחמה הקרה ושירת רק במילואי אווירית הצי). אפילו ה "סטארק" לא הוארכה בשני המטרים החסרים כאשר נבנתה למעשה מחדש אחרי שחטפה צמד אקסוסטים עירקיים במפרץ הפרסי.

אגב, למרות שהספינה יוצרה עם שני האנגרים למסוקים היה זה נדיר לראות את שניהם מאוכלסים.

לא נכון. 2 מסוקים על פרי לא היה מראה נדיר, בוודאי לא במהלך המלחמה הקרה אבל גם לא אחריה וגם כיום ניתן לראות ספינות פרי ועליהן שני מסוקים ראה למשל כאן. ההחלטה האם גף המסוקים יכלול מסוק אחד או שניים היא פרטנית ונגזרת של משימות הספינה באותה ההפלגה. אם מדובר בליווי של שיירות ו/או כוחות משימה אמפיביים (וזה היה עיקר יעודן של ה "פרי") כפי שלמשל היה במלחמת המפרץ הראשונה והשנייה, אזי כמובן שהיה צורך בצמד המסוקים, הן למטרות רציפות הכיסוי והן למטרות יתירות וכך נהוג גם היום.

אווירית הצי האמריקני התעצמה מאד במסוקי נצ"ל קלים עם כניסתן לשירות של יותר מ 100 ספינות מדגמי "פרי", "ספרואנס" ו "טיקונדורגה" לאורך שנות ה-70 וה-80 שכולן נשאו צמד מסוקים על מנת להתמודד עם צי צוללות התקיפה הגרעיניות הסובייטי העצום. בסופו של דבר הוקמו כ 20 טייסות מסוקי סי-ספרייט/סי-הוק בסדיר ובמילואים שהוצמדו לשייטות שונות על פני הגלובוס. כל טייסת שימשה כמעטפת מנהלתית-לוגיסטית ל 5-6 גפים שפרסו עצמאית והיו כפופים פיקודית למפקד כלי השיט. מעבר לכך היו עוד 12 טייסות נצ"ל נפרדות שפעלו במסגרת הכנף האווירית שעל כל נומ"ט והפעילו מסוקי סי-קינג (ולאחר מכן סי-הוק מדגם שונה) במשימות נצ"ל, סיור, תובלה וחילוץ. בשיא המלחמה הקרה מנו שני המערכים הללו כ 500 מסוקי נצ"ל משלשת הסוגים!

בתום המלחמה הקרה החל דילול סד"כ משמעותי הן כתוצאה מיציאתן משירות של ספינות רבות והן מאחר ולמשחתות ה "ארלי-בורק" הראשונות (שהחליפו את חלק מהספינות שהוזכרו לעיל) כלל לא היה הנגר למסוקים. עם זאת בעשור האחרון החלו להיכנס לשירות ספינות רבות עם האנגרים כפולים – ה "ארלי-בורק" המאוחרות יותר וכמובן ה LCS החדשות. כמו כן מקצת הטייסות המוזכרות לעיל החלו לקלוט מסל"טים מסוגים שונים בשנים האחרונות וכלים אלו יחליפו את המסוקים הקונבציונלים במקצת המשימות הליטורליות.

בהקשר זה, בראשית הדרך הייתה ביקורת גדולה על הפרי על כך שהיא תוכננה ללא משגר אסרוק (כפי שהיה בכל הפריגטות, המשחתות והסיירות שתוכננו בשנות ה-60) והסתמכה בלעדית על מסוקים כנשק נצ"ל לטווחים הבינוני והארוך. רק מה קורה שהמסוקים מקורקעים במז"א סוער בצפון האוקיינוס האטלנטי ובימים הצפוני והנורווגי או מושבתים מכל סיבה שהיא? התשובה הייתה לשלב "נוקס" עם "פרי" כדי שיגבו זו את זו. לפרי גם לא הייתה יכולת מוגבלת בלבד להתמודד עם מטרות ים וחוף בגלל תותח ה 76 מ"מ האיטלקי בהשוואה ל 5 אינץ', שהיה סטנדרט בכלי השיט האמריקנים בעשור שקדם ל "פרי". יתרה על כן התותח הותקן במיקום גבוה ותמוה, כאשר תרני המכ"ם וארובת המנועים מגבילים מאד את גזרות האש שלו, דבר שהתגלה כמסוכן בסביבה כמו המפרץ הפרסי ב 1987-1988. בעקבות זאת החלה אווירית הצי האמריקני לחפש אחר טיל אוויר-ים שיאפשר למסוקי הסי-ספרייט והסי-הוק להעסיק מטרות ימיות בטווחים ארוכים לפני שיוכלו לאיים על הפריגטה עצמה. הנחת עבודה זאת קבלה משנה תוקף אחרי הצלחתם המבצעית הכבירה של מסוקי הלינקס הבריטיים במלחמת המפרץ הראשונה.

אחרי שנים של ניסויים בטילים מסוגים שונים נבחר הפינגווין הנורבגי מובצע החל מ 1994 (בפועל נקלט בכמויות משמעותיות רק לקראת תום העשור). התהליך הארוך ותום המלחמה הקרה הביאו לכך שמסוק הסי-ספרייט כבר יצא משירות ביחידות הסדירות לפני שהפינגווין הגיע. כתוצאה מכך רק הספינות הארוכות התואמו לאחסון ושינוע הטיל, וזאת על חשבון טורפדות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 02-09-2015, 18:22
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Final West Coast Frigate, USS Gary, Decommissioned
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "צי ארה"ב יוציא מהשירות את הפריגטות האחרונות שלו השנה"

http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=90296

SAN DIEGO (NNS) -- Past and current crew, plank owners, former and current commanding officers, namesake relatives and friends and family gathered at Naval Base San Diego July 23 to bid farewell to USS Gary (FFG 51), the last remaining Oliver Hazard Perry-class guided-missile frigate on the West coast after 31 years of service.

During the decommissioning ceremony, led by the ship's Commanding Officer Cmdr. Steven McDowell, guest speakers, Hon. William Albrecht, World War II veteran and a recipient of the Bronze Star, and retired Capt. Dallas Bethea, reminisced on their experience and connections with Gary.

Albrecht served aboard USS Franklin (CV 13) with the frigate's namesake, Cmdr. Donald Gary. He was one of hundreds to be rescued by Gary after Franklin was heavily damaged by aircraft from the Imperial Japanese Navy on March 19, 1945, which subsequently resulted in then Lt. Gary's receiving the Medal of Honor.

"When USS Franklin was struck by two armor-piercing 500-pound bombs dropped by a Japanese bomber, in recognition of his extraordinary efforts to rescue 300 men trapped in the mess compartment, Gary was awarded the Medal of Honor," said Albrecht. "USS Gary's shield, crest and motto were set forth by the many accomplishments of Lt. Gary that fateful day."

Bethea, the ship's second commanding officer, serving from 1986 to 1989, spoke on the many accomplishments and historic milestones of the ship and its first crew.

"These are the boys of Gary," he said. "These are the boys, the men, who were integral in the success of the ship. They took a ship that was nothing in the shipyard and created a warship. It wasn't me, my predecessor or successor; it was the boys of Gary. That is the heart and soul of the ship, the men who serve aboard her. Today we, the boys of Gary, are saying goodbye to an old friend, a ship that has served this country with great honor and dedication during her 31-year history in the Navy."

The decommissioning ceremony is a time-honored naval tradition which retires a ship from service through various ceremonial observances, including the department heads' final reports, lowering of the ship's commissioning pennant and national ensign and Sailors walking off the ship while a bugler plays "Taps." The ceremony is meant to pay respect to the ship and the Sailors who have served aboard during decades of honorable service.

"Gary was commissioned Nov. 17, 1984," said McDowell. "Although much has changed since then, one thing remains the same; the crew started off strong and has now ended strong. Gary and other frigates have been around for decades serving as the backbone of a Navy that constantly deploys in peace and wartime. Over these years, frigate Sailors have earned a reputation for being tough, dedicated, resourceful and a close-knit family. To the Gary crew, thank you for being the best you could be. It has been an honor to serve as your commanding officer."

Gary's keel was laid down Dec. 18, 1982, at Todd Pacific Shipyards, Los Angeles Division, San Pedro, California; it was launched Nov. 19, 1983, sponsored by Mrs. Donald A. Gary and Mrs. George D. Leamer; and it was then commissioned Nov. 17, 1984 at Naval Station Long Beach with Cmdr. Harlan R. Bankert Jr. in command.

The ship returned from its final deployment in April, following operations in the U.S. Naval Forces Southern Command/U.S. 4th Fleet area of responsibility. Gary was part of the counter-transnational organized crime mission Operation Martillo, a joint, combined operation involving the U.S. and 14 European and Western Hemisphere partner nations which targets illicit trafficking routes in the waters off Central America.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 04-10-2015, 17:37
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תם עידן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "צי ארה"ב יוציא מהשירות את הפריגטות האחרונות שלו השנה"

End of era: Navy retires the USS Simpson, last modern ship to sink an enemy vessel

The United States Navy decommissioned its last Perry-class frigate, reducing the Navy's number of ships that have sunk an enemy vessel to just one. The end of the Navy's frigates marks a new era of naval warfare where ships are less likely to go to battle in the open sea.
The USS Simpson removed its weapons, covered its windows, and on Tuesday, it lowered its flags. Now, the ship will travel to Philadelphia until a foreign nation buys it.

After 30 years of service — including an April 1988 battle when it fired missiles at and sunk an Iranian oil platform and an Iranian Navy vessel — the ship's service came to an end Tuesday with a ceremony at Mayport Naval Station. Now the only Navy ship that has sunk an enemy is the USS Constitution, which did so during the War of 1812.

Hours before decommissioning, USS Simpson crew recall historic naval battle

http://edition.cnn.com/2015/09/29/p...sioned-warship/

http://news.usni.org/2015/09/29/las...or-foreign-sale


שבועים קודם לכן הלכה גם אחותה הקאופמן

Frigate USS Kauffman Decommissions Today in Norfolk, Ship Set for Foreign Military Sale

http://news.usni.org/2015/09/18/fri...n-military-sale

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:16

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר